В края на юни месец миналата година Peugeot показа изцяло нов модел, който получи индекса 408 в европейската гама на марката. Моделът е изцяло нов (да не се бърка със седана за Китай, който е със същия индекс), разработен е на платформата EMP2 и споделя много възли и агрегати с Peugeot 308, както и с неговия "братовчед" Citroen C5 X. Що се отнася до визията, още тогава ни беше трудно да определим какво “животно” точно е Peugeot 408. След първата ни среща вече можем да кажем, че това е лъвче с визия на тигър. Тази препратка съвсем не е случайна, тъй като подобно на всички нови “пежа”, така и това получава така наречения Tiger Face, а също така и някои други елементи за които ще споделим сега.
Екстериор
Тънките предни светлини, които опционално могат да бъдат матрични, са свързани с вертикални “зъби”, които играят ролята на дневни светлини и мигачи. Нещо съвсем познато в новото амплоа на Peugeot. Решетката е голяма с малки елементи в цвета на колата и огромна нова емблема над която откриваме и моделното название. Под основната радиаторна решетка има още една с място за рег. номер, а около нея са разположени и фалшиви отвори в които се вливат „тигровите зъби“.
Страничната линия…. Ще започнем с това, че Peugeot определят 408 като фастбек, но пък също така успешно се прицелват в клиентите търсещи хечбек от C сегмента, SUV и дори седан. За да стане още по-голяма кашата, колата комбинира елементи от последните, като например пластмасовите защити в долната част на броните, арките на калниците и праговете, които засилват SUV усещането, с крос-купе скосена задница и отварящата се пета врата заедно със стъклото. Ако това не ви е достатъчно, позицията на седене е по-ниска от тази на кросоувър, но по-висока от стандартен лек автомобил.
Авангардният стил от предната и страничната част продължава и отзад, където острите ръбове и преплитането на линии продължават, като заедно с това ни представят и „ноктите“ на тигъра, интегрирани и в задните стопове. Дифузьорът на бронята е огромен, а под него не откриваме никакви тръби на ауспусите, дори и при върховото GT Line оборудване. От Peugeot обръщат внимание и на така наречените „котешки уши“ или двата издадени елемента в двата края на багажника, които крият пантите на петата врата.
Интериор
Тук няма нищо изненадващо, класическото за марката разположение на волана и таблото присъства и в новото 408. Пред водача се намира 3D цифров дисплей с готини анимации, а в средата на таблото откриваме и новата i-Connect система, изобразяваща функциите си върху 10-инчов екран. Под него са разположени сензорни бутони за бърз достъп до конфигурируеми функции, а под тях има и няколко бързи физически бутона и „врътка“ за звука. Воланът е малък, а дигиталния кокпит е разположен максимално нагоре. Честно казано това е неудобно за по-високи водачи, тъй като намирането на правилна позиция в която да виждате дисплея, да не си удряте колената във волана и едновременно с това да не сте твърде далеч от педалите е трудно, но пък все пак постижимо.
Седалките са удобни и обгръщат добре дори и по-едрите хора, като при високите нива на оборудване може да доплатите за кожена тапицерия, електрическа настройка с памет, подгрев и масаж. Подгрев на волана, контрастен шев и по-меки повърхности на таблото също са резервирани за по-високите нива на оборудване, заедно с черен таван, амбиентно осветление и други. Централната конзола е висока, а в нея са интегрирани превключвателят за скоростите, място за безжично зареждане на смартфон, поставки за чашки и подлакътник с пространство за съхранение. С други думи салонът изглежда добре, но само във високите и респективно по-скъпи нива на оборудване.
Седалките отзад предлагат изключително много място за колената, дори при бутната по-назад предна седалка. Не същото можем да кажем за формата на тавана, която, заради скосяването му в задната част, може да е неудобна за хора над 1.90 метра, но това е разбираемо, поради специфичната форма на купето. Багажникът е с голям отвор и побира 536 литра при конвенционалната версия и 471 литра при плъг-ин хибрида.
