9 Октомври, 2024 11:15 3 547 24

Колко и какви коли карат германците

  • автомобили-
  • германия
Колко и какви коли карат германците - 1

Данните на Федералната статистическа служба (Destatis) показват ръст на автомобилизацията в Германия. Според изчисленията на статистиците, публикувани във вторник, 8 октомври, към 1 януари 2024 година коефициентът на притежание на автомобили в Германия е бил 580 коли на 1000 жители. Година по-рано тази цифра е била 578 коли.

Значителни разлики в броя на автомобилистите в различните региони на страната

Съществуват обаче доста значителни разлики в нивото на моторизация в самата Германия, което се влияе преди всичко от наличието или липсата на развита мрежа за обществен транспорт, пише агенция Франс прес.

Така най-висок процент на моторизация е отчетен в Саарланд - 655 автомобила на хиляда жители, следван от Рейнланд-Пфалц (630 автомобила) и Бавария (623 автомобила).

Най-ниска гъстота на автомобили пък има в градовете Берлин (329 автомобила на хиляда жители), Хамбург (426) и Бремен (435), което се дължи на наличието на добре развита мрежа на обществения транспорт там.

Показателно е, че спрямо 2014 година коефициентът на моторизация нараства във всички федерални провинции, с изключение на Берлин - преди 10 години този коефициент е бил 337 автомобила на хиляда души в германската столица.

Рекорден брой автомобили в Германия

В същото време в началото на текущата година са регистрирани 49.1 милиона автомобила, което е нов рекорд. Според агенцията само 2.9% от колите са изцяло електрически. Преди година тази цифра е била 2.1 процента.

Средно една германска кола е изминала 12 320 километра през миналата година, което е със 150 километра по-малко, отколкото преди година, съобщава dpa. Средната възраст на автомобилите, регистрирани в Германия, сега е 10.3 години.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    7 12 Отговор
    германците карат френски коли защото електрониката им е на Bosch
  • 2 456

    14 1 Отговор
    В Германия се карат всякакви автомобили.
    Автопарка е в България.
  • 3 Дойче халифат

    15 11 Отговор
    Какво кара Хасан и какво Ханс баш ни бpига!?

    Коментиран от #4

  • 4 Имаш избор

    17 7 Отговор

    До коментар #3 от "Дойче халифат":

    Не чети, бе...никой на сила не те кара.
  • 5 Те така

    18 4 Отговор
    Автомобила е необходимост в Германия, разстоянията са големи и хората пътуват ежедневно до работа и обратно. Авто парка е нов, нови и употребявани автомобили ще се купуват винаги. Всеки има избор.

    Коментиран от #8

  • 6 Сухи цифри

    29 3 Отговор
    Според заглавието не разбрах какви автомобили се карат. Не че е важно, но щом пишат нещо да го правят както трябва.

    Коментиран от #9, #11

  • 7 Оставка

    15 2 Отговор
    Дайте разбивка на това колко дизели и бензин дето искат да ги забраняват тук. Да се види, че имат милиони евро 123 и не тормозят хората както тук.
  • 8 456

    14 7 Отговор

    До коментар #5 от "Те така":

    Много грешиш. Хората предпочитат да ходят с транспорта на работа, отколкото с колите си. На работа с коли ходят само тези който са заети в логистиката. А тези който живеят отдалечено от работното си място, пътуват с автомобила си до първата удобна спирка на U бана или S бана /винаги има къде да си паркира автомобила - това е тип нашето метро/ и продължават с гр транспорт./вярно е, че организиран.
  • 9 456

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "Сухи цифри":

    Карат се всякакви автомобили. И малки и голями, но повечето са среден клас.
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 1 Отговор
    ТЕСЛЬОООО ,
    " Според агенцията

    САМО 2.9%
    от колите са изцяло електрически."
    🤔🤔🤔🤔

    И това след толкова ЕКОБОНУСИ🤔

    Коментиран от #13

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 0 Отговор

    До коментар #6 от "Сухи цифри":

    Типично за "ФИТКА" , едно пише в заглавието, друго в статията❗
    Поне е за коли и за Германия❗
  • 12 Гост

    9 1 Отговор
    Не върви нещо бизнеса с електрокари,Бидчо Теслатев.
  • 13 Ама тресличко

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    веднага ще те контира... сега са 2.9%, а преди година са били 2.1%... и ще ти изложи 6 километрични поста с тРески и как били номер 1 по продажби... все така да са....
  • 14 Смешки

    4 10 Отговор
    тука някви ретро коментатори нехаресващи модерни ел.автомобили. Ами що не си купите тракащ дизел, спрете на светофара до електричката да ви натоваря въглища в багажника да опушите люлин. Смешно е някой дизел да трака като редосеялка на свтофара до чистия и безшумен ел.автомобил И тия дето карат дизела се мислят за по-умни,по-модерни ли??: С тракащия дизел. Това все едно оня с каруцата да е смятал ч1е е по-модерен от тоя с бензиновия автомобил през 19 век! Само един лек въпрос- колко струват дюзи,турбо,демпферни маховици, горивни филтри,ремъци, съединители на дизела?? И кое е по-практично това ли или напълно опростеният и по-пъргав при всякакви обороти ел.мотор? Батрията изсдържа 500 000км. поне, тя не е проблем и винаги е с поне 8 г. гаранция, а дизеловите части не с толкова.

