14 Април, 2022 10:28 5 542 79

Mercedes доказа, че EQXX изминава повече от 1000 километра с едно зареждане

  • mercedes-
  • eqxx-
  • eqs-
  • тест-
  • пробег

Колата успешно измина разстояние от Германия до Франция

Mercedes доказа, че EQXX изминава повече от 1000 километра с едно зареждане - 1

През изминалата година Mercedes показа концепта Vision EQXX, който бе рекламиран като колата с най-добър разход на марката. Една от най-големите "екстри“ на EQXX бе пробегът, който според спецификациите и обещанията на Mercedes трябва да надвишава 1000 километра с едно зареждане.

Mercedes доказа, че EQXX изминава повече от 1000 километра с едно зареждане

Сега от компанията доказаха това с продължителен тест между софтуерния център на марката в Зинделфинген, Германия и френския курорт Касис. Тестът е осъществен в реално време с напълно нормален трафик, включително задръствания, участъци в ремонт, каране по магистрала и други.

Mercedes доказа, че EQXX изминава повече от 1000 километра с едно зареждане

В края на тества колата е изминала точно 626 мили или 1007 километра, а оставащият пробег според компютрите на колата е повече от 85 мили или 136 километра. От Mercedes казват, че средният разход по време на теста е бил точно 8.7кВч на 100 километра.

Mercedes доказа, че EQXX изминава повече от 1000 километра с едно зареждане

Въпреки, че Mercedes не планира серийно производство на EQXX, този тест показва на какво е способна марката в настъпващата ера на електрическа мобилност и какво да очакваме в бъдещето.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Rambler

    14 12 Отговор
    При 8.7кВч на 100 километра са карали са 25 км/ч. Казвам го като собственик на електромобил.

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Стига с този google преводач!

    9 3 Отговор
    Нямате ли поне малко въображение?


    "Сега от компанията доказаха това с продължителен тест между софтуерния център на марката в Зинделфинген, Германия и френския курорт Касис.

    ...В края на тестВа колата е изминала точно 626 мили"

    Откога разстоянията в Европа се измерват в мили? А дори да става въпрос за разстояния във Великобритания, можеше да премахнете милите и да оставите само километрите, вместо буквален копи-пейст.

    Нямам нищо против да ми изтриете коментара, ако си оправите статията.
  • 5 Друг превод с google преводач

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Rambler":

    Ето ти друг директен копи-пейст през google преводач, но с повече данни, за да сметнеш и споделиш средната скорост на пътуване:

    "В края на 11 часа и 32 минути време за шофиране през Европа, VISION EQXX измина 1008 км (626 мили) с оставащ пробег около 140 км (87 мили) — достатъчно енергия, за да го закара до бързо зарядно устройство с постоянен ток за пътуването обратно."


    Можеш ли да я сметнеш? Бавно ли ти се вижда?

    Коментиран от #23

  • 6 Йори

    22 0 Отговор

    До коментар #3 от "Rambler":

    Понеже българските преписвачи са пропуснали важни детайли от информацията, в статия на Ауто Експрес за това изрично е казано, че средната скорост при този преход е била около 90 км/ч.

    Коментиран от #79

  • 7 Ти да видиш!

    7 4 Отговор
    Сега всички анти електрици ще си накупят по един-два такива електромобила, защото отдавна чакаха да излезе автомобил с над 1000 км с едно зареждане и веднага щели да си ги купят, като излязат.

    Направо давайте линк към онлайн формата за поръчка, за да са първи в списъка като влезе в производство. От толкова години си мечтаят за такъв автомобил. Пък и е истински луксозен автомобил, а не като онзи дърводелски инструмент, дялан с теслата.

    Коментиран от #16, #24, #39

  • 8 Наистина е малко странен

    4 1 Отговор
    Но всъщност всъщност много повече ми допада, отколкото електрическата S класа, която е меко казано ужасна на външен вид.

