24 Септември, 2024 14:01 7 824 30

Китайските автопроизводители са изправени пред огромни загуби, които могат да надхвърлят сумата от 20 милиарда долара

  • китайски автомобили-
  • загуби
Китайските автопроизводители са изправени пред огромни загуби, които могат да надхвърлят сумата от 20 милиарда долара - 1

Китайските търговци на автомобили са изправени пред сериозни проблеми и според анализатори съвсем скоро ще претърпят огромни загуби. Причината е в ниското търсене на автомобили, което започва да се усеща още сега. Пълните с автомобили складове също могат да бъдат сериозен проблем, съобщава Bloomberg .

Поради ниското ниво на потребление и запълнеността на складовете, цената на автомобилите в салоните намалява. По този начин дилърите се стремят да разпродадат излишните запаси, но и това не им помага.

Китайската асоциация на дилърите на автомобили призовава правителството да наблюдава финансовите рискове, преобладаващи в индустрията сега. Вероятно загубите могат да надхвърлят 20 милиарда долара.

Заслужава да се отбележи, че дилърите пострадаха значително поради подобни ценови скокове. А държавните субсидии, които би трябвало да насърчат шофьорите да продават стари коли, имат най-вече положителен ефект върху продажбите на автомобили с ДВГ, но не и на електромобили, които масово се произвеждат от китайски компании.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Карл три

    25 25 Отговор
    Китай получава по 120 млрд печалба, само от търговията със САЩ всеки месец. 20 млрд нищо не са за тях, а като се има предвид, че така си осигуряват пълен монопол върху производството на коли, това им гарантира печалби за трилиони!

    Коментиран от #14, #15, #21

  • 2 Еми

    43 9 Отговор
    свръх конкуренцията до това води. Куцо кьораво сакато взе да пройзвежда коли. Да не говориме че всеки взе да пройзвежда по 50вида кочини едновременно. Тоест нещата ще си се самоотрегулират и ще си дойдат на място.
    Неможе сульо и пульо да бълва по 50 модела бракми и всичко това да се потребява.
    Едно време се знаеше, имаше нормален брой пройзводители и 6-7типа автомобили, а сега е пълно със всякакви извращения х у корен квадратен моделй...
  • 3 Да виждаме че

    16 11 Отговор
    Санкцийте не работят😉
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 умен

    10 20 Отговор
    ватенките чакат опорки да им спуснат
  • 8 Джуган

    32 13 Отговор
    Щом китайците търпят огромни загуби, на европейските и американските производители не им остава нищо друго освен да фалират
  • 9 Хдтсдсзтдст

    18 21 Отговор
    Лелелеее, ще се попикая от смях ако за втори път в рамките на 50-60 години комунистически гробокопач на "загниващия Запад" се спомине, защото всъщност е колос на глинени крака.

    Може и да не се случи така, обаче след като веднъж вече сме го виждали, значи не е невъзможно.

    Коментиран от #17

  • 10 Анджо

    18 14 Отговор
    Те самите китайци не си ги купуват , искат ние да ги купуваме. На ужким евтини, а се оказват, че ще ни излезнат по скъпи. Грит Уол са за пример.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Е нищо

    14 8 Отговор
    Бедният китаец ще бачка и ще се лишава, за да може Партията да им покрие загубите !
  • 13 мисирпрес

    16 0 Отговор
    В заглавието автопроизводители ,в статията автотърговци.
  • 14 Aлфа Bълкът

    2 8 Отговор

    До коментар #1 от "Карл три":

    Хаха, ти тези пари да не мислиш, че ги прибира Китай?
    Китай им прибира данъка, печалбата отива в собствениците/производителя, които пак са западни фирми!