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Тресльо

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "Смешки":

    Колко струва един електрически автомобил? Двойно на петролен автомобил.А подмяна на батерията?Половината от цената на електромобила.
  • 16 Край

    4 0 Отговор
    Най-ниска гъстота на автомобили пък има в градовете Берлин (329 автомобила на хиляда жители), Хамбург (426) и Бремен (435), което се дължи на наличието на добре развита мрежа на обществения транспорт там.
    Точно обратно на нашего брата българчето. Прусака на Балканите, втория по ум след евреите, Балканския лъв е задръстил градовете си с коли. София средна скорост 14км./час. Българчето е баровец - ще се удуши в колата но пеша, с колело или в метро не се качва.
  • 17 Сър Мастър Бейтс

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "Смешки":

    Съединител, дюзи и турбо на дизел се сменят след 300-400к километра и струва общо максимум 7-8к лева. След това имаш автомобил за още толкова километра. А колко струва нова батерия на електричка? И защо ел. кола на 3 години губи около 60% от цената си като нова?

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Смешки

    2 4 Отговор

    До коментар #17 от "Сър Мастър Бейтс":

    Ама то не са само съединител,турбо и дюзи, там са и поддръжка- филтри, ремъци,масло, накладки, дискове, нафта,данъци. Що не смяташ? Ел.автомобила батерията изкарва поне едни 500 000км.,а през това време се возих с електричество от контакта вкъщи,това е , нямаш 1 стотинка разход по поддръжка.

    Коментиран от #20

  • 19 Смешки

    0 7 Отговор

    До коментар #17 от "Сър Мастър Бейтс":

    Чисто нова батерия за ел.автомобил струва 10-15000$, което е 20-25 000 лв., като цената на колата е над 80 000лв., не е половината кола. А и батериите издържат много повече от частите на дизела, които се сменят след 300 000км.. батерията може да издържи и 1 млн. км, но над 500 000км. е достатъчно ,повечето хора карат коли под 500 000км.
  • 20 Сър Мастър Бейтс

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Смешки":

    Масла и филтри са смешен разход, айде стига. Виж дискове, накладки и гуми електричките ядат като за закуска, защото всичките са 2+ тона. Роднина наскоро купи Йоник 5 на 3 години и 40к километра, свети като нов, за 40к лева. Пак питам, защо от над 100к лева като нова, колата е изгубила 60% от стойността си за 3 години?

    Коментиран от #21

  • 21 Смешки

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "Сър Мастър Бейтс":

    Кое е смешен разход 200 лв. масло филтри без горивен филтър, данък поне 150 лв., нафта 2,50 литъра,един демпферен маховик е 1500лв., него го слагаме към дюзи,турбота, егр-и там над 10 000лв. разходи за части само за дизела, ами само 350 лв.данък и масла филтри са ти 3500лв. за 10 години, сложи нафта 2,50лв. и смятай кооко хиляди даваш за стария дизелов барутарник дето трака, пуши и има турбо дупка. Аз с ел.автомобила нямам такива разходи и на светофара съм най-пъргав от 0 обороти. Той дизела горкия докато влезе в 2000 оброта вие като карпатска мечка и седи на едно място, после изпушва, изтраква като Камаз от 85-та и върви точно 1500 оборота до 3500 където почва да тъпче. Е това кола ли е?? Багер може, трактро, прицеп, кораб,самосвал,танк,бтр съм съгласен, но не и кола!

    То даже е смешно на светофара ел.колата тиха и бърза, дизела спира до нея трака като редосеялка и зад волана Бай Ганъо. Ами то се е смешно. Та нали дизела пада по всички показатели от ел.колата, и защо колата да трака като може да е абсолютно безшумна, такива усилия се влагат да се обезшумяват дизелите,а ел.колата е безшумна в същината си.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Сър Мастър Бейтс

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Смешки":

    200 лева за масла и филтри на 10к км, не се сменят всеки ден. Не се безпокой, данък за електричките ще има, в момента в който съставляват малко по-сериозен процент от всички коли. И безплатното паркиране в центъра също ще отпадне по това време. Това, че са безумни за мен лично е минус, обичам да чувам звука на 5така като го понастъпя. Освен това, аз лично живея в София и за в града не ползвам кола - има добър градски транспорт, метро. Карам изключително и само на дълго. За какво ми е електричка - в Гърция да се чудя дали няма да остана на пътя... Не мерси. А че ти си пръв на светофара с електричката, отдавна не ме вълнува!!! С годините ще го надживееш и ти.
  • 23 Танко

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Смешки":

    ДВЕ ТОЧКА ДЕВЕТ ПРОЦЕНТА!Когато станат мнозинство, тогава ще обърна внимание на смешките ти.
  • 24 Гюнтер Хансмайер

    2 0 Отговор
    Германците карат Голфи пасат

    А работниците им мерцедес и бмв