ЕС очевидно планира да принуди собствениците на стари употребявани автомобили да ги бракуват. Вярно ли е това? Отговорът не е еднозначен и не може да се даде толкова лесно. Но поне за собствениците на класически автомобили, всичко е ясно.
Преди няколко седмици общността на класическите автомобили в Германия беше в смут. Разпространяваха се съобщения, че ЕС планира директива, която може да принуди шофьорите да бракуват колите си. Но за какво всъщност става дума.
От първостепенна важност е да разгледаме внимателно съдържанието на предложението на Европейската комисия от 13 юли 2023 г. По принцип дори думата „предложение“ е важна. Така че съдържанието в никакъв случай не е фиксирано, а все още се обсъжда в Парламента и Съвета, т.е. съгласува се с държавите-членки.
Вече видяхме с новата наредба за шофьорските книжки, че не всички мерки за затягане, които бяха и продължават да се предлагат от т.нар. "зелени" политици на ниво ЕС, в крайна сметка действително се прилагат.
Това, за което политиците в ЕС са загрижени, когато става въпрос за регламента за излезлите от употреба автомобили, който трябва да бъде променен, е посочено в първото изречение: „ Европейската зелена сделка е стратегията за растеж на ЕС за създаване на неутрална по отношение на климата и чиста кръгова икономика до 2050 г., с която управлението на ресурсите е оптимизирано и замърсяването на околната среда е сведено до минимум".
С около шест милиона превозни средства, достигащи края на жизнения си цикъл в ЕС всяка година, Брюксел мисли основно за постигане на целите за климата. Освен това трябва да се рециклират възможно най-много материали, за да се предизвикат, от една страна, по-малко емисии при новото производство и, от друга страна, да бъдем по-малко зависими от чуждестранни доставки на суровини.
„Кръговата икономика“ има за цел да използва повторно старите части, доколкото е възможно. Не може да се говори за отчуждаване, придружено с принудително бракуване. Това се подчертава и от члена на ХДС в Бундестага Карстен Мюлер, който участва в „Работната група за автомобилни културни активи“ на Бундестага:
„Авторите на проекторегламента съзнателно изключват класическите автомобили от обхвата на приложение. Твърденията, циркулиращи онлайн, че класическите автомобили са изложени на риск да бъдат бракувани, са „фалшиви новини“.
Така че поне собствениците на класически автомобили не трябва да се притесняват. Съответно предложените правила трябва да се прилагат първоначално за леки автомобили и след това постепенно за автобуси, камиони и мотоциклети.
Превозно средство, което е най-малко на 30 години, се счита за историческо превозно средство (ретро автомобил). Но желаната регистрационна табела H (в Германия), която гарантира този статус, също е обвързана с определени условия като състоянието и оригиналността на автомобила.
Регистрационният номер H носи предимства - освен всичко друго, той позволява шофиране в екологични зони дори без зелен стикер. Но класическите автомобили трябва да са възможно най-близо до първоначалното си състояние и трябва да бъдат добре запазени. Така че не всяка стара кола автоматично постига статут на класическа кола.
От друга страна, употребявана кола , която всъщност става само за скрап, ще бъде принудително бракувана. Следователно ЕС трябва да определи точно кога една кола е за скрап и следователно вече не може да се използва и трябва да бъде унищожена по подходящ начин.
И тук трябва да се внимава много, особено предвид факта, че е известно, че ЕС премахва двигателите с вътрешно горене и иска да има само електрически автомобили по пътищата - като забраната за нови регистрации на всички двигатели с вътрешно горене от 2035 г. е най-голямата стъпка за момента.
Това означава, че със сигурност има усилия в ЕС, особено от страна на "зелените" политици и неправителствени организации, свързани с тях, като Германската екологична помощ (DUH), за прокарване напред на т. нар. „двигателна промяна“ със значително по-голям натиск и забрани, отколкото сега се случва .
Най-добрият пример са забраните за шофиране на дизелови двигатели, наложени от DUH - ефектът от които обаче се оказа толкова съмнителен, че много градове вече ги премахнаха, но които доведоха до значителна загуба на стойността на милиони дизелови автомобили.
Шофьорите на употребявани автомобили трябва да следят отблизо дискусията в ЕС, защото реформите, които идват от Брюксел във все по-голям брой не са съвсем адекватни и гледаме на тях с известна степен на скептицизъм. Защото след като насоките са направени и въведени в националното законодателство, най-вероятно ще бъдат приети.
