Бохин, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Много специалисти твърдят, че електрическата революция се отлага и колите с ДВГ отново са във възход. Но едно е ясно - независимо накъде ще тръгнат нещата, електромобилите няма да изчезнат. Просто ще останат най-добрите. В един такъв електромобил може да се превърне новото предложение на шведите от Lynk & Co, носещо моделно обозначение 02. Тази кола ще се продава и на родния пазар, а ние направихме първите ѝ тестове. Ето и впечатленията ни.
Автомобилната марка Lynk & Co е базирана в Швеция, но подобно на Volvo е собственост на китайците от Geely. След като изгради популярна ниша с иновативен модел за притежание на автомобили, които могат да се отдават под наем и на други хора, базиран на хибридно превозно средство, сега компанията е готова и с втори модел, само че този път той е изцяло на ток.

За да ви запознаем още малко с марката Lynk & Co, то ще кажем, че тя е част от китайския гигант Geely, който също притежава множество известни марки, включително Volvo, Lotus и Polestar. Zeekr е друга от конкурентните марки на Geely и компанията вече предоставя платформата се на Smart в партньорство с Mercedes-Benz.
Така че не е изненада, че Lynk & Co 02 е иновативно превозно средство, базирано на платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) на Geely, по-специално става дума за SEA2, на която се прави и Volvo EX30 , Smart #1 и Zeekr X. Новият автомобил на Lynk & Co има мимолетна прилика с последния, което кара някои автомобилни специалисти да предполагат, че това е купе версия на Zeekr X. Но всъщност колата си има свое собствено лице.

Основната спецификация на Lynk & Co 02 е оборудвана с 66kWh батерия и мощен 200kW (272 к.с.) мотор, задвижващ задните колела, което го изравнява по всъдеходни качества с Volvo EX30 Extended Range с един двигател. Този автомобил е също толкова бърз, колкото Volv0-то, достигайки 100 км/ч само за 5.5 секунди. Платформата SEA2 има опции за двумоторна версия и по-малки батерии, които Smart и Volvo предлагат, но засега Lynk & Co се придържа към опцията за едно задвижване.
Интериор
Когато влезте в Lynk & Co 02 веднага ще разберете, че изживяването е доста различно от Zeekr X или други автомобили на Geely. Това е кола със стилен и изчистен модерен интериор, с минимално оборудване и голям централно ориентиран екран на информационно-развлекателната система. Но хубавото е, че тази кола все още има и дисплей пред водача.

Има и други много интересни детайли в дизайна на салона. Тъй като това е чиста EV платформа, няма нужда от трансмисионен тунел по средата, така че Lynk & Co са направили централната кутия за съхранение пред подлакътника подвижна. Има дори, опция за малък хладилник.
Тапицерията е без кожа и макар да не отговаря съвсем на твърдението на компанията, че използваният вместо това материал е „по-добър от кожата“, тя е приятна и цялостното вътрешно покритие изглежда модерно и най-важното - с високо качество. Впечатление прави и "либералното" разгръщане на амбиентното осветление, което от Lynk & Co наричат „Infinity Light“, тъй като се предполага, че предизвиква усещане за безкрайно вътрешно пространство. Това твърдение е прекалено, но като цяло салонът е много просторен, изключително качествен и с присъщия на шведите минималистичен лукс.

Друга област, в която 02 се конкурира добре с преките си конкуренти е пространството отзад. Има достатъчно за място за пътниците, въпреки че скосеният в задната си част таван означава, че трябва да внимавате с главата си при влизане. Панорамният люк, който заема целия покрив на колата добавя усещането за пространство отзад, но така или иначе пространството за коленете е отлично.
Автомобилът има и приличен капацитет за багаж, с 410 литра отзад с вдигнати седалки. Седалките са сгъват традиционно в съотношение 60/40, но няма централен отсек, който да се сгъва отделно. Това е един от малкото недостатъци в салона, особено ако искате да превозвате ски, например плюс четирима души, включително шофьора. Lynk & Co не са посочили общия капацитет със свалени задни седалки, но изглежда сравним или по-добър от този на конкурентите, а подът е плосък с минимален ръб. Има и малък 15-литров багажник отпред.

Lynk & Co поддържа избора на модификации прост, както направи с първия си европейски автомобил. Въпреки това, докато 01 се предлага само в един вариант, 02 се предлага с нива на оборудване Core и More. Нито едно от тях обаче не може да се нарече базово, въпреки че More добавя 22kW AC зареждане, мощна Harmon Kardon звукова система с 14 високоговорителя, 20-цолови джанти и 360-градусова камера.
Друга област, в която Lynk & Co се стреми да се диференцира на пазара, е технологията. Версията 02, която карахме, беше от по-високото ниво More, а софтуерът изглеждаше доста "зрял". Дигиталният кокпит идва от специалиста в тази област ECARX, който също така (без изненада) доставя софтуер за Volvo, Zeekr, Lotus, Smart и Polestar в групата Geely, но също така и за Citroen и Mazda.

