27 Октомври, 2022 10:03 42 335 18

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

  • citroen-
  • c5 aircross-
  • тест
Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross - 1

През пролетта на тази година "Шевроните" показаха фейслифт на най-голямото си SUV Става дума за рестайлинг на Citroen C5 Aircross, който е в средата на на своя жизнен цикъл. Сега кросоувърът с ново лице е вече у нас, а ние не пропуснахме да тестваме и да разберем, какви са промените по колата. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

Това, което прави впечатление още от пръв поглед е, че новият C5 Aircross е изоставил закачливия стил на предишната версия и вече е с по-сериозен и по-зрял външен вид. Новият дизайн на предните фарове е очевиден. Той впечатлява с нов “V”-образен LED светлинен подпис .

Проекторите са естетически обединени с 3D ефект, чрез декорация, напомняща клавишите на пиано. Позиционирането на двойния шеврон е неразделна част от дизайна, като тук вече придобива по-голяма значимост. Предната броня разполага с динамични въздухозаборници, нова предпазна кора, като е запазен високият пътен просвет от 230 мм.

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

Профилът остава непроменен, но там се забелязват новите 18-цолови джанти, имащи основна роля в поддръжката на комфорта при шофиране. Единствената разлика, която се забелязва отзад, е новата триизмерна LED форма на светлините. Външните размери на автомобила не се променят, запазвайки вида на "голямо" SUV с компактни размери (450 см дължина).

Интериор

Рестайлингът от 2022 г. не засяга зоната на водача. 12.3-инчовото арматурно табло, бутоните за управление на волана и формата му остават непроменени, като това са и всички аспекти, допринесли за успеха на френското SUV. Никога не променяй печеливш отбор - явно дизайнерите са следвали тази максима.

Истинската новост е в центъра на арматурното табло, където е разположен конзолният 10-инчов сензорен дисплей. Това решение ви позволява да не се разсейвате по време на шофиране. Тъй като екранът е на по-висока позиция, той е по-лесен за преглед и управление, както и дава, и глътка свеж въздух.

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

Жалко обаче, че информационно- развлекателната система не се подлага на никаква актуализация, оставяйки някои съмнения относно скоростта на отделни операции и липса на острота на изображението. Дизайнът на централния тунел е малко по-различен и включва новия e-toggle - хромиран селектор на скоростите с електрически импулси, който заменя традиционния скоростен лост.

Багажникът е модулен, или по-скоро благодарение на възможността за независимо преместване на задните седалки с 15 см, е възможно да се премине от капацитет от 460 литра до 600 литра, а ако облегалките са сгънати той нараства до 1 510 литра.

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

Хибриден силов тракт

Двигателят с вътрешно горене е с работен обем 1 598 cc и с мощност от 181 к.с., като е комбиниран с електрически мотор с мощност 81.2 kW, интегриран в трансмисията ë-EAT8. Така системната мощност на хибридния силов тракт е 225 к.с. а пиковия момент - 360 Нм . Интересни цифри за придвижване на SUV с тегло приблизително 1 845 кг. Пакетът батерии е с капацитет 13.2 kW и осигурява пробег само на електричество от 55 км.

Допълнителни цифри, свързани с максималната скорост също са в полза на тази система. Възможно е да се достигне максимална скорост от 135 км/ч само в електрически режим и 225 км/ч, ако колата е в хибриден режим. Не само това, батерията се презарежда бързо по време на пътуване благодарение на моментите на рекупериране, а ако функцията e-save е активирана, зарядът на батерията се запазва, като се предпочита използването на ДВГ. Последното се прави при положение, че впоследствие се планират градски маршрути.

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

Чрез активиране на спирачен режим „B“ е възможно да се увеличи спирачната сила по време на забавяне в полза на по-бързо зареждане на батерията. Във всеки случай, благодарение на новата plug-in хибридна технология, чрез свързване на автомобила към 7.4 kWh стенна кутия , батерията се зарежда напълно за по-малко от два часа, при това у дома.

Возия и окачване

Ключовата дума зад волана на C5 Aircross е комфортът. Няма нито един елемент, решение или детайл, който да не е създаден в полза на релакса. Усъвършенстваните комфортни седалки са съставени от структурирана и плътна полиуретанова пяна, която е на повърхността и пяна с висока плътност във вътрешната структура. Това ви позволява да имате удобна и стабилна седалка, която дори след дълго пътуване няма да ви измори. Шофьорската позиция е висока, акустичният комфорт при ниски скорости и особено при включен само електродвигател е силно похвален.