Първо, много от критериите, по които един употребяван автомобил се определя като стар, са очевидни и вече се прилагат . Например, ако „превозното средство е разглобено на отделни части или не може да се движи“. Или е изгоряло до такава степен, че двигателното отделение или пътническото отделение са унищожени. Тези автомобили със сигурност ще бъдат принудително бракувани, асобено ако стоят на улицата.
Нещата обаче стават по-интересни, когато се стигне до тълкуване на част Б от приложението еврокомисарите, в което те са поставили на хартия „предварителен списък с критерии за излезли от употреба превозни средства“, в който „се използват доста неясни допълнителни фактори, за да се определи дали използваното превозно средство е излязло от употреба. ”
Точка С също е вълнуваща: Автомобилът не е минал на задължитеблен годишен технически преглед“. Това означава, че веднага след изтичането на техническия преглед нещата могат да станат напрегнати както за собственика на класическа кола, така и за собственика на употребяван автомобил.
От цитираните в началото пасажи става ясно, че предложенията са предимно за възстановяване на важни суровини
В крайна сметка Европа иска да стане възможно най-независима от вноса на суровини от чужбина. За да бъде възможно най-ефективно при рециклирането, тази част трябва да бъде взета предвид при проектирането на автомобила, като производителят дава точни инструкции как да се разглоби автомобила и как да се подменят отделни части.
Напълно възможно е това да улесни и ремонтите и набавянето на резервни части. Тогава много шофьори дори биха се възползвали от разпоредбите. Но така или иначе предложението е доста повърхностно обосновано, без ясни критерии, а как ще се развият нещата и ще ни карат ли от Брюксел да бракуваме старите си коли - предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатана Z
Европейски фашизъм
Коментиран от #14
13:18 23.12.2023
2 Пръц
13:21 23.12.2023
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Уж за екология, ама с РЕПРЕСИВНИ мерки ❗
Що не ги изкупуват при приемливи условия ❗
Всеки иска да кара нова кола, но не всеки може да си я позволи❗
Коментиран от #30, #31, #117
13:23 23.12.2023
4 ГОЛАТА ИСТИНА
Коментиран от #80
13:24 23.12.2023
5 Коко
Коментиран от #7
13:28 23.12.2023
6 Ха ха
Коментиран от #50, #130
13:29 23.12.2023
7 А въздухът
До коментар #5 от "Коко":
чист ли е?Едва ли е само до колите,
Но и те дават голямо отражение.
13:35 23.12.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Кривоглед
13:55 23.12.2023
12 Лазо
Коментиран от #25, #140
13:57 23.12.2023
13 Васил
Коментиран от #93, #154
13:59 23.12.2023
14 да де
До коментар #1 от "Сатана Z":
е вече направиха 65 , сега обмислят 75 или работа до смърт за робите на трудаКоментиран от #15
14:00 23.12.2023
15 Което
До коментар #14 от "да де":
е странно, защото статистически погледнато, българина гушва букета на 62?Коментиран от #48, #115
14:07 23.12.2023
16 Аз си карам още стария дванайсетак
14:08 23.12.2023
17 Бай Дън
Коментиран от #155
14:09 23.12.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Анонимен
14:28 23.12.2023
20 Анонимен
14:31 23.12.2023
21 ретро
14:45 23.12.2023
22 Нали трябва
14:47 23.12.2023
23 Нова кола
Коментиран от #29
14:54 23.12.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 защо
До коментар #12 от "Лазо":
Драги Лазов,Като си купиш нова маса, какво правиш? Преместваш я в някой ъгъл на кухнята или я изнасяш на стълбите пред вратата на съседа? Ако нямаш къща /апартамент, палат/, купуваш ли си маса?
Коментиран от #142
15:02 23.12.2023
26 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
15:15 23.12.2023
27 Факт
15:24 23.12.2023
28 Дълга безсмислена статия
България в това отношение е доста напред от Европа, тъй като при нас вече има такова законодателство. При това от две години вече се прилага в София.