Воланът има контроли, подобни на джойстик за игри от двете страни, и отделни сензорни бутони, което прави избора за управление на системите лесен и приятен. Като цяло системата от менюта на инфоразвлекателната система е логично подредена и не ни отне много време да намерим нужните настройки. Lynk & Co също се гордее със своята система за обратна връзка с потребителите, където можете да натиснете бутон в колата, за да оставите съобщение, предлагащо подобрение. От компанията твърдят, че при разработката но 02 са взели над 6000 такива предложения от клиенти на предходния модел 01.
Двигател и ходови характеристики
С 02 Lynk & Co искат да осигурят завладяващо, но същевременно практично изживяване при шофиране. И може би поради тази причина, въпреки че колата е достатъчно бърза, управлението е малко вяло, дори ако превключите на спортен режим. За повечето клиенти обаче този недостатък ще се превърне в плюс, защото това е кола, която очевидно е настроена повече за комфорт, отколкото за твърдо удоволствие от шофирането.

В съответствие с по-мекото управление, качеството на возене като цяло е много добро. При нашето тестово шофиране дупките се преодоляваха похвално меко. Една част от шофирането ни премина в по-бавни градски условия, където размерът на 02 ни се стори почти подходящ. Това е една от причините, поради които автомобилите от сегмент C са толкова популярни - те са най-големият формат, който все още работи за градско шофиране и паркиране.
Батерията от 66kWh обещава автономен пробег от 435 до 445 километра по WLTP цикъла, но всички знаем, че този показател е различен в реални условия. По време на нашия тест 02 постигна разумни, ако не и изключителни резултати и изчислявайки средният разход стигнахме до заключението, че в смесен режим - градско и извънградско тази кола спокойно може да измине 330 километра. Това е прилично за извънградски разстояния и със 150kW DC зареждане, обещаващо 30 минути зареждане от 10 до 80%, можете да се придвижвате прилично на дълги разстояния.

Заключение и цени
Според нас Lynk & Co 02 е един от най-забележителните електромобили в C-сегмента. Дизайнът му е изключителен (лично мнение), но качеството на материалите и самата сглобка, както и динамичните характеристики на автомобила определено ще се понравят на голяма част от потенциалните клиенти на такива коли.

Макар да е предвидена за покупка и отдаване под наем, тази кола ще се предлага у нас чрез по-традиционни сделки за покупка и лизинг. Вариантът Core струва у нас 73 333 лева с ДДС, докато за More ще трябва да платите 81 150 лева с ДДС. И двете цени изглеждат доста разумни спрямо пряката конкуренция. Все пак това е премиум продукт, който се конкурира и с германското трио Audi/BMW/Mercedes, така и с топ предложенията на корейците от Hyundai и Kia. Другата добра новина е, че тези цени ще останат на това ниво въпреки митата, които ЕС наскоро наложи върху вносните китайски превозни средства. Отделен въпрос е, че компанията вече търси местно европейско производство, за да подобри тази ситуация.

Тази кола се конкурира и с някои и с по-масови електромобили от типа на Peugeot e-3008, Renault Scenic и Ford Explorer, но докато по размери и цени е идентична, то премиум излъчването и е далеч над тях. Но наред с всичко казано дотук, трябва да си дадем сметка, че марката все още е непозната у нас, а тази кола навлиза във все по-претъпкания пазар на електромобили в C сегмент и успехът ѝ не е гарантиран, въпреки че ценообразуването и премиум излъчването определено са в нейна полза.