    Тази електрическа е класа, поне има смел и свеж дизайн. Дано да остане такъв и за производствената версия.

    Ето ти едно клипче на което се виждат повече подробности, отколкото на снимките подбрани в статията.

  • 9 Bmw

    4 10 Отговор
    Въх , трудно ще се намери по грозно нещо днешни дни.А колкото до пробега , може би са имали предвид 1000км до посещение в сервиз за отстраняване на дефект.

    Коментиран от #11

  • 10 Електро

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Христу":

    Колко по-реално го искаш?
    Добре е да се чете и разбира статията, а не да се плещят глупости!
  • 11 Безсрамници

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Bmw":

    Така е брат. Тези от Mercedes яко крадат от BMW. Гледай как са откраднали предницата на BMW то и са я лепнали отзад. Никакъв вкус нямат, ей!

  • 12 Антикомуне

    3 4 Отговор
    Чакам русофилите да наскачат и да ревнат в глас как тази нациска марка Мерцедес е нищо в сравнение с колите птоизвеждани от другарите в Китай.
    Да, но това е реален тест за 1000 км. Къде е теста на китайкото ненте, убиеца на Тесла????
  • 13 гост

    2 1 Отговор
    Прототипи колкото искаш, реалното производство е мисия невъзможна. И ФВ показаха кола ХЛ1 преди 20г., която консумираше 1,2л дизел, но струваше над 100х.евро за нещо, което има качество на кола макет, гаражна сглобка, шумно, друсащо и непрактично, дори малката серия от 100бр не успяха да си продадат. Сравнимо с едно Бугати например, което струва 5млн. и се разпродава за дни, трябва да направим извода, че целевата група за продукта е най-важното. ФВ могат, но не искат, същото важи и за Мерцедес, и ако не беше Тесла да подпали пазара на електрички, сега нямаше никой да се надпреварва и да се бие в гърдите. Ето, ГМ също имаха страхотна електрическа кола навремето, но само за реклама и са ги смачкали на пресата, дори не са разрешили на лизингоползвателите да си ги купят.

    Коментиран от #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Toyota

    3 10 Отговор
    1во не може в релани условия да мине над 1000+км .А и да ги измине , какво ще слизам и ще чакам 5ч да се зарежда ли.Още много време ще измине докато батерийте се осъвършенстват,дотогава само будалите да си карат електричките.

    Коментиран от #19

  • 16 Негар от щата Алабама

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш!":

    Веднага ще си купя две бройки! Една за отиване и една за връщане(по разбираеми причини)!
  • 17 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    А защо не кажеш по каква причина са ги смачкали на пресата ? Подсказката е в сегашната цена на ПЕТРОЛА която се диктува от ПЕТРОЛНИТЕ МАГНАТИ !!! Филма е КОЙ УБИ ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА КОЛА !!! Сега никой не може да спре развитието на електромобилите .

    Коментиран от #20

  • 18 Объркал си редът

    1 4 Отговор
    Няма да чакаш пет часа за зареждане, а поне 8 часа и то ако имаш трифазен ток. А освен това няма да слезеш да ги чакаш, а трябва да заредиш преди да си се качил и да тръгнеш от къщи.

    А ако искаш да минеш тънко и да зареждаш на нощна тарифа, но разполагаш само с монофазен ток в гаража, зареждането ще ти отнеме 12 часа.

    Тогава ходенето до морето и обратно за тези 1000 км, ще ти излезе 87квч х 0,14 Ст =12,18лв и като се прибереш в къщи ще имаш още 130 км пробег без да си спирал да зареждаш никъде.


    И между другото не е задължително да стоиш в автомобила в гаража докато се зарежда, спокойно можеш да се прибереш и да си легнеш да спиш в спалнята.

    Разбира се, можеш да изхарчиш тези 12 лв много по-бързо на бензиноколонката и да заредиш четири литра за тях. Въпросът е докъде ще стигнеш с 4 литра? Ще минеш ли 1000 километра?


