17 Януари, 2023 16:52 3 714 9

Електрическите автомобили се оказаха по-безопасни от колите с двигатели с вътрешно горене

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • безопасност-
  • сблъсък-
  • инциденти
Електрическите автомобили се оказаха по-безопасни от колите с двигатели с вътрешно горене - 1

Миналата седмица представители на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) вече изразиха своята загриженост относно нарастващата концентрация на по-тежки превозни средства под формата на електрически превозни средства по пътищата на страната, застрашаващи останалите участници в движението. В същото време статистиката на друг отдел, IIHS, говори за по-голяма безопасност на електрическите автомобили за техните пътници при сблъсък, а страховете за запалване на батериите са преувеличени.

Според Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), за пътниците и водача на електрически автомобил голямото му тегло и характеристиката на оформлението с тежка батерия под пода обикновено са благоприятни фактори. Тежката електрическа кола получава по-малко ускорение, когато се сблъсква с по-лека при равни скорости, като това намалява вероятността от наранявания на пътниците в електромобила.

Второ, наличието на тягова батерия под пода понижава центъра на тежестта на колата и намалява вероятността от преобръщане при сблъсък. Според статистиката на IIHS шофьорите и пътниците на електрически превозни средства имат 40% по-малка вероятност да бъдат наранени при пътни произшествия, отколкото хората в автомобили с двигатели с вътрешно горене, когато се разглежда периодът от 2011 до 2019 г. Трябва също така да се има предвид, че електрическите автомобили обикновено са оборудвани с по-модерни устройства за активна безопасност, които помагат да се избегнат инциденти.

Както обяснява IIHS, при провеждането на краш тестове на електрически превозни средства тази организация никога не е срещала запалване на тяговата батерия или прекомерно нагряване. Медиите обръщат твърде много внимание на случаите на запалване на електрически автомобили след пътни инциденти, въпреки че годишно изгарят 170 000 автомобила с двигатели с вътрешно горене. Между 2009 г. и 2014 г. електрическите коли и колите с двигатели с вътрешно горене са имали еднаква вероятност да се запалят при сблъсъци. С други думи, тази опасност за електрическите автомобили е преувеличена.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Загрижен

    29 9 Отговор
    Пълни глупости, краш тестът е едно, ама батерията е съвсем друго! Горят като факли, а по-лошото е, че нямат загасване!

    Коментиран от #2

  • 2 Ти да не мислиш

    7 19 Отговор

    До коментар #1 от "Загрижен":

    Че при краш теста свалят батерията или я пазят от удар? Погледни на какво става автомобила след краш теста? Хората ти казват че досега не е имало нито един пожар дори след такива сериозни сблъсъци.

    Коментиран от #3

  • 3 Загрижен

    21 4 Отговор

    До коментар #2 от "Ти да не мислиш":

    Погледни в тубата, кво става с електричките по пътищата след катастрофи!
    Или си мислиш, че хората сами си ги палят?
    Само наивник би повярвал, че при тези краштестове условията не са като в операционна! Още им вярвай... наивник.
  • 4 Глупости

    19 4 Отговор
    Предимството че ел колите били по тежки ще се изпари когато всички карат ел коли, така че това не е аргумент да минем всички на електрички. Запалвали се точно толкова често колкото и обикновените коли, така че и това не е аргумент. Ако построят достатъчно атомни електроцентрали или направят наистина термоядрени които да покрият нуждите ни от енергия, тогава вече можем да престанем с горивата. Но дотогава, електричките само хабят тока ...

    Коментиран от #5

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 0 Отговор

    До коментар #4 от "Глупости":

    Чудно как всички изведнъж забравиха за Чернобил и Фукушима от най-опасни АЕЦ вече са ЕКОЛОГИЧНИ ❗‼️
    А за новите "ТЕЦ" ( Термоядрени Електро Централи ) ще почакаме още
    " няколко месеца" ‼️❗
  • 6 Така е

    12 3 Отговор
    Все си мисля група учени какво ще кажат, ако едно Семи се запали в алпийски тунел с дължина 10-20 км. Нови системи за сигурност ли ще правят в тунелите. И обикновен елкар ще е голям проблем. А ТИР ще е страшно.
  • 7 Гост

    15 1 Отговор
    Наскоро имаше статия,която твърдеше точно обратното.Зависи кое платил и поръчал проучването.
  • 8 МЪСК

    2 5 Отговор
    Именно

  • 9 Хаха

    5 8 Отговор
    Половината коментари са в стил - опел ръждясват, електричките се палят. Накратко - пак не сме в час с актуалната информация за технологиите. Шопи сър!