Днес кросоувърите са най-популярните пътнически транспортни средства, макар мнозина да ги смятат за някакъв парадокс, защото, според тях, самите кросоувъри са безсмислено нещо. Те са по-тежки, по-скъпи, по-бавни от подобни по размер седани или купета и обикновено също толкова безпомощни на неравен терен, без да дават предимствата на истинските всъдеходи.
Реално погледнато обаче, кросоувърите предоставят на хората определен баланс от качества, като по-висок просвет или увеличен вътрешен обем, като същевременно остават удобни за ежедневна употреба. Следователно логиката на общата им популярност не е трудна за разбиране.
Най-популярни са кросоувърите от среден клас - Toyota RAV4, Skoda Kodiaq, Vw Tiguan и т.н. Виждаме стотици от тях и много подобни по пътищата, както у нас, така и в Европа и света. Поради тази причина ние направихме една класация на SUV-тата със среден размер, като изключихме много скъпите модели, като Porsche Macan, например. Представяме ви най-сполучливите, според нас, кросоувъри, които се предлагат на пазара днес.
Honda CR-V
Въпреки смяната на поколението, двигателите в новата Honda CR-V останаха същите, а именно две опции за избор: 1.5-литров турбомотор със 193 конски сили и 2.0-литров двигател с хибридна инсталация и със системна мощност 215 к.с. В същото време трансмисията е автоматична CVT от типа "вариатор" - може би най-значимият минус на този модел като цяло. С течение на времето изглежда, че трябва да се появи и чисто електрическа версия. Това, което се промени, е подходът към кросоувър стила. Сега акцентът е изместен към правилни пропорции, чисти линии, лекота на дизайна. Минималистичният интериор само подчертава това изображение.
Nissan X-Trail
Новото поколение на Nissan X-Trail отиде малко по-далеч. Факт е, че в допълнение към 2.5-литровия 4-цилиндров бензинов двигател със същия прословут "вариатор", той се предлага и с иновативната хибридна система Nissan e-Power. Базиран е на 1.5-литров бензинов двигател, който обаче по никакъв начин не задвижва директно колелата. Той зарежда с енергия електрическата батерия, тоест работи като генератор. Можете да си представите колко по-икономична и по-тиха е подобна система от обикновените автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Mazda CX-60
Mazda достигна най-високото ниво със своя СХ-60. Тук японците решиха да заложат на качествата на шофиране и традиционните ценности - водещо задно предаване, избор както на бензинови, така и на дизелови двигатели и нещо повече - налични са редови 6-цилиндрови двигатели! В базата е 2.5-литров бензинов двигател + електрически мотор със системна мощност 328 к.с. Ускорението до 100 км/ч отнема 5.8 секунди. В същото време plug-in хибридът може да измине 60 км на електричество и изразходва средно само 1.5 л/100 км. Има два шестцилиндрови агрегата: бензинов 3.0 турбо (400 к.с.) и дизелов 3.3 (231-254 к.с.).
Audi Q5
Audi Q5 съчетава най-добрите качества: безупречно направен интериор, насищане с модерни технологии, собствена система за задвижване на четирите колела Quattro, богат избор от двигатели. Базовата версия за европейските пазари е с 2.0-литров дизел с 204 к.с. Електрификацията представлява 12-волтова мека хибридна система, която възстановява енергията в батерията по време на спиране и позволява да заглушите двигателя по време на движение по инерция и също така стартира системата Start/Stop при скорост от 22 км/ч. Този двигател ускорява кросоувъра до 100 км/ч за 7.6 секунди. В допълнение към основния силов тракт за кросоувъра се предлагат 3.0-литров дизелов V6, два форсирани 2.0-литрови TFSI бензинови двигатели, както и хибридни версии (2.0) с мощност от 299 или 367 к.с.
BMW X3
Можете наистина да почувствате какво означава понятието „нещо от премиум клас“, като седнете в BMW X3. Това е сериозна кола: "зряла" агрегатна база, идеална ергономичност на интериора, широка гама от двигатели, "чистокръвно" качество на возията. X3, освен това, има "купеподобна" вариация X4, а топ вариантът X3 M е безпрецедентно мощен и динамичен. Налична е и модификация iX3 - тоест електрически автомобил. Характеристики на последния са: 6.8 сек до 100 км/ч и пробег от 460 км според цикъла WLTP.
