Тествахме най-евтиното ново BMW

8 Декември, 2024 13:15 22 452 21

  • bmw-
  • 1er-
  • първа серия-
  • тест

Моделът 120 е базовото изпълнение на новата първа серия на баварците

Тествахме най-евтиното ново BMW - 1

Новото BMW Серия 1 идва 20 години след пускането на първата генерация на модела през 2004 година - време, когато BMW реши, че трябва да се хареса на по-младите купувачи в клас под популярната Серия 3.

Емблема на BMW върху по-достъпен модел с мощност, която се движи към задните колела и носи основната ДНК на BMW за удоволствие от шофирането определено беше голям хит сред купувачите.

За това говори и факта, че германската марка е продала над 3 милиона бройки от Серия 1 в световен мащаб за три поколения, създавайки много клиенти за цял живот, които са започнали с 1er и са се насочили към по-големи BMW-та.

Четвъртото поколение 1 Series обаче е малко по-различно от оригиналната формула. Базовите модели са със задвижване на предните колела, но това беше и в предходните поколения, но новото (в своето базово изпълнение) вече е и с...три цилиндъра.

Тествахме най-евтиното ново BMW

Докато при топ модификацията M135, компанията се придържа към четирицилиндровия мотор, който обаче има намаление на въртящия момент в сравнение с предишното поколение, но благодарение на новата си седемстепенна трансмисия с двоен съединител е супердинамичен. Трябва да се отбележи и, че баварците предлагат за новата "единичка"и уникален четирицилиндров дизел, който е икономичен и също доста динамичен.

Екстериор


Отвън новото BMW Серия 1 се разпознава с новия си дизайн на предницата, подчертан с широки въздухозаборници и с нова радиаторна решетка, която за първи път се предлага с вертикални и диагонални ленти. Новото поколение също е лесно забележимо благодарение на уникалните детайли с форма на стрелка, като дневни светлини и мигачи.

Въпреки че отдавна загуби задното си предаване, дизайнът на Серия 1 все още изглежда агресивен и спортен както винаги. Автомобилът разполага с дълъг преден капак с широка линия на покрива, както и с емблематичната извивка на Hofmeister на С-колоната.

Харесвате ли го или не, то едно е сигурно - задницата на новата Серия 1 предлага много смел дизайн за това, което сме свикнали да получаваме от германците. Там се вижда "престилка", подобна на състезателна кола, която сега се разширява с вертикални рефлектори и черни вложки в стил дифузьор.

Тествахме най-евтиното ново BMW

Лично ние (и в правилния цвят), определено харесваме външния вид на новата серия 1, но също така сме сигурни, че за някои от вас той ще бъде малко пресилен (особено отзад) за някои.

Интериор


Що се отнася до интериора на новата "единичка", то там всичко си е на мястото. Няма смисъл компания като BMW да създава различни операционни системи и технологии в различните си модели. Като такава, серия 1 е благословена със стотици милиони долари бюджет за научноизследователска и развойна дейност и функции, представени за първи път на пазара при значително по-скъпи автомобили.

По същия начин, по който вероятно ще критикуваме BMW Серия 7 за това, че има операционна система и технология, които са общи със Серия 1, сега можем да похвалим навлизащото на пазара компактно BMW за това.

Както при Audi и Mercedes-Benz, и тук флагманите се използват като технологични стартови площадки и тези характеристики след това се филтрират към останалата част от гамата. Това е очевидно, когато седнете в салона на новото BMW Серия 1.

Тествахме най-евтиното ново BMW

Има незабавен уау фактор с екраните със супер висока разделителна способност и високото качество на изработка на целия салон. Извитите дисплеи, ориентирани към водача, са много завладяващи и информативни.

Въпреки че самите екрани може да са по-малки (10.25-инчов информационен дисплей и 10.7-инчов контролен дисплей) от някои от моделите на BMW с по-висока спецификация, те работят също толкова бързо с най-новата операционна система 9 на BMW.

Минусът, който се открива в салона е типичен за почти всички нови автомобили. Както бихте очаквали от нова кола, всички бутони за управление на климатика са изчезнали и сега ви остава да използвате екрана, за да промените температурата и да регулирате скоростта на вентилатора.

За разлика от наскоро пуснатото BMW X3 , Серия 1 пропуска лентата за взаимодействие, която дава много по-бърз достъп до някои от тези функции, които бихме искали да видим. Независимо от това, винаги активният характер на контрола на температурата на екрана го прави сравнително лесен за достъп и промяна.

Тествахме най-евтиното ново BMW

Самата "кабина" изглежда много спортна, с масивен волан и поддържащи седалки. Можете да изберете вашето BMW с интериор без кожа и да изберете нова тапицерия „econeer “, направена от рециклиран полиетилен (PET). Това решение донякъде запазва усещането от естествената кожа, но не съвсем.

