3 Май, 2023 13:00 13 319 18

Градските коли с ДВГ умират или поскъпват драстично. Цената им ще се доближи до 60 000 лв.

  • субкомпактни автомобили-
  • евро-7-
  • екологичен стандарт-
  • двг

Субкомпактните модели ще станат жертва на Евро-7

Градските коли с ДВГ умират или поскъпват драстично. Цената им ще се доближи до 60 000 лв. - 1

Вече ви информирахме, че Skoda може да спре производството на Fabia през 2025 г., след влизането в сила на екологичните стандарти Евро-7. Подобна съдба обаче може да сполети всички автомобили от субкомпактния B-клас.

Сега, според ново изказване на генералния директор на компанията Клаус Зелмер, стана ясно, че евентуална модернизация ще позволи на Fabia да остане в моделната линия , но в този случай цената ѝ ще трябва да бъде увеличена значително.

След скорошното увеличение на цените, Fabia все още е един от най-достъпните модели в своя сегмент. Базовата и цена обаче вече не е никак ниска. У нас цените за новата Fabia стартират от 28 970 лева и достигат до 47 470 с ДДС.

Volkswagen Group вярва, че привеждането на двигателите с вътрешно горене в съответствие със стандарта Евро-7 ще изисква увеличение на цената с над 5000 евро. А това е повече от 25% от първоначалната цена на Fabia, което ще я направи неоправдано скъпа.

Освен това субкомпактният чешки модел ще се окаже по-скъп от предстоящия електрически компактен кросоувър на марката. Любопитното е, че и Volkswagen Polo, който споделя платформа, възли и агрегати с Fabia, ще бъде изправен пред подобна заплаха след пускането на подобен изцяло електрически ID.2 през 2025 година.

Екологичните стандарти Евро-7 ще влязат в сила от юли 2025 г. за всички нови леки и лекотоварни автомобили. Според новите изисквания емисиите на NOx трябва да бъдат намалени с 35%.

Предвидено е и задължителното използване на електронни катализатори с електрическо отопление и бордова диагностична система за постоянен контрол на емисиите.

Автомобилните производители се опитват да забавят въвеждането на тези разпоредби с аргумента, че новите автомобили ще станат твърде скъпи. Моделите с цена от 16 000 евро може да поскъпнат до 27 000 евро след въвеждането на Евро-7.

А субкомпактните модели от рода на Skoda Fabia и VW Polo, които са оборудвани с двигатели с вътрешно горене, най-вероятно ще изчезнат от пазара под натиска на по-популярните електромобили и кросоувъри от B-клас.

Тенденцията вече започна със спирането на едни от бестселърите на марки, като Ford и Kia. По-специално, Ford Fiesta и KIA Rio бяха спрени от производство. Същата съдба може да сполети и суперкомпактните модели на Volkswagen Group.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пилот на Ферари

    41 9 Отговор
    Това го казах още преди една година , при започването на войната в Украйна . Цените на автомобилите в ЕС ще скочат двойно . Един Голф ще гони 100 хил български пари .
    Истината е че свършиха евтините енергоносители , евтината работна ръка , евтините ресурси / желязо ,алуминий ,стомана , мед .../ .
    Производството но алуминиеви глави и блокове е свързано с евтина енергия.

    Коментиран от #12

  • 3 Малко логика

    49 2 Отговор
    Какъв е смисълът от Евро 7, ако Германия ще копае и ще гори въглища ?
    Всички дизели, и стари, и нови, миришат доста зле, явно не произвеждат роса от рози.
  • 4 селтак

    31 2 Отговор
    На село си карам 1 кс без климатик. , и шапката ми върши работа !!
  • 5 ХАХА

    39 10 Отговор
    Че то всички европейски коли умират! Цените им са баснословни! Япония и Китай е истината! Японците си държат здраво ДВГ-то и не го изпускат! Все още има огромни залежи на петрол и газ, а батериите са скъпи, тока не идва от нищото. Виждаме северняците, че закъсаха за ток през зимата. Електричките ще им събират праха! Европа мисли че ще е зелена, а около нея всеки си гледа неговия кеф! Май след няколко години ще има бум на брекзид!

    Коментиран от #6

  • 6 до долния

    24 10 Отговор

    До коментар #5 от "ХАХА":

    Я влезни в сайта на тойота и хонда и виж какви са им цените с 20-30к над европейските същите са и кавал пардон хавал 83 бона за джипка.Малко ли ти се виждат
  • 7 Ония с Фордо

    42 5 Отговор
    Тая лудост с тия еконорми и зелена шизофрения и лепящи се по асфалта психясали и истерични социални случаи ги има само в Европа .

    Коментиран от #9

  • 8 За тая Европа ли драпахме ?

    39 7 Отговор
    Да карат само богатите ............
  • 9 Оня с китайката

    18 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ония с Фордо":

    В Китай няма зелени, но тази година 35% от продадените нови автомобили се зареждат в контакта, като очакванията са да станат 40% до края на годината. Двигателите им с вътрешно горене не са много екологични, но въпреки това са само 10% по-евтини от електрическите и това е единствената причина да преминат на ток, без да мислят за зелении и простотии. Но пък от години инвестират в производство на батерии които вече се произвеждат в огромни количества на ниски цени. Европа не може да ги стигне поне 10 години и ще купува от тях.

    Коментиран от #10

  • 10 Ония с Фордо

    22 2 Отговор

    До коментар #9 от "Оня с китайката":

    Е така се прави , поетапно оставяш хората да претегляне плюсовета и минусите и сами да преценят а не със забрани заплахи и наказания .
    В Европа няма изградена инфраструктура за зареждане а тръгнали са натискат хората да копуват електрички .
  • 11 Рент

    8 2 Отговор
    Карах рент а кар фабия, мнооого дървена кола.
  • 12 не се излагай

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Като не ги разбираш нещата.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ще карам дизел

    2 1 Отговор
    Докато умра. А после, след мен и потоп.
  • 17 Старата кола

    2 0 Отговор
    Ще си остане вечна и след години ще я включим в завещанието. Ей сега отивам да пазарувам резервни части за в бъдеще, защото могат да забранят и части са се продават за автомобили с ДВГ.
  • 18 Българин

    0 0 Отговор
    Който си купил, купил, другите стават велосипедисти или пешеходцис тия измислени евростандарти.Честито членство в ЕС