    Коментиран от #24

  • 15 Оборота

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Карл три":

    На Китай за година с Америка е около 600 млрд а с ЕС към 500 млрд
  • 16 Тити

    8 3 Отговор
    Китайската партия налива милиарди даже в губещи автопроизводители за това и колите са им толкова евтини. Без дотации цените ще изпреварят и на другите марки това при тях наливане на пари в бездънна яма
  • 17 Госъ

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Хдтсдсзтдст":

    Чакай да гръмне имотния пазар в Китай .. Цял свят ще го усети…
  • 18 тъй шъй

    13 6 Отговор
    И по-зле ще става. Сега се очаква едно непредубедено ново поколение да разбере, след като си изпати, че китаеца автомобили под никаква форма не може да направи. Едни разбират по кофтия начин, че електромобилите не стават за коли, други трябва да разберат за китайските коли, че не стават за коли. И едното и другото се разбира от по-упоритите за 2-3 години.
    Най-вълнуващата комбинация е китайски електромобил.

    Коментиран от #30

  • 19 Гориил

    11 3 Отговор
    Всичко в света става все по-скъпо. Цените на храната, дрехите, комуналните услуги, жилищата, пътуванията и, най-лошото, здравеопазването се повишиха рязко. Борбата за ресурси, както може да се очаква, се превърна в кървави войни в Европа, Африка, Азия и Латинска Америка. Това създава напрежение на световните финансови и стокови борси. Безпокойството е основателно и се свързва с пренаселеността на планетата, влошаването на околната среда и изменението на климата, водещи до високи цени, намаляване на нивото на благосъстояние и нарастваща недостъпност на качествени образователни и медицински услуги. Тази тенденция е толкова тревожна, колкото и наводненията в Европа, катастрофалният спад в реколтата от кафе в Африка и растящите цени на колите и електроенергията.

    Коментиран от #20, #26

  • 20 да ама не

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гориил":

    Покупателната способност на населението на земята, расте рекордно, нищо че цените се покачват. Пощуряли са да харчат за какво ли не.
    Сега, ако човек е от ниско ниво обслужващ персонал, никога не е прочел два реда, не се е напънал да научи нещо,съвсем заслужено няма да се възползва от част от това изобилие.
  • 21 Николай

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Карл три":

    По-голяма глупост не бях чел. Печалбата им за 2023 е 159.9 млрд.
  • 22 BG гражданин и данъкоплатец

    7 7 Отговор
    Бла, бла... Поредната поръчкова статия! Толкова са зле, че търсенето в Китай постоянно повишава нивата си месец след месец! Сравненията с болна и стара Европа са малоумие и промиване на мозъци. Толкова са напред китайците, че и срещу тях да тича колективния Запад пак няма да ги настигне, камо ли пък ние. Това, че европееца е научен да плаща скъпо и прескъпо /два-три пъти себестойността/ за автомобили, роботи, компютри, технологично оборудване е проблем на западноевропееца. Нов електрически BYD, 530 к.с., ел.пробег 800 см в Китай е на цена 40000 лв, подобен модел в Германия е 45 000 евро?! В Китай влизаш в магазина, харесваш си кола, плащаш, поставят ти номерата и си тръгваш все едно си си купил пералня или телевизор. Заплатите им за среден работник са от 1500 долара нагоре, мениджърските позиции стартират от 8000 долара. А относно качеството - отдавна са задминали и САЩ, и Япония, и Европа... И... Въобще не им пука нито за Европа, нито за САЩ, нито за Австралия - не ги интересува

    Коментиран от #25

  • 23 Да бееее

    4 2 Отговор
    "Китайските търговци на автомобили са изправени пред сериозни проблеми и според анализатори съвсем скоро ще претърпят огромни загуби"
    Като Фолксваген ли?
  • 24 Ехеее

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Aлфа Bълкът":

    "Китай им прибира данъка, печалбата отива в собствениците/производителя, които пак са западни фирми!"
    Сега разбрах, че BYD са скрити американци :-)
  • 25 ПЗспзспзс

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "BG гражданин и данъкоплатец":

    Бла, бла, бла. Съветският съюз и Народна Република България също всяка петилетка бяха произвели и продали по повече от всичко, и къртеха мивки откъм нововъведения и рационализации. Докато кръчмарят не дойде със сметката през 80-те години и всичко се срути.