15:30 23.12.2023
29 Не всички
До коментар #23 от "Нова кола":
Аз нямам 5 000 лева.Коментиран от #135
15:32 23.12.2023
30 гост
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
В ЕС половината население НЯМА личен автомобил , дори в "автомобилната" Германия , доказан статистически факт !!! И това при среден доход 3-4 000 евро на човек , а не на семейство !! Само тук всички "шофьори" смятат че някой им дължи да карат задължително някаква дрига , щото "нямали пари" за по-нова !!! А над 70% от колите в България и без този закон ще бъдат моментално пратени в моргата в ЕС още на първия преглед !! Те всъщност оттам и са докарани в България !!Коментиран от #35, #36, #90, #123, #138, #144
15:33 23.12.2023
31 гост
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Вденете най-после , че НИКОЙ НИКЪДЕ не е казал , още по-малко гарантирал , че някой си ще кара кола , щото искал , видиш ли !!! Всяка жаба да си знае гьола , със доход под 3-4 000 лева поне не трябва и да помисляш за личен автомобил и същия не трябва да е над 10 годишен и в идеално състояние . тоест под 10-15 000 лева !!! Който не се включва в това да си помисли защо не се включва . а не да претендира да трови околните , щото нямал пари , това си е негов проблем , а не на другите !! При любимия ви тато дори хора които имаха коли , дори в София ги караха само събота и неделя , че и по-малко даже , ама сега било право !! Право ама друг път , колата е привилегия , за този който може да си я позволи , не за сульо и пульо !!Коментиран от #44, #45, #49, #98, #107, #122, #141, #143, #145
15:39 23.12.2023
32 Гост
Коментиран от #33, #37
15:45 23.12.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Гост
15:48 23.12.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
До коментар #37 от "Мхм":
Теслю Тунберг,Грета те търси.15:52 23.12.2023
39 Факт
Коментиран от #40
15:54 23.12.2023
40 гост
До коментар #39 от "Факт":
Някои много бързо забравиха , че в България имаше вносно мито , което практически удвояваше цената на коли над 5-6 години и то почти до влизането в ЕС , който толкова плюят , а именно заради него дригите у нас станаха толкова евтини !! Дори в съседна Румъния е ЗАБРАНЕН вноса на коли над 5 години , същото е в любимата им Унгария и още куп други !!Коментиран от #43, #52
16:16 23.12.2023
41 факуса
Коментиран от #42
16:21 23.12.2023
42 Мхм 1
До коментар #41 от "факуса":
Основният внос винаги е бил от две държави Гермабия и Италия питай тях16:27 23.12.2023
43 Мито митото
До коментар #40 от "гост":
Сега пък еко такса 310 лв . Кокорчо иска и 500 лв . Да подпомогнем богатите да си вземат нови коли без пари а бедняците да ги качи на обществения транспорт с цени на билетите колкото Нисан Микра .Коментиран от #46
16:28 23.12.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 гост
До коментар #43 от "Мито митото":
Еко таксата трябва да е 3 000 , а не 300 лева , а 500 лева за електромобил 5 000 !! С такива такси се отказват дриги на по 20 години , а не с 300 - 500 лева !!Коментиран от #83
16:33 23.12.2023
47 Българин
16:33 23.12.2023
48 Защото
До коментар #15 от "Което":
От ЕС толкова позволяват .Мине ли границата , Фондера ще му прасне веднага ,,ограничаваща,, ваксина от мъжо и .
16:34 23.12.2023
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Независим
До коментар #6 от "Ха ха":
Защо да Ви влизат в гаража?Не вярвам,освен ако не са Ви харесали зелевата чорба...
В гаража може да си я държите 100години,но тук става въпрос за МПС, ако не се движи няма проблем,но ако го подкарате,то спокойно ще Ви сгащят.
16:39 23.12.2023
51 а бе тия..
