17 Септември, 2024 08:30 38 649 53

Китайска автомобилна инвазия и у нас: И BYD стъпва в България!

  • byd-
  • българия-
  • suzuki-
  • sfakianakis group-
  • mirkat
Китайска автомобилна инвазия и у нас: И BYD стъпва в България! - 1

След като вече ви информирахме (още в началото на април, тази година), че китайците от Geely започват да продават автомобилите си в България, сега стана ясно, че другият китайски гигант BYD, който започна целенасочена инвазия в Европа, ще продава автомобилите си и у нас.

Все още не е официално потвърдено кой дилър ще представлява BYD у нас

Един от вариантите е това да е вносителят на Suzuki у нас Mirkat, защото гръцката Sfakianakis Group, която е ексклузивен вносител на продуктите на Suzuki и за България чрез фирмата Mirkat Ltd, е вносител на BYD за Гърция и се опитва да стане официален представител и за Балканите. От вносителя на Suzuki в България обаче, засега не коментират темата.

Възможно е и други дилъри на автомобили в България да представляват китайската марка BYD, като има спекулации, че това може да е вносителят на Mercedes-Benz в България - "Силвър Стар". Добре известен факт е, че Mercedes и BYD си сътрудничат, като дори имат и общ бранд, наречен Denza.

Китайска автомобилна инвазия и у нас: И BYD стъпва в България!

Спекулира се и с вносителят на Dongfeng в България, компанията China Motors, която води преговори директно с китайците от BYD.

Що се касае до автомобилите с марка BYD, то те продължават да чупят рекорди в световен мащаб. След рекорден август продажбите на BYD надхвърлиха 1 милион електрифицирани автомобила от началото на годината. Продавайки още 145 627 електрически коли миналия месец, BYD вече достигна 1 милион продажби на електрифицирани коли през 2024-а в света.

Plug-in хибридите отбелязват най-голямо увеличение с 222 384 продадени автомобила, което е със 73% повече от август 2023 година. Този август бележи шестия пореден месец на рекордни продажби на PHEV хибридни автомобили на BYD. Именно на тях ще заложи и марката в България.

Първите модели, с които BYD ще "опипа" родния пазар ще са Dolphin, Atto 3 и Seal. В съседна Гърция най-евтиното предложение е за модела Dolphin, базовата цена на който започва от 19 998 евро.

Иначе в България до момента има два основни играча от Поднебесната държава, които официално предлагат продуктите си в нашата страна - Great Wall със своите марки Wey, Haval и Ora, и Dongfeng. Има и други, като Omoda, която е експортна марка на Chery, но те са по-незначителни като прпедставяне у нас. Предстои обаче инвазията на най-сериозните Geely и BYD. Очаквайте подробности!


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 65 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мда

    62 14 Отговор
    То и без това теслата е с китайски части, софтуера лесно се копира.
  • 2 оня с коня

    25 60 Отговор
    И при такъв Наплив на всевъзможни Марки и модели Автомобили в БГ,Русофилските Недораслеци да оплакват Страната ни че не произвеждаме и Ние?

    Коментиран от #9, #28, #29, #52

  • 3 Фен

    93 14 Отговор
    Ми някой трябва да заеме мястото на Фолксваген, който полека затваря.
  • 4 666

    67 23 Отговор
    ЕУ потъва
  • 5 ...

    54 14 Отговор
    Масово с 500 евро заплати най-много да нахлуем ние
  • 6 хаха

    29 52 Отговор
    Трябва да огледам хубаво каталога им и отдалеч при вида на BYD да паркирам през няколко пресечки. Не друго, ама в Китай е пълно със самозапалили се. Вече не е тайна как гори литият в батериите, а китайците се видя, че много не ги е грижа да проверяват за качество системите за охлаждане на батерията и клетките й.

