Някои премиери на нови автомобили се очакват с особено нетърпение, а що се отнася до родния пазар на нови автомобили, то Kia Sportage несъмнено спада към тази група. Новото поколение вече предизвиква голям интерес по време на статичната си премиера, а сега автомобилът е на родна земя. Екипът ни бе първият, който изпита качествата на новия Sportage. По-добър ли е от предшественика си и избавил ли се е от грешките на корейския си брат Tucson, ви разказваме сега.
Всъдеходите от сегмента "C" са сред най-популярните автомобили и на европейския и на родния пазар. Освен 2020 г., която прекъсна непрекъснатия ръст на продажбите, такива автомобили се радват на все по-голяма популярност. През 2021 г. SUV-тата постигнаха няколко процента по-добър резултат, отколкото през 2019 г. А както вече споменахме и както е добре известно, Kia Sportage е един от най-популярните автомобили в този сегмент.
Екстериор
И съдейки по новото поколение този факт едва ли ще се промени. Новият Sportage е изцяло преработен. Петото поколение получава съвсем различна визия - странни контури, огромна радиаторна решетка, интересни дневни светлини с форма на бумеранг и силно изнесени встрани основни фарове, са само част от отличителните черти на този модел. Kia-та определено изглежда по-голяма и по-интересна от "брат" си Hyundai Tucson. Има по-малко оребрения, особено отстрани, и е с далеч по-европейска визия в сравнение с корейския си конкурент. Несъмнено линията на този модел показва почти 30-годишния опит на корейците в този сегмент. Най-интересно изглежда задната част на новия представител на "C" сегмента сред SUV-тата. Виждате, че дизайнерите са отделили много време, за да не се позовават на добре познати модели.
Несъмнено това е нова дизайнерска посока, в която елементи като комбинираните задни светлини, черната вложка на задната врата, които се сливат стилистично с бронята и сребърните аксесоари в изпълнението GT Line (каквато беше тестовата кола), ще бъдат честа гледка при бъдещите модели на Kia. В резултат на всичко това Kia Sportage е пропорционална и е обмислена комбинация от модерност и традиция, като запазва почти непроменени размери, тъй като дължината му е само с 30 мм по-голяма (4515 мм), широчината се е увеличила с 10 мм (1865 мм), а височината е 1645 мм. Междуосието също е само една идея по-дълго (+10 мм и достига 2680 мм).
Интериор
В салона също виждаме интересни стилистични промени. Просторен е и добре завършен. Материалите са с отлично качество, било то на таблото или на вратите, които не отстъпват на това на европейските конкуренти в сегмента. Най-голямото предимство е сензорният панел под вентилационните отвори в централната част на арматурното табло. Снабден е само с два физически бутона, а повърхността му е покрита с матов материал.
Това е добре обмислено решение, тъй като не се виждат пръстови отпечатъци, което обаче не може да се каже за централната конзола с традиционната "Piano Black" окраска. Освен това този панел ви позволява не само да управлявате климатика, но и други функции на мултимедийната система. С един бутон можете да промените неговите функции и да трансформирате копчетата за температура в управление на, например силата на звука или навигацията. Това, което е ни направи впечатление и което определяме, като един от малкото минуси на модела е, че централният дисплей, който също е сензорен е далеч от водача и навигирането му не е дублирано с контролер в хоризонталната част на средната конзола.
Що се отнася до свързването на електронни джаджи към автомобила - нещо, което е особено важно за младото поколение, то за щастие тук всичко е наред. В централната конзола има класически USB-A конектор, както и индуктивно зарядно устройство. Оставайки на темата, заслужава да се отбележи, че пътниците на задната седалка също имат възможност да зареждат телефоните си. Конекторите обаче не са разположени в централния тунел близо до третата зона за управление на климатика, а в седалките. По този начин е по-лесно да включите и да се насладите на безкрайна мощност на вашия смартфон. Полезно решение в интериора са и подглавниците, които имат подготвен изрез за окачване на яке или палто. Разбира се, за клиентите, които харесват класическите решения, има и закачалки при дръжките над вратите.
Двигател и ходови характеристики
Говорейки за избор, тези, които все още не знаят какъв двигател ще отговори на очакванията им, несъмнено ще имат повод за размисъл. От Kia предлагат интересна и разнообразна гама от агрегати. Тя включва класически бензин (150 к.с.) и дизел (115 к.с.), бензинов вариант със системата Mild Hybrid (150 или 180 к.с.), класически хибрид (230 к.с.), plug-in хибридна версия (265 к.с.) и дизел със системата Mild Hybrid (136 к.с.). Изборът не свършва дотук, тъй като купувачът трябва да избере и между предно предаване и 4x4 .