16:40 23.12.2023
52 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "гост":
Гостенинът май е забравил каква е целта на митото❗Гостенинът май е забравил , че България сглобяваше на местно ниво автомобили❗
Забравяш явно, че цитираните Румъния, Унгария и ред други имат и сега собствено производство на автомобили ❗
Коментиран от #54
16:41 23.12.2023
53 гост
До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Телевизора и телефона не тровят никого , още по-малко пък правят градовете непроходими и улични морги на таралясници , за които на всичкото отгоре реват , че трябвало някой да им осигурява места за паркиране под прозореца !! Ама няма страшно , като направят след 2-3 години всички градове платено паркиране за всички на улицата , която е ОБЩИНСКА собственост , а не частна и данъците и застраховките по 1000-2 000 лева и дригите сами ще потеглят за скрап !!Коментиран от #55
16:47 23.12.2023
54 гост
До коментар #52 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А Бай Ганьо май е забравил , че ако има сглобявани в България автомобили те няма да са по 2-3-4 хиляди лева , а по 20-30-40 ХИЛЯДИ евра !!!!! Което не знам какво ще го грее , като иска да кара 20 годишна дрига за въпросните 2-3-4 000 ЛЕВА !!!Коментиран от #56
16:52 23.12.2023
55 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #53 от "гост":
Проблемът с паркирането не е толкова от колите , отколкото от алчните общинари които позволяват ПРЕЗАСТРОЯВЯНЕТО на градовете с блокове БЕЗ паркоместа❗ Дори на парцел в който влиза ЕДНА къща с двор и гараж , изниква кооперация за 20 семейства без гаражни клетки❗Коментиран от #58
16:55 23.12.2023
56 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #54 от "гост":
Не съм писал за 2-3 хиляди лева за нова кола, но що не напишеш колко излиза едно НОВО Сандеро на ток в Румъния с всички еко бонуси ❓❗И колко средни заплати там е това 🤔
Коментиран от #61
16:59 23.12.2023
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 гост
До коментар #55 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Защото НЕ МОЖЕ И НЕ ТРЯБВА всички да имат лични автомобили , колко пъти да го повторя ??? !!!!! Ако трябва всички коли в София в момента да се движат без задръстване трябва да се събори 2/3 (ДВЕ ТРЕТИ , тоест 70%) от града за да се разширяват улици и пътни възли !!!! След 6-7 години ще има робо таксита , които ще решат проблема на "нежелаещите" да ползват градски транспорт , но се съмнявам , че ще са достатъчни за тия , дето си избиват комплексите по улиците да се правят на "шофьори" !!! Ама това си е техен проблем !! В ЕС вече няма град над 50 000 души , в който паркирането да е под 10 евро на час и то само на определени места , което веднага изряза над половината от "претендиращите за право на личен автомобил" !!!Коментиран от #63, #101
17:11 23.12.2023
59 Левчо
17:23 23.12.2023
60 Витканов
17:26 23.12.2023
61 гост
До коментар #56 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти може да не си написал , ама 80 % от продаваните и по-важното търсените в България коли са именно с такива цени !! А въпросната Дачия струва толкова не само в Румъния , а в цяла Европа , даже някъде може и да е по-евтина , особено като хората са с 3-4 пъти по-високи доходи от румънските !! А това че в България не струва също толкова е проблем на управляващите , че не примат такива закони , а не че не се сглобява в България !! Гаранция ти и дружките ти ще сте по съгласни да вкарат безмитно нови кюмбета от Китай и Индия по 4-5 000 долара , нищо че са сто пъти по-зле от тази Дачия , отколкото да сложат 5 000 лева мито на "новия внос" , което всъщност е правилния начин !!17:29 23.12.2023
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Събеседник
До коментар #58 от "гост":
Закон за МПСта1 Всички МПС та след 20 г.от производството /без ретрото ,сертификирани като такива / да им се прекрати регистрацията.
2 -Срок на собствениците до 2 месеца да ги предадът за скрап ,или преместят в частен имот
3 -2000 лева първа гблоба,4 000 втора
Коментиран от #73
17:34 23.12.2023
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 туй то
17:57 23.12.2023
68 гост
До коментар #66 от "НАРОДЕН":
Току що обясних , че в ЕС с ТЕХНИТЕ заплати 50 % НЯМАТ личен автомобил !!! И няма да имат , даже ще се увеличават всяка година !! В Германия 70 % от младежите на 16-18 години заявяват , че притежаването на автомобил не влиза в плановете им за бъдеще !! Защото това е за комплексари , дето си "градят самочувствието" от това да притежават 20-30 годишна скрап , която дори не използват , щото нямат пари за това !! Нормалните хора разбират , че това е излишен разход , който отдавна не е първа необходимост !! Особено за хора с под средната заплата !!Коментиран от #133
18:09 23.12.2023
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 ганю
ала е нужно и това
минимален доход да се заплаща при дадена професия не по малко от примерно...1200 лв
и за различните професии и специалности е различно
минимално цена на час за дадена професия и осигуровките за труда от работодателя
нощен труд,в празници и т.н
18:15 23.12.2023
71 пенсионер от Варна
18:16 23.12.2023
72 6Х6
18:26 23.12.2023
73 гост
До коментар #63 от "Събеседник":
Даже и това не е нужно , достатъчно е да затегнат прегледите и само за 2-3 години 50-60 процента са приключили и то съвсем законно ! А новия внос да се обложи както казах и митото да отива за субсидии за нови електромобили !Коментиран от #87
18:34 23.12.2023
74 ХаХаХа
18:48 23.12.2023
75 СМЕХОРИИ
Но щом в ЕС, трябва да му се подчиняваме, а при нас е най-лесното, идва паяка, грабва я и ти връчват бележка да идеш да си я отпишеш от данъци и такси и КАТ
19:01 23.12.2023
76 СТИГА БЕ
Все се замислям, добре старите леки коли ли са трън в очите, ами автобусите, ами камионите оставащи след тях кълба от пушек...
