16 Юли, 2024 10:41 3 822 17

Обстоен тест на 13 електромобила, в който Tesla не доминира в нито една категория!

  • тест-
  • електромобили
Обстоен тест на 13 електромобила, в който Tesla не доминира в нито една категория! - 1

13 нови автомобила от 13 различни производители бяха оценени в истински реален живот, реален трафик, подобни и възпроизводими условия и преминаха през 7 различни вида тестове, чиито резултати са от най-голям интерес за потребителите на електрически превозни средства. Мащабното мероприятие се нарича ECOBEST Challenge и е направено от независимата организация Autobest.

Тестовете, извършени тази година, показват големи подобрения в сравнение с миналата година в някои области, като бързото време за зареждане, но нито едно в ключовата област на енергийната ефективност, която трябва спешно да се превърне в основен фокус за производителите на електрически превозни средства.

Ако като цяло електрическата мобилност отбелязва добър напредък с много по-високо темпо от очакваното от повечето, този напредък не е хомогенен, както показва фактът, че 6 различни автомобила от 6 различни марки (Volvo два пъти, Kia, Audi, Opel, Honda и Mini) взеха победа в 7 категории на тестовете и индексите на ECOBEST Challenge.

Друга изненада е фактът, че въпреки че е лидер и еталон за електрическа мобилност от няколко години, Tesla не доминира в нито една категория през 2024 година.

По азбучен ред, ето 13-те автомобила, които журито на Autobest тества : Audi Q4 Sportback 45 e-tron, BMW i5 Touring, BYD Dolphin, Fiat 600e, Honda e: Ny1, Hyundai Kona, Kia EV9, Lancia Ypsilon, Mini Cooper SE, Opel Corsa, Tesla Model Y, Volkswagen ID.7 и Volvo EX30.

• ОГРОМНО ПОДОБРЕНИЕ В БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ НА DC: Най-добрият изключителен резултат от това издание е краткото време за бързо зареждане с DC за всичките 13 автомобила в теста – между 7 минути и 18 минути за зареждане за 100 км. Kia EV 9 е класиран номер 1 със 7 минути за 100 км! Това цялостно представяне показва доколко всички производители на електромобили са напреднали в този чувствителен подход към потребителите на автомобили.

• АМБИВАЛЕНТНИ РЕЗУЛТАТИ С ВРЕМЕНА ЗА ЗАРЕЖДАНЕ С АС: По-малко впечатляващи, възможностите за зареждане с променлив ток на тестваните автомобили варират от 59 минути - най-доброто от това издание, Volvo EX 30 - за 100 км пробег до 2 часа: 27 минути за същите 100 км. Доста интересно, последният в класацията за AC зареждане е KIA EV 9, който е най-добрият в DC Fast Charging.

• ПУБЛИКУВАНИЯТ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ РАНГ ПО-БЛИЗО ДО РЕАЛНИЯ ЖИВОТ (тест EcoC1): В това издание на ECOBEST Challenge нито един от 13-те модела в теста не надмина хомологирания диапазон по цикъла WLTP. С индекс EcoC 1 от 98,95%, Audi Q4 Sportback 45 e-tron е най-близкият реален пробег до WLTP в това издание и един от най-добрите в историята на ECOBEST Challenge. 6 от останалите EV са между 80% - 90%, а останалите 6 са между 73% и 79,8%. В това издание няма кола в тест под 73%.

• ПО-ДОБРО ЗАРЕЖДАНЕ, ПРЕДИ БАТЕРИЯТА ДА КАЖЕ, ЧЕ Е ПРАЗНА: Тъй като ECOBEST Challenge беше пионер в твърдението, че че има живот в батерията, след като индикаторът на покаже 0 км/0%, 12 от 13-те автомобила демонстрираха стратегически запас от електроенергия между 2 и 24 километра. Volvo EX 30 е победител в това измерване, но е далеч от рекорда от 45 км, измерен в миналогодишното издание. Освен това само една кола, която спря, след като индикаторът на батерията показа нула на таблото.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор
    "Ледът се пука, дами и господа... !"

    Коментиран от #2

  • 2 Нещо ти пука

    10 11 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    В главата. Тесла почти никога не е била най-добра в каквото и да било. Тесла е най-добра в баланса характеристики/цена. Никой не може да предложи това което предлага Тесла на същата цена, да не говорим за по-ниска.

    Коментиран от #3, #14, #15

  • 3 Така си е

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Нещо ти пука":

    Тесла е почти два пъти по евтина от Ауди и Киа
  • 4 Гост

    6 6 Отговор
    Теслю адреналинката електричка пак бълва змии.Любимата Тесла е на опашката.Разбихте му всички опорки имайте милост към Теслю.
  • 5 Вальо

    17 3 Отговор
    Карайте истински коли докато все още ги има. Безалкохолна бира и надуваеми жени ще има и след нас.
  • 6 Анонимен

    4 4 Отговор
    Тротинетка,къде изчезна хипер дупер зареждането на Тесла на гига мега чарджинг? Всичко излезе тесларка реклама или откровена лъжа,измислена от болен м0зък?
  • 7 мнение

    6 3 Отговор
    Тесла предлага най-много от всичко за цената си, в т.ч. 4х4 и мощност от 400 коня нагоре

    Коментиран от #9, #10

  • 8 Митгеястър

    3 2 Отговор
    Митьо,защо се криеш като мишка.Излизай веднага от дупката си,чакам обяснения.
  • 9 Фермера

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "мнение":

    Каква порода са конете? 2х4 или 4х4.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Фермера

    3 2 Отговор
    Как ги събра 400 коня в една кола?
  • 12 Измислици

    4 2 Отговор
    Премислици. 0ла батерия, пък още бръмчи?! Сигурно по надолнище.
  • 13 МЪСК

    5 2 Отговор
    Точно така. Не доминира в нито една, защото доминира във ВСИЧКИ!
    Лъгане+мазане и надежди, че никой няма да се сети да отвори източника. Надежда Найденова...

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Нещо ти пука":

    БЕЗ.НИК.ОВЧЕ
    Я пак
    "Тесла почти никога не е била най-добра в каквото и да било." ===
    ТЕСЛА НИКОГА НЕ Е БИЛА НАЙ-ДОБРАТА В НИЩО ‼️
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Нещо ти пука":

    Кво ти пука тука ::
    " Оказва се, че 47.9% от притежателите на електрически автомобил, смятат следващата им кола да е с традиционен двигател. Може и да е хибрид, но със сигурност няма да е изцяло електрическа.
    ‼️‼️‼️
    Парен каша духа! е казал народът ❗

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.