Базовите двигатели - бензинови и дизелови - имат ръчни скоростни кутии и предно предаване. Така че можете да кажете: класика. Забавлението започва, когато изборът ни е фокусиран върху варианти с микрохибридно задвижване. Тук има три варианта. Два бензинови са с мощност 150 или 180 к.с. И двете са оборудвани с автоматична скоростна кутия 7DCT. Въпреки това, само при по-мощната версия можете да изберете предно предаване или 4x4. Дизеловият MHEV, от друга страна, има 136 конски сили и, подобно на варианта със 180 конски сили, два вида задвижване. Според нас най-оптимален към момента е бензиновият "мек" хибрид с мощност 180 конски сили. Именно с такъв агрегат беше оборудвана тестовата кола.
Този мотор предлага прилична динамика и поносим разход на гориво. Комбинираният такъв, който отчете борд компютърът след теста беше 7.3 литра на 100 км пробег. В комбинация с автоматичната трансмисия, която няма скоростен лост, а интересна, но лесна за управление шайба, агрегатът задвижва отлично сравнително голямото купе. Що се отнася до окачването, то е по-скоро твърдо, но дискомфорт не се усеща. За сметка на това кренът в завоите е минимален. Колата има няколко режима на работа - "еко", "нормал" и "спорт", като при последният стабилизиращата система се задейства малко по-късно, което позволява леки контролирани поднасяния в завоите. В никакъв случай обаче автомобилът не може да се нарече спортен.
Изборът на задвижване винаги е важен, но в случая 4х4 системата просто ще ви помогне да се чувствате по-комфортно на сняг. Това не е кола за офроуд и възможностите на 4х4 задвижването съвсем не са големи. Изборът на задвижване влияе на още един фактор - размера на багажника. Kia може да се похвали, че освен Tucson (650 литра), има най-много товарно пространство в сегмента, предлагайки 591 литра обем. Това несъмнено е вярно, но в случая с класическия бензин. Избирайки хибридния вариант (HEV), губим 4 литра (587 л), а при дизела товарното пространство е с 20 литра по-малко (571 л).
Още по-малко място има в багажника на мекия бензинов хибрид (562 л) и на плъгин хибрида (540 л). Най-лош резултат по отношение на товарен отсек има при мекия дизелов хибрид (526 л). Всичко това е резултат от поставянето на допълнителна батерия в багажното отделение, а не като при класически хибрид - под седалката на втория ред. Но да се върнем към динамичните характеристики на модела.
Както вече споменахме, по време на първите тест драйвове имахме възможността да изпитаме мекия хибрид с мощност 180 коня. Това, че не е необходимо да се намесвате в системата за управление на енергията е най-голямото предимство тук. Без съмнение Kia се справили много добре и използването на класическа автоматична трансмисия спасява ушите от дразнещият звук при по-високи обороти.
Активният круиз контрол и асистентът за шофиране също работят добре. Той плавно държи колата в средата на лентата, а ускорението (независимо от избрания еко или спортен режим на шофиране) е осезаемо. В този автомобил комфортът при шофиране очевидно е приоритет. Възможността за включване на отоплението (и на четирите седалки) или охлаждане на предните, отопление на волана и други такива глезотии, несъмнено допринасят още повече за комфортно шофиране. Хубава е и опцията, която ви позволява да напуснете мястото за паркиране, без да се налага да влизате в колата. С все повече и повече претъпкани улици и паркинги, това е една страхотна идея.
Положителна изненада, както вече споменахме, е и настройката на окачването. Инженерите са успели да постигнат пословичната златна среда между удоволствието от шофирането и избора на неравни пътища. Това, което обаче може да е дразнещо, са малко по-високите нива на шум в купето при по-висока скорост. Става дума за аеродинамични шумове. Иначе, двигателният отсек е шумоизолиран перфектно.
