Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Citroën e марка, изградена върху качества, като комфорт и оригинално мислене. Напоследък обаче моделите ѝ отидоха в т.нар. бюджетен сегмент и марката започна да губи идентичността си. Сега обаче това е на път да се промени и "Шевроните" се стремят да се върнат към корените си с новия си флагман - модела C5X. Той е представен в две основни версии - plug-in хибрид и бензинова.
Иначе обозначението "Х" иска да ни покаже интересната симбиоза от седан, комби и кросоувър. Автомобилът наистина е кръстоска, съчетаваща пространството и практичността на комби, големите колела и пътен просвет на SUV и уникалната возия на автомобилите от бизнес класа. С други думи новият Citrien C5X e освежаващо труден за категоризиране. В качествата на новия флагман на марката се убедихме по време на първите динамични тестове, които Citroen проведе във Испания. Ето и впечатленията ни.
Визия
И така, това е голям, петместен Citroën с дължина 4805 мм, около 50 мм по-дълъг от Audi A5 Sportback, например и с приблизително същата височина като голяма комби кола. По същество инженерите на Citroën са намалили една идея багажното отделение, за да постигнат стилен и по-спортен външен вид, но са запазили огромното вътрешно пространство в салона.
Като се има предвид, че последните големи Citroën-и се оказаха имунизирани срещу купувачите на автомобили, може би моментално ще отпишете и новия C5X. Но това би било прибързано. Този Citroën има няколко уникални решения и определено връща марката при големите.
Първо, автомобилът има толкова просторна задна част на салона, колкото цялото НДК, така че там има достатъчно място, за да си тренирате краката, а високите хора няма да претърпят и частица дискомфорт. А що се отнася до предните седалки - обшити с традиционна черна кожа - те се усещат като кресла, пълнени с гъши пух: да седнете в тях е истински „уау“ момент.
Приятните щрихи в салона имат и някои недостатъци. така например сензорният екран изглежда малко, като залепен за повърхността на таблото, а опционалният стъклен покрив не се простира достатъчно назад, за да се погрижи за пътниците отзад. Багажникът обаче е страхотен: широк и с нисък праг, с товарно пространство, очевидно достатъчно голямо за да поберете дори пералня зад задните седалки. Обемът на багажника е 485 литра за хибрида и 545 литра за автомобила с ДВГ, като се увеличава съответно до 1 580 и 1 640 литра при сгънати задни седалки.
C5X plug-in хибрид: обхват и време за зареждане
Тестът ни започна с хибридната версия, която има системна мощност от 225 конски сили. Силовият тракт комбинира четирицилиндров бензинов двигател с мощност 178 к.с. и електрически двигател с мощност 81 kW (109 к.с.) - и двата задвижващи предните колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия. Батерията е монтирана в багажника и е с капацитет 12.4 kWh.
Зарежда се за малко над 90 минути на 7.4 kW домашен wallbox и осигурява теоретичен електрически обхват до 50 километра. Други PHEV автомобили декларират повече автономен пробег на ток, но пък реалността показва, че данните им не са толкова достоверни. При Citroen това не е така. Колата без проблем измина над 45 километра само на ток.
Динамични характеристики
Акустичните стъкла и въобще перфектната шумоизолация в салона елиминират почти всички външни шумове, а комфортното окачване на Citroën допринася още повече за уникалния комфорт при шофиране. Последното е с хидравлични ограничители, които разсейват ударите в двете крайности на хода на амортисьори и пружини. Активното окачване, което на всеки завой, чрез изчисляващи сензори, открива несъвършенствата на пътя, се нагажда идеално на вашия стил на шофиране.
Излизайки от летищния хотел в Барселона и отправяйки се по маршрута, минаващ през центъра на града, като изключим тихото жужене на електромотора, тишината е оглушителна, а карането - разкошно. Малки неравности, дупки и разширителни фуги на пътя преминават с едва доловим шум. С други думи C5X PHEV елиминира стреса и дори в натоварения градски трафик ще имате повече спокойствие и тишина, отколкото когато децата са отишли при баба си за уикенда. Ако цените спокойствието при шофиране, хибридният C5X е като да спечелите от лотарията.
Но какво се случва по криволичещите пътища?
