10 Юни, 2024 16:40 10 431 14

Признаци за повреда на горивния филтър и кога трябва да го сменим

  • съвети-
  • горивен филтър-
  • смяна

Повреда на този елемент може да додеде до по-сериозни проблеми с други възли и агрегати

Признаци за повреда на горивния филтър и кога трябва да го сменим - 1
Снимка: Shutterstock

Някои шофьори забравят да сменят горивния филтър в колата си, което обаче може да доведе до сериозни повреди в двигателя ѝ. Как обаче да разберем, че въпросният горивен филтър е за смяна. Има няколко признака, които показват, че филтърът е повреден и трябва да бъде сменен. Кои са те, разказваме ви сега.

Сред основните признаци на запушен или дефектен горивен филтър, на първо място, заслужава да се споменат трудности при стартиране, прекъсвания на запалването, както и нестабилна работа на двигателя като цяло. Ако филтърът е запушен, към двигателя ще тече недостатъчно гориво.

Второ, на същия фон може да възникне загуба на мощност и производителността на автомобила може да рязко или едва забележимо да намалее. Това зависи от степента на пропускливост на филтъра.

Третият признак за неизправен филтър е прегряване на горивната помпа и в резултат на това преждевременната ѝ повреда, отбелязва експертът. Ако имате проблем с горивната помпа и се наложи ремонт, то задължително сменете и горивния филтър.

Иначе, ако няма някой от тези признаци, интервалът за смяна на горивния филтър зависи от вида на автомобила и от качеството на горивото. Средно повечето производители на автомобили препоръчват смяна на горивния филтър на всеки 30-50 хиляди км.

Но някои модели, особено дизеловите, може да изискват по-честа смяна. Особено като се има предвид качеството на нафтата, която се продава у нас, то е силно препоръчително при дизелови коли филтъра да се сменя на всеки 15-20 хил. километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Биодизел

    26 18 Отговор
    Повечето дизели в бг пушат като Марица Изток, а проблемът не е толкова в смяната на горивния филтър, а май собствениците трябва да помислят за смяна на колата.
  • 2 Смяна на чипа

    14 5 Отговор
    Тези нямат проблем с мисленето поради липса на компресия в главата. Преди колата чипа трябва да сменят.
  • 3 на втора смяна на маслото

    6 17 Отговор
    или 20к км. и нафтения филтър. Да не забравите да смените течността за ДПФ на френските недоразумения

    Коментиран от #11

  • 4 Най-чиста

    9 3 Отговор
    работа-всяка есен, преди зимата….
  • 5 ИМПЕРИАЛИСТ

    12 10 Отговор
    Тази статия се отнася за България...В Холандия нямам проблем с филтъра на дизела и след 100 000 км!!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Никси

    15 3 Отговор
    това щото много са ни КАЧЕСТВЕНИ ГОРИВАТА , НАПРАВО КАТО СЪЛЗА ЗА ТОВА ,А НЕ ВИ ПРЕЧАТ КОЛИТЕ ТЕ СА СИ ДОБРИ , ПРАВИШ МУ РЕМОНТ И ПАК СИ ДАВАШ ГАЗ , ТИЯ НОВИТЕ КАТО СА НАПРАВЕНИ НА ЕДНОДНЕВКИ ТА КВО , ДА НЕ БИ ДА СА ПО КАЧЕСТВЕНИ ОТ СТАРИТЕ , ПУШИЛИ БИЛИ , А ЗА ГОРИВАТА КАКВИ ПОМИЙ СЛАГАТ ТОВА НИКОЙ НЕ ГОВОРИ , МНОГО СТАНАХТЕ ПЛАТЕНИ ЕКОЛОЗИТЕ НЕЩО ,В ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ НЕ ПУШИЛИ , АМА СИ ГИ ОТРЕМОНТИРАТ + ТОВА СТАНДАРТА НА ЖИВОТ ИМ ПОЗВОЛЯВА ДА СИ КУПИ НОВ АВТОМОБИЛ И СТОЛИЦАТА Е В ПЪТИ ПО ГЛЯМА ОТ НАЩА , ПРЕДПОЧИТАМ СТАР АВТОМОБИЛ ДА ГО ТРЕСКАМ ДО МИЛЬОННИК , ОТ КОЛКОТО НОВ И ДО 200 ХИЛ. КМ В КОФАТА ПОСЛЕ ДА ОТИВА , Е ПОСЛЕ НОВ ОТ КЪДЕ ? , СИГУРНО ПРЕЗ ТОЗИ 35 ГОДИШЕН ПРЕХОД ЦЪФНАХМЕ И ВЪРЗАХМЕ С ТИЯ ПРОДАЖНИ ПОЛИТИЦИ , ТА ВСЕКИ НИ ПОДСИГУРИ ХИБАВ НАЧИН НА ЖИВОТ КАТО ИСПАНИЯ НАПРИМЕР , ТАМ ИМА ЗАСТАРЯВАЩО НАСЕЛЕНИЕ , МЛАДО НАСЕЛЕНИЕ , КАРАТ СИ И СТАРИТЕ И КАРАТ СИ И НОВИТЕ КОЛИ И НИКОЙ НЕ ЦИНКЯ НА НИКОГО КАТО ВИЕ ТУКА КВО СЕ ПРАВИТЕ НА УДАРЕНИ С МОКЪР ПАРЦАЛ БОЛШИНСТВОТО ГОЛЬОВЦИ , НЯМАТ 5ЛЕВА У ПОРТМОНЕТО СИ , А ИНАЧЕ СЪС ГОЛЕМИТЕ ПРЕТЕНЦИЙ , ВСЕ ЕДНО СТЕ ХОЛИВУДСКИ МАДАМИ !!!.
  • 8 ФАКТИ