    Ако вместо електрическата, притежаваш бензиновата Е класа, за 1000км ще изхарчиш стотина литра бензин ама ще спреш само два пъти за зареждане по за 10 минути и ще дадеш 300 лв.

    Сега остава въпросът колко пари и време си спестил?

    Дори при най-скъпото зареждане на бърза зарядна станция, ще ти се наложи да спреш по за 15 минути на отиване и 15 минути на връщане на някоя от седемте бързи зарядни станции от София до морето и дори при 95 стотинки за киловатчас, ще платиш 82 лв за 1000 километра. Въпросът е заслужават ли си пет минути повече чакане за зареждане за 220 лв разлика? Изкарваш ли 220 лв на всеки десет минути

    Коментиран от #26

  • 19 Объркал си редът

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Toyota":

    Дори при най-скъпото зареждане на бърза зарядна станция, ще ти се наложи да спреш по за 15 минути на отиване и 15 минути на връщане на някоя от седемте бързи зарядни станции от София до морето и дори при 95 стотинки за киловатчас, ще платиш 82 лв за 1000 километра. Въпросът е заслужават ли си пет минути повече чакане за зареждане за 220 лв разлика? Изкарваш ли 220 лв на всеки десет минути и то за да стоиш без да правиш нищо, освен евентуално да пиеш кафе? Намери ми и на мен такава работа?

    Даже съм навит не 10, а 20 минути да пия кафе за 200 лв възнаграждение! Дето се вика ще работя на половин цена!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Знайко

    2 3 Отговор
    Има една-единствена причина, заради която никой не може да спре развитието на електромобилите и тя се нарича Тесла. Затова тази дума е толкова мразена от голяма част от пишещите тук, включително и писателите ("aвтop" явно е мръсна дума, защото заради нея изтриха автоматично предишното мнение) на статиите.

    От Toyota буквално бяха принудени да започнат да произвеждат електромобили, напълно против волята им. А хвърлиха милиарди за да лобират СРЕЩУ електромобилите, като последните две години го правиха напълно открито, включително с фалшиви проучвания за вредата на електромобилите, за което е редно и справедливо един ден да бъдат съдени.

    Миналата година Тесла в прав текст им заяви, че ако не желаят да произвеждат електромобили, те вече са подготвили дългосрочни договори за доставка на материали за батерии и машини за производството им за 40 милиона електромобила годишно, като са планирали 20 милиона производствен капацитет за електромобили за 2030-та година. Точно колкото са продажбите на Volkswagen и Toyota взети заедно.

    Китайците и те не спят. От Toyota обаче са абсолютно неподготвени и дори за смешният им първи чист електромобил в историята, който ще произведат само в тираж 10 хиляди годишно, нямат достатъчно батерии та ще ползват батерии от два различни доставчика.

    Коментиран от #27

  • 22 Гост

    5 0 Отговор
    8.7кВч на 100 километра ..... Къде сте ТЕСЛА не ви чувааааам хахахахахахаха

    Коментиран от #29, #36

  • 23 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Друг превод с google преводач":

    А ТЕСЛА кога?

    Коментиран от #30

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Объркал си редът":

    Човек, който има 100 000 лева за кола изобщо не го интересува, дали ходенето до морето ще му струва 12 лева или 120 лева.

    Коментиран от #32

  • 27 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Знайко":

    В голяма заблуда си, както винаги. Не Тесла е най-голямата причина да има противници на електромобилите. Двама трола в този раздел са отвратили повече хора от електромобилите, отколкото който и да е друг.

    Коментиран от #33

  • 28 Антон

    3 1 Отговор
    Да кажат палячовците с каква скорост са се движили, средна, максимална, колко време е поддържана максималната скорост с която са карали. В порше ми обясняват и си верват как тайкана минавал на междуградско повече от 400 км. В едно задръстване до мен спря такова и питах колегата за пробега. Цифрите бяха плашещо, градско около 320, междуградско 250-300

    Коментиран от #34

  • 29 Какво злорадстваш?