Големият Citroën до голяма степен запазва самообладание, когато темпото се ускори и пътят започва да криволичи нагоре-надолу по планините, опасващи града. PHEV е с 304 кг по-тежък от базовия бензинов вариант, така че тялото естествено се накланя в завои, но е добре контролирано, без никакво "плуване" или прекомерен крен.
Има три активни настройки на амортисьорите: нормален, комфорт и спорт. Последният върши разумна работа, като задържа предавките, за да извлече максимална мощност, а предните колела "обути" с Michelin e-Primacy захващат решително асфалта. Но ако търсите вълнения в стил BMW 3-та серия, това не е колата за вас. Citroen-ът е изключително гъвкава алтернатива на немската спортна доктрина.
Какви са базовите бензинови варианти Puretech 130 и 180?
Базовата модификация със 130 коня впечатлява единствено с по-ниската си цена. Тя обаче не отговаря на претенциите на големия Citroen. Съвсем различни са нещата с по-мощният бензинов вариант. 180-те конски сили са достатъчни за прилична динамика, като този вариант отстъпва съвсем малко на хибридната версия. Минус се явява по-шумният агрегат, като това се усеща основни във високия оборотен диапазон. Двигателят е мощен, харизматичен, но е далеч от спокойствието на хибрида. Но Puretech версията се справя по-добре и по-адекватно със завоите по пътищата на каталунските планини.
Като цяло Citroën запазва гамата C5X умишлено проста: един хибрид, без дизелови варианти (търсенето рязко спадна) и двата бензинови двигателя. Французите предлагат и четири основни нива на оборудване - Feel, Feel Pack, Shine и Shine Pack. Дори и най-ниското ниво на оборудване предлага необходимите екстри, но колкото по-висока става екипировката, толкова по-голям е комфортът в салона.
Заключение и цени
C5X е глътка свеж въздух за французите. Той връща имиджа на марката, предлагайки стилна визия, просторно и изключително удобно вътрешно пространство, като всичко това не е на прекалено висока цена. Citroën е един от първите производители на автомобили, които показват надеждна визия за каросерията след SUV-модата. Това е кола с много стил, практически предимства и значително подобрена аеродинамична ефективност. Ако това ви звучи добре, C5X си заслужава да бъде разгледан. В него наистина ще откриете истински Х-фактор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
10:38 08.04.2022
2 Име
Коментиран от #13
10:39 08.04.2022
3 Една дума
11:04 08.04.2022
4 hmhmhm
11:10 08.04.2022
5 1944
14:53 08.04.2022
6 Хитлер
15:20 08.04.2022
7 dsadas
15:47 08.04.2022
8 Анонимен
15:49 08.04.2022
9 Qwerty
18:25 08.04.2022
10 Чета коментарите
20:53 08.04.2022
11 Иво
Коментиран от #17, #22
21:00 08.04.2022
12 дръндрън
22:52 08.04.2022
13 Перо
До коментар #2 от "Име":
Само един двигател е 4-цилиндров 1500м3, другото е трицилиндров 1000м3. Какви динамични качества ще имат за това купе. Вярно е,че сега трицилиндровите двигатели са форсирани,но това значително намалява живота на двигателя! Другото е добре! По принцип многото електроника е рисково!23:19 08.04.2022
14 Mad max
06:30 09.04.2022
15 ПодовоОтопление
08:04 09.04.2022
16 Кире
08:36 09.04.2022
17 Вальо
До коментар #11 от "Иво":
Викаш от голфо и от винкело по-големо нема? Верно е баце. Стой си там у Криводоло,и не пиши къде не знаеш. Мерсаж.15:48 09.04.2022
18 На външен вид
16:09 09.04.2022
19 Ха ха ха ха ха ха ха
16:12 09.04.2022
20 Maybe
23:03 09.04.2022
21 Бай Цвятко
Боли ме от това падение в сянката на Пежо.
Коментиран от #23
18:52 10.04.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Чети повече !
До коментар #21 от "Бай Цвятко":
Да, не е типичното хидравлично окачване - така е !Но ... заменено е с иновативно електронно контролиране - няма много подробности, но не е прост макферсън!
19:00 02.09.2022