Някои шофьори забравят да сменят горивния филтър в колата си, което обаче може да доведе до сериозни повреди в двигателя ѝ. Как обаче да разберем, че въпросният горивен филтър е за смяна. Има няколко признака, които показват, че филтърът е повреден и трябва да бъде сменен. Кои са те, разказваме ви сега.
Сред основните признаци на запушен или дефектен горивен филтър, на първо място, заслужава да се споменат трудности при стартиране, прекъсвания на запалването, както и нестабилна работа на двигателя като цяло. Ако филтърът е запушен, към двигателя ще тече недостатъчно гориво.
Второ, на същия фон може да възникне загуба на мощност и производителността на автомобила може да рязко или едва забележимо да намалее. Това зависи от степента на пропускливост на филтъра.
Третият признак за неизправен филтър е прегряване на горивната помпа и в резултат на това преждевременната ѝ повреда, отбелязва експертът. Ако имате проблем с горивната помпа и се наложи ремонт, то задължително сменете и горивния филтър.
Иначе, ако няма някой от тези признаци, интервалът за смяна на горивния филтър зависи от вида на автомобила и от качеството на горивото. Средно повечето производители на автомобили препоръчват смяна на горивния филтър на всеки 30-50 хиляди км.
Но някои модели, особено дизеловите, може да изискват по-честа смяна. Особено като се има предвид качеството на нафтата, която се продава у нас, то е силно препоръчително при дизелови коли филтъра да се сменя на всеки 15-20 хил. километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Биодизел
18:05 10.06.2024
2 Смяна на чипа
18:44 10.06.2024
3 на втора смяна на маслото
Коментиран от #11
18:48 10.06.2024
4 Най-чиста
19:18 10.06.2024
5 ИМПЕРИАЛИСТ
23:25 10.06.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Никси
12:36 11.06.2024
8 ФАКТИ
13:36 11.06.2024
9 Трол от Криводол
14:45 11.06.2024
10 гожвя
Коментиран от #12
14:54 11.06.2024
11 сдрфтъ
До коментар #3 от "на втора смяна на маслото":
"Френските недоразумения" имат ФАП филтър и там леко се различаваха нещата от ДПФ- за съжаление и те минаха на проблемната схема с ДПФ-а...На старата френска система течността НЕ замръзва, НЕ се сгъстява, НЕ изисква нищо сложно което да се счупи, НЕ изисква зареждане на всеки 1500км. и колата НЕ спира да работи ако течността свърши или нещо се повреди- само компютъра квичи всеки път като запалиш... Френската система изискваше веднъж на около 120-150 000км. да се посети сервиз и да се долее течност- обичайно са 4-5 литра според модела кола...
Днес тази течност струва 65-70лв. на литър- да кажем около 300лв. течност + 100лв. за смяна... И това ти е целият разход по екологията... Мога да ти покажа поне 10 стари френски дизела на повече от 700 000км. с напълно изправна ФАП система която НИКОГА НЕ Е РЕМОНТИРАНА- единствено самият филтър се задръства с времето и се почиства, но това се прави и при ДПФ системите...
Да кажем доливано е на всеки 100 000км., имаме 7 доливания х 400лв. => няма и 3000лв. разход... Колко струва зареждането с ад-блу за 700 000км. не коментираме изобщо, но ти гарантирам, че НЯМА кола чиято ДПФ система да е издържала без повреда повече от 250 000км.- обичайно умира помпата... Която е комплект с резервоара... Обичайната цена само на частите е около €1000- честито...
Френските коли имат колкото щеш неща за които да ги бъзикате, но френските дизели не са сред тях...
08:46 12.06.2024
12 окийухъг
До коментар #10 от "гожвя":
Иди се образовай що е то "лайф-тайм" според производителите на каквато и да е техника или машини...Хората залагат живот на колата от 300 000км. (силно оптимистично) още при проектирането и точно това имат предвид- тяхното "лайф-тайм" значи "до 300 000км"... И това е ясно описано в гаранционните условия... С дребен шрифт, на 273-та страница (от 652 страници), долу в левия ъгъл, като обяснение под линия... Да го откриеш- нямаш шанс, но Е там и е обяснено...
Преди години Айсин (и много други) така си правеха автоматиците- с "лайф-тайм" масло и с филтър който се сменя само когато разглобиш кутията... Оказа се, че тея кутии (никак не лоши) трудно издържат 250 000км. без да правят проблеми... В даден момент маслото вече НЕ беше "лайф-тайм", а се сменя на 60 000км.- познай що... А маслото е същото... И филтъра все още е вътре в кутията и не се сменя...
08:58 12.06.2024
13 Никси
17:20 12.06.2024
14 Тез хора
Напълно безсмислена тема!
16:10 17.06.2024