    Коментиран от #11

  • 7 Всичко е китайско

    54 16 Отговор
    Дори американците вече биват зачевани от китайци.
  • 8 СУПЕР

    37 9 Отговор
    те тая фирма чакам
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Хохо Бохо

    59 17 Отговор
    Санкциите работят. Свиквайте. Както се научихте да ползвате хуивеи и сяоми така ще се научите и на китайски коли. Някой помни ли нокия?
  • 11 Хохо Бохо

    30 12 Отговор

    До коментар #6 от "хаха":

    Клоун, Донгфен са с бензинови двигатели. Скоро няма да има де да паркиращ димящия си дърт голф дизел
  • 12 Миризлив пор

    61 7 Отговор
    Оправете си изказа като журналисти! Въх леле майко инвазия! Нахлуване! Превземане! А истината е само една - хората произвеждат и продават това което се търси! Не са поели по пътя на големите производители които вдигат цените и се опитват да ни продават "екстри" които не искаме!

    Коментиран от #31

  • 13 Копейка

    30 25 Отговор
    А масквичи няма ли да внасяме ,що Костя каза от тях да купуваме
  • 14 Напълне те

    17 23 Отговор
    България с всякакви боклуци ,за еднократна употреба
  • 15 089954

    53 3 Отговор
    Сега да ги видя как ще продават ущърбен голф без екстри за 36 к евро .
  • 16 Павел пенев

    38 29 Отговор
    Китайската и руската авто индустрия ще ликвидират западните джендъри.

    Коментиран от #30

  • 17 Иии бах тая инвазия!

    24 5 Отговор
    Къде ги, бе? У наше село в севиза виси един Грейт Уол пикап вече трети месец и други китайци даже не минават наблизо.
  • 18 русафил

    22 10 Отговор
    Чакам да ми излезе вноската за новия Москвич. Уча китайски. И пари събирам, защото съм го поръчал топ оборудване с всички екстри. С 3 USB-та отпред!
  • 19 🇰🇵 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ С С С Р ☭★НРБ

    12 4 Отговор
    ура!
  • 20 Калмук

    24 3 Отговор
    Абе, на цени и визия го докарват, ама какво е под капака ще го разберем след години. А и поддръжката засега е една голяма питанка.
  • 21 оня с коня

    13 12 Отговор

    До коментар #9 от "антиджендар":

    А можеш ли да обясниш ЗАЩО ми е да произвеждам нещо,след като мога да си го купя НАГОТОВО?Само питам за един приятел...

    Коментиран от #48

  • 22 Чичовото

    10 10 Отговор
    Карах едно такова... Грейт Луоу... Хибрид... 250 коня системна мощност... Върви... Добре вози, но това е автомобил без душа...

    Коментиран от #42

  • 23 Чичовото

    8 11 Отговор
    Карах едно такова... Грейт Луоу... Хибрид... 250 коня системна мощност... Върви... Добре вози, но това е автомобил без душа...

    Коментиран от #34, #35

  • 24 ДАРТ ВЕЙДЪР

    6 1 Отговор
    ЗАВОД за ДРОНОВЕ с КИТАЙСКИ ЧИПОВЕ😇😂🤣?!?!!!!!!
  • 25 Мусата

    6 6 Отговор
    Шопа само голям китаец не го е газил!
    Честито,ще го запомни!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 РЦрцвцвчм

    12 7 Отговор
    Тя китайската инвазия вече я чакаме май 20-ина години. При моторите и мотопедите не я дочакахме, при багерите, автобусите и камионите също, обаче сега при колите няма начин да не стане, "вервайте ми".

