Първоначално замислена като трилогия, серията концепти на Audi, носещи приставката „сфера“, най-накрая приветства и своя четвърти епизод. Тази четвърта "сфера" представлява купеобразен кросоувър, който може да се превърне в пикап и чието табло е без огромен екран.
През годините екраните стават все по-важни в нашите автомобили. До такава степен, че заемат почти цялата повърхност на арматурното табло при някои модели, особено в гамата на Mercedes. Но тази тенденция не е непременно задължително да продължи.
Няколко скорошни прототипа, като Dacia Manifesto и Citroën Oli показаха противоположната гледна точка. Дори и да се развива в почти противоположен регистър, със своите 4.98 м дължина и решително високо позициониране, концепцията Audi activesphere на свой ред търси XXL цифрови панели.
Сядайки на мястото на водача, първо сме изненадани от изключителната визия напред, която ни се предлага. Предното стъкло е впечатляващо голямо и няма високо разположено арматурно табло, което да блокира видимостта ви. Малко по-ниско, малък прозорец дори ви позволява да наблюдавате пътя по необичаен начин.
Дъното на вратите също е остъклено, малко като на McLaren Senna. Целта е да се получи оптимална видимост по време на хипотетичните офроуд излети с този кросоувър, проектиран да може лесно да се отдалечава от асфалта.
Що се отнася до приборите на арматурното табло, то физическата апаратура на практика е изчезнала. Остава само мини-екран в центъра на таблото. Липсата на гигантски екран отговаря на едно друго желание. „Искахме да позволим на дизайна да се изрази, без тези дигитални панели да се набиват на очи“, обяснява Чарлз Лефранк, директор на американското дизайнерско студио на Audi.
"В днешно време производителите сме толкова склонни да поставяме екрани навсякъде, че сега решихме, че може да има алтернатива. Винаги си се представям в хола си. Сега телевизията е обект, който всички се опитват да затворят, да интегрират."
Но за разлика от Dacia или Citroën, Audi не са заложили на смартфона, за да компенсират това виртуално изчезване на цифровите панели. Марката предпочете решение, което е по-достойно за научнофантастичен филм - оборудване на водача и пътниците с очила за добавена реалност.
По-компактни и удобни от стандартните, те могат да показват различни изображения като холограми,без да ви откъсват от външния свят. Така можем да видим релефна карта, цифрова информация и дори копчета за регулиране на климатика. При този прототип последните обаче не са особено функционални, въпреки че са добре обмислени да заменят физическите бутони в дългосрочен план.
Следователно трябва да се извърви дълъг път, преди да видим подобна технология, пусната в серия. И също така ще е необходимо да се убедят купувачите да носят постоянно тези очила за смесена реалност. Въпреки това остава малък екран, който показва скоростта и най-важните индикации за работата на колата.
Другият аспект, който изглежда далеч от производство за момента, е автономното шофиране от ниво 4. Както при концепциите на skysphere, grandsphere и urbansphere, воланът, педалите и таблото могат да се прибират и тук - решение, което освобождава още повече на зрителното полезрението напред.
Но знаем, че много технически и регулаторни проблеми все още пречат на производителите да реализират този вид идея. Като бонус, при това стилово решение, възприетата кинематика изисква да внимавате за коленете си, когато воланът се сгъва! Ръстови пасажери също ще ке чувстват малко притеснени на задните седалки, въпреки междуосието от 2.97 м, близко до това на лимузината A8.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 аман
12:27 27.01.2023
2 Патурко
13:52 27.01.2023
3 ХахаИНакра
14:14 27.01.2023
4 Бай Иван
Коментиран от #9
15:12 27.01.2023
5 бъцко
16:38 27.01.2023
6 незнайко
17:55 27.01.2023
7 Пенчо
18:17 27.01.2023
8 Идеален
20:10 27.01.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Пловдив
Коментиран от #12
20:37 27.01.2023
11 Дойчен Кочен
22:05 27.01.2023
12 Дойчен Кочен
До коментар #10 от "Пловдив":
Защото не можем!22:06 27.01.2023
13 гост
02:06 28.01.2023
14 За какво са екрани
Мога да попитам дали ми е включен бойлера, каква му е температурата и при нужда да кажа на Алекса да го включи.
Може да ми регулира температурата на климатиците както в къщи така и в офиса, да включва и изключва осветлението на което и да е помещение, да включи СОТ както вкъщи така и в офиса. Да включи телевизора и да го превключи на който пожелая канал и да усиля или намаля звука му без да ползвам дистанционното. Също така може да ми включи зарядното на телефона на нощното шкафче, което се самоизключва след един час зареждане от съображения за безопасност.
Всичко това мога да го направя и с натискането на кръглия бутон на телефона, което автоматично ми включва google assistant или просто да кажа на телефона hey google вместо да говоря на алекса.
Също така мога да вляза в приложението и да намеря всеки един уред и да натисна бутон на екрана, но ми е много по-лесно и естествено да говоря. Единственото неудобство е, че засега поддържа само английски, но пък за хлапетата това е огромен плюс, защото учат английски по забавен начин.
Глупаво ще е да питаш автомобила с каква скорост се движиш, така че все пак ще е необходим някакъв екран, който да служи като класическо арматурно табло, но огромните екрани не са задължителни. Който пожелае може да
10:46 28.01.2023