Иначе салонът се води петместен, разбира се, но е по-подходящ за превоз на четирима възрастни и пети, ако възникне нужда от кратко пътуване. От BMW са преработили изцяло седалките и ги почувствахме по-поддържащи и приятни за седене при шофиране на дълги разстояния. Установихме и, че пространството за главата и краката и на двата реда е предостатъчно за автомобил с такъв размер, но, както вече споделихме, нещата стават тесни, ако се използва и средната седалка отзад.

Що се отнася до технологиите, то те са на върхово ниво. Подобно на други модели на марката, работещи с BMW OS9, вие можете да управлявате новата си серия 1 с помощта на телефона си. Всъщност вече дори не се нуждаете от ключ, като вашият смартфон играе ролята на ключ. От друга страна, от BMW малко са попрекалили, опитвайки се да бъдат технологична компания, като дори имат собствен магазин за приложения.

В Европа и респективно у нас можете дори да изтеглите приложение, за да гледате телевизия на живо, но само когато колата е спряла. Сега може би си мислите, че това е страхотна идея, когато сте заседнали в задръстване, но тя работи само когато превозното средство е неподвижно и по-конкретно на режим "P".

Тествахме най-евтиното ново BMW

Ние обаче не обръщаме толкова внимание на този вид технологии, тъй като все още разглеждаме автомобилите, като такива, предназначени да се използват за транспорт и същевременно да доставят радост от шофирането. И се чудим на онези, които гледат телевизия или играят игри в неподвижната си кола, използвайки информационно-развлекателната система на колата, а не правят това в къщи или на своя смартфон. Но да не се отплесваме от темата.

От практична гледна точка можете да получите Серия 1 с разделена в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка, която може да се сгъне, за да се увеличи обемът на багажното отделение от 380 литра до 1 200 литра. Като цяло сме доста впечатлени от интериора и материалите на новото BMW Серия 1 и смятаме, че за базов и респективно най-евтин модел в луксозна марка няма да бъдете лишени от нищо.

Размери BMW Серия 1
Дължина 4361 мм (+42 мм)
широчина 1800 мм
Височина 1459 мм (+25 мм)
Междуосие 2670 мм
Обем на багажника 380-1200 л.

Двигател и ходови характеристики

Мощността и въртящият момент на бензиновото BMW 120 са съответно с 170 к.с. и 280 Нм, което оказва влияние, имайки предвид малкия 1.5-литров трицилиндров турбобензинов двигател под предния капак. Мощността не е много, но не е и малко, а предното предаване и най-вече новата седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя, правят така, че колата да се чувства доста динамична. Ускорението от място до сто е под осем секунди, а смесеният разход, който отчете борд компютъра след нашия тест бе малко под шест на сто. Но как се кара новото BMW Серия 1?

Тествахме най-евтиното ново BMW

Първите ни впечатления от шофирането на версията 120 бяха положителни. Трицилиндровият бензинов двигател може да изглежда недостатъчен на хартия, но това със сигурност не е така, когато сте зад волана - дори за тази кола, която тежи около 1 500 кг без товар. Моторчето има дрезгав ентусиазиран звук, който ви насърчава да натискате по-силно.

Не може да се отрече, че BMW са настроили автомобила така, че да бъде забавен за шофиране. Има страхотно динамично усещане за това как завива, просто трябва да се внимава с подаването на газта при излизане от завой, за да избегнете случайния изблик на въртящия момент. Установихме, че возията е сравнително мека, но кренът в завоите не е голям.

Заключение и цена

Като цяло, трябва да знаете, че динамиката на шофиране на новата Серия 1 сега е напълно различна от това, което беше някога, защото оригиналното и второто поколение модели са със задно задвижване и имат достъп до четири и шестцилиндрови двигатели. Но времената се променят и с тях и автомобилите.

Тествахме най-евтиното ново BMW

Новата първа серия носи множество нови технологии и издига Серия 1 до много по-премиум продукт от преди. Освен това обаче струва повече и идва с някои гореспоменати компромиси, които са отражение на времето.

Заинтересованите купувачи биха открили, че колата не е евтина, но на фона на преките си конкуренти автомобила е с едни гърди напред. Новата Серия 1 е в много положителна светлина, просто защото идва с най-новите технологии, фантастичен интериор, както и супер остър и агресивен външен вид. За нас новото BMW 1er е най-достъпната премиум алтернатива, която предлага по-спортно шофиране и моделен външен вид. Базовата цена на BMW 120 стартира от 69 600 лева.