Задвижване и технически характеристики
Към момента Peugeot 408 се предлага само с два двигателя, като това са 1.2-литровият бензинов двигател със 130 конски сили и 230 нютон метра въртящ момент и 1.6-литровия бензинов двигател, който работи съвместно с електромотор и 12.4кВтч батерия. При конфигурацията с включен електромотор има две мощностни версии - 180 конски сили или 225 конски сили. При всички версии, трансмисията е автоматична, а момента се предава през нея само на предните колела. В близко бъдеще очакваме така наречения „мек“ хибрид, както и изцяло електрическа версия, но на този етап 4х4 версия не се планира. Ние имахме възможност да тестваме и по-мощната хибридна версия, и базовата такава със 130 конски сили.
Започвайки с хибридната версия, според официалните данни може да изминете около 60 километра в изцяло електрически режим, но това зависи изключително много от начинът на шофиране и условията в които карате автомобила. Същото се отнася и за разхода, който според официалната информация е около 1.2 литра на 100 километра, а в реалност е около 5-6 литра на 100 километра, което всъщност не е зле за мощността с която разполагате.
За разлика от повечето френски автомобили, тук меката возия вече не е толкова мека и 408 предлага малко по-твърдо окачване, особено във версията с интересните 20-цолови джанти. Това, разбира се не означава, че сте лишени от комфорт, но все пак той е леко пренебрегнат за сметка на стабилността в завоите и по-малкото накланяне при шофиране по планински пътища. Колата се държи добре в завоите, въпреки просвета си от близо 19 сантиметра, а при превключване на режим Sport, воланът предлага доста по-прецизно управление.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.9 секунди и съдейки само по тази цифра, можем да заключим, че определено 408 не е рекордьор в това отношение. Подпомагането от електромотора се усеща при доускорение или изпреварване, но изобщо не очаквайте представяне като на суперавтомобил. Същото, но умножено по две, важи и за версията със 130 конски сили и трицилиндровия 1.2-литров двигател, която очаквано е още по-бавна и се нуждае от 10.4 секунди за спринта до 100км/ч.
Положителното и при двете версии е разтоварващата трансмисия с осем предавки, която позволява да поддържате ниски обороти, дори и при магистрално каране и то на ръба на ограничението. Това може да не влияе толкова положително на разхода, но пък има значение за шума в купето, където нито единият от двигателите не се чува. Единствено при по-високи скорости се усеща малко излишен аеродинамичен шум, особено при по-силен насрещен вятър.
Цена
Базовата версия като бялата кола, която виждате на снимките започва от 68 800 лева. Тя е снабдена с 1.2-литровия бензинов двигател и може да достигне до над 80 хиляди лева за модел с топ оборудване и същото задвижване. Хибридните модификации започват от 86 664 лева за версията с по-малко конски сили и завършват с цена от 98 518 лева за изпълнение GT при хибрида с 226 конски сили. Добавянето на екстри може да вдигне още цената и върхова модификация като сините коли от снимките без проблем минават границата от 100 хиляди лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мерцедесаджия
19:02 02.03.2023
2 Дивото зове
Коментиран от #32, #33, #34, #35, #36, #37, #38
19:08 02.03.2023
3 Алексей
19:10 02.03.2023
4 Кольо,
За пример като хранителните стоки,в Германия един продукт в български лева 3.99 при нас 8.99....
Защо нямаме президент като Александър Лукашенко на Беларус, всички търгаши и спекуланти в затвора!!
Коментиран от #28
19:14 02.03.2023
5 Така:
Коментиран от #13
19:18 02.03.2023
6 Иво
19:22 02.03.2023
7 теслю
С теслата минавам 600км а с това само 200-300км да си го карат французите - оставям си теслата.
Коментиран от #29
19:26 02.03.2023
8 Теодора
Коментиран от #22
19:38 02.03.2023
9 Цеко
19:46 02.03.2023
10 Брабус
20:03 02.03.2023
11 Ром Бакарди
Коментиран от #16
20:32 02.03.2023
12 Край
20:38 02.03.2023
13 Дачия фен
До коментар #5 от "Така:":
Аз виждам точно обратното! Отвън визията е супер,ноо вътре изглежда недодялано или по-точно издялано! Големият багажник с голямата врата също е плюс.21:12 02.03.2023
14 емо 73 канар
Не, че в двора няма едно паркирано 306, ама 100к ?!?!?!?!