Цена
И тук идваме до един от най-важните компоненти, касаещи особено българския пазар на автомобили. У нас Sportage се предлага в 11 различни варианта на оборудване и двигатели, като цените стартират от 50 000 лв., което си е една доста атрактивна цена предвид конкурентите и растящите цени на новите автомобили. В зависимост от екстри, двигатели и задвижване обаче сумата може да скочи почти двойно. Ето и пълната ценова листа на новия Sportage, който, ако сте се ориентирали към модел от този клас, е задължително да погледнете отблизо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нямаме пари
Коментиран от #34
10:32 06.02.2022
2 Антон
Коментиран от #15, #37
10:35 06.02.2022
3 тарикату
Коментиран от #53
10:47 06.02.2022
4 Хонда
11:02 06.02.2022
5 Blackthorn
Коментиран от #43, #51
11:03 06.02.2022
6 Новите технологии
11:03 06.02.2022
7 Гост
Коментиран от #72
11:06 06.02.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Мхм
11:10 06.02.2022
10 Киа спотриж
Коментиран от #11
11:13 06.02.2022
11 Мхм
До коментар #10 от "Киа спотриж":
Притежателите на Киа ненса скъсаци като гоУфаджиите11:19 06.02.2022
12 Име
Коментиран от #13
11:50 06.02.2022
13 МИНУВАЧ
До коментар #12 от "Име":
Ами купи си такава щом искаш,... кой те спира,парите лиКолкото и да е хубава,... корейска ще,..и на това отгоре сглобявана из селските мазета... а не вярвам и цената да е дъмпингова
Коментиран от #16
13:36 06.02.2022
14 Qwerty
Сравнено с това? Мерси, ама старата версия със 184 коня дизел си беше супер!
Коментиран от #17, #36, #38
13:53 06.02.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Сглобка
До коментар #13 от "МИНУВАЧ":
Хаха сглобката на Корейците не е по лоша от тази на опел, форд или франсетата. Вие на кой свят живеете?14:18 06.02.2022
17 Голф
До коментар #14 от "Qwerty":
Тигуана кола ли е? Явно си от Перник и си мечтаеш за Гоуфу.Коментиран от #21, #27
14:19 06.02.2022
18 Jamеs
14:41 06.02.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 123
До коментар #17 от "Голф":
Тигуана е още по-голям кош от този пластмасов леген на КИА.16:21 06.02.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Коментарите
Коментиран от #24
16:32 06.02.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 един там
16:45 06.02.2022
27 Qwerty
До коментар #17 от "Голф":
Тоя па, каза ли нещо или лъцна?Коментиран от #49
16:55 06.02.2022
28 123
Коментиран от #41
16:57 06.02.2022
29 Dimirest
Доста необктивно и неаргументирано се изказваш.
17:11 06.02.2022
30 Антон
Коментиран от #31, #33, #58, #60, #65
17:15 06.02.2022
31 Наблюдател
До коментар #30 от "Антон":
Така говориш защото си виждал КИА само на снимка.Коментиран от #32
17:25 06.02.2022
32 Антон
До коментар #31 от "Наблюдател":
Така е, основно на снимка и по някоя друга на улицата. Виж как знаешКоментиран от #59
17:33 06.02.2022
33 Мхю
До коментар #30 от "Антон":
Квото и да си говорим специално Кия и Хюндай напредват яко в продажбите а скоро Рено че и някой немско може и да не съществуват па и за Пежо не се знае да не говорим за Алфи и тн.17:41 06.02.2022
34 Бъди оптимист
До коментар #1 от "Нямаме пари":
Не ни пречи да мечтаем18:29 06.02.2022
35 Какво е туй
18:33 06.02.2022
36 Язе
До коментар #14 от "Qwerty":
По-лесно ще видиш ферари отколкото тигуан.Хората видяха какви строшеняци са и спряха да ги взимат.Коментиран от #47
18:48 06.02.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Разберете и запомнете:
Коментиран от #46
19:58 06.02.2022
41 До 28
До коментар #28 от "123":
Светлините на мигачите са горе за разлика от тези в новия Тусон,което определено е по-добро решение.Коментиран от #45
20:11 06.02.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Дфен
До коментар #5 от "Blackthorn":
Като искаш кубинци си купи ЗИЛ 13020:19 06.02.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 123
До коментар #41 от "До 28":
Между стоп и мигач правиш ли разлика? Говоря за стоп светлините, които са долу. Не разбирам изобщо каква е идеята да ги разделят? Грозно, нефункционално, оскъпяващо и опасно.Коментиран от #61
21:11 06.02.2022
46 глкг
До коментар #40 от "Разберете и запомнете:":
Само пластмасата е различна, пълнежът е еднакъв и със Соренто и Санта фе21:26 06.02.2022
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Таблото
23:17 06.02.2022
51 1.6
До коментар #5 от "Blackthorn":