Mercedes-Benz GLC
Това е най-популярният модел на марката по отношение на глобалните продажби. Ако не вземем предвид безсмислената версия на GLC63 AMG с V8 4.0 мотор, тогава всички GLC кросоувъри са оборудвани с 2.0-литрови двигатели. Бензин в два варианта на форсиране 197 и 258 к.с. и дизелови двигатели с мощност 163, 194 и 245 к.с. Скоростната кутия е автоматична хидротрансформатор 9G-Tronic и е най-добрата в сегмента. GLC е в състояние да подкупи всеки с интериора си. Има чара на предишното поколение на Mercedes, с плавни линии и плоски повърхности. Уютно, луксозно, стилно. А да не забрявяме, че и Mercedes имат чисто електрическа версия EQC, макар и с различен външен вид.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Брабус
12:03 13.08.2022
2 АБВ
12:04 13.08.2022
3 дада
12:10 13.08.2022
4 сектант
Коментиран от #5
12:16 13.08.2022
5 един от стадото
До коментар #4 от "сектант":
по коя точка от въпроса. Или коиКоментиран от #15
12:43 13.08.2022
6 Зависи от гледната точка
Погледнато от тази гледна точка сте абсолютно прави в класацията. Има обаче и друга гледна точка - продажбата на нови модели SUV, които не се продават от десетина години и няма толкова натрупани произведени бройки за да ги срещаме толкова често по улиците, особено в България, където идват средно 10 години след като са произведени.
Тогава изплува един друг популярен днес SUV лидер по продажби в сегмента, за който се говори, че догодина ще стане най-продаваният автомобил в света по принцип, а не само при SUV.
Можеше от кумова срама и за него да пишете, въпреки че не го харесвате, защото няма как да е по-скъп от всички изброени в статията, да се продава повече от тях, но с нищо да не е по-добър от тях.
Ако беше по-евтин, оправданието щеше да е, че го купуват повече заради цената.
12:59 13.08.2022
7 Хитрото
Коментиран от #8
13:24 13.08.2022
8 Е колко да си хитър?
До коментар #7 от "Хитрото":
Този 2,5 литра 20-годишна технология двигател сложен на SUV с такива размери и тегло ти гарантира поне 15 на сто разход на газ с розови очила и караш за 20 лв на 100 километра и ще караш мъртвец.Дори при 95 стотинки за киловатчас, ще караш за по-малко пари, а ако зареждаш на нощна, 100 километра ще ти струват 2,50 лв с динамика на спортен автомобил.
Сега погледнах че втора ръка модел 2021 година струва 60000 лв. Тоест ако караш по повече километри годишно, с ежедневни курсове до 400 км, след 200 000км цената плюс горивото на този автомобил втора ръка ще е равна на цената и тока на чисто нов Тесла модел У, като след тези 200 хиляди километра ще можеш да го продадеш за повече от 60 000 лв.
Коментиран от #14
13:48 13.08.2022
9 Мдаа
14:31 13.08.2022
10 Факт
14:52 13.08.2022
11 Защо решихте че това са най-добрите?
Купихте ги нови и ги тествахте 100 000 км ?
Купихте и тествахте различните версии на двигателите и скоростни кутии?
Тествахте ги като през целия период документирахте и показвахте техническите проверки и състоянието на горепоказаните автомобили ?
Тествахте ги в натоварени, в градски, в извънградски условия?
Тествахте ги като качество и стойности на ремонтите?
Тествахте ги като икономичност?
??
