31 Януари, 2024 12:51 4 480 30

Ново 20: ЕС иска да регулира размерите на автомобилите

  • ес-
  • широчина на автомобилите-
  • паркомясто-
  • тесни улици

Популярността на кросоувърите се превръща в истински проблем за европейските улици

Ново 20: ЕС иска да регулира размерите на автомобилите - 1

Ново проучване на Европейската федерация за транспорт и околна среда установи, че SUV-тата стават все по-обемисти, което създава проблеми по европейските пътища и паркинги. Според проучването средната нова кола се увеличава на широчина с един сантиметър на всеки няколко години, което създава предизвикателства за инфраструктурата.

Според проучването средната широчина на нов автомобил вече надхвърля 180 сантиметра, което е близо до размера на типично паркомясто по улиците на Европа. Това вече създава трудности в историческите центрове на градовете с техните тесни улици.

Проблемът не се ограничава до SUV автомобили; обикновените леки автомобили също се увеличават по размер. По-специално, популярни модели като Skoda Octavia и Volkswagen Golf са станали забележимо по-дълги и по-широки през последните десетилетия.

Най-големият проблем обаче са т-нар. "джипове". Много от тях надвишават 200 сантиметра широчина, което създава огромни трудности по пътищата и паркингите. BMW X5, X6, X7 и XM, както и Mercedes GLS, Audi Q8, Porsche Cayenne и Volkswagen Touareg – всички те се превърнаха в символ на лукс и безопасност, но и в главоболие за европейските шофьори.

Ново 20: ЕС иска да регулира размерите на автомобилите

Увеличаването на размера на автомобилите се дължи не само на потребителското търсене на по-просторни превозни средства, но и на строгите правила за техническа безопасност. Увеличеният брой функции за безопасност изискват допълнително пространство, което води до увеличаване на размера на автомобилите.

Едно от предизвикателствата, свързани с тази тенденция, е сигурността. Проучване на Белгийския институт за пътна безопасност установи, че повдигането на предната част на автомобила с 10 процента увеличава риска от смъртта на пешеходци или велосипедисти с 30 процента.

Това предполага необходимостта от регулиране на размера на автомобилите, за да се гарантира безопасността на всички участници в движението и да се запази уникалността на европейската инфраструктура. Проучването ще бъде представено за обсъждане пред ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 изпростела работа

    38 7 Отговор
    По-голяма тъпотия не съм чел....

    Коментиран от #15

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 евроатлантик

    41 1 Отговор
    А т@п0тията на евродепутатите, кой ще регулира, след като тя се разпростира и нараства безкрайно>

    Коментиран от #23

  • 6 Умирам от смях

    40 4 Отговор
    След като изправиха краставиците е ред на колите. Дано в най-скоро време еврогойския съюз приключи.
  • 7 ТтттТ

    45 4 Отговор
    От ЕС само забрани и дерективи....То и при комунистите нямаше такава диктатура.Всеки ден някакво безумие-помним още правите краставици и щастливите кокошки...Интересно ми е,освен поредната щуротия могат ли нещо друго да измислят в Брюксел...?
  • 8 Трол

    15 0 Отговор
    Размерът винаги има значение.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 да де

    20 1 Отговор
    Скоро и дишането ще ни регулират не може да дишаш безплатно.
  • 11 Евродирективи

    11 2 Отговор
    Ще карате само електрически колички от лунапарка.
  • 12 Госあ

    14 8 Отговор
    Абсолютно наложително ! Джипките - на село !
  • 13 Пешо

    12 2 Отговор
    Брюкселски идиоти-троцкисти сър.
  • 14 Рой

    11 0 Отговор
    Викат ,че простотията не ходила по гората.
    Съгласен съм на 100% :
  • 15 Ха ха ха ха

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "изпростела работа":

    Преди това, преди години изправяха краставици, не можело криви. Сега стигнаха до автомобилите, после може да се сетят и за размера на чурките да оеднаквят. Така ами, не е етично и хуманно да си гуем размер. Ще се налага корекция при чичо доктор!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Верно ли

    12 1 Отговор
    А аз викам, че е крайно време европейските граждани да вземем да я "регулираме" тази безмозъчна европейска бюрокрация и да я изпратим да свърши някакъв смислен труд в битието си, например озеленяване!
  • 18 Брат Румен Ралчев

    3 1 Отговор
    Аз ще кажа на братята в Германия.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Ахъм

    7 2 Отговор
    Нямам нищо против. Всеки иска да има все по-голям камион и да го паркира в центъра на града.
  • 21 дон чикен

    8 0 Отговор
    глупавите им еко евро стандарти направиха малките коли прекалено скъпи и производителите малко по малко се отказват от тях... сега който има голяма кола ще мрънка не може да продължава до безкрай. решение е ниски данъци за малките коли и много големи за по големите и мощни коли... японците затова купуват много малки коли защото е по изгодно няма нужда някоя шматка 50-150 кила да се вози на кола 2.5тона дълга 5 метра...

    Коментиран от #22

  • 22 Доктора

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "дон чикен":

    Супер ниски данъци за малките коли съм съгласен, но огромни данъци за големи коли?
    Няма никаква логика, тъй като, примерно, моят 5-метров V8 седан замърсява по-малко от дизелов Смарт и е по-безопасен.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Георги

    6 0 Отговор
    Света отива на гибел. Заради шепа мъртви души , страда целия свят.
  • 27 Сусу Манарата

    1 0 Отговор
    Е какво, моята като е MB W126 300 SEL, да взема да я клъцна отзад с метър и половина?

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Циник

    0 0 Отговор
    Лесно решение- въведете жителството и въведете ценз за коли. Ако си беден цървул и плащаш малко данъци: купуваш малолитражна и толкоз. В Япония е даже още по-ясно: ако нямаш собствено паркомясто и живееш в голям град си ограничен до Кей-кар, които са под 4 метра, май даже за 3.60 дълги. Аман от бедни доскорошни граждани ама с Мерджани и жипки, които заемат място, дрънчат и замърсяват улиците.
  • 30 Тошко

    0 0 Отговор
    ЕС иска да регулира и размера на малкия Тошко също.