няма други.23:20 06.02.2022
52 В е л и к и я
01:14 07.02.2022
53 гост
До коментар #3 от "тарикату":
Все пак ще снасят , ами в твоя и гнездо няма да си направят!03:28 07.02.2022
54 Дани
06:28 07.02.2022
55 Йо Несбьо
Коментиран от #73, #81
07:27 07.02.2022
56 Тео
09:23 07.02.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Селяк
До коментар #32 от "Антон":
Ама на улицата в родното ти село Долно уино :)). Хайде вземи си каруцата и се поразходи до града да видиш колко Тигуана има и колко Спортиджа и после пак говори :)11:00 07.02.2022
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Трети стоп
До коментар #45 от "123":
Ти явно не си чувал за трети стоп :))). Та този 3ти стоп е задължиелен в ЕС.11:04 07.02.2022
62 Антон
До коментар #58 от "Гоуфу":
Нещо не си разбрал, за 100 хил.лв може да вземеш нова ц клас от магазина, както и другите, които съм изброил. Вероятно считаш че тази Кия е по-добра от Лексус НХ, който е на цена като кията??!!. леле мъка. тези корейците много са си повярвали нещо. Но след като има такива като вас даващи такива суми за кия, некаКоментиран от #63
11:05 07.02.2022
63 Гоуфу
До коментар #62 от "Антон":
Карай си каруцата и не се обаждай. Дай да го видим този Нексус НХ на конкурентна цена, това да не ти е голф?Коментиран от #64
11:46 07.02.2022
64 Антон
До коментар #63 от "Гоуфу":
Наистина не те разбирам за какъв голф говориш постоянно? Какви цени да ти давам за лексус, отвори сайта на представителството в България и ги виж цените.После ела и се върни. Тъкмо ще говорим за коли вероятно един клас: лексус нх вс киа от статията. Давай ти си……
Коментиран от #66
11:54 07.02.2022
65 Илия
До коментар #30 от "Антон":
Не съм съгласен, че нямат вторичен пазар.И аз мислех така, но се случи следното.Купих нова КИА СИЙД за 25 бона.Карах я 5г. и я продадох за точно два дни 15 бона в брой.Останах учуден обаче се търсят , имат си пазар и почитатели.Голям плюс е здравината им.Коментиран от #67
12:46 07.02.2022
66 Гоуфу
До коментар #64 от "Антон":
Ти на село нет нямаш ли? Спортиджа започва от 50 000 и най-наточената топ перформънс и обурудвсне е 96 000. Лексус НХ запопва от тази цена😊. Ти кола купувал ли си през живота си, лапе😊. Не знаел за какъв Голф говоря, Тигуана какво е?Коментиран от #69, #70
15:17 07.02.2022
67 Не ги слушай
До коментар #65 от "Илия":
Илия не ги слушай всяка кола има вторичен пазар и обезценката процентно е еднаква. Излез нс улицата и виж колко КИА има даже вече може и да са повече от ФВ.15:19 07.02.2022
68 Коко
15:24 07.02.2022
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Антон
До коментар #66 от "Гоуфу":
Виждам много злоба и ирония в начина ти на писане.Все пак ти пожелавам някой ден да си купиш така мечтаната теб кия. Заслужаваш я!
21:10 07.02.2022
71 Dani90
Коментиран от #80
23:05 07.02.2022
72 мхм
До коментар #7 от "Гост":
дизайна е като недораьвита хлебарка01:58 08.02.2022
73 Госта
До коментар #55 от "Йо Несбьо":
Блажени са плебовете,смеххх10:17 08.02.2022
74 Вл. Костадинов
Само на пръв поглед изглежда добре! Лично аз съм разочарован от тази Киа. Цената и е почти 85 000 лв. В противен случай за 50/60 хил. Само емблема ти предлагат. Реклама и дизайн, едно и също .... Някои ще кажат ... гроздето на високо , може би е кисело. По-добре да закупя жилище, отколкото Киа за 85/90 хил. лева
14:01 08.02.2022
75 Янко Ваташки
19:38 11.02.2022
76 Владимир
13:41 14.02.2022
77 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ
21:02 16.02.2022
78 Фен на Хюндай
09:57 19.02.2022
79 някой
18:32 19.02.2022
80 Хитлер
До коментар #71 от "Dani90":
Като си купувах първата кола търговеца в автокъщата ми каза така "гледай какво карат бакшишите това е най-доброто на пазара" в момента най-масово май се кара точно КИА.И да спорите за тези пари каква S класа или какъв хеликоптер можете да си купите полза няма.Това е ревю на КИА. За тези пари не е зле ,ние като по беден народ естествено ,че ще ни е скъпо.Ако вземахме като западноевропейците по 4-5 хиляди евро щяхме да караме като тях нови автомобил, но уви не е така.Количката си е добра и както всеки един автомобил винаги може да се намерят недостатъци ,перфектна кола няма.01:25 09.04.2022
81 Ввв
До коментар #55 от "Йо Несбьо":
Важното е да ти харесва,всеки да кара това което му харесва!12:04 23.05.2023
82 Драган
09:23 19.05.2024