18 Януари, 2024 11:28 5 739 39

Слабо търсене на електромобили доведе до уволнение на хиляди работници

  • fiat-
  • stelantis-
  • съкращения-
  • работници-
  • електромобили

Мярката е взета от Stellantis и засяга завода на Fiat в Торино

Слабо търсене на електромобили доведе до уволнение на хиляди работници - 1

Концернът Stellantis реши временно (не се посочва до кога) да освободи около 2 300 работници в своя завод Mirafiori в Торино, Италия. Повече от половината от засегнатите работници участват в производството на електрическия Fiat 500e .

Stellantis казва, че съкращенията ще бъдат извършени между 12 февруари и 3 март поради ниското търсене на електрически превозни средства. Решението, потвърдено от говорител на компанията, породи безпокойство сред профсъюзите, предизвиквайки призиви за незабавни преговори с компанията.

Скорошно изявление на италиански профсъюз показа, че купувачите отлагат покупката на електрически автомобили, докато чакат правителствени стимули. Но дали в това е проблемът?

Fiat произведе 77 000 от компактния 500e миналата година, в сравнение с повече от 90 000 единици, прогнозирани в началото на 2023 г. Интересното е, че Италия е с един от на-слабите интереси към купуване на електрически автомобили в Европа - само 4% от пазара. Но италианското правителство работи, за да обърне тази тенденция.

По-рано беше съобщено, че правителството обмисля план за отпускане на 930 милиона евро за някои финансови стимули, за да насърчи шофьорите да преминат към електрически автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 зелена енергия скоро за всички

    46 5 Отговор
    Няма пари и за бензин.Ще има голямо търсене на каруци и файтони в близкото евробъдеше.

    Коментиран от #3

  • 2 Павел пенев

    56 5 Отговор
    Модата с електро мобилите приключи. Всички произведени коли ще бъдат захвърлени на бунището.
  • 3 Зелената енергия

    7 61 Отговор

    До коментар #1 от "зелена енергия скоро за всички":

    Цените на бензина вървят нагоре, Но цените на тока са тръгнали здраво надолу и ще продължат да падат. Тази година България за първи път е вносител на ток. Не е защото не можем да си го произведем сами с въглищните централи, а е защото е много по-изгодно да си го купим. Излишъка на евтина възобновена енергия ще става все по-голям и цените ще паднат все повече и повече. Процесът е необратим.

    Коментиран от #9, #10, #12, #13, #18

  • 4 Буха ха

    32 4 Отговор
    Когато почнат разпродажбите на залежали миксери ще си взема един малък, за пазарска чанта, главно за да го паркирам удобно.

    Коментиран от #7, #8, #25

  • 5 Да, бе

    35 2 Отговор
    Лъсва поредната измама в изпозападналият свят, след ковид и прокси войната в Украйна... Златният милиард се оказа излъганият и ограбен милиард.
  • 6 ДА де

    16 1 Отговор
    Що не вдигнат драстично цените им, така народа ще избие за тях?
  • 7 Надеждата умира последна

    7 18 Отговор

    До коментар #4 от "Буха ха":

    Но все пак Не се надявай много. Ако на тебе изразът "за Бога братя не купувайте" се свързва с един български "цар", то за целия останал свят се отнася за бившия шеф на fiat, който призоваваше "за Бога братя не купувайте електрическият fiat, че губим по 20 000 от всяка продадена бройка"

    Няма да има залежали защото не искат да ги произвеждат на загуба, а не защото няма търсене на евтини електромобили. Те ако са евтини, няма да се залежават.

    За доказателство Виж какво правят от Тесла. Всяка година произвеждат все повече автомобили и за да не се застояват, свалят цените и си ги продават. Останалите продават все по-малко, но не свалят цените, а уволняват работници, за да намалят разходите и да запазят печалбата.
  • 8 ДА де

    6 27 Отговор

    До коментар #4 от "Буха ха":

    Ама като Ви забранят да влизате и паркирате в градовете, щя я втасате? Искате с една кола да ходите в Гърция на море и със същата в центъра на София?

