15 Май, 2022 10:30 12 473 26

По-безопасни ли са 4х4 "джиповете" от леките коли?

  • 4x4-
  • безопасност-
  • краш тест

Отговор на този въпрос ни дават независимите организации NCAP

По-безопасни ли са 4х4 "джиповете" от леките коли? - 1

Специалистите от различните подразделение на организацията NCAP непрекъснато провеждат т.нар. краш тестове, като целта на тези независими организации е да определят доколко безопасен е един автомобил. Именно в тяхната база данни търсим отговор на въпроса По-безопасни ли са автомобилите с висока проходимост и задвижване на всички колела от леките коли?

Оказва се, че това популярно мнение не е мит. От всички превозни средства хората в колата са най-защитени именно във въпросните всъдеходи. Това обаче не важи за пешеходците и водачите и пътниците в другите коли. Експертите стигат до извода, че при тези автомобили, които имат "офроуд" дизайн и пълнеж, при сблъсък по-често на водача и пасажерите не се случва нищо, докато рискът да загинеш в обикновен градски малък автомобил е много по-висок.

Освен това, всички 4WD модели са по-безопасни от своите 2WD "колеги", дори и да не са от типа SUV-та. Има обаче и изключения при различните видове превозни средства. Едно от тях е свързано с пикапите, които между другото, не са сред най-безопасните возила, въпреки че са най-търсени на американския пазар.

Разбира се, както всяка статистика, тези данни трябва да бъдат оценени с резерви. Те са валидни за автомобилния трафик в в различните страни, където се правят тестовете, който се различава значително от този в други държави. Именно поради тази причина организацията NCAP има различни подразделения, които са разпределени по географски признак.

Така например американските вариации на едни и същи модели имат структурни и технологични характеристики, които липсват при европейските им аналози, макар моделните имена доста често да са едни и същи. Въпреки всичко мнението, че т.нар. SUV-та или кросоувъри и всъдеходи са по-безопасни при сблъсък от обикновените леки коли е общовалидно.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лунен пейзаж

    31 1 Отговор
    По БГ пътищата са по-безопасни да.
  • 2 Хаха

    29 3 Отговор
    Къде е онзи фен на Дачия да се изкаже по въпроса.

    Коментиран от #12

  • 3 Без коз

    49 5 Отговор
    Лошото че една кола като е по безопасна за пътниците си, обикновено е по опасна за всички останали участници в движението . Тези огромни тритонни возила като ударят малка градска кола направо я размазват и горките хорица в нея.
    Безопасността трябва да е за всички , а не само за возещите се в конкретен автомобил...

    Коментиран от #11, #13

  • 4 Aлфа Bълкът

    34 2 Отговор
    Брей големи инженери, много ясно, че в по-голямата кола си по-защитен при основно положение, че масовите автомобили са с по-малки габарити. (За рама, конструкция няма да коментираме)
    Видяхме какво направи Q7 на наркомана със Субаруто на Милен лека му пръст.
    Ама я да блъсне тъй у един Зил 130?

    Коментиран от #5

  • 5 Ти да видиш!

    9 7 Отговор

    До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":

    А кое ли е по-опасно? Да се удариш с доста по-лек автомобил в бетонна колона или с някой по-тежък автомобил, който смачка предницата от инерцията на по-голямата си маса?

    Това което си написал е валидно само при челен сблъсък на малък с голям автомобил, но не и при челен сблъсък в масивен неподвижен обект. В този случай здравината на клетката и деформационната зона преди това са по-важни, отколкото теглото на автомобила.

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Aлфа Bълкът

    7 14 Отговор

    До коментар #5 от "Ти да видиш!":

    Ускорението при джиповете какво е? 100км/ч за 10 сек, 200км/ч може и да ги вдигнеш някога. Човек кара колкото му позволява колата, това е другият не упоменат фактор, времето за реакция.
    Иди направи 500м ускорение с колата и спри, и 500м с джипа да видим кой ще спре по-късо разстояние.
    Не с еднаква скорост, а ускорение, чаткаш ли?

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Дрън-дрън

    9 6 Отговор

    До коментар #7 от "Aлфа Bълкът":

    Какво общо има ускорението с удара?

    Най-важната е скоростта с която срещнеш бетонната колона. Ако я изпращаш със 100 километра в час, няма абсолютно никакво значение дали няколко метра по-рано си карал с 80 или със 120. Дали си ускорявал или си спирал в момента на сблъсъка със 100 километра в час.


    Как мислиш какви ще са последствията при сблъсък на SUV с бетонна колона с 50% покритие точно срещу шофьора?

    След малко ще ти пусна клип с нагледни материали.

    Коментиран от #21

  • 10 115 километра в час

    5 5 Отговор
    Ето един лек сблъсък при който шофьорът е без сериозни наранявания. Какво щеше да стане ако това беше SUV?