Тествахме най-евтиното ново BMW


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баба Гошка

    44 22 Отговор
    Началната цена е тест за глу пост. Който е готов да плати толкова за това, в последствие ще плаща хилядарки за добър ден в сервиза. А при сериозни дефекто-повреди, и десетки хиляди. Да вий чИститу! Не е лесно да си гАззар. Да слугуваш на колата си. Да работиш месеци и години само за БМВто, вместо да си купиш имоти, които да ти носят наеми и ренти. Примамка за наивници-плиткоумници

    Коментиран от #7, #10, #11, #14

  • 2 Факт

    25 4 Отговор
    Истински Кореец!
  • 3 тъй шъй

    34 4 Отговор
    Направо си е без пари. При МБ -А-клас започва от 84х. лв. а е 1.3л. -130кс хачбак. Това за 70 си е евтино направо. Друг е въпросът, колко трябва да си зле и облъчен, да купиш ново такова превозно средство. Хайде 3-4та употреба както в БГ се купува най-често, цените им са се сринали, пак е набутване по други линии.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 667

    23 1 Отговор
    35к евра е евтиния на фона електричка същия клас за 50к + .
  • 6 Ха ха ха

    39 3 Отговор
    Ами да вземат да го направят и с два цилиндъра че да го превърнат в четириколесен мотоциклет. Безумна работа.
  • 7 ТТТ

    16 25 Отговор

    До коментар #1 от "Баба Гошка":

    Гроздето май наистина е кисело.
  • 8 За 69хил. базов модел

    41 5 Отговор
    ако решиш да го обзаведеш ,че да мяза на това от снимките отиде на 90хил.лв.Китайците ще ги оправят самозабравилите се западни автопроизводители въпрос на време е.

    Коментиран от #13

  • 9 Перо

    31 2 Отговор
    Не може глезотии с нови технологи и иновации в интериора да заменят, главния компромис с 3 - цилиндровото моторче с намален ресурс!
  • 10 Гост

    21 9 Отговор

    До коментар #1 от "Баба Гошка":

    Що, ти наместо БМВ колко имота купи, и колко рента ти носят? Сподели...?
  • 11 Нико

    26 6 Отговор

    До коментар #1 от "Баба Гошка":

    Не прави сметка и не квалифицирай хората! Щом си харчат техните пари теб не те касае. Купувай си имотите и си трай. Доста чичо скруджове като теб, накупили имоти и никога не се отпускали и кефили на живота, вече ги няма и гледам как наследниците им пируват. Единичката, особено с големия мотор и задното, е супер забавна кола за тези, които имат афинитет към шофирането. Не висичко в този живот е пестене и логика. Трябва и малко емоция
  • 12 Баварец

    20 10 Отговор
    Много евтино 70000 базов модел и то три цилиндъра! А тези пари две шкоди с по четири цилиндъра! И цяла зима ще го буташ!

    Коментиран от #17

  • 13 чичо Хайнрих

    6 10 Отговор

    До коментар #8 от "За 69хил. базов модел":

    Гола вода са китайците.
  • 14 Така, така

    11 7 Отговор

    До коментар #1 от "Баба Гошка":

    Мислят всички които: 1. Никога не са имали ново БМВ; 2. Вторачили са се как да ударят “кьоравото” докато си броят стотинките; 3. Разбира се, винаги са първи да изкажат “компетентното” си мнение. А за другите, които мислят, че БМВ се чупят много: продължавайте да купувате автомобили на над 300х км, издухани от баби докато ходят на магазин в Събота и църква в Неделя. Добре е да има бизнес, гаражните специалисти също хранят семейства, а и да знаете - по еко е да ремонтираш стар автомобил отколкото да вземеш нов.
  • 15 Хахохи

    8 1 Отговор
    Не е лошо да караш чисто нова кола, сега съм така от 3 месеца, карам нова кола, ама 70к за това няма да дам. Малко над 80к е тесла 3, а сега като излезе и обновения У нещата загрубяват. Не, че и китайците спят, ама ксиоми ли бяха, някой гсм марка направиха тази година бум и вече над 100кпродажби. Ел. колата била добра, а там струва 25-30к$
  • 16 Пилотът Гошу

    7 0 Отговор
    Много странно, виждам волан Мпакет, а пишат за базово БМВ ...

    Коментиран от #21

  • 17 Ха хи хо

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Баварец":

    "И цяла зима ще го буташ!", единичката е с предно предаване!

    Коментиран от #19

  • 18 анализатор

    13 1 Отговор
    Ако си сложите пръста върху снимката на предницата, така че да покриете средната част на бъбреците на решетката и емблемата, имате чувството, че гледате Кия.
  • 19 Аман

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ха хи хо":

    Чувал той 😃
  • 20 Льотчик на недоставено USA-фърчило

    5 3 Отговор
    Базовата цена от 70 хиляди... Ами аз ще си купя джип "TOYOTA RAV" , с базова цена 77 хиляди!! ИМА РАЗЛИКА, /В полза на Тойотата.. /
  • 21 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Пилотът Гошу":

    Базово се има предвид версията 120, оборудването вече е каквото си избелеш