    Коментиран от #11

  • 9 АйдеСтига

    41 1 Отговор

    До коментар #3 от "Зелената енергия":

    Отвори си последната справка, която фирмата продваща ти ток ти е пратила .... и ще се бъдеш втрещен, че това което си мислиш и четеш, няма грам връзка с реалността. Електрохолд ми прати справка, че 58% от енергията която плащам идва от ВНИМАНИЕ: въглищни ТЕЦ-ове, а фотоволтаците са ВНИМАНИЕ 2% от цялата енергия... така че като пишете, не влагайте емоции, а четете сурови факти.

    Коментиран от #20

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕

    27 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зелената енергия":

    Да не е станал пак 0.02лв/кв , без да разберем 😀😀😀

    Коментиран от #14

  • 11 Коментар

    31 2 Отговор

    До коментар #8 от "ДА де":

    Къде отиде пазарната икономика, свободно преминаване на хора, стоки, капитали? Защо със ЗАБРАНА? То ако беше удобно, ефективно, изгодно -всеки щеше да го иска. И какво предлагаш 2 коли, една за Гърция друга за центъра? Нали уж екология, зелена пропаганда, това не е ли разхищение? И къде ще ги паркираш толкова коли ако си в някой презастрен квартал? Там и гаражи не може да ползваш.

    Коментиран от #23

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕

    27 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зелената енергия":

    Това, че внасяме ток, не означава, че е станал по- евтин❗
  • 13 Зелен каун

    24 1 Отговор

    До коментар #3 от "Зелената енергия":

    Като е по-изгодно защо вдигат цената за бизнеса?? С този акъл и патки не можеш да пасеш! Само да ги ядеш

    Коментиран от #15

  • 14 Пропуснал си тази статия

    3 12 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕":

    Въглищната енергия става все по неконкурентна и за бизнеса е по-изгодно да внася енергия от региона

    18 януари 2024 10:54

    Имаме добра и лоша новина. Добрата е свързана с това, че България изпълнява предсрочно ангажимента си за намаление на емисиите от въглищно електропроизводство по Плана за възстановяване. Според данни на народния представител Владислав Панев страната ни е постигнала 47.8% намаление на CO2 емисиите за първите 15 дни на януари спрямо същия период на 2019 година (40% е ангажиментът до 2026 г.).

    Но по-важното е, че това е постигнато изцяло по пазарни причини и без преждевременно затваряне на мощности или административното им ограничаване.

    Лошата новина е, че България вече по-трудно продава електроенергията си в региона, тъй като все по-често тя е по-скъпа от тази в съседните ни държави. А това води не само до по-малък износ или дори внос, а и до силно редуциране на въглищните мощности дори в най-студените дни. Причината е, че България не изгради достатъчно алтернативи и не разнообрази енергийния микс през последните години (всяко правителство водеше популистка политика с фалшиви обещания за дълъг живот на въглищата) и той все още е доминиран от ТЕЦ-ове.

    Ефектът от всичко това обаче е позитивен за икономиката и бизнеса, тъй като се използва по-евтина електроенергия, отколкото ако тя се произвеждаше от българските мощности. Всъщност именно това е големият плюс на единния пазар - търговците винаги търсят на конкурентната цен
  • 15 За тебе друга новина

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Зелен каун":

    За година токът на борсата поевтиня с близо 70%
    4 януари 2024

    Борсовата търговия с електроенергия у нас ден за ден се е увеличила с над 15 процента през 2023 г. спрямо предходната година, а средномесечната цена на тока в сегмента "В рамките на деня" през декември миналата година е паднала с почти 70 на сто в сравнение със същия месец година по-рано. Това сочат данните на Българската независима енергийна борса, обявени в четвъртък.

    Продадените количества електроенергия през миналия месец са 2 682 249.2 мегаватчаса, което e с 13.8 процента повече спрямо предишния и с 15.5 на сто повече спрямо година по-рано. Средната декемврийска цена за базов товар е била 159.51 лв., което е спад с 20.7 процента спрямо ноември и с 67 на сто по-малка в сравнение с преди година.
  • 16 Неразбрал

    17 3 Отговор
    Ма нали уж електромобилите са бъдещето? Пък се оказва, че още живеем в настоящето?