    Коментиран от #16

  • 11 Край

    18 3 Отговор

    До коментар #3 от "Без коз":

    АБСОЛЮТНО си прав. Богатите с големите си джепки си купуват безопастност и после безрасъдно застрашават живота на останалите. В нормалните страни глобите са съобразени с материалното положение на нарушителя /в България също беше така/ . Като превиши скоростта или като изправари в нарушение ГЛ/Х7/RR трябва да го накажат с три пъти по-голяма глоба от този с Клиото.

    Коментиран от #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Случаен

    10 7 Отговор

    До коментар #3 от "Без коз":

    Нищо подобно. Всеки сам си избира дали да шофира и какво. Интересува ме колата ми да пази мен и моите пътници, не някакви други некадърници.
  • 14 Случаен

    7 2 Отговор
    Ха дубрутру. Чиста физика. Само че пак няма да си взема джип, а голямо комби.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Митьо

    9 5 Отговор

    До коментар #10 от "115 километра в час":

    На SUV-а щеше само да му е счупен фара. Много по здрав е от този трошляк. А като много ги разбираш разбираш ускоренията и масите, вземи и сравни теглото на Теслата и средно статистически SUV. Тази боза, като ми се надене в Тераното и стига до двигателя, а тя на хармоника! Знаеш ли какво е РАМА?

    Коментиран от #19

  • 17 Джуган

    16 0 Отговор
    В действителност рядко се сблъскваме в бетонна стена. По вероятно в дърво, или в стълб, или в друг автомобил. Ако аз съм в пикап на рама тежащ два тона и половина и се сблъскам с малка количка тежаща един тон, никакви звезди от теста няма да и помогнат да спечели битката
  • 18 Буха ха

    5 14 Отговор

    До коментар #11 от "Край":

    Мечтата на сиромаха Андрешко е той да безчинства с 20 годишния си таракясник, а да глобяват само тия с чисто новите Бенцове и Поршета

    Коментиран от #20

  • 19 Хаха

    6 11 Отговор

    До коментар #16 от "Митьо":

    Я виж в САЩ колко кравари загиват в пикапи дето са на рама. Рамата не подобрява безопасността при удар - иначе всички автомобили щяха да имат по една рама и да правят по 7-8 звезди на euroncap.

    Коментиран от #25

  • 20 Цола Драгойчева

    22 1 Отговор

    До коментар #18 от "Буха ха":

    То в България като цяло омразата е национален спорт - бедния мрази богатия, богатия мрази бедния, простия мрази умния, умния мрази простия, неуспелия мрази успелия, успелия мрази неуспелия, работника мрази началника си, началника мрази работника си, българина мрази циганина, циганина мрази българина и т.н. Такава мощна омраза води само до самоунищожение !!!
  • 21 Aлфа Bълкът

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Дрън-дрън":

    Ускорението има значение, защо не вдигаш 200км/ч за 15 сек. Адреналинът ти не скача на 5тата секунда. Имаш време да се осъзнаеш, да контролираш скоростта, а не тя да контролира теб, има и психологически момент, тези неща сформират статистика!
  • 22 ДиД

    2 3 Отговор
    Знаех си аз….👍😃. Не е споменато че позицията на шофьора е средно над леките коли. По-добра видимост, по-добра преценка на пътната ситуация. Т.н. Джип са много малко автомобили. 99% са СУВ. И рядко са над 2.2 т. И доста често ускоряват под 10с./100км. И доста често стигат 200кч/ч с лекота. Това е за Г-на с ускорението и статистиката.
  • 23 Ивайло

    3 2 Отговор
    SUV са опасни за пешеходци, велосипедисти, мотористи, малки коли. Добре би било да не ги допускат поне в градовете. Друго решение на проблема е всички да караме само SUV и ако може над 1.9 тона. И какво ще стане - едно надпреварване кой с по-голяма и тежка кола ще е на пътя , че да не го размажат другите големи и тежки коли. Това прилича повече на война отколкото на цивилизован свят. Като гледам последните 5 години броят на SUV-тата по бг пътищата доста се е увеличил, явно сме влезли в този филм с надпреварата.
  • 24 Ивайло

    6 0 Отговор
    И какво излиза, че утре ще трябва и аз да купувам SUV с по-висок експлоатационен разход, да харчи градско бензин по 12 л. на сто вместо по 7 л. на сто само защото половината ненормалници и наркомани вече са сменили 1.5 тонното си BMW с 2-2.5 тонно SUV и се носят заплаха и смърт по пътищата.3678
  • 25 Кирпича

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Хаха":

    От къде ги чуваш тези глупости, 15 години всеки ден съм на магистралата и не съм видял една катастрофа с трак . В българия се изтрепахте от катастрофи , всяка вечер гледам българските новини.
  • 26 4х5

    1 0 Отговор
    Трябва да знаеш, че на пътя винаги има и по-голям от теб. Ако Милен Цветков беше в лимузина, а не в такъв къс джип, можеше и да оцелее.