С други думи има какво да харесате в Lynk & Co 02. Автомобилът е доста бърз, вози добре, има висококачествен интериор и силен технологичен фокус. Пробегът е приличен, но най-важното от всичко е, че дава ясен сигнал, че въпреки митата китайските електромобили на разумни цени идват в Европа. Протекционизмът на европейските пазари не спира похода на Китай към електрификация. Дали това е правилната кола за вас, ще зависи отчасти от това дали приемате „фънки градския начин на живот“, който определено се проектира в този модел. Но цената е атрактивна и цялостният пакет на оборудване ще отговори на много изисквания.
@mobile.bg_official Тествахме новия модел на Lynk&Co. Повече информация вижте в линка в био-то.
♬ Cute - Aurel Surya Lie
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Китайска тройка
09:54 14.02.2025
2 Име
09:59 14.02.2025
3 Без пари направо
10:08 14.02.2025
4 някойситам
10:12 14.02.2025
5 на цената на тясно зое
10:14 14.02.2025
6 Бидчо Тесларев
10:44 14.02.2025
7 Антон
Ахахахаха ахахах ахахах
И това нещо струва 70-80 хил лв. ахах ахах хаха.карайте си електрическите недоразумения. Повече няма да чуем за това нещо. Ако успеят да продадат повече от 50 бр. на териториятаа на ес, трябва да викат ура. аха хаха хаахахха
Коментиран от #10, #15, #23
10:48 14.02.2025
8 Фифонкьо
11:28 14.02.2025
9 До автора
11:28 14.02.2025
10 Сибирь
До коментар #7 от "Антон":
На съседната улица съсед си е купил Zeekr X ,който е почти идентичен на този автомобил , това брои ли се за бройка Отделно и Волвото се продава нелошо (поне в Холандия). И най-важното - гледай пазарът в Китай , ако продадат нещо тук , това е приятен бонус ,нищо повече. И не само за Geeley ,но и за някои европейски марки вече.12:05 14.02.2025
11 дедо
Коментиран от #30
14:32 14.02.2025
12 ФАКТ
15:25 14.02.2025
13 Тръмп
Коментиран от #32
15:34 14.02.2025
14 Българин
Европа умира и то доста бързо - много по-бързо отколкото ми се иска. Каквито и мита да налагат това няма да спре китайците.
15:51 14.02.2025
15 Шофьор
До коментар #7 от "Антон":
"Ако успеят да продадат повече от 50 бр. на териториятаа на ес, трябва да викат ура. аха хаха хаахахха"Ами въпреки митата китайците продават повече коли (електрически) в ЕС отколкото прехваленото трио "Audi/BMW/Mercedes" - та на триото новите коли са пълни боклуци на невъзможни цени. И това е "статистика" - без митата не знам какво ще стане.
Коментиран от #17
15:57 14.02.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Антон
До коментар #15 от "Шофьор":
Защо пишеш глупости? Продвали повече от цитираните европейски производители. Смях. Странно, като пътувам гледам карат разни ел.извращения из западна европа, ама предимно тесли и немски марки. Китайски недоразумения не съм виждал дори да се движат. Дай линк със статистика, защото гледам една, в която китайци почти не фигурират.Дори и в някой месец да са продали повече, разбира се повечето продажби не означават по-добро или по-престижно.
Ако сравниш потреблението на долнопробна ракия с качествено отлежало малцово уиски, кърка се яко ракия. Това не означава че е по-доброто питие.
И понеже темата е за коли, това че ролс ройс, продават по-малко коли спрямо ярис на тойота, значи ли че тойоата е по-добрия автмобил
Само мизерници се кефат на евтино и китайско.
Отоври прозореца и виж - мениджъри на банки, доктори, адвокати, инвеститори, правителствени служители, всички се возят на едни определени марки. едва ли ти си по-умен от тях, за да оцениш китайскито, а те да не могат.
ахахахах
вервайте си
Коментиран от #18
17:55 14.02.2025
18 Гигхъ
До коментар #17 от "Антон":
По принцип си прав, но на практика т.нар "премиум" и обикновени производители нещо се поуляха откъм цени и качество - едното нагоре, другото надолу. Имат се за единствени и неповторими. Затова не е лошо от време на време някой да ги посритва през коленцата, че да не се самозабравят.19:18 14.02.2025
19 Деда ви
По 100 000 !!!
20:38 14.02.2025
20 Ашлак
21:36 14.02.2025
21 много хубава кола
21:47 14.02.2025
22 Читател
Мислих много върху това изречение....
Откога 73 000 - 81 000 лева са разумна цена за китайски автомобил?!
Коментиран от #24, #26
22:40 14.02.2025
23 гост
До коментар #7 от "Антон":
мита им наложиха на китайските под предлог............ала бала.......за да спасят прочутото германско трио от фалити (НЕОСПОРИМ ФАКТ), ако няма мита европейските домакини отиват в канала.00:11 15.02.2025
24 БайБоцимир
До коментар #22 от "Читател":
Цената е разумна за електрически автомобил със сходни параметри.07:40 15.02.2025
25 истина ти казвам
07:52 15.02.2025
26 Ти да видиш
До коментар #22 от "Читател":
Ми да купиш тоа кочиняк за 40 000 евраци требва да си изтрещел тотално или да си не знаеш парите!08:07 15.02.2025
27 Ний ша Ва упрайм
08:42 15.02.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Азе
13:09 15.02.2025
30 Порно
До коментар #11 от "дедо":
Цените на Радо май са без ДДС13:26 15.02.2025
31 Име
18:48 15.02.2025
32 Рейгън
До коментар #13 от "Тръмп":
Качвали сме се и сме карали предишното хибридно недоразумение…миришещо на Декатлом вътре…кое точно трябваше да ни впечатли!???Ходови характеристики и пробег=потрес….
Карайте си ги китайците…..
09:35 16.02.2025
33 Радко
И изминахте или изчислихте пробег от едни евентуални 330 км? Или не ви
стиска да ги изминете реално…. Хахаа и после стой чакай едни оптимистични поне 30 мин за още 250 км пробег макс…ама със 110-120…..
09:38 16.02.2025