    Коментиран от #17

  • 17 Настоящето де

    7 9 Отговор

    До коментар #16 от "Неразбрал":

    През 2023 година в Европа са продадени повече електромобили, отколкото дизелови автомобили.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 По скоро проблема е в самия автомобил

    14 1 Отговор
    Максимален преход на зареден авотомобил е 240км. 20-80% цикъл са едва 144км. За цената която му търсят е прекалено скъп и непрактичен. Е те там е проблема. Това е и проблем и на повечето малки електрички. Ако това красиво возило минаваше не 240 а 540км с едно зареждане за тази цена мисля, че щеше да е доста апетитно.
  • 20 Мафиотска държава

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "АйдеСтига":

    "Електрохолд ми прати справка, че 58% от енергията която плащам идва от ВНИМАНИЕ: въглищни ТЕЦ-ове, а фотоволтаците са ВНИМАНИЕ 2% от цялата енергия... така че като пишете, не влагайте емоции, а четете сурови факти."

    А ти какво очакваш да е? Направиха закон с който задължават токът за домакинствата да се купува от въглищните централи за да има кой въобще да им купува тока. Купуват го на 30 стотинки и през нощта ти го продават на 3 стотинки за да е доволен електоратът. Както гласоподавателите, работещи във въглищната индустрия включително тецовете, така и гласоподавателите които плащаме сметки за ток.

    Това че държавата плаща разликата, за да ти продава 10 пъти по-евтин ток са дребни подробности, защото ти си държавата и на практика ти плащаш тази разлика и излиза същото, но на хартия изглежда по-добре.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Ти в кой век живееш

    7 1 Отговор
    "Пълни говориш, търсенето определя цената! И в този рес на мисли си пълен,, ако си мислиш, че цената на тока ще е същата когато 50% от автомобилите станат електрически"

    Цената не се определя нито от търсенето нито от предлагането, а от баланса между тях.

    Цената се вдига когато търсенето е повече от предлагането и пада когато предлагането е повече от търсенето. Основен принцип на пазарната икономика.

    Веднъж инсталирани фотоволтаиците и вятърните генератори десетки години напред предлагат енергия на борсата независимо дали си търси или не.

    Напоследък инсталираха толкова много възобновяеми мощности, че редовно се наблюдават излишъци което срива цените на борсата за ненатоварените часове.

    Повечето въглищни централи ще издържат година две и ще фалират и тогава ще стане още по-грозно. Безплатен ток по обяд, а вечер 10 пъти по-скъп ток отколкото е днес. Неизбежно е.
  • 23 Комбинация от двете

    2 8 Отговор

    До коментар #11 от "Коментар":

    Аз карам електрическа до работа и обратно около 100км на ден. Зареждам в гаража 95% на нощна енергия.
    Жената кара SUV и ползваме същата за почивка в Гърция

    Коментиран от #24

  • 24 Любопитно

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Комбинация от двете":

    Стана ми любопитна защо 95%?

    Коментиран от #37

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ТАКА Е

    1 7 Отговор
    Естествен подбор. Посредственото отпада. Има само един електромобил и всички знаем кой е той. Другото е конверсии и бутафория.

    Коментиран от #34

  • 27 Унуфри

    15 3 Отговор
    На никой вече не е му е необходима електрическа кола.Това тамагочи иска да бъде зареждано при всяко начало и всеки край на дестинацията, понякога и по няколко пъти.Всеки път по около час. Превръщаш се в роб на колата, хидещ по цял ден с щепсела. Трябва да предвидиш при дълъг път къде ще зареждаш и дали ти стигне електричеството при повече хора и багаж, при студено време и при изкачвания. Не се знае кога ще умре батерията и с нея колата.
  • 28 Реално

    5 19 Отговор
    С петролна кола нямаш пари: отиват за гориво и ремонти (от сипани 10 литра: 9 отиват в канала, 1 се превръща в движение напред
    - 800 движещи се чарка,
    - вечно нещо трака, пуши, свири и тече,
    - вечно нещо се задръства и запушва,
    - вечно нещо има за правене
    - вечно нещо трябва да се сменя.
    Нямаш здраве: СМОГ и отровни газове.
    Нямаш динамика: предница подскача, съединител буксува, бучи и не върви. Нямаш кола, а ретро чайник.