    При стоки, извън категорията "купи, па като се счупи изхвърли, и си купи пак" е тегаво да правиш "инвазия".
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Мъка евроатлантична

    10 5 Отговор

    До коментар #16 от "Павел пенев":

    Ще им се спускат хемероидити от напън
  • 31 ЕсЛакомия

    18 5 Отговор

    До коментар #12 от "Миризлив пор":

    Те хубаво продават и при това евтино, но има едни "представители"които им вдигат цените двойно и тройно на пазара за крайния Евро роб-потребител.. 🤮

    Коментиран от #32, #33

  • 32 ГейоЧао

    21 6 Отговор

    До коментар #31 от "ЕсЛакомия":

    Нищо, като влезем в Брикс след разпада на гейпартитоЕС, цените ще паднат автоматично
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Инженер

    18 4 Отговор
    Аз вече имам BYD и мога да кажа, че са много по-добри и евтини от немските гълтачи на пари

    Коментиран от #44

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 ЩЕ СИ КУПЯ КИТАЙСКИ НОВ АВТОМОБИЛ

    12 4 Отговор
    КИТАЙЦИТЕ ЩЕ УБИЯТ ЕВРОПЕЙСКАТА АВТОМОБИЛНА ИНДУСТРИЯ !!!

    Коментиран от #50

  • 46 Китай, държавата на ментетата

    8 10 Отговор
    некачествените и вредни за здравето стоки
  • 47 Гориил

    4 2 Отговор
    От колко време иронизирате китайската автомобилна индустрия? Все още ли не забелязвате промените, които коренно ще променят живота ви?
  • 48 Този

    9 2 Отговор

    До коментар #21 от "оня с коня":

    Защото моето момче, когато произвеждаш някои плаща данъка си тук. Освен това парите остават в местната икономика. Шефа ще си построи къща, и тн тук и ще вдигне общия стандарт в населеното място. Ама от къде да го знаете вие това, само кражби и продажби са ви в главата...

    Коментиран от #49

  • 49 вседрфтгъхуйу

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "Този":

    Хабиш си клавиатурата да обясняваш на разни безработни дuбuлu
  • 50 р5т6ъ7у8и9

    7 1 Отговор

    До коментар #45 от "ЩЕ СИ КУПЯ КИТАЙСКИ НОВ АВТОМОБИЛ":

    Че тя иврупейскътъ индустрия успешно се убива и сама, китаеца само се възползва...
    Конкретно за автомобилите китаеца няма никаква нужда да влиза в бой с иврупейскити марки на техен терен- достатъчно им е за начало да унищожат продажбите на иврупейските марки в Китай... В момента китаеца леекичко открехва завесата да видите какво произвеждат и какво може да получите за 30% по-малко пари... И ви показват марки и модели които пряко сили са в среден клас у Китай... Да кажем каквото е нивото на Шкода у вас- никак не лоша кола ползваща технологиите на голям производител и за що-годе разумна цена...

    Само дето тая "китайска шкода" без особени затруднения бие ФВ по всички параграфи...
  • 51 0ъ6т5р

    4 1 Отговор
    Сега виждам, че Донгфенг пускат в продажба Shine- седан който е една идея по-голям от текущия Логан... Сложили са на сайта си параметрите на топ версията (190 коня, автомат, панорама и т.н.) и гледайки за колко се продава на други пазари 99% цената му ще е под 40 бона... Ако ви пуснат и по-простата версия (ръчка, без турбо и подходящ за газ мотор) която обичайно се продава за 31-32 бона ваши пари подозирам, че едни мамалигари ще бъдат много, много недоволни...
  • 52 постоль

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "оня с коня":

    Ами да, не произвеждаме а продаваме! BYD прави завод в Турция с 12000 работни места, а в България йок правиш ли разлика?
  • 53 Манолов

    0 0 Отговор
    Тва Германците не знаят колко лесно моат да са оправят... Просто трябва да кандарисат китайците да направят някакъв ... съюз, да го наречем с България! Ама един такъв, политически и икономически... много сериозен съюз да бъде! И както го е доказала историята... и както винаги се случва... за 7 максимум 8 години Китай здравата ще започне да го закъсва! Абсолютно сигурно е тва! Още от римско време, после византийско, турско, съветско и сега се вижда след приемането на България и ЕС го закъса... Тогава ще си възкръснат всички немски производства! Пак ще си правят мерцедеси и беемвета, а Фолцваген веднага ще се възроди!