18:07 13.08.2022
12 Тойота RAV4 и Хонда CRV
Коментиран от #20
19:02 13.08.2022
13 така е
Коментиран от #19
19:12 13.08.2022
14 дада
До коментар #8 от "Е колко да си хитър?":
отново пишеш пълни глупости. Няма как да заредиш електромобил на нощна освен на зарядна станция. В домашни условия можеш да го дозаредиш но не и да го заредиш а на зарядна станция е по 1лв за киловат ха сега напиши с колко ще минеш 100км а да продадеш елавтомобил след 200 000 км си равно на това да уцелиш 6 от тотото.Коментиран от #16
19:44 13.08.2022
15 сектант
До коментар #5 от "един от стадото":
по точка Дачия Дъстър19:51 13.08.2022
16 И какъв е проблемът?
До коментар #14 от "дада":
Дори с преносимото зарядно включено в трифазен контакт можеш да зареждаш с мощност 11 киловата, а от монофазен с 7,4 киловата. Тоест дори на монофазно зареждане и само на нощна тарифа, можеш да зареждаш около 300 км всяка нощ, което са 1500 км на седмица при 5-седмичен работен ден. Това са 80 хиляди километра годишно. Ти по колко минаваш на година? А на седмица? На ден?Ако не ти стигат винаги можеш да си прекараш трифазен ток и да минаваш по стотина хиляди километра годишно на нощна а само допълнителните над 100 хиляди да ги зареждаш на бърза зарядна станция.
Колко автомобилът знаеш които да минават по повече от сто хиляди километра годишно? Не мислиш ли че точно те заслужава да минат на ток, защото най-бързо ще си избият разликата в цената?
20:22 13.08.2022
17 Евроатлантик
Коментиран от #18
20:22 13.08.2022
18 Къпеш ли се?
До коментар #17 от "Евроатлантик":
Или и това е екстра, която е ненужна? Какво против имаш срещу просторните автомобили в които не трябва да се навеждаш докато се качваш и имаш по-добър поглед върху пътната обстановка?20:35 13.08.2022
19 А дали е така?
До коментар #13 от "така е":
"Може 1 година,може 50.Да не се спомене Рав хибрид или плъгин хибрид е странно.Все още няма хибрид който да се доближи до Тойота-бързо 6сек до 100,икономично,надеждно и най-вече приятно за каране."А защо хибрид а не чист електромобил? Вече има достатъчно на пазара, които са много по-бързи и икономични както и приятни за каране. А колкото до годините за заобикаляне на Toyota можеш да ги пишеш една, а не 50. Още сега има електрически SUV който се продава повече от Toyota RAV4, а догодина ще се продава и повече от Корола и можеш да пишеш незаобиколимия фактор Toyota като вече заобиколен.
Коментиран от #21
20:39 13.08.2022
20 Тествал тойота
До коментар #12 от "Тойота RAV4 и Хонда CRV":
Мазда е много повече кола от тойота. Освен ниската цена, не знам какво друго може да им се хареса на тойотите. Еле пък корола.22:16 13.08.2022
21 Така
До коментар #19 от "А дали е така?":
От къде да започне човек да обяснява, защото са толкова разнопосочни твърденията.Няма много електромобили по Европа-особено по магистралите.Няма и да има преди коренна промяна в концепцията-батерии,зареждане,цени.Те от Тойота обясняваха,че най-добре в този период е обикновения хибрид. Не ги чуват. Обиколката на Европа това лято с голям хибрид за пореден път ме убеди,че това е точно така. Немислимо би било това придвижване с електромобил.А малкото дремещи на слънце в елколите си на зарядни станции изглеждаха жалко.А и цените на тока на тези станции се доближиха до бензин.Но темата беше съвсем друга.
22:30 13.08.2022
22 Така така
Независимо дали ти харесва или не, от догодина най-продавания автомобил ще е SUV и ще е електрически. Няма нужда да се обясняваш ти защо няма да си го купиш.
Те от Тойота защото много се обясняваха досега, вместо да действат, затова ще им вземат короната за на-продаван автомобил в света с модел, който преди 2 години въобще не съществуваше, както не съществуваха четирите завода в които се произвежда в момента.
През това време от Тойота не си мръднаха пръста.
00:49 14.08.2022
23 Тарикат
19:24 14.08.2022
24 Статия сбирщайн...
12:58 15.08.2022
25 Вие луди ли сте
00:17 17.08.2022