Снимки на най-новото Renault 5 хечбек изтекоха онлайн преди премиерата. Изненадата беше развалена от Световната организация за интелектуална собственост (WIPO), която публикува патентни изображения на един от най-очакваните нови продукти на Renault два месеца преди представянето, планирано за февруари 2024 г.
Renault 5 ще бъде достъпен електрически хечбек, чието име и външен вид напомнят за R5 от 70-те години на миналия век. Както се очакваше, производствената версия се различава малко от едноименната концепция, която дебютира през 2021 г.
Според Carscoops, който откри изображенията на серийния модел в базата данни на WIPO, Renault 5 ще е един от най-достъпните електрически автомобили на европейския пазар - ще струва около 25 хиляди евро.
Той ще бъде базиран на платформата AmpR Small, известна преди като CMF-B EV, и с едно зареждане на 52 киловатчасовата батерия електрическият хечбек ще може да изминава около 400 километра.
Електрическият автомобил ще има и необичайни решения. Например поддръжка на технологията V2G, с помощта на която излишната енергия може да бъде изпратена обратно към главната електрическа мрежа.
Що се отнася до външния дизайн, Renault 5 запазва форм фактора на своя предшественик: има пет врати (дръжките на задните врати са скрити в колоните), изпъкнали арки на колелата в стил R5 Turbo, а задните светлини действат като продължение на страничните панели на каросерията, което намалява турбуленцията и подобрява цялостната аеродинамика.
Има 5-образен индикатор за зареждане на батерията, вграден в капака, където оригиналният R5 имаше вход за въздух. Наскоро Renault използва подобна функция на прототипа на новото Twingo.
Публичният дебют на Renault 5 - пълното име на модела Renault 5 E-Tech electric - ще се състои на автомобилното изложение в Женева на 26 февруари 2024 г. Изложението ще се проведе в швейцарския град в същия формат и ще отбележи 100 години от първото шоу. Наш екип ще бъде на мястото на събитието, откъдето ще ви направим съпричастни с всичко най-интересно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цъцъ
Коментиран от #3
10:25 08.12.2023
2 Андрей Георгиев
Разбира се, не може да се сравнява с кефа на некой динозавър с Тритон V8, но не е лош вариант за нисък въглероден отпечатък. Има стил.
12:03 08.12.2023
3 Сенти
До коментар #1 от "Цъцъ":
Ако е велика дума, aма цапa гaщиКоментиран от #6
12:44 08.12.2023
4 фен
17:13 08.12.2023
5 Знайко
Даже турбото от клипа на Васко кеца има по-къса предница.
Високо, тясно, с късо междуосие ...ако я сложим до едно Айго Х или Ярис GR ще изглежда направо нелепо.
...и само 50000 лв....то много евтино ве....ще взема 4 броя за цялото семейство!
Докато стигне до серийно производство, явно ще махнат всичко готино останало от оригинала.
Скръб!
13:38 09.12.2023
6 Драйвър
До коментар #3 от "Сенти":
5 Часа от София до Солун???То с автобус е толкова, а при обикновен автомобил и бавно - икономично шофиране отнема около 3 часа и половина...
Коментиран от #7
18:12 09.12.2023
7 Дфен
До коментар #6 от "Драйвър":
За какво ти е икономично шофирането май те бърка колко ти гориКоментиран от #8
23:33 09.12.2023
8 Драйвър
До коментар #7 от "Дфен":
Просто съм написал, че 5 часа е абсолютно недопустимо дори за бавно каращ човек.Защото като питам собственик на електрокар защо се влачат навсякъде те ми отговарят, че това било защото карали икономично, а мен не ме бърка разходът на гориво стига колата да си струва и да се използва по предназначение.
10:48 10.12.2023