Автомобилите от китайски производители стават все по-популярни в Европа. Техният пазарен дял рязко нарасна през последните години, особено в сегмента на електрическите автомобили. Почти девет процента от акумулаторните електрически превозни средства в Германия идват от Nio, BYD и MG. „Затова е още по-важно за нас да следим еднакво внимателно тези нови марки – било то в рамките на Euro NCAP или нашите собствени тестове за защита на потребителите“, подчертава президентът на ADAC Technology Карстен Шулце, който също ще постави темата в дневния ред на предстоящото общо събрание на клуба (4 май 2024 г. в Бремен).
Резултатите от ADAC Autotest за 13 модела от последните три години рисуват ясна картина: китайските автомобили са сериозни конкуренти и убеждават в много от тестовите категории. С две изключения, всички автомобили постигат пет от пет звезди в краш теста на Euro NCAP. Дори в т.нар. "лосов тест", в който се проверява поведението на безопасност и по-специално правилното функциониране на ESP, китайските кандидати не показват никакви слабости.
Много автомобили от европейски производители постигат по-лоши резултати. Експертите на ADAC също отличиха най-вече доброто качество на материалите и квалифицираната изработка на каросерията и интериора. „Нашите тестове показват: китайските производители наваксаха значително през последните години и вече могат да се мерят с традиционните европейски марки“, казва президентът на ADAC Technology Шулце.
Клубът обаче отчита един повтарящ се недостатък в асистиращите системи. Системите за разпознаване на пътни знаци, поддържане на лентата и дистанция често работят ненадеждно при китайските коли. Тук европейските производители се възползват от своя десетилетен опит с тези изключително сложни системи. Можете обаче да видите колко бързо китайските производители реагират на критиките: в по-новите модели на Nio, например, системите вече са значително подобрени.
Китайските модели почти винаги подбиват европейските производители по отношение на цената, често с няколко хиляди евро. Но кола с ниска покупна цена може по-късно да се окаже по-скъпа, например поради неочаквано висока загуба на стойност или разходи за ремонт. Освен това дилърската мрежа понякога не е толкова добра, колкото тази на установената конкуренция. Докато BYD, Maxus и MG имат широка база, не е ясно как останалите ще доставят нови коли. Към момента китайските производители често си сътрудничат с доставчици като ATU и Euromaster за поддръжка и ремонт. Тук Nio използва собствен подход, който, подобно на Tesla, разчита на собствени партньори.
Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в ADAC Technology Center в Ландсберг, противоречи на образа, който често се предава в медиите за „наводняване на европейския пазар“: „Измерено чрез общите продажби, китайските автомобили в момента представляват по-малко от два процента в Германия ." Границата между европейските и китайските производители обаче вече не е толкова ясна, колкото беше преди няколко десетилетия. BMW и Citroën, например, произвеждат някои от моделите си изцяло в Китай, а марката Smart е лансирана отново в съвместно предприятие между Mercedes-Benz и Geely.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #14
11:31 22.04.2024
2 Вервайте ми!
Коментиран от #12
11:31 22.04.2024
3 Пежото 🇨🇵
Относно електричките, всички европейци чакат новото Пежо е3008 и Рено 5.
Коментиран от #8
11:31 22.04.2024
4 карчи
11:34 22.04.2024
5 тъй шъй
Коментиран от #7
11:47 22.04.2024
6 нео
Коментиран от #9, #10
11:48 22.04.2024
7 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "тъй шъй":
Къде точно залежават , че да отидем да си купим ?А иначе залежали Фолксвагени има в щатите . И залежават още от дизелгейт . Вече и с трева са обрасли .
12:21 22.04.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тая същата кола
До коментар #6 от "нео":
в Дания ще струва още повече.Заради всякакви данъци с които я товарят.
12:31 22.04.2024
10 Едно Поло в България струва
До коментар #6 от "нео":
42000, в Дания струва 62000.Яко дране пада в ЕС.
12:36 22.04.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 вседрфтгъхуи
До коментар #2 от "Вервайте ми!":
Оптимист... Взимаш един Май(тенае)бах по избор за €200 000+, слагаш го до китаец за €85-90 000, сравняваш ВСИЧКО ОТ-ДО и ти гарантирам, че повече НЯМА ДА ДОБЛИЖИШ онова немско лаѝно...Лично съм го изпълнявал упражнението при дилъра на Май(тенае)бах в Пекин- човека потъна в земята от срам като чу как "върховният Мерцедес" скърца като 30 годишна Лада, а китаеца не издава и звук... И упорито не искаше да отговори дали всичката кожа в колата е естествена- накрая се оказа, че няма и половината кожа е истинска... Не е особен проблем, но за кола струваща 3 пъти по-малко- като давам €200 000++ за кола е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО всичката кожа да е естествена... Желателно- от топките на син кит...
Коментиран от #13, #18
14:04 22.04.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Така е
До коментар #1 от "Гост":
Учат се бързо, но ще им трябват още 8-10 години за да изравнят качеството с европейското. Даже и скъпите китайски коли трбва да доработят:- окачването, много е "дървено" и усещаш всяка нравност по пътя, даже и малка такава.
- обезшумяване на купето, вътре е доста шумно и все пак не караш Ферари за да се радваш на звука.
- електрониката, масово при температури под -5/-10 оС електрониката се бъгва.
- закрепването на елементите от интериора, например седалката вибрира по 5 см и се тресе като в стара ГАЗ-ка ако никой не е седнал на нея.
Коментиран от #15
15:51 22.04.2024
15 Китайски ганстер
До коментар #14 от "Така е":
Карам Dongfeng T5 EVO Forthing и нищо от това което сте написал не е вярно. Колата е супер пъргава, безшумна, окачването е супер, качеството на изработка е отлично. Нямам забележки, вие китайска кола даже на снимка не сте виждал, камо ли да сте карал. Не ви обиждам, съдя по написаното от вас. Факти, не ме трийте.Коментиран от #17
20:52 22.04.2024
16 Митев
21:43 22.04.2024
17 Хайде да
До коментар #15 от "Китайски ганстер":
направим сравнение на живо със среден клас европейска кола на 2 години…и после да напишем резултата тук….карал съм LynkCo хибрид….02:02 23.04.2024
18 Грейтол
До коментар #12 от "вседрфтгъхуи":
Мерцедес и всички други!Коментиран от #19
11:17 23.04.2024
19 Тод
До коментар #18 от "Грейтол":
Е-Е-Ех....спомени!05:01 25.04.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Бай той Толстой
10:57 24.05.2024
28 сдфс
09:31 31.05.2024