18 Януари, 2023 09:48 17 526 19

Citroen представи много евтин електромобил с цена под 20 000 лв.

  • citroen-
  • ec3

За съжаление eC3 няма да се продава у нас. Крос хечбекът е разработен за индийския пазар

Citroen представи много евтин електромобил с цена под 20 000 лв. - 1

В Индия дебютира електрическия крос хечбек Citroen eC3. Той споделя каросерия с бензиновия модел, има обикновена батерия с въздушно охлаждане и само един електромотор, монтиран на предната ос. Основното конкурентно предимство на иновацията е цената. Според местните медии колата ще струва около 11 хиляди долара, което съответства на около 19 800 лева.

Електрическият Citroen eC3 е проектиран специално за индийския пазар. И тъй като е максимално унифициран с модела на бензин, се оказа сравнително евтин. Ако се вгледате внимателно, електрическият автомобил дори запазва капачката на резервоара за бензин на левия заден калник и само миниатюрен селектор на трансмисията отличава иновацията. Обемът на багажника е същият - 315 литра.

Citroen представи много евтин електромобил с цена под 20 000 лв.

Батерията на eC3 е монтирана под пода, а не интегрирана в шасито, намалявайки пътния просвет с 10 милиметра. Става дума за обикновена литиево-желязо-фосфатна батерия от китайската компания Svolt, с въздушно охлаждане и поддръжка на DC зареждане с мощност до 50 киловата. Но дори и в този случай зареждането на батерията от 10 до 80 процента отнема почти час.

Citroen представи много евтин електромобил с цена под 20 000 лв.

Единственият електрически мотор е разположен на предната ос. Той произвежда 57 конски сили и 147 Нм въртящ момент, което позволява на крос-хеча да ускори до 60 километра в час за 6.8 секунди. Максималната скорост на eC3 е само 107 километра в час, пробегът според индийския цикъл ARAI е 320 километра.

Продажбите на Citroen eC3 ще започнат в Индия през февруари. Въпреки че цените все още не са обявени, местните медии говорят за еквивалента на $11 000, което макар и да не изглежда много, би направило електрическия автомобил малко по-скъп от конкурента на Tata Tiago EV.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Супер Гот

    13 1 Отговор
    Магаретата в Индия ще намалеят
  • 3 републикански Москвич

    16 4 Отговор
    Тата са най-големите боклуците, сглобено у факултето. 🤭

    Това ситроенче е сайбърпънк версията на 2cv
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 .......................

    32 0 Отговор
    Много мразя такива статии . Някаква прилична кола под еди-какви си пари (няма такива цени в България ) и просто човек не може да си я купи . Тук при нас цените се умножават по 2 , ако е на изплащане се умножават по 3 и чак тогава се пускат на пазара
  • 8 Помак

    22 1 Отговор
    И каква е разликата между Индия и България?

    Коментиран от #9, #14, #18

  • 9 Разликата е

    18 0 Отговор

    До коментар #8 от "Помак":

    Че индия има една от най-бързо развиващите се икономики в света.
  • 10 Митове и факти

    7 1 Отговор
    Основният мит който битува в общественото пространство е, че производството на стоки в Китай е евтино, заради евтината работна ръка.

    Това обаче е далече от истината, защото средната работна заплата в Китай е доста по-висока от тази в България, но ние не можем да произвеждаме на тези цени.

    Както по икономически, така и по политически причини, много фирми преместиха производствата си в Индия и тя е новият Китай, заради евтината работна ръка.

    Те също имат милиардно население и дори се очаква скоро да задминат Китай.
  • 11 В Индия добре.

    8 1 Отговор
    А в Европа кога? ........................ Най-вероятно никога! Ще има мито, ДДС , акциз, ........................... и други подобни за пълнене на бюджета за заплатите на чиновниците в Брюксел. А те дали си заслужават ...............?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Е,как у нас?!

    5 0 Отговор
    Ние като една от най богатите страни в Европа,можем да си позволим цени три пъти по високи от нормалните!Това се отнася не само за автомобили,а иза самолети,военна техника трета употреба,пътища и какволи не още ,на цени за" богати"...и прозти!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Бон Бончо

    2 0 Отговор
    Българите са мангизлии и им е кеф да плащат скъпо! Най-скъпите коли, най- скъпите самолети, най-скъпия арпаджик! Даже са толкова ларж, че са отказали да им се плаща добре! А откъде имат пари ли?! Ами краднат, като невидели! Малко им плащат, ама те много взимат! То нема спирка! Вчера беше кака Ружа с един койн, днеска юнаци с Нексо!
    Абе тоя народ взе да крадне повече и от политиците си!
  • 17 Ами

    2 0 Отговор
    Ще пишете, че е 20000 , ако ги има в България. Всичко друго е дрън , дрън та пляс.
  • 18 Хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Помак":

    Разликата е много голяма. Ние сме най-бедните, но Европейци. Т.е. голямата работа, ама без пари. А Индийците са огромен пазар, не са европейци и не трябва да слушат батко. Искат нови евтини коли, а ние трябва да оправяме пазара на старо в Европа.
  • 19 Иииии

    0 0 Отговор
    Защо ни е тази статия, когато за нас няма. Четете си я!