21:22 02.03.2023
15 Гост
21:32 02.03.2023
16 Така е
До коментар #11 от "Ром Бакарди":
Сиганите харесвате да се фукате с евтини кочини с кожен салон .21:39 02.03.2023
17 ГруЮ
Коментиран от #21
22:00 02.03.2023
18 Хахахах
22:21 02.03.2023
19 Факт
23:08 02.03.2023
20 Така е
Сега това е новата мода -по-висок, голям и с 5 врата.
А със Сивик приликата не е голяма-той е нисък псевдоседан с 5 врата.
23:12 02.03.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Да ама не
До коментар #8 от "Теодора":
Какво е това Тесла. В голямото село няма магазин за такива изделия. Къде ги продават или дават.Не се излагайте с нещо, което не може да се купи.
23:16 02.03.2023
23 Така е
23:24 02.03.2023
24 Смех 😆🤡🤣
00:01 03.03.2023
25 Печен спецялист
08:19 03.03.2023
26 Лекар
Само дето 208 е много по-леко от 408, тоест не виждам кой знае какво положителни разлики освен големина на колата, тоест пространство. Другото ми изглежда горе долу еднакво.
Със сигурност 408 ще е доста по тромаво от 208, обаче цената е 20-30к нагоре.
10:04 03.03.2023
27 хъхъ
За какво ми е тогава?
10:18 03.03.2023
28 Хаха
До коментар #4 от "Кольо,":
и само той краде,,но и него ще го вкарат10:39 03.03.2023
29 Ммм
До коментар #7 от "теслю":
Колкото и да се оглеждаш да я сменяш тая тесла, няма да намериш балък, на който да я продадеш-поне не и за пари. Та покарай още малко и плати едни сериозни пари за депонирането и.11:51 03.03.2023
30 Електричка
12:34 03.03.2023
31 Ужас безкрай
12:39 03.03.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Такъв
До коментар #2 от "Дивото зове":
Здравей13:02 03.03.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Гост
Превръщането на консумираната електроенергия е 1:4 или 1:5. Изчисленията сочат, че за топлинна или за охладителна мощност от 4-5 kW изразходват 1 kW ток.
Как така получената мощност е 4 дори 5 пъти по-голяма от вложената?
Коментиран от #40
18:58 03.03.2023
40 Гост
До коментар #39 от "Гост":
Каква връзка има това с Пежото? Има предостатъчно места, в които да прочетеш и да се ограмотиш сам. Термодинамична аномалия няма. Накратко термопомпата не топли самата тя, а взема топлина отвън и я вкарва в помещението. Проблемът е, че около и под нула градуса радиаторът на външното тяло обледенява и не може да се извършва топлообмен фреон-въздух и тогава това 1 ток към 4 топлина пада страшно много. Ако си в къща биеш една сонда и дърпаш вода с температура над 10 градуса и я пускаш във външното тяло (система вода-вода) и високият COP (1 към 3,4,5) се запазваКоментиран от #41, #42
09:47 04.03.2023
41 Гост
До коментар #40 от "Гост":
и как вода с 10 градуса ще ми стопли къщата до 20 градуса?12:06 04.03.2023
42 Гост
До коментар #40 от "Гост":
значи всъщност не се превръща 1 квт ток в 4 квт топлина, а токът е само преносител, периферно устройство, спомагащо конвертирането на външна топлина, от друг източник с вътрешна. А те го рекламират сякаш са открили перпетуум мобиле. То така и парното ми доставя хиляди киловати топлина, но не гледам само помпата за вода 150 вт.12:10 04.03.2023
43 Българин
Коментиран от #44
11:35 09.03.2023
44 Мен
До коментар #43 от "Българин":
Иди днес и пак пробвай да си купиш Клио или дори Дачия за 24 000 лева. После да напишеш колко струва днес 2023, а не преди 4 години.17:29 17.03.2023