19:14 23.12.2023
77 Факт
19:19 23.12.2023
78 Опорка
19:25 23.12.2023
79 дедя
Коментиран от #119
19:36 23.12.2023
80 ограничена мисловно и духовно мома
До коментар #4 от "ГОЛАТА ИСТИНА":
Да ги принудят хората да купуват нови коли отново и отново,...ама ако има коли първо, а второ ако има с какво. Като нямаш от една страна ресурси да ги произведеш, а от друга пари да ги купиш кво праим? Бих кАзала, че нещата отиват в посока на казаното от другаря Шваб: "Няма да имате нищо, но ще бъдете щастливи." Първо ти взимат старата кола, после не можеш да си купиш нова, трето - плащаш си да те вози екологичната безпилотка. И много бачкаш, и бачкаш, и бачкаш.... И не задаваш въпроси!!!20:05 23.12.2023
81 Буржоа
Защо летвата да е някаква си кола? Я, направо, който няма по един милион долара да го "пупурка" (както обикновено се казва за бедните)! И най-добре е само такива хора да имат право да гласуват, защото те допринасят най-много. Почти съм сигурен, че имаше дума за такъв обществен строй и вече го е имало в човешката история
А и като сте такива префърцунени, що се бутате да живеете и пътувате с кеча в градовете? Яхвайте хеликоптера и газ към хектарното имение.
20:07 23.12.2023
82 1122
20:09 23.12.2023
83 Пит
До коментар #46 от "гост":
ти нормален ли си Кой ще вкара кола на 20 става въпрос за коли на 11 години защото като минат 10 там е трудно за подръжка данъците се катерят и западняците продават И всеки с възможностите си но има коли до 20 г са си все нормални пред москвичи и лади на 25год20:09 23.12.2023
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Ян Бибиян
Дума да не става ,трябва да ги храним.
20:27 23.12.2023
86 20 литра на месец !!!
Имаш пари и го караш нонстоп и тровиш такива като мен. Не може така . Трябва да се въведе лимит на количеството гориво за 1 автомобил. Така всеки който има автомобил
ще трови въздуха до лимита. В големите градове , където нарязаха електрозахранването на тролейбусите , да бъдат така добри да го върнат обратно !!!
20:30 23.12.2023
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Хаха
21:28 23.12.2023
92 ЕССР
21:49 23.12.2023
93 Който
До коментар #13 от "Васил":
струва 40 хилки. Какво ще те стоплят тези 6?21:52 23.12.2023
94 Еколога чистач
Без причина испускат ггааззооовеее...
