Данните на Федералната статистическа служба (Destatis) показват ръст на автомобилизацията в Германия. Според изчисленията на статистиците, публикувани във вторник, 8 октомври, към 1 януари 2024 година коефициентът на притежание на автомобили в Германия е бил 580 коли на 1000 жители. Година по-рано тази цифра е била 578 коли.
Значителни разлики в броя на автомобилистите в различните региони на страната
Съществуват обаче доста значителни разлики в нивото на моторизация в самата Германия, което се влияе преди всичко от наличието или липсата на развита мрежа за обществен транспорт, пише агенция Франс прес.
Така най-висок процент на моторизация е отчетен в Саарланд - 655 автомобила на хиляда жители, следван от Рейнланд-Пфалц (630 автомобила) и Бавария (623 автомобила).
Най-ниска гъстота на автомобили пък има в градовете Берлин (329 автомобила на хиляда жители), Хамбург (426) и Бремен (435), което се дължи на наличието на добре развита мрежа на обществения транспорт там.
Показателно е, че спрямо 2014 година коефициентът на моторизация нараства във всички федерални провинции, с изключение на Берлин - преди 10 години този коефициент е бил 337 автомобила на хиляда души в германската столица.
Рекорден брой автомобили в Германия
В същото време в началото на текущата година са регистрирани 49.1 милиона автомобила, което е нов рекорд. Според агенцията само 2.9% от колите са изцяло електрически. Преди година тази цифра е била 2.1 процента.
Средно една германска кола е изминала 12 320 километра през миналата година, което е със 150 километра по-малко, отколкото преди година, съобщава dpa. Средната възраст на автомобилите, регистрирани в Германия, сега е 10.3 години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
11:16 09.10.2024
2 456
Автопарка е в България.
11:24 09.10.2024
3 Дойче халифат
Коментиран от #4
11:24 09.10.2024
4 Имаш избор
До коментар #3 от "Дойче халифат":
Не чети, бе...никой на сила не те кара.11:35 09.10.2024
5 Те така
Коментиран от #8
11:39 09.10.2024
6 Сухи цифри
Коментиран от #9, #11
11:41 09.10.2024
7 Оставка
11:45 09.10.2024
8 456
До коментар #5 от "Те така":
Много грешиш. Хората предпочитат да ходят с транспорта на работа, отколкото с колите си. На работа с коли ходят само тези който са заети в логистиката. А тези който живеят отдалечено от работното си място, пътуват с автомобила си до първата удобна спирка на U бана или S бана /винаги има къде да си паркира автомобила - това е тип нашето метро/ и продължават с гр транспорт./вярно е, че организиран.11:49 09.10.2024
9 456
До коментар #6 от "Сухи цифри":
Карат се всякакви автомобили. И малки и голями, но повечето са среден клас.11:51 09.10.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
" Според агенцията
САМО 2.9%
от колите са изцяло електрически."
🤔🤔🤔🤔
И това след толкова ЕКОБОНУСИ🤔
Коментиран от #13
11:53 09.10.2024
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Сухи цифри":
Типично за "ФИТКА" , едно пише в заглавието, друго в статията❗Поне е за коли и за Германия❗
11:56 09.10.2024
12 Гост
13:01 09.10.2024
13 Ама тресличко
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
веднага ще те контира... сега са 2.9%, а преди година са били 2.1%... и ще ти изложи 6 километрични поста с тРески и как били номер 1 по продажби... все така да са....13:06 09.10.2024
14 Смешки
Коментиран от #15, #17
16:30 09.10.2024
15 Тресльо
До коментар #14 от "Смешки":
Колко струва един електрически автомобил? Двойно на петролен автомобил.А подмяна на батерията?Половината от цената на електромобила.18:10 09.10.2024
16 Край
Точно обратно на нашего брата българчето. Прусака на Балканите, втория по ум след евреите, Балканския лъв е задръстил градовете си с коли. София средна скорост 14км./час. Българчето е баровец - ще се удуши в колата но пеша, с колело или в метро не се качва.