    Обаче китайската статистика е честна, почтена и най-вече вярна, нали? Блажени са веруюищите!
  • 26 сан себестиан

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гориил":

    Всеки път когато чета коментарите личи се ,че сте компетентен ,човек със много добри познания но не мога да разбера защо ? от това ,че им предоставяш цена информация получаваш отрицателна оценка . ? Това за да го направи човек трябва да е ид...от е малко не намирам думи да се изразя.
  • 27 Българин

    6 0 Отговор
    Всички реват колко хубаво било китайското, как качеството и цената отвявали всичко наред, никой обаче не си купува китайска кола, да не говорим пък втора употреба! Същата работа е и с всичко останало. Китайска стока се купува с ясното съзнанние, че е евтино и боклучаво, и колкото изкара!
  • 28 Бат Петьо

    0 2 Отговор
    До №2 и останалите солидарни с нея : това "куцо, кьораво и сакато" купи Волво (Сааб, въобще фалираха и изчезнаха), купи MG и има сериозни дялове в почти всички "велики" европейски автопроизводители, вкл. в Мерцедес (BYD). И , въобще, цялата истерия срещу китайците трудно се обяснява, ако те сами са се "простреляли в крака", като са почнали да правят коли . А, да и още нещо, поне се изясни, че по-ниските цени в Китай може, всъщност , и да не се дължат на субсидии, както се ТРЪБЕШЕ в един материал и тук се "дъвчехме" за субсидиите, а се дължат на намалено търсене. Последното е факт в целия свят, но то е функция на капиталистическия път, по който се развиваме,.... в момента (№18 и №27). А, че в Китай има големи проблеми с имотния сектор, има. Но , че живеят по-добре от нас, много по-добре. №27 осведоми се, тук не мога да пускам линкове, веднага ще ме баннат, но това издание и другото , автомедия, пишат за огромни доставки на китайски коли в европа. Предимно електрически СУВ , но и хибриди и ДВГ.
  • 29 Бат Петьо

    1 0 Отговор
    Моето лично мнение е, че китайския л.а. е прилична алтернатива на западното "дране на кожи" и бих си купил такъв, ако нямах 2 надеждни "стари пушки" в гаража. А, че стоманата на китайците отстъпва в някои марки, така е, по-добре колата да е нова и при препродажба, може да изпиташ трудности, по-големи от обичайните. С това съм съгласен. Но като цяло гледам на китайския автопром с надежда, че предлагат изход от задънената , според мен, икономическа , а и социална, ситуация на съвременния капитализъм. И , най-накрая, имайте предвид, че РБ не произвежда никакви коли, но ние сме най-големите познавачи, ценители, критици и псувачи на тези които ги правят. От друга страна, българските изобретатели са едни от най-добрите с света, да не кажа , НАЙ-ДОБРИТЕ. Давам пример с Антонов, Кирил Чуканов (въпреки, че той е по енергията, но то е пак приложимо), Юл Браун (Илия Стайков), проф. Стефанов (самоубит, когато решава да направи генератора публичен). Да ме поправят колегите за неточности. И сега да ви скандализирам, АМА НАИСТИНА : Никола Тесла, с оригинална фамилия на дядо му - ТЕСЛИЧКОВ, Леонардо - майка българка, ще спра до тук. Но нещо с чиновниците в РБ не е както трябва, а и с електората, който чака да го спасят....
  • 30 Реално

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "тъй шъй":

    Това си е твое лично мнение.
    Моите преки наблюдения от електромобил на 11 години и 290 хил. показват каква е реалността:
    Като отвориш капака на изкопаема бpичка, виждаш 1 торба болести..
    Като отвориш капака на електричка, виждаш Филип от Bri4ka