Френското правителство застана в защита на интересите на местната и европейската автомобилна индустрия: появи се нов списък със субсидии за закупуване на електрически автомобили, в който обаче не са включени модели, произведени в Китай.
Очаква се 65% от електрическите автомобили, продавани във Франция, да отговарят на условията за държавна субсидия. От 15 декември 2023 г. във Франция ще бъдат в сила нови критерии относно количеството въглеродни емисии по време на производството на електрически превозни средства, като тези норми вече са посочени в новия списък.
Списъкът с одобрени автомобили включва 24 модела на френско-италианската група Stellantis и 5 на автомобилния производител Renault. В него са включени и основните германски производители. Tesla Model Y, която се произвежда в гигафабриката близо до Берлин и има най-високите продажби от електрически автомобили във Франция през първите 11 месеца на годината, също е в списъка за получаване на субсидията.
Вече има дискусии по този въпрос, но вълната от възмущение варира на ниво "обидени марки". Например MG Motors, собственост на китайската SAIC, е твърдо против новите правила за френския пазар на електрически автомобили.
„Има автомобили, които губят всякаква конкурентоспособност. Марката реши да не участва в бонусната програма за своя модел MG4, тъй като тази програма е предназначена да ни унищожи “, сподели мислите си представител на MG.
Междувременно министърът на финансите на Франция Бруно Льо Мер е доволен от разработените стимули за производителите на автомобили, тъй като това ще намали въглеродния отпечатък не някъде в тридесет и девет страни, а директно в страната и съседните държави.
„Вече няма да субсидираме производството на автомобили, които отделят твърде много CO2“, каза той в официално изявление.
Според проучване на Jato Dynamics средната цена на дребно на електрическа кола в Европа през първата половина на 2023 г. е била повече от 65 000 евро, в сравнение с около 31 000 евро в Китай. Френското правителство до този момент предлагаше на купувачите на всички електромобили парични стимули от 5000 до 7000 евро, като цялата субсидия е на стойност от 1 милиард евро годишно.
Въпреки това, поради липсата на евтини електрически автомобили, произведени в Европа, както отбелязват във френското министерство на финансите, една трета от всички стимули отиват за потребителите, които купуват произведени в Китай електрически автомобили. Тази тенденция допринесе за рязко увеличаване на вноса и увеличаване на конкурентната разлика с местните производители.
Тъй като китайската автомобилна индустрия разчита в голяма степен на енергия от въглища, това предполага, че произведените в Китай електрически превозни средства не покриват екологичните норми. Така всички "китайци" вече са без субсидия. Дори Dacia, собственост на Renault, с нейния произведен в Китай модел Spring, няма да може да получи субсидии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НАБЛЮДАТЕЛ
Коментиран от #33
19:09 20.12.2023
2 Хахахаха
Коментиран от #9
19:10 20.12.2023
3 Хихи
Ама "утре" китаеца, като покаже фотоволтаиците на завода си ще стане много неприятно.
Ама и при тая двойна разлика в цената, субсидията ще я прежалим.