    С кола на ток имаш свобода: зареждаш вкъщи, в МОЛ-а, на вилата, под соларен навес 20 кВт (100 км безплатни всеки Божи ден), на зарядна станция и бързозаряден хъб за 20 мин.
    Имаш вървеж: изстрелва се като ракета. Нереално 4х4. По проходите изпреварваш с мисъл. На спускане и спиране пълни батерията.
    Имаш пари: 2 лв на 100 км, 0 поддръжка, 0 ремонти (само 1 движещ се чарк - ротор), 0 данък, безплатно паркиране.
    Имаш рекуперация: при всяко спиране връща тока обратно.
    Имаш пространство: преден и заден багажник, място за краката.
    Имаш тишина. Имаш чист въздух. Имаш настроение. Има емоция. Имаш престиж.
    Имаш всичко!

    Коментиран от #30, #31, #33, #38, #39

  • 29 Хитри се от toyota

    6 1 Отговор
    Ако и те бяха започнали да произвеждат електромобили, сега и за тях щяхме да четем същите статии, че намаляват производството на електромобили, въпреки че продажбите на електромобили в световен мащаб се увеличават и се очаква скоро да задминат чисто бензиновите.

    Сега отчетите за продажбите на toyota вървят гладко и ще вървят все по-нагоре, защото все повече автомобилни производители спират да произвеждат всякакви бензинови и дизелови модели и ще има повишено търсене в този сегмент. Така ще е през следващите няколко години докато дойде големия взрив. Тогава вече toyota ще продава водородни автомобили и няма да се е набутвала с губещо производство на електромобили.
  • 30 13675

    10 1 Отговор

    До коментар #28 от "Реално":

    Значи, като ти гледам клипа ми става ясно за коя ел. пишеш, НО, НЕ СИ ДОБАВИЛ... ПАДАШ ВОЛАН, КАЛПАВИ ЧАСТИ, САМО ЗАПАЛВАШТА БАТЕРИЯ,и след това тишина
  • 31 Херц

    8 0 Отговор

    До коментар #28 от "Реално":

    Прати този памфлет на Херц например, че те явно не са много умни и не ги знаят всички тези хубавини.

    Коментиран от #32

  • 32 Херцеговина

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "Херц":

    Не им трябват на Херц съветите на форумни списвачи като тебе. В момента сменят всички двегодишни автомобили, а не само Тесла. Такава им е политиката.

    Интересно защо не пишеш за останалите марки и модели? Или това че ще заменят старите модели на Тесла с новия модел, който вече е на приблизително същата цена на която се опитват да продадат старите, които купиха с около 20 000 долара по-скъпо, точно в пика на цените преди да се сринат. Мал шанс. Сега ги изплащат им плащат застраховките на цената на която си ги купили, а не на настоящата пазарна цена. Това им оскъпява и застраховките.
  • 33 В действителност

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "Реално":

    от фермана става ясно, колко НЕграмотен си технически, след като има "чаркове"... и на коя твоя кола, ако изобщо си имал нещо-някога (физически негоден си просто) - са се случвали описаните от теб проблеми???
    Или си чул от някой-нещо-някъде, как са го "налъгали" с попремнинал екс-премиум за 15-20 хил, който е струвал над 100 хил като нов и сега е проблем, че трябва да налее 5-10 за да стане кола... след 300-500 хил км тормоз преди това...
    Я разкажи защо на тРеслите им сменявт поголовно батерии преди 100 000 пробег... често пъти и отказани рекламации и за капак ти слагат "рециклирани" такива...???
    А тРесла на 200-300 хил и нагоре пробег как се справя...???
  • 34 Така е

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "ТАКА Е":

    в царството на слепите, т.е. вие... с измислени санкции, рестрикции и ограничение в развитието на ДВГ... иначе сте "чао" за още поне 100 години....
  • 35 Босна

    1 1 Отговор
    И тук ще ти направя паралела с великите руснаци, които не отстъпват, а се "прегрупират стратегически".

    Та и твоите истории за Херц (и Тесла) са като техните обяснения - всичко е наред и всяко тяхно действие всъщност не е продиктувано от паника и ограничаване на загуби, а просто е част от велик многоходов гамбит, който е непонятен за нас простите и непросветените. Дали?

    Коментиран от #36

  • 36 Сараево

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Босна":

    доста комплексиран модерен си… или се изживяваш… де го чукаш, де се пука… какви Руснаци те гонят тук, какви Камаз-и….
  • 37 95%

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "Любопитно":

    Ами понякога се налага да зарездам и на дневна тарифа
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.