    3 4 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Това не е пирон в ковчега на Тесла. Това е пирон в ковчега на ДВГ, включително този на който пише Mercedes!
  • 30 Кога та кога!

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Нали знаеш, че Илон Мъск е аутист и трудно понася да е втори? Очаквай скоро!

    Нали знаеш какво се случи, когато нещо не му хареса в twitter? Сега си скубят косите, защото ги купи и той диктува условията. Mercedes не е по-скъп от twitter, така че ако не може да го постигне самостоятелно... сещай се нататък.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Дрън-дрън

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Този който има автомобил за 100 хиляди лв, обикновено няма само един автомобил. Хайде познай с кой ще избере да тръгне на море ако има един бензинов автомобил за 100 000 лв и един електрически?

    Коментиран от #42

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Какво странно виждаш?

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Антон":

    Където и да прочетеш мнение от тествали автомобила, единодушното мнение е, че това е доста лаком автомобил и бързото му зареждане не може да компенсира неефективността при движение и затова е необходимо повече време за зареждане за изминаване на единица за разстояние, отколкото ако караш по-ефективен автомобил.

    Може да прочетеш и мненията за Lucid air и EQS, които са доста по-ефективни автомобили и изминават повече дори от Тесла, която доскоро правеше най-ефективните електромобили.

    Точно оттам идваше изкривената представа, че защитавам Тесла. А всъщност просто изброявах факти и по стечение на обстоятелствата, примерите все бяха с тесла, но вече очевидно няма да е така, което е много добра новина, защото от конкуренцията най-много печелят клиентите.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Автомобил мечта

    2 2 Отговор
    Спрете да ми триете коментара, в който няма нищо обидно и не противоречи на правилата. Отговарям на госта който пита кога ще си купя Tesla и не виждам причината да го триете!

    Ако не си спомняш, моята мечтана Тесла още не е произведена, защото все още няма Тесла, която да може да връща енергия в мрежата и да се ползва за power bank на колела. Пък и не съм много сигурен, дали държа на марката Тесла.

    По-скоро с нетърпение очаквам да паднат цените на батериите, който ще свалят от електромобилите, когато им "свърши живота", ама вече пета година чакам без резултат. Цената за киловатчас втора употреба батерия от електромобил е по-скъпа отколкото нова, на която казват че я плащат производителите.
  • 39 Ама много

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш!":

    Е грозна бе, то като сина ми на 5 години както ги рисуваше. Дизайнера да си подава молбата за напускане
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Turbo

    5 3 Отговор

    До коментар #32 от "Дрън-дрън":

    Да изхарчиш 100 х.лв за електромобил,за да ти е евтин после превоза хахахаха страшна логика извади.Само дето забрави,че първо трябва да имаш едни 100 х.лв за да го купиш този електромобил.Евтин си на брашното и скъп на триците както винаги,тесльо.

    Коментиран от #43

  • 43 Църковна мишка

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "Turbo":

    И аз си припомних кой си купува баничарка на лизинг и кой си купува автомобил втора употреба, който е по-скъп от чисто новата баничарка на първия?

    Хайде сега си помисли, ако вместо по 1500 лв за гориво, дизела ги даваше да си плаща лизинга, за колко време ще си изплати баничарката?

    Ти по колко лизинг плащаш на месец? Повече ли е от 1500 лв? Хайде сега го добави и него към тези 1500 лв само за горивото и кажи колко излиза сметката?

    Дали пък ток плюс лизинг няма да е доста по-малко на месец и няма да ти се налага да караш с 90 км в час по магистралата и на втора предавка да минаваш прохода Шипка, за да не ти остане време да спреш за 10 минути да пиеш кафе, защото "бързаш".

    Както виждаш, този Мерцедес е минал 1000 км и му остават 130 км пробег, въпреки че се е движил доста по-бързо - 90 км в час средна скорост с включени задръствания и каране по магистрала със 130 километра в час.