При високи скорости, от друга страна, звукоизолацията на купето донякъде се нарушава от известни аеродинамични шумове. Воланът има добра обратна връзка, но не ви подканя да правите резки маневри. С други думи автомобилът предпочита да минава завоите с изключителна сладост. Всичко това е и благодарение на окачването с прогресивни хидравлични амортисьори, които смекчават неравностите на пътя, създавайки впечатление за пътуване върху „летящо килимче“.

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

От друга страна, в спортния режим на шофиране колата няма изключителен спринт, дори и при максимално ускорението от 0-100 км/ч, което става за 8.7 секунди, няма да бъдете залепени за седалката. Всъщност първата част от хода на педала на газта е по-мека, трябва да настъпите педала по-силно, ако искате динамика. В завои, с по-висока скорост кренът е осезаем, но това, както вече споменахме е за сметка на меката возия. С други думи тази кола е създадена за спокойно и изключително комфортно пътуване.

Заключение и цена

В заключение ще кажем, че C5 Aircross е идеално SUV за семейства. Удобен автомобил за дълги пътувания, който може да бъде и "зелен" в града. Цената на обновения Citroen започва от 58 491 лева с ДДС за версията Feel и достига до 74 933 лева с ДДС в оборудването Shine pack и с хибридна plug-in технология. Много или малко е това, преценете сами. Според нас, цените могат да се определят, като атрактивни предвид тези на пряката конкуренция, но независимо дали е скъпа или евтина, за обичащите комфорта на пътуване, това е една от най-добрите опции на нашия пазар.

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е подигравка

    30 36 Отговор
    с автомоболостроенето

    Коментиран от #9

  • 2 Много се назад

    18 47 Отговор
    за 8.6 0-100 ускорява 2006 бмв 520d

    Коментиран от #12

  • 3 име

    49 19 Отговор
    Това е най-добрият ситроен и един от много добрите СУВове на нашия пазар. Цената му също е прилична.

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Марто

    28 9 Отговор
    Добро ревю на Славчев - а с новата визия, колата вече изглежда доста по-сериозно. Иначе тази джипка е наистина една от най-добрите - возия, икономична и симпатична. Една идея ми е скъпичка обаче, нали уж ситроен трябваше да са най-евтините от концерна
  • 6 С тази кола

    20 24 Отговор
    май много да си хванеш някой европейско насочен младеж ако ме разбирате

    Коментиран от #11

  • 7 ......

    14 16 Отговор
    идеален кош ер. имах нужда от нов да си слагам питите с медец в него

    Коментиран от #10

  • 8 Софиянец

    21 11 Отговор
    Автомобилът е много добър, без съмнение.
    Слага в малкия си джоб доста по-скъпи джипки.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Шофьор

    13 0 Отговор

    До коментар #6 от "С тази кола":

    Важното е,тези младежи, за които споменаваш, те да те разбират! И сигурно те разбират, без думи, само по външния ти вид! Нали?
  • 12 Шофьор

    15 2 Отговор

    До коментар #2 от "Много се назад":

    Ти пък кога си стигал до 100? Сигурно разстоянието между двата сервиза не е толкова?
  • 13 Иванчо

    7 18 Отговор
    Фен съм на френските автомобили, но тази определено не става!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Алекс

    2 14 Отговор
    Бива го, но все пак е Ситроен в самото име няма тръпка....
    Друго си е паркетника за бедняци Мазерати Леванте!!!
  • 16 малка пенсия

    12 4 Отговор
    скъпичка е колата за простосмъртния българин,достъпна е само за депутати и държавни чиновници по принцип в западна европа ситроен е народна кола но това не важи за българия
  • 17 Бай Благой

    0 7 Отговор
    Грозноватичко.
  • 18 Фернандо Алонсо

    4 0 Отговор
    Не са лоши цените, но продължавам,да недоумявам,защо няма 4х4 задвижване...Може би и затова цените са доста по-ниски в сравнение с конкурентите.Иначе 23 см просвет, това ако е вярно е страхотно постижение , но ще е се ползва само за бордюри