Електрическите превозни средства изпреварват автомобилите с ДВГ по надеждност

25 Януари, 2025 12:00 4 597 85

  • двг-
  • електромобили-
  • проучване-
  • статистика

Данните са от ново проузване

Електрическите превозни средства изпреварват автомобилите с ДВГ по надеждност - 1

Според ново проучване на изследователи от Университета в Бирмингам и Лондонското училище по икономика (LSE), електрическите превозни средства са изминали дълъг път за кратко време. В проучването, публикувано в Nature Energy, са анализирани над 300 милиона записа, включително данни от 30 милиона автомобила, и е установено, че електрическите превозни средства вече са също толкова надеждни, а често и по-надеждни от сравними автомобили с бензинови двигатели.

Това е значителен извод, тъй като той отговаря на едно от основните опасения, които спират някои потребители да използват електромобили. В проучването са използвани анонимни данни от британските тестове MOT, които проследяват жизнения цикъл на автомобила, за да се сравнят електромобилите и автомобилите с двигател с вътрешно горене (ДВГ).

Изследването показа, че първите електрически автомобили изостават от автомобилите с ДВГ по отношение на надеждността. Въпреки това темповете на подобрение при електрическите превозни средства са драматични. Проучването установи, че вероятността от повреда при електромобилите намалява с 12 % с всяка година на производство, докато при бензиновите автомобили тя е едва 6,7 %, а при дизеловите - едва 1,9 %. Това означава, че вероятността за повреда на по-новите електромобили е значително по-малка от тази на по-ранните им аналози.

„Нашите открития дават изключително важна представа за продължителността на живота и въздействието на електромобилите върху околната среда“, казва съавторът д-р Виет Нгуен-Тиен от LSE. „Електромобилите са жизнеспособна и устойчива алтернатива на традиционните превозни средства, която представлява значителна стъпка към бъдещето с нулеви нетни въглеродни емисии.“

Проучването също така установи, че съвременните електромобили се отличават със средна продължителност на живота от 18,4 години и могат да изминат 200 000 км, преди да се нуждаят от подмяна. Това не само съвпада, но и надминава средната продължителност на живота и пробега на автомобилите с бензинови двигатели.

Въпреки че дизеловите автомобили имат по-кратък живот (16,3 години), те могат да навъртят значително повече километри - средно 410 000 км. Важно е да се отбележи, че това са средни стойности и индивидуалният опит може да варира.

Изследователите признават, че са необходими допълнителни изследвания, особено по отношение на това как ще се справят електромобилите в дългосрочен план (над 20 години). Освен това разходите за подмяна на батерията остават пречка за електромобилите в сравнение с автомобилите с ДВГ.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тото

    41 13 Отговор
    😂😂😂😂 пълни измислици!!!!!!!
  • 2 7855678

    38 12 Отговор
    Глупост та дрънка

    Коментиран от #11

  • 3 Кво кво

    36 12 Отговор
    ....та що рече и кой го каза....тия дето им седят на склад електрокарите ли!????
  • 4