    10 3 Отговор
    ИЗБОРИТЕ НИ СА ПЪЛЕН МУТЕРЕНСКИ ФАЛШ.ТУКА ИМА ТУКА НЯМА.НАГЛАСЯНЕ .ПРЕХВЪРЛЯНЕ.МАНИПУЛИРАНЕ И ЕС ПЛЯСКА И ПРЕГРЪЩА.КРАЙ НА ГЛАСУВАНЕТО.
  • 9 Трол от Криводол

    6 2 Отговор
    Предвид на качеството на нашите горива, аз си го сменям на всеки 10 хиляди. Да ми е мирна главата.
  • 10 гожвя

    7 5 Отговор
    Моята е бензинова и филтъра се води несменяем (лайф тайм), по каталог. Итова го твърдят в фирмения сервиз, а колата не е млада.

    Коментиран от #12

  • 11 сдрфтъ

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "на втора смяна на маслото":

    "Френските недоразумения" имат ФАП филтър и там леко се различаваха нещата от ДПФ- за съжаление и те минаха на проблемната схема с ДПФ-а...
    На старата френска система течността НЕ замръзва, НЕ се сгъстява, НЕ изисква нищо сложно което да се счупи, НЕ изисква зареждане на всеки 1500км. и колата НЕ спира да работи ако течността свърши или нещо се повреди- само компютъра квичи всеки път като запалиш... Френската система изискваше веднъж на около 120-150 000км. да се посети сервиз и да се долее течност- обичайно са 4-5 литра според модела кола...
    Днес тази течност струва 65-70лв. на литър- да кажем около 300лв. течност + 100лв. за смяна... И това ти е целият разход по екологията... Мога да ти покажа поне 10 стари френски дизела на повече от 700 000км. с напълно изправна ФАП система която НИКОГА НЕ Е РЕМОНТИРАНА- единствено самият филтър се задръства с времето и се почиства, но това се прави и при ДПФ системите...
    Да кажем доливано е на всеки 100 000км., имаме 7 доливания х 400лв. => няма и 3000лв. разход... Колко струва зареждането с ад-блу за 700 000км. не коментираме изобщо, но ти гарантирам, че НЯМА кола чиято ДПФ система да е издържала без повреда повече от 250 000км.- обичайно умира помпата... Която е комплект с резервоара... Обичайната цена само на частите е около €1000- честито...

    Френските коли имат колкото щеш неща за които да ги бъзикате, но френските дизели не са сред тях...
  • 12 окийухъг

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "гожвя":

    Иди се образовай що е то "лайф-тайм" според производителите на каквато и да е техника или машини...

    Хората залагат живот на колата от 300 000км. (силно оптимистично) още при проектирането и точно това имат предвид- тяхното "лайф-тайм" значи "до 300 000км"... И това е ясно описано в гаранционните условия... С дребен шрифт, на 273-та страница (от 652 страници), долу в левия ъгъл, като обяснение под линия... Да го откриеш- нямаш шанс, но Е там и е обяснено...

    Преди години Айсин (и много други) така си правеха автоматиците- с "лайф-тайм" масло и с филтър който се сменя само когато разглобиш кутията... Оказа се, че тея кутии (никак не лоши) трудно издържат 250 000км. без да правят проблеми... В даден момент маслото вече НЕ беше "лайф-тайм", а се сменя на 60 000км.- познай що... А маслото е същото... И филтъра все още е вътре в кутията и не се сменя...
  • 13 Никси

    2 2 Отговор
    филтъра на моя автомобил го сменявам два пъти в годината , пролета и есента на всеки 6 месеца !!!.
  • 14 Тез хора

    4 1 Отговор
    не правят разлика между повреден и запушен филтър май.
    Напълно безсмислена тема!