    Коментиран от #46, #48

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Синоптик Нострадамус

    0 2 Отговор
    Напълно логично е първоначално да задоволи търсенето на Тесла модел У, което ще поеме цялото производство на батерии и няма да останат за нови модели, защото само от него ще се продават с над милион годишно и ще стане най-продаваният автомобил в света.

    Записа ли си тази прогноза, да не кажеш после че се извъртам?

    Кажи сега за кое съм се извъртял от тези или нещо друго?

    Да ти припомня ли всичките твои прогнози по-точно тези теми? Постоянно се опитваш да се извъртиш, че някога съм казал, че фабриката в Берлин ще отвори преди средата на 2021-ва година, а аз никога не съм казвал такова нещо и затова не можеш да откриеш нито един цитат. Аз обаче мога да те затрупам с твои цитати как нито една твоя прогноза не се сбъдна или все нещо не си разбрал!

    Коментиран от #47, #64

  • 46 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Църковна мишка":

    За нова кола с цена 30 000 лв лизинга за 5 години е някъде между 300-400 месечно,зависи за колко ще ти оценят старата кола и това ти е първоначалната вноска.
  • 47 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "Синоптик Нострадамус":

    Много добре помня спора ти с Радев,който твърдеше,че Гига Берлин ще се строи между 2 и 3 години.Ти тесльо твърдеше,че ще е една година.Ти прие за начало на строежа май 2020 и се предвиждаше за юли 2021 година да започнат производството.Първо "забрави"да включиш подготовката на терена,започнала януари 2020г. Отделно Тесла закъсняха още 8 месеца до март 2022 г.Времето се увеличи на 2 години и три месеца.
    Кой позна за,ти тесльо или Радев?Няма да си губя времето да ти търся коментарите.Котка на гърба си пада ли?

    Коментиран от #50

  • 48 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Църковна мишка":

    Може да сметнеш и за Пежо Е Рифтър с батерия 50 квтч,пробег 280 км(200 км реални) с едно зареждане и цена около 80 х.лв.Дизеловият вариант е 45 х.лв. Колегата си взе Е Рифтър и го ползва само в града за разнос. Пълна трагедия е на дълъг път.Мислеше да го връща и да го смени за дизелов Рифтър.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Не си се променил

    0 4 Отговор

    До коментар #47 от "Turbo":

    Още от времето когато пишеш с Ник антиелектрика. Още тогава страдаше от функционална неграмотност и продължаваш в същия дух.

    Дори в едно и също мнение в написано по едно и също време си противоречиш, а да не говорим какво си говорил преди две години и сега и как си разбрал в това което иска да ти каже събеседника!


    За тебе строеж на сграда започва един месец преди да си отсякъл първото дърво на новозакупения терен. Защото започнаха да секат първите дървета десетина дни преди края на февруари и трябваше да приключат до началото на март, заради гнезденето на не знам си какво.

    М му съгласих се.

    После дори дословно повтаряш думите ми, който повтарям от началото на спора и никога не съм давал по-ранна дата :


    "и се предвиждаше за юли 2021 година да започнат производството."

    И изведнъж пак в твой стил ми цитираш датата на откриването на завода и правиш напълно грешни сметки между двете измислени от тебе дати, които нямат никаква връзка с реалността.

    "Отделно Тесла закъсняха още 8 месеца до март 2022 г.Времето се увеличи на 2 години и три месеца."

    Поне разбра ли на коя дата Тесла е получила окончателното си разрешително за строеж или и това ще дъвчем още две години с няколко сменени Ника?

    Коментиран от #51

  • 51 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Не си се променил":

    Писането с няколко ника си е твоя запазена марка.Не виждам никакво предимство да пиша с друг ник.
    Виж клипа в Ютуб Giga Berlin/2020.02.21 Harvesting continues.Ако разбираш английски,ще разбереш,ако не ползвай Гугъл преводача.На клипа с дата 21 февруари 2020г. ясно се вижда разчистена от дърветата строителна площадка.