21:45 09.10.2024
17 Сър Мастър Бейтс
До коментар #14 от "Смешки":
Съединител, дюзи и турбо на дизел се сменят след 300-400к километра и струва общо максимум 7-8к лева. След това имаш автомобил за още толкова километра. А колко струва нова батерия на електричка? И защо ел. кола на 3 години губи около 60% от цената си като нова?Коментиран от #18, #19
22:03 09.10.2024
18 Смешки
До коментар #17 от "Сър Мастър Бейтс":
Ама то не са само съединител,турбо и дюзи, там са и поддръжка- филтри, ремъци,масло, накладки, дискове, нафта,данъци. Що не смяташ? Ел.автомобила батерията изкарва поне едни 500 000км.,а през това време се возих с електричество от контакта вкъщи,това е , нямаш 1 стотинка разход по поддръжка.Коментиран от #20
00:19 10.10.2024
19 Смешки
До коментар #17 от "Сър Мастър Бейтс":
Чисто нова батерия за ел.автомобил струва 10-15000$, което е 20-25 000 лв., като цената на колата е над 80 000лв., не е половината кола. А и батериите издържат много повече от частите на дизела, които се сменят след 300 000км.. батерията може да издържи и 1 млн. км, но над 500 000км. е достатъчно ,повечето хора карат коли под 500 000км.Коментиран от #25
00:24 10.10.2024
20 Сър Мастър Бейтс
До коментар #18 от "Смешки":
Масла и филтри са смешен разход, айде стига. Виж дискове, накладки и гуми електричките ядат като за закуска, защото всичките са 2+ тона. Роднина наскоро купи Йоник 5 на 3 години и 40к километра, свети като нов, за 40к лева. Пак питам, защо от над 100к лева като нова, колата е изгубила 60% от стойността си за 3 години?Коментиран от #21
07:39 10.10.2024
21 Смешки
До коментар #20 от "Сър Мастър Бейтс":
Кое е смешен разход 200 лв. масло филтри без горивен филтър, данък поне 150 лв., нафта 2,50 литъра,един демпферен маховик е 1500лв., него го слагаме към дюзи,турбота, егр-и там над 10 000лв. разходи за части само за дизела, ами само 350 лв.данък и масла филтри са ти 3500лв. за 10 години, сложи нафта 2,50лв. и смятай кооко хиляди даваш за стария дизелов барутарник дето трака, пуши и има турбо дупка. Аз с ел.автомобила нямам такива разходи и на светофара съм най-пъргав от 0 обороти. Той дизела горкия докато влезе в 2000 оброта вие като карпатска мечка и седи на едно място, после изпушва, изтраква като Камаз от 85-та и върви точно 1500 оборота до 3500 където почва да тъпче. Е това кола ли е?? Багер може, трактро, прицеп, кораб,самосвал,танк,бтр съм съгласен, но не и кола!То даже е смешно на светофара ел.колата тиха и бърза, дизела спира до нея трака като редосеялка и зад волана Бай Ганъо. Ами то се е смешно. Та нали дизела пада по всички показатели от ел.колата, и защо колата да трака като може да е абсолютно безшумна, такива усилия се влагат да се обезшумяват дизелите,а ел.колата е безшумна в същината си.
Коментиран от #22, #23
10:39 10.10.2024
22 Сър Мастър Бейтс
До коментар #21 от "Смешки":
200 лева за масла и филтри на 10к км, не се сменят всеки ден. Не се безпокой, данък за електричките ще има, в момента в който съставляват малко по-сериозен процент от всички коли. И безплатното паркиране в центъра също ще отпадне по това време. Това, че са безумни за мен лично е минус, обичам да чувам звука на 5така като го понастъпя. Освен това, аз лично живея в София и за в града не ползвам кола - има добър градски транспорт, метро. Карам изключително и само на дълго. За какво ми е електричка - в Гърция да се чудя дали няма да остана на пътя... Не мерси. А че ти си пръв на светофара с електричката, отдавна не ме вълнува!!! С годините ще го надживееш и ти.10:55 10.10.2024
23 Танко
До коментар #21 от "Смешки":
ДВЕ ТОЧКА ДЕВЕТ ПРОЦЕНТА!Когато станат мнозинство, тогава ще обърна внимание на смешките ти.19:39 11.10.2024
24 Гюнтер Хансмайер
А работниците им мерцедес и бмв
07:26 12.10.2024
25 Порно
До коментар #19 от "Смешки":
Купувам си нов дизел от масовия клас, карам 8-10 години , до тия 300 х км, след което продавам на цена около 15-20 % от нова, купувам следващата и така вече карам четвърта нова. Сменям само консумативи, и съм яко на сметка. Не са премиум, но нямам нужда от фалшиво самочувствие.12:46 20.10.2024