В интернет се въртят слухове, че предстоящият нов базов електрически градски автомобил на Volkswagen, известен като ID.1, ще споделя отличителните белези на Up и може дори да бъде кръстен на него.
Volkswagen потвърди плановете си за нова електрическа кола от базово ниво, когато представи малко по-голямата концепция ID.2. Впоследствие стана ясно, че иновацията ще е най-малкото и най-евтино електрическо VW.
Известно е още, че автомобилният производител в момента работи за пускането на ID.1 в производство през следващите три години като заместител на субкомпактния Volkswagen Up, който наскоро беше спрян след 12 години на пазара.
За развитието на този модел намекна Кай Грюниц, член на борда за техническо развитие на Volkswagen, като отбеляза, че първите дизайнерски скици са готови. „ID.1 ще бъде подобен на Up. Това ще бъде кола, която се вписва в ДНК-то на марката Volkswagen по отношение на дизайн и функционалност, но на по-ниска цена “, каза той.
След като Volkswagen значително намали разходите и въведе нов 36-месечен график за разработка на автомобила, то най-малкия и най-евтин Volkswagen ID.1 трябва да влезе в серийно производство до 2027 година.
Най-вероятно той ще се базира на специално разработена платформа, различна от архитектурата MEB Entry, използвана от ID.2. Тоест няма да има автономността и функциите, използвани в други, по-скъпи модели на Volkswagen.
„Може би ще имате възможност да вземете собственото си мобилно устройство в тази кола, вместо да имате огромна информационно-развлекателна система“, добави Кай Груниц, намеквайки, че ID.1 ще има държач за смартфон вместо сензорен екран, да, точно като Volkswagen Up в предишния вариант.
Планира се бъдещият автомобил да бъде "по-голям отвътре, отколкото отвън", с ефективно използване на пространството и редица иновативни решения за съхранение. Колата няма да бъде оборудвана с бързо зареждане или с батерия с голям капацитет, която би ѝ позволила да пътува на дълги разстояния.
Всичко това, защото ID.1, или както някои го наричат - новият Up, е замислен като чисто градска кола, а не "кола за хиляди километри по магистралата".
В отговор на скорошни съобщения, че Volkswagen може да работи с Renault за разработването на нова евтина електрическа кола, Грюниц казва само, че това остава възможност. Може би слуховете се отнасят до бъдещия ID.1, който ще вземе почетната си титла като най-евтината кола в линията ID.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
15:38 12.01.2024
2 е-Рикша
15:41 12.01.2024
3 Бъдещето
15:45 12.01.2024
4 Спас
Коментиран от #6
16:19 12.01.2024
5 Реално
MEB е чисто електромобилна платформа на задно. MEB+ e с предно за мини моделите и задно за компактните
16:31 12.01.2024
6 Реално
До коментар #4 от "Спас":
3 реда, 20 небивалици.Давай ги насам щом не са ти нужни. Купувай тунджа по 5 лв и затъквай нос, че чади и cмърди, пуши, чупи се, тече и не върви.
Коментиран от #11
16:36 12.01.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Ако има
20:26 12.01.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.