Коментиран от #13
19:21 20.12.2023
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Има ли още някой НЕ разбрал ‼️
Коментиран от #5, #38
19:24 20.12.2023
5 мдаааа
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Страшна "екология" настъпи , след Чернобил ...Коментиран от #6, #7
19:26 20.12.2023
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "мдаааа":
Какво общо има Чернобил или изригналия наскоро вулкан с темата 🤔🤔🤔🤔🤔🤔Коментиран от #16, #17
19:33 20.12.2023
7 мдааа я
До коментар #5 от "мдаааа":
а след Фукушима още по-голямаКоментиран от #19
19:34 20.12.2023
8 ДрайвингПлежър
Коментиран от #40
19:37 20.12.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Е нормално
19:42 20.12.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 българина
19:48 20.12.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 ДрайвингПлежър
Коментиран от #25
19:51 20.12.2023
15 ДрайвингПлежър
Коментиран от #20, #39
19:53 20.12.2023
16 бай Даньо
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Може и да няма, ама нали се брои, че е в играта...19:55 20.12.2023
17 мдаааа
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Как - какво ? Екологията ... Колко партийни секретари си бил ?Коментиран от #22
20:05 20.12.2023
18 Ник.а
20:07 20.12.2023
19 мдаааа
До коментар #7 от "мдааа я":
Е , така е ... Екологията яде ли пасти ..20:07 20.12.2023
20 стоян
До коментар #15 от "ДрайвингПлежър":
До 15 ком - ако беше чел статията там пише - Тесла се субсидира20:17 20.12.2023
21 хахаха
21:10 20.12.2023
22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "мдаааа":
Тук не става дума за екология , а за бизнес при това нацапан със зелени боички❗Ти като искаш да ни разказваш за Чернобил, разкажи как от МНОГО ОПАСНА ДОРИ ЗАКРИВАНА,
ядрената енергетика стана ЗЕЛЕНА‼️
И тук, партийните секретари пак
нямат нищо общо 😉
Коментиран от #23
21:10 20.12.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #23 от "авседрфтгъх":
Доста добра лекция за заобикаляне на ИСТИНАТА ‼️АЕЦ станаха от МНОГО ОПАСНИ, безопасни чак зелени, след МАРТ 2022.г ❗
Какво се случи - внезапно им повишиха сигурността ли ❓
НЕ - внезапно политиците разбраха , че със санкциите се простреляха не в краката , а в главата❗
И изведнъж отвориха ЗАТВОРЕНИТЕ ЗАВИНАГИ МРЪСНИ ТЕЦ-ове,
и обявиха АЕЦ за зелени и чисти ❗
А руснаците не обогатяват отработено гориво от СЕГА❗
Досега ВИНАГИ сме им връщали касетите "ПЪЛНО за ПРАЗНО",
а новите господари не поемат обратно изкупуване и ни го оставят ЗА ВЕЧЕН СПОМЕН ❗
Коментиран от #34
22:35 20.12.2023
25 Ти вярваш ли си
До коментар #14 от "ДрайвингПлежър":
Или мечтаеш, Китай срещу Европа да бяга няма да ги сгигне. Да си продават колите на Раша, нали все се хвалят с безграничното си приятелство.Коментиран от #29
22:37 20.12.2023
26 Когато
08:15 21.12.2023
27 Франсетата винаги са били меки
08:38 21.12.2023
28 Румен Американеца
До коментар #23 от "авседрфтгъх":
Точно така. Пада самолет със 100 души на борда, всички загиват, целият свят е в траур, лелките се страхуват да се качат на самолет. На опасен участък от път, нещо от рода на Русе-Бяла, през ден загиват хора, жертвите са 100 на година, лелките не се страхуват да пътуват по този участък с 30 годишния си Гоуф, който незнайно как е минал ГТП. Как може да очакваме същите тези лелки да решават бъдещето на АЕЦ?10:38 21.12.2023
29 Леля Гошо
До коментар #25 от "Ти вярваш ли си":
Европа е в упадък, лежи на стари лаври, представите ти за Китай са отпреди 50-60 години, отиди сега в Китай и ще останеш много изненадан от това което ще видиш.10:42 21.12.2023
30 Все тая
Коментиран от #35
14:27 21.12.2023
31 ха ха
14:56 21.12.2023
32 паси идиота
15:02 21.12.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Поредната простотия:
12:26 24.12.2023
38 Койчо
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Разбира се че субсидиите нямат обща с екологията .Това е ясно от втората половина на 20ти век , когато в САЩ започват да дават субсидии на петролните компании.
Замисля ли си че и до ден днешен цената на петрола в Америка е почти наполовина от това което пращат европейците.
19:05 26.12.2023
39 Бен тен
До коментар #15 от "ДрайвингПлежър":
Субсидии няма да се дават на автомобили произведени в Китай. Бранда няма значение!!!Така например автомобил на Тесла произведен в ГигаБерлин ще получи субсидия във Франция , но същия произведен в ГигаШанхай няма да получи субсидия във Франция.
Коментиран от #41
19:10 26.12.2023
40 И какво ще стане
До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":
Обясни тука на нас неведущите.01:12 06.01.2024
41 жен шен
До коментар #39 от "Бен тен":
ЕС е общ пазар за тея дето са в него, Китай не е да си ги плащат те субсидийте.01:20 06.01.2024