22:02 23.12.2023
95 ганев
22:44 23.12.2023
96 Вальо Трифонов
22:44 23.12.2023
97 Велосипедист
23:11 23.12.2023
98 Инсайдър
До коментар #31 от "гост":
Ти нормален ли си ,бе...??? Я си представи примерно през 1823 г. някой с твоето "мислене" да тръгне по селата и каже на хората "вола ,коня ,магарето и каруцата са привилегия и който не може да си позволи карета с 4 расови жребеца няма право да ги притежава".Хората тогава са живеели по свободно от колкото сега,благодарение на това,че такива като теб са ги приключвали с няколко камъка.Обясни го на хората от демократично зарязаните села,оставени без обществен транспорт и мед.обслужване ,че няма да могат да си изхранват семействата и ще мрат от болести , защото колата е привилегия.....споко,и вие "полезните идиоти", както ви е казвал Ленин,ще страдате с нас неприлегированите накраяКоментиран от #99, #104
23:14 23.12.2023
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 ганев
23:44 23.12.2023
103 Мхм
00:07 24.12.2023
104 Ракета Пейтриът 📡
До коментар #98 от "Инсайдър":
Ето ти чиста проба популистка демагогия. Първо, яздитните и впрегатните животни да не са били стока от първа необходимост за здравето и живота на някого? Онези без кон и магаре не са били живи ли? Отделно, магарето и катъра ползват ли ресурси от най-мръсната индустрия в историята, нанесла най-големите щети, познати на човека (разливи, токсика, кухини, пропадания, отравяне на почва, вода и въздух в нечувани мащаби - като "Чернобил в джунглата" на Шеврон и Мексиканския разлив на Бритиш Петролиум. Второ, изхвърлят ли отрова и токсични газове под носа на хората в градовете? Заемат ли по 10-12 кв.м. площ всяко, за да стои паркирано по 22 часа в денонощието?Значи, за аналогия с тревопасни животни не може и дума да става.
Вторичните суровини по улиците, които унищожаващи здравето на хората, следва да се предадат в съответните депа и това безумие да спре.
Коментиран от #105, #106
00:42 24.12.2023
105 Инсайдър
До коментар #104 от "Ракета Пейтриът 📡":
Явно твоят прадядо сам е дърпал ралото и е носил житото на гръб от нивата до воденицата в съседното село...и да, били са жизнено необходими за живота,както и сега на много хора колите са единствената връзка с цивилизацията.Като си толкова в час с цифрите сметни на бай Иван от селоХ,който пътува за нощен пазач (примерно) до градY 30 км. За 800 лв заплата как да купи нова кола и да я подържа(при сегашното им качество)или колко ще ми струва на мен утрешното ми пътуване с обществен транспорт като време и пари:5 човека+100-120кг багаж на 260+260 км....сега е 70 лв......дай твоята оферта с обществен транспорт(влак не е опция)01:08 24.12.2023
106 Инсайдър
До коментар #104 от "Ракета Пейтриът 📡":
Защото си ракета Пейтриът затова не можеш да схванеш сравнението ,та се хвана за животинките......и те между другото им пречат та искат да ги унищожат....много пръцкат метан...ама лимузините,големите яхти и частните самолети на глобалистите където обикалят света с5 човека вътре те не ,не са проблем...,добре дошли в бъдещия електронен концлагер01:19 24.12.2023
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Лазо
Коментиран от #120
02:27 24.12.2023
110 Малчо
Коментиран от #114
04:31 24.12.2023
111 Мечката
..... А, ние да бъдем техни роби!
Е, те това е финала на целия този филм.
07:49 24.12.2023
112 фашизмът идва
07:52 24.12.2023
113 Пинокио
08:20 24.12.2023
114 оня с коня
До коментар #110 от "Малчо":
Недоволстваш от демокрацията,но замисляш ли се че при бившия Тодорживковски ТОТАЛИТАЛЕН ПРО-СЪВЕТСКИ РЕЖИМ изобщо нямаше да имаш Кола ако не чакаш 10-15 ГОДИНИ?Коментиран от #116
08:29 24.12.2023
115 Насо
До коментар #15 от "Което":
Ами така е,драги приятели,тази и миналата година си отидоха четирима мои приятели, които добутаха до пенсия,но не можаха да вземат и по една.08:30 24.12.2023
116 Инсайдър
До коментар #114 от "оня с коня":
Ами аз 30 г. Демократично чакам за нова и няма, затова карам втора употреба,ама тогава не бяхме клошарите на Европа и държахме на новото.08:39 24.12.2023
117 В УСА
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Има програми за пенсиониране на стари автомобили. Аз съм ги използвал няколко пъти. Автомобил над 20г. които не може да мине годишен преглед заради вредни емисии дори и след ремонт има възможност да бъде пенсиониран по тези програми.Не откривайте пак топлата вода. Просто препишете как работят програмите и ги прилагайте.
Няма насилие. Собственика на автомобила предпочита да го пенсионира и да получи определено финансово компенсиране при предаване на автомобила по тези програми. Това е доста по - изгодно отколкото просто да се предаде за отпадъци.
08:41 24.12.2023
118 Страхотна мярка
В България е пълно е с опасни таралясници дето едвам се движат или не се движат и стоят по улиците. Ще е страхотно едно такова почистване. Току виж улиците стават по приветливи.