    Коментиран от #52

  • 52 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Turbo":

    "Защото започнаха да секат първите дървета десетина дни преди края на февруари"


    "подготовката на терена,започнала януари 2020г"

    Клипа откога е?

    Кога започна производството?

    Колко време е това? Повече или по-малко от 2 години?

    Коментиран от #55

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Е така де!":

    На клип от 21 февруари със заглавие разчистването (прибирането) продължава се вижда гол терен.Кой е тук функционално неграмотния?Правиш ли разлика между започва и продължава?Щом на 21 февруари виждаш разчистен терен,то работата е започнала преди 21 февруари.От януари 2020 до март 2022 колко време е?Хайде от мен да мине,времето за проектиране и геодезическо проучване на терена няма да го включа.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "И пак изпадаш в подробности":

    За сега Тесла се справя с плана за 50% ръст на производството всяка година,не мога да твърдя обратното.Въпросът е докога ще успее.Ако разбираш математиката и понятието геометрична прогресия ще ме разбереш.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Кой сега е фурнаджийска лопата?

    0 2 Отговор
    Спомняш ли си какво говореше в края на 2020 година? Твърдеше точно обратното на това което твърдиш днес. Според тебе геометричната прогресия беше е приключила още през 2019 година и никога повече нямаше да има такъв ръст.

    Коментиран от #60, #62

  • 60 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Кой сега е фурнаджийска лопата?":

    Колко % е ръста за 2020 г.?Май беше 36 %.А ти твърдеше за 50 % ръст всяка година. Разчистен терен на 21 февруари на първо отсечено дърво ли ти прилича?
    Нищо не споменаваш за електрическия Рифтър.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "Кой сега е фурнаджийска лопата?":

    Нали всички на запад треперят Русия да не им спре газта и петрола? Защо просто не се откажат от тях и не си карат на тока, който според тебе бил зелен? Нали Германия била независима от фосилни горива и поне половината й ток бил от слънцето? Ти така казваше. Защо тогава германският министър на икономиката сам призна, че няма как да се откажат от горивата на Русия. Май зелената сделка излезе твърде зелена и няма как още да се берат плодове от нея.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Синоптик Нострадамус":

    На коментарите на гост и електрика,сипещи забрани и предсказания , може да завиди всеки диктатор.Умението му да се извърта като сап на лопата е уникално.Опорката Тесла строи завод за една година се обърна на Тесла строи 2 завода за 2 години или средно по завод на година.

    Коментиран от #72

  • 65 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Е колко да е форсирано м":

    Сменили са 3 пъти батериите и 2 пъти електромотора.Все едно аз да си сменя три пъти бензиновия двигател на колата и да се бия в гърдите че съм навъртял милион и половина километра.

    Коментиран от #66

  • 66 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    На около 500 хиляди километра са му взели батерията за ремонт и са му дали оборот на по-малка батерия, а след няколко седмици са му върнали старата РЕМОНТИРАНА батерия. Това са трите батерии - две смени. Даже не можеш да броиш очевидно!

    Коментиран от #67, #73

  • 67 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "Дрън-дрън":

    Тогава ще си сменя два пъти двигателя на колата с нов,а един път ще направя основен ремонт.Какво се променя,като съм правил ремонт три пъти.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Електрика, гост и многониковия тесльо са един и същ човек,личи си по стила на писане,използвани думи и фрази,начина на построяване на изречението,тезите аргументите и опорките са им едни и същи.
  • 73 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Дрън-дрън":

    Упорито отбягваш да коментираш "куция" електрически Рифтър.Колегата си купи и много съжалява.С 50 квтч. батерия пробега му е само 200 км при паспортни 280 км.Тръгва на път с маршрут от 750 км със заредена в гаража батерия.За да си направи курса е загубил 5 часа,като е зареждал 2 пъти по 2 часа на 22 квт зарядни и един път 1 час на 50 квт зарядна.Мислеше да я връща в Пежо,но се отказа.Сега я ползва за разнос в града и никога на дълъг път.Това е автомобил с цена 80000 лв.Със 100 квтч батерия още няма,цената му със сигурност ще е 100 000 лв.

