11 Юли, 2024 13:37 2 952 8

За "затлъстяването" на новите автомобили: Какво показва ново проучване?

  • нови автомобили-
  • тегло-
  • проучване
За "затлъстяването" на новите автомобили: Какво показва ново проучване? - 1

През последните седем години средното тегло на нов автомобил се е увеличило с почти 400 кг. По-конкретно за около един моделен цикъл от 2016 до 2023 г. средното собствено тегло на новите автомобили е скочило от 1 553 на 1 947 килограма.

Според експертите на Autocar , увеличението на теглото се дължи отчасти на нарастващата популярност на SUV-тата. От всички автомобили, които са тествани през 2016-а, 16 са SUV-та или кросоувъри. Те са имали средно тегло от 1 722 кг, което е със 169 кг повече от всички други модели, тествани по това време.

През 2023 г. броят на кросоувърите вече е 24, чието средно тегло нараства до 1 985 кг. Това е разлика от 169 кг сравнена с периода от 2016 година.

Средното тегло на SUV-тата и кросоувърите е 1 906 кг, което е под средното за всички модели, тествани през 2023-а. Това предполага, че докато увеличаването на пазарния дял на SUV-та е отчасти отговорно за общото увеличение на теглото, това не е единствената причина.

Разбира се, електрификацията също изигра роля. Електрическите модели на батерии, тествани миналата година, са със средно тегло от 1 991 кг. Автомобилите с двигатели с вътрешно горене са били почти 100 кг по-леки - 1 897 кг.

Преди това средната годишна стойност се колебаеше между 1 500 и 1 650 кг, но до до 2018-а, когато за първи път достигна границата от 1 700 кг. Тя спадна отново до 1 675 кг през 2019 година, но оттогава до днес непрекъснато се увеличава , достигайки 1 879 кг през 2022 г. и след това 1 947 кг година по-късно.

Тенденцията също не показва признаци на промяна, като средното тегло на колите, тествани през първото тримесечие на 2024 година, повечето от които са електрически, SUV-та или и двете, е 2 087 килограма. Най-тежкият от тях е електрическият SUV Mercedes-Benz EQS, който тежи невероятните някога 2 899 килограма.

Разбира се,не само електрификацията и популярността на SUV-тата са виновни за постоянното увеличаване на теглото на новите коли. Намаляването на класовете градски автомобили и суперминита също играе важна роля за увеличаването на средното тегло, тъй като всяка година се появяват по-малко модели под 1 000 кг, за да компенсират най-тежките коли на пазара.

През 2003 г. експертите на Autocar Road тестват шест автомобила, които тежат под 1 000 кг и още шест между 1 000 кг и 1 100 кг. През 2023 г. е тестван само един автомобил с тегло под 1000 кг - Citroen Ami, който технически не е автомобил, а ATV.

Най-лекият истински автомобил, тестван миналата година, е спортното купе Alpine A110 R с тегло от 1 065 кг, следван от бензиновия кросоувър Hyundai Kona с тегло от 1 352 кг.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    19 8 Отговор
    Европейския селяндур и особено швабата, много обича сув ! На Изток сув не са популярни, карат се нормални автомобили или истински джипове - там където е необходимо ! А пък истинския български евроатлантик най обича американските пикапи за гюбре да кара у София !

    Коментиран от #7

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 2 Отговор
    Нищо не пише за електрокари с тегло над 3ООО кг с пътниците и куфарите🤔🤔🤔
  • 3 ТОЗ

    12 5 Отговор
    Манипулацийки. Карам Камри хибрид 21г. 1600кг. Новото 25г. -1600кг. Аналогът Рав4 хибрид 1600кг. Батерията и някои допълнителни блокове дават разлика-70кг. спрямо американския нехибриден вариант 2.5л. мотор. По-старите са пак толкова килограми 1500-1600 според оборудване. При Корола-1250кг открай време. По-новите използват по-леки стомани. Същото е при Шкода- има нови модели по-леки от старите.
    Единственото безумие е при плъгин безсмислицата и електрическите танкове.

    Коментиран от #8

  • 4 ⚜️Лопата с чип⚜️

    4 5 Отговор
    За килограми не знам, но А класа седан на Мерц от 2020 година е по голям и просторен отвътре, че и багажника , от С класа 2010!
  • 5 Дървин

    20 4 Отговор
    Хората вече нямат нормално самочувствие и затова си купуват СУВ-ове, татуират се и пр. един вид,... деволюция!
  • 6 Знайко

    2 0 Отговор
    1987 Honda Civic CR-X Si -880 кг, 130 коня, 144 нютонметра, 4 клапана на цилиндър, 80.5 коня на литър обем, 9.22 кг на киловат мощност.
    Кво да си говорим?
    То няма смисъл.
  • 7 Селянин

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Проблема според мен е в хибридите и електрическите коли. Новата Тойота РАВ4 хибрид, например, е 2300 кг "сухо техло" и това е варианта само с предно задвижване. Ако е 4х4 тогава става още по-тежка. Това "чудо" ако е пълно, багаж и пътници, съвсем нормално да удари 3т тегло. А все пак не е "Хъмфри".
  • 8 Селянин

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "ТОЗ":

    В гоооооляма грешка си. Тествах РАВ4 преди няколко месеца, хибрид 2,5 бензин само предно предаване, точно 2300 кг празен автомобил. Не знам от къде си ги видял тези 1600, но реално са доста повече.