08:49 24.12.2023
119 Това лесно може да се поправи
До коментар #79 от "дедя":
Кола която се хване, че замърсява над нормите и успешно е минала годишен преглед се спира от движение до отстраняване на проблема. На специализирания сервиз извършил прегледа и заверката на документите му се отнема лиценза без право да изпълнява такава или подобна дейност.Примерче: Премахнал си ДПФ филтъра на дизела които имаш щото така ти е по кеф - колата се спира от движение до отстраняване на проблема и му се налага солена глоба. А сервиза които е допуснат нарушението - вижте написаното по - горе
08:59 24.12.2023
120 Мхм
До коментар #109 от "Лазо":
Глупости на Запад ауфи 80 не можеш да намериш никъде в движение нито бенз 190 нито бмв е34.Та тия легенди за иачествените коли си ги завриКоментиран от #127, #139
09:11 24.12.2023
121 Хаха
09:19 24.12.2023
122 Говедар
До коментар #31 от "гост":
Хората не споменават родата ти от женско пол с добро да знаеш!Ама нормално, един роб, който повтаря античовешките опорки на Давоските сатанисти. Сигурно ще си първи пропагандист на хлебаркобургерите, забраната на месото, задължителните ваксинации-кастрации и препоръчителните евтаназия!
09:49 24.12.2023
123 С което твърде си противоречиш!
До коментар #30 от "гост":
Хем в Западна Европа половината нямали собствен автомобил, хем пък ни били наводнили със стари автомобили от там! И то страи автомобили има не само в България, в цяла Източна Европа, ами и в Близкия Изток и в Африка! Много стари автомобили за половината наеление бе!Нещо ни взимаш за шарени врабчета! И още нещо - не може един, или два процента от населението да налагат на другите собствените си правила и желания.Ти вероятно си богат и можеш да си позволиш нов и “Еко“ автомобил. Останалите не са и се справят така както могат!10:48 24.12.2023
124 незнайко
11:00 24.12.2023
125 бравос
11:57 24.12.2023
126 ДЪРТ
12:03 24.12.2023
127 ТАКА ДЕ
До коментар #120 от "Мхм":
значи българина си обича колата и дори 40 годишни си ги подържаме и караме а дойчо не си цени това което е направил и го кара за скрап....12:14 24.12.2023
128 Механика
Не се оглеждат от Брюксел че съсипват европейското пройзводство и ни правят консуматори(щото краваря така е наредил). Докато Китай в ковид изкупи най-големите и важни морски пътища за доставки и направи монопол, понеже вече притежават над 80% от световните търговски пристанища...и си затвориха цикъла. Бълват тия китайски електрички, доставят ги и ние понеже и тук политиците мислят как само да ни задълбаят с закони, еконорми и евроекогей задни мисли ще ударим дъното...
След 20 години пичове ще се молим в китай за работа...
И защото търпим на продадения Брюксел умървяващата и оберкървяваща за европа политика....
12:26 24.12.2023
129 Механика
Пройзводството в Китай , европа консуматор, раздирана от войни и нашествие от мюсулмански държави .... еко норми... пичове след 20 години тук ще се бием за 1 хляб.... а краваря ще ни се смее...
Коментиран от #132
12:31 24.12.2023
130 Демокрация ли 🤣
До коментар #6 от "Ха ха":
Демокрацията умря още преди 2 хил години с Древна Гърция13:11 24.12.2023
131 Сините
13:17 24.12.2023
132 Айзенауер
До коментар #129 от "Механика":
Не ти е краваря виновен, че си теле!Коментиран от #151
13:20 24.12.2023
133 Верно ли бе
До коментар #68 от "гост":
" Току що обясних". Ти пък какъв си да обясняваш нещо ? Някакъв фаттор или критерий ли си за нещо ?13:40 24.12.2023
134 Иван
15:32 24.12.2023
135 незнайко
До коментар #29 от "Не всички":
Явно нямаш и стара кола .16:43 24.12.2023
136 Жоро
17:28 24.12.2023
137 12345
20:51 24.12.2023
138 Тошо
До коментар #30 от "гост":
Лъжеш, брато. Общия брой на автомобилите в Германия се изчислява на 583 бр. на 1000 души население. И това са данни от миналата година, когато се поставя рекорд. В България още сме на около 400-450 на 1000 души, а в САЩ още в края на 90-те години дотигнаха 950 автомобила на 1000 души.20:53 24.12.2023
139 Лазо
До коментар #120 от "Мхм":
Точно Ауди 80 е най-здравото Ауди, от този модел се продават над 700 в мобиле.де, от тях 95% са в движение, а тези с куатро цените им почват от 4-5000 Евро.21:12 24.12.2023
140 ттт
До коментар #12 от "Лазо":
И това е вярно, но мисля, че целта е друга - трудно се паркирва, стават задръствания дори по магистралите. И положението ще става още по-лошо. Целта е да се изхвърлят хората с по-скромни доходи от пътищата. За тях тротинетки или автобуси, колите само за Чичко Паричко. Нещата няма да се решат с летящи коли. Който знае какво е РВД, веднага ще осъзнае, че летящи коли няма да има.22:44 24.12.2023
141 Вальо
До коментар #31 от "гост":
Пич незнам от къде си я взел тази информация ама е напълно невярна . Аз мога да кажа че съм обиколил Европа и повярвай ми там.всеки навършил 18 е с мпс а тия на 16 с скутери а по повод статистиката която говориш тя е боилав работа и обяснявам веднага защо в статистиката се водят само тези коли които са изплатени а тези които още не са се водят на името на вносителя а 80%от колите на вън са на изплащане така че не вярвай на тия статистики22:55 24.12.2023
142 Грешиш
До коментар #25 от "защо":
Решенията на ес не разглеждат случая, когато си си купил нова кола и се чудиш, какво да правиш старата, а когато не си купуваш нова кола ти извиват ръцете да си купиш, защото собствениците примерно на VW искат погголяма печалба.23:01 24.12.2023
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Аса
До коментар #30 от "гост":
В големите градове автомобилите стават излишни. Просто с тях не могат да отидат никъде, защото място за паркиране е невъзможно да се намери.23:05 24.12.2023
145 ттт
До коментар #31 от "гост":
Тогава да намалим данъците на въпросния бедняк с процента от данъците ни, който държавата дава за пътища. Още по-добре - пътищата да са само частни - онези, които искат да карат коли да ги строят със собствени средства. Държавните автобуси да се движат по тези пътища безплатно. Това да е наемът, който собствениците на пътя плащат за използването на държавен терен.23:15 24.12.2023
146 ТОЧНО
Коментиран от #147
07:11 25.12.2023
147 Емо
До коментар #146 от "ТОЧНО":
Правилно, щом ще ми забраняват да си карам колата, за какво да плъщам данъци? Местен данък 200 лв, а забранено да минаваш през центъра. Ами който кара, той да си плаща за строежа на пътищата. Колата 100 000 лв, 1 км магистрала - 1 млн. лв. Аз се чудя как някой не е осъдил още столичната община да не събира данък за МПС.13:32 25.12.2023
148 Кракра
Имаш кола ако имаш и нужните средства, за да я поддържаш. Не караш с 10-годишни гуми пета употреба без протектор. Не махаш катализатора. Не допускаш каросерията да е цялата надупчена от ръжда. Не ти свети таблото като коледна елха с всевъзможни лампи за проблеми.
Минимум 2/3 от колите в България няма да минат немския TÜV. Те затова са и тука.
15:00 25.12.2023
149 Ценител на свободното слово.
10:09 26.12.2023
150 Бунтата
ПАК ОТВЛИЧАНЕ НА ВНИМАНИЕТО
08:23 27.12.2023
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Тъй
До коментар #13 от "Васил":
Беден народ духовно ей, за 6000 ще продаде родата си. Нова сносна кола струва 10х6000...23:55 28.12.2023
155 Тъй
До коментар #17 от "Бай Дън":
Ще ги натъманят. Първо ще им забранят да ги карат, после ще ги задължат да им осигурят не посилен за възможностите им гараж в не посилно за възможностите им място...23:59 28.12.2023
156 Така ли....!?
18:08 13.01.2024
157 ДемоКрация
11:46 18.01.2024
158 Бай Пешо
12:53 18.01.2024
159 флипп
15:30 19.01.2024
160 флипп
15:40 19.01.2024
161 дивака
11:45 29.01.2024
162 Пенсионер
20:04 29.01.2024
163 Гигант
18:33 30.01.2024
164 Язе
20:50 10.02.2024