    Коментиран от #74, #75

  • 74 Какво има да казвам?

    0 2 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Ти вече си го казал - куц! Ако продължа да пиша ще ме обвините че съм привърженик на определена марка.

    Ако внимателно ми следиш мисълта, преминаването към електромобили ще е дълъг процес от минимум 20 години.

    Сега е едва първата стъпка, по време на която електромобилите са по рентабилни само за хора които могат да си ги зареждат в къщи, карат в повече километри на година, но в същото време пробегът с едно зареждане и стига за ежедневни нужди.

    Другия профил е на клиенти, които искат да карат евтини и бързи автомобили и не могат да си позволят бензинови.

    Както виждаш дори за тях не стига общия световен производствен капацитет на електромобили и почти всички производители са натрупали поръчки за месеци напред. Това е предпоставка за вдигане на цените, а не за свалянето им, за да станат по-рентабилни от бензиновите още при покупката.

    Но пък и бензиновите имат подобни проблеми и техните цени също се качват.

    Цените ще паднат когато има излишък от произведени автомобили, а производството на бензинови ще намалява, докато това на електрически ще се увеличава с годините. Познай какво ще става с цените на едните и другите?

    А забравих, ти не можеш да свържеш фактите и да направиш обосновано предположение и ще се въздържиш от прогнози. Затова сдъвкано наготово, цените на бензиновите автомобили ще се качват, а на електромобилите ще падат. Не днес, не утре, но е неизбежно.

    А един производител ще има най-голям производствен капацитет за ел

    Коментиран от #76

  • 75 Сега разбра ли кой е глупавия

    1 2 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Колегата ти си е купил електромобил без да си направи сметката напълно по емоционални причини.

    А аз имам емоционални причини да си купя електромобил, но не съм си го купил по рационални причини, защото и 280 километра са ми много, понеже изминавам по десетина километра на ден.


    Спомни си това следващия път преди да ме питаш защо не карам Тесла.

    Твоя колега си е купил porsche 911 за да извършва превоз на дини и обяснява колко е калпав този автомобил и как струва пет пъти повече от един Mercedes sprinter.

    Кой си купува автомобил с пробег 200 км за 750 км маршрут по който няма къде да го зарежда?

    Коментиран от #77

  • 76 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Какво има да казвам?":

    За пръв път от много време ще кажа,че съм съгласен с теб.Може би като пуснат Рифтър с 100 квтч батерия и пробег от поне 400 км и аз бих си купил.Би ме спряла само цената и времето за зареждане.
  • 77 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #75 от "Сега разбра ли кой е глупавия":

    Колегата ползва Рифтъра за разнос в града.Пробега от 280 км му стига за деня.Просто реши да го пробва на дълъг път.Рифтъра зарежда на бърза зарядна с мощност максимум 50 квт, ограничението е за да се увеличи живота на батерията.
  • 78 Turbo

    2 0 Отговор
    Кой според теб е глупавият?Хвалиш Тесла без да си притежавал такъв автомобил.Как тогава се убеди в качествата му?Бил ти дал някой да покараш малко и това ти е опита с Тесла.Всичко останало го знаеш от нета, клипове от ютуб и изцепките на афрото.
    Аз никога не съм се качвал във Ферари.Не съм карал,не съм притежавал Ферари и нямам лични впечатления.Казват,че са върха.Може и да са прави хората.На мен Ферари ми харесва,но не ми върши работа.
  • 79 Петров

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Йори":

    Това е средната скорост. И аз от Белгия до България карам със 130, 90.60 при задръстване 0.средната скорост ми е 86 км в час. Явно не си разбрал. Не са карали колата постоянно 90 км в час!! Това показва таблото средната скорост на изминатите км.