2 Юни, 2022 10:30 31 680 56

Това са най-популярните модели на европейския пазар (Изненада: Golf е извън топ 10)

  • автомобили-
  • продажби-
  • европа-
  • април 2022
Това са най-популярните модели на европейския пазар (Изненада: Golf е извън топ 10) - 1

Става дума за най-продаваните модели от различните марки, като в статистиката има изненада - вездесъщият Golf вече не е най-продаваната кола. Според актуалните данни с най-популярните модели автомобили на европейския пазар през април 2022 година, лидер е субкомпактен френски хечбек.

И така, миналия месец хечбекът Peugeot 208 стана най-предпочитаната кола в Европа. През април европейците са купили 15 615 бройки от този модел, което обаче е с 15% по-малко в сравнение с април 2021 г.

Второ място заема компактният кросоувър Volkswagen T-Roc, чийто резултат е 13 998 автомобила (-9%).

Хечбекът Dacia Sandero затваря Топ 3 (12 913 автомобила, -2%).

В челната петица също се класират Fiat 500 и Ford Puma, чиито продажби възлизат съответно на 12 835 (-18%) и 12 601 (-5%) автомобила.

Топ 10 на най-продаваните модели на европейския пазар включва: Toyota Yaris (12 448 коли, -28%), Opel/Vauxhall Corsa (11 834 коли, -30%), Toyota Corolla (11 678 коли, -4%), Kia Sportage (11 635 автомобили). , +53%) и Fiat Panda (11 544 коли, -4%).


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ахххха

    7 4 Отговор
    Хахаххахахяхяяхях.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гольо от Карлуково

    25 7 Отговор

    До коментар #6 от "Пълни глупости":

    Малко не ми е ясно как стои въпросът с джоба на собственика на електромобил след 5г. експлоатация и смяната на батерията, която може да ти фалира мерака да имаш токозависима бибитка, щото цените са от 8000 нагоре...

    Коментиран от #10, #46

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Технологиите напредват

    15 32 Отговор

    До коментар #8 от "Гольо от Карлуково":

    Първите най-проблемни батерии на Tesla изкарваха 400-500 хиляди км при бързо зареждане преди да се наложи ремонт, а не смяна. Има пример с такъв автомобил който в момента е на 1,5 милиона километра като на 500 хиляди километра му е ремонтирана батерията гаранционно и безплатно.

    Батериите на Тесла модел 3 са много по-добри и изкарват по повече. Още преди две години бяха правили лабораторно засега изследвания, които показваха над 3 милиона пробег с една батерия. Засега по разбираеми причини няма още това не е доказано на практика.

    Миналата седмица излезе новина, че са патентовали батерия, която е способна да изкара 100 години запазвайки капацитета си.

    Тоест още днешните технологии предоставят 100 години и 3 милиона километра. Кое от двете не ти стига?

    А технологиите няма да спрат дотук. На практика батериите ще станат почти вечни и след като спрат да се ползват в автомобила, могат още дълги години да продължат да съхраняват възобновяемата енергия произведена на собствения покрив с помощта на която да зареждаш в следващия си електромобил е да посрещаш нуждите от електрическа енергия на дома си през по-голямата част от годината.

    Коментиран от #26

  • 11 Пилот на Ферари

    22 4 Отговор

    До коментар #6 от "Пълни глупости":

    Нищо не разбрах от тия дълги фермани дето си ги написал .

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Резюме

    24 13 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    "Немците ще влачат плувката . Един Голф ще удари цена 100 бона . Кой ще я купува тая дървена каляска ? За останалите няма да говорим ."


    При 100 бона за golf или 100 бона за Тесла модел У, и при 5 лв за литър гориво, повечето шофьори ще изберат да си купят електрическия автомобил за същата цена.



    Достатъчно кратко и ясно ли се изразих този път?

    Коментиран от #15, #27

  • 13 Красимир Георгиев Дианабад

    39 10 Отговор
    Че голфа винаги е бил боклук само глипаците в Източна Европа и немските васали като Холандия го купуваха
  • 14 Другия ферман

    7 17 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    В резюме, настоящите технологии на батериите предполагат 100 години живот и/или над 10 000 цикъла заряд-разряд на батерията.

    Това означава че батерията не само ще надживее автомобила, но и ще може още докато е на автомобила, а и след това още дълги години да се ползва за съхранение на възобновяема енергия, която е най-евтината възможна в момента енергия, но има недостатък, че не е постоянна и трябва да се съхранява за по-късно използване. Това неминуемо ще свали цената на тока в бъдеще, за разлика от цената на бензина която само ще расте.
  • 15 Пилот на Ферари

    15 3 Отговор

    До коментар #12 от "Резюме":

    Ти май коментираш някоя статия за електромобили ? Не виждам каква е връзката тук !
  • 16 Пилот на Ферари

    23 3 Отговор
    Бе готин , нещо си объркал и влака и посоката . Нито батериите ти ме интересуват нито лагерните колички свързани с тях . Темата е съвсем различна .
  • 17 КОй

    4 17 Отговор

    До коментар #1 от "ъъъъъъъ":

    Незнам кой обеднява,ама вчера си поръчах чисто новичка(55хил евро) Но немога да се сравнявам с рашисткие лади де, няма как да си позволя 6000лв за кола.
  • 18 Прочети заглавието

    14 7 Отговор
    Темата е която коментираме е:

    Това са най-популярните модели на европейския пазар (Изненада: Golf е извън топ 10).


    Ти говориш че golf ще стане 100 000 лв, а аз ти отговарям какви ще са последствията от тази цена.

    Темата все още е какви ще са най-продаваните автомобили, а не електромобили, когато голфа стане 100 000 лв.

    Дали ти харесват изводите или не, си е лично твой проблем, който няма да промени реалността.


    Какво ще си купиш ти няма никакво значение, защото за същите пари повечето шофьори ще изберат по-бързия и по-евтин за поддръжка и зареждане автомобил. Такива като тебе които си купуват всеки най-нов излезнал модел на Ферари няма да променят автомобилната промишленост и автомобилния пазар. Карай си Ферарито със здраве!

    Коментиран от #23

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Горчивата истина

    19 4 Отговор
    Вътрешният канибализъм, и то само във фоксваген.Промотирането на малките градски СУВ-чета изядоха хляба на Голфа.Той се явява прекалено стар, скъп и е вече непродаваен извън Германия.Конкуренцията в лицето на Пежо 208 е иновативна, евтина и достъпна.
  • 21 Значи

    15 4 Отговор
    Fiat 500 и Ford Puma и Fiat Panda са по предпочитани от много други коли?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Велика България

    15 4 Отговор

    До коментар #18 от "Прочети заглавието":

    Абсолютно си прав, но спориш с хора, които живота им е масата, и телефона. Главите са им заварени в дирници по-големи от на крава, а пи..ките им са като сварени спагети. Но пък самочувствието им е винаги по-голямо от селото от което излизат!! Хората са казали: Можеш да обориш 40 учени с един факт, но не и един идиот с 40 факта!!!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Мармот

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "Технологиите напредват":

    А има един мармот, който в лабораторни условия завива със станиол шоколад!!!
  • 27 Бедни

    15 3 Отговор

    До коментар #12 от "Резюме":

    Ти прочете ли изобщо статията? А разбра ли я какво ти казва? Казва Европейците не са толкова богати колкото ги изкарвате и си купуват само сапунерки или бюджетни коли. Затова ги няма немците щото искат много пари.
  • 28 Тоалетна хартия

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пълни глупости":

    Вятър те вее на бял кон.... нищо не разбираш от това, което си надраскал!!!!

    Коментиран от #31

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 оня с коня

    6 15 Отговор
    Искам да подчертая ДЕБЕЛО следното:Докара ли я Някой до там че да си купува Кола от Европейската ЛУМПЕНСКА Класация за Бедни Лузъри,това значи че я е закършил яко и Жена му го смята за Безнадежден Неудачник в Живота.След което пък и очаквано ще вземе Децата и ще го напусне БЕЗ ДА СЕ ОБРЪЩА назад.
  • 31 Пак ще си поговорим след две-три години

    7 4 Отговор

    До коментар #28 от "Тоалетна хартия":

    Да видим токът още ли ще струва левче за киловат, а бензина дали ще е само 3 лв за литър?

    Да видим през 2025 година Дали пък няма да се продават повече скъпи електромобили отколкото "евтини" бензинки.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Тарикат

    4 3 Отговор

    До коментар #33 от "Сигурно ще е така":

    Те бензинките нали ще изчезнат, само ти ли да си тариката да ти е безплатно пък ние да теглим. И ние ставаме чок тарикати. Да видим тогава как се живее в държавата на тарикатите.

    Коментиран от #37

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Ние сме тарикати

    10 2 Отговор

    До коментар #35 от "Тарикат":

    Ще караме бензинките на запада още 40 години!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Сигурно ще е така

    6 3 Отговор
    Но забравяш, че пътищата ще ги плащат и бензиновите автомобили плюс скъпото гориво.

    Забравяш, че милиардите, които събере държавата ще си останат в държавата, няма да отидат за купуване на петролни продукти, независимо дали отиват в Русия, САЩ или при арабите.

    Забравяш, ако наистина се инсталират 15 гигавата мощности от възобновяеми източници, когато пекне Слънце ще има излишък от едни 10 гигавата за износ, които научават че в България ще се вливат милиони за всеки час през който пече слънце.

    Дали ще си изберем политици, които да оставят тези милиони да стигнат до народа вече е съвсем отделен въпрос.

    Коментиран от #47

  • 42 Дрън-дрън

    4 4 Отговор
    Според форумните специалисти бензиновите автомобили ще поевтиняват а електричките ще поскъпват и никой няма да ги купува.

    Само че са пропуснали, че ако електрическите поскъпват, бензиновите поскъпват още по-бързо заедно с цените на бензина.

    Освен това пропускат да отбележат, че токът няма как да поскъпва в дългосрочен план, защото цената на слънчевата енергия ще си остане безплатна, а цената на инсталациите за нейното усвояване вече са прекалено евтини и достъпни, за да може всеки да си ги позволи.

    От друга страна, бленувания евтин ток от АЕЦ е Мираж, защото Франция която даваха постоянно за пример в момента има огромен глад за електрическа енергия и се очаква към края на годината цената на тока във Франция на едро да е 1000 евро за мегаватчас.

    Понеже анти електриците мразят тока и математиката, преведено на български това означава 2 лв за киловатчас на едро от производител преди данъци и такси. Наистина доста евтин ядрен ток!

    След този нагледен урок, как атомната енергия не е толкова сигурна, а въглищната и газовата не е толкова евтина, света много по-бързо отколкото някой някога си е представял ще премине към възобновяема енергия и електромобили и войните за енергийни ресурси ще станат безсмислени.
  • 43 Ще вземе от който може

    7 3 Отговор
    Тя държавата се опита да взима пари и от фирмите и предприятията, като им продава тока за левче за киловатчас, но вместо това получи заявки за инсталиране на 15 гигавата мощности от възобновяеми източници.

    За мащаб - АЕЦ Козлодуй е с мощност 2 гигавата, а потреблението на България в момента е 4 гигавата.

    Аз без да им искам разрешение, вече съм си инсталирал три киловата фотоволтаици на покрива за собствени нужди и в момента климатика, хладилника и бойлера ми работят за без пари и имам излишък, който ако държавата мислеше за народа, щеше да ми го изкупува за 15 стотинки и да го продава на 30 за да печели, и да свали цената на тока, ама кой ти мисли за народа, икономиката и интересите на държавата?
  • 44 Има на кого да продаваме тока

    1 1 Отговор
    Ядрените главоболия на Франция стават все по-големи

    В момента близо половината от общо 56-те ядрени реактора на страната са спрени, което е негативен рекорд за страната, а при 12 от тях причината са инспекции за корозия. Притесненията там са за пукнатини в тръбите на резервна система за впръскване на вода за охлаждане на реакторите, които могат да създадат потенциална авария.

    "Има цяла поредица от проблеми, които доведоха до абсолютно безпрецедентно ниво на трудности и спирания във френската ядрена индустрия", казва Ив Мариняк, специалист по ядрена енергия в мозъчния тръст négaWatt, пред Finantial Times.

    Според него само проблемите с корозията са довели до 10-годишно дъно в производителността на ядрените електроцентрали.


    ...

    Това повиши опасенията за нов ръст в цените на електроенергията във Франция - прогнозните цени на тока за първото тримесечие на 2023 г., когато се очакват първите пикови натоварвания, се покачиха над 1000 евро на мегаватчас."




    ....
  • 45 Буха ха

    5 1 Отговор
    Всичките 10 са малолитражни кюмези, Голфът вече минава за голям автомобил, а това че чисто нов след 60 хиляди хвърля съединител и го водят консуматив по добре да не споменаваме.

    Коментиран от #49

  • 46 ТУЗАРА с Модел Х Dual Motor

    5 7 Отговор

    До коментар #8 от "Гольо от Карлуково":

    Ти ндей беше гайле. След 2012-та всички клетки от автомобилен клас в коли с термоуправление и BMS имат 20-години ресурс и надживяват купетата.
    И кой ти кара кола след 8-годишната гаранция на батерията?
    Аз 4 не мога да добутам. Почва да ми втръсва!
  • 47 смех

    6 2 Отговор

    До коментар #41 от "Сигурно ще е така":

    Един атомен реактор е 1500мегавата от големите а ти говориш че тия панели дет хладилник не зареждат ще произведат 10 гигавата и как ще стане това вярваш ли на тия глупости

    Коментиран от #48

  • 48 Дрън-дрън

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "смех":

    Дали един единствен 330 вата панел като моите захранва хладилник, който е с по-малка мощност. А има панели и по 500 вата. Но ти виждал ли си фотоволтаична централа с един-единствен панел?

    Това им е хубавото на фотоволтаичните панели, че добавяш колкото ти трябват бройки, свързваш ги с бързите връзки един към друг и към инвертора и започват да произвеждат веднага ток. Колко време се строи този атомен блок от 1500 мегавата и кога ще произведе първия си киловатчас?

    Моите панели произведоха първия си киловатчас след по-малко от 48 часа от доставката на панелите.

    АЕЦ Белене се строи вече 50-та година и не е произвел един киловатчас енергия. Кога очакваш да се зареди първия електромобил с нова евтина атомна енергия?

    Германия произвежда над 50% от енергията си от възобновяеми източници и е най-големия износител на електрическа енергия в Европа в момента. Франция разчита на атомни централи и е на път да се превърне в най-големия вносител на електрическа енергия в Европа. За всеки който може да мисли логично е ясно накъде върви енергетиката.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Мхм

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "Буха ха":

    Купи си Мустанг 65-та
  • 50 Мхм

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "Дрън-дрън":

    Ахам колкото ти трябват повече и унищожаваш съответната площ с тези нискоефективни боклуци.

    Коментиран от #53

  • 51 Мхм

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Дрън-дрън":

    Какво да мислиш логично Аец работят от 50-те години как изведнъж станаха неефективни и то точно във Франция която е притискана от германистан да се откаже от Аец в полза на вятърни турбини произвеждани от Сименс как досега 70 години бяха ок Аеците и оче са ама не в ЕС а в Русия и Сащ Япония и Китай.

    Коментиран от #52

  • 52 Елементарно Уотсън

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Мхм":

    В момента близо половината от общо 56-те ядрени реактора на страната са спрени, което е негативен рекорд за страната, а при 12 от тях причината са инспекции за корозия. Притесненията там са за пукнатини в тръбите на резервна система за впръскване на вода за охлаждане на реакторите, които могат да създадат потенциална авария.

    "Има цяла поредица от проблеми, които доведоха до абсолютно безпрецедентно ниво на трудности и спирания във френската ядрена индустрия", казва Ив Мариняк, специалист по ядрена енергия в мозъчния тръст négaWatt, пред Finantial Times.


    "Франция ще има нужда всички нейни съседни страни да имат начини да произвеждат електричество", обяснява Никола Льоклер, съосновател на консултантската компания Omnegy, цитиран от Bloomberg.

    "За нас е важно Германия да не е в прекалено обтегнати отношения с Русия. Ако те нямат достъп до руски газ, няма да могат да произвеждат енергията от която се нуждаем", коментира още той.


    Виждаш ли колко е "сигурна" атомната енергия. А искаш ли да видиш колко е евтина:

    "Това повиши опасенията за нов ръст в цените на електроенергията във Франция - прогнозните цени на тока за първото тримесечие на 2023 г., когато се очакват първите пикови натоварвания, се покачиха над 1000 евро на мегаватчас."

    Преведено на български - 2 лв за киловатчас на едро преди данъци и такси при "скъпа" изкупна цена 15 стотинки за киловатчас от фотоволтаици - 75 евро за мегаватчас.
  • 53 Дрън-дрън та пляс

    3 3 Отговор

    До коментар #50 от "Мхм":

    Покрива ми беше около 200 квадрата преди да монтирам фотоволтаиците и не съм унищожил нито един квадрат от него, въпреки че монтирах 15 квадрата фотоволтаици с мощност 3 киловата. Има още място.

    Е колко мислиш площ ще е необходима? Един блок на атомна централа 1000 мегавата, което е милион киловата и струват около милиард лева. При необходими 5 квадрата за киловат, това са някакви си 5 милиона квадратни метра, които ще осигуряват годишно по 1 300 000 мегаватчаса енергия които са достатъчни за зареждането на половин милион електромобила за годишния им пробег.

    Тази инвестиция от 1 милиард лева ще осигури зареждането за 25 години на половин милион електромобила с абсолютно сигурна цена за зареждане.

    Само за година България трябва да даде повече от милиард за изкопаеми горива за да могат да заредят половин милион бензинови или дизелови автомобили, като тази цена ще се повишава с годините.

    Дали пък площта и инвестицията не са малки, погледнато от тази гледна точка?

    Коментиран от #56

  • 54 Кокъл

    3 0 Отговор
    Браво на фиат.Изненадан съм ,българите като чуят фиат и все едно виждат дявола,пак фиат класира два модела преди голф.Не съм фен на фиат,въпреки че карам браво 2,не защото съм фен ,а толкова са ми възможностите.Дано са оправили качеството .
  • 55 Плам

    2 0 Отговор
    След като и Фиат изпреварва голф,не знам какво да мисля.Хората не робуват на марки,както българина.За тях е важно да кара нова кола,пак бил той и Фиат.Ние предпочитаме да караме 15 годишни съсипани от каране,аудита,БМВ,Мерцедес,пред това да караш нова кола без значение марката.Новото си е ново.
  • 56 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Дрън-дрън та пляс":

    Толкова тъпотии не бях чел скоро.

    КПД на слънчевите батерии е 23% максимум, на АЕЦ е около 33%.

    Отделно АЕЦ е подходящ за базова мощност, не се влияе от климатични проблеми и дали е нощ или не.

    За слънчевите панели не може да се каже същото.

    Отделно производството им плюс това на акумулаторните батерии е неособено екологично и заминава маса енергия.

    Мога още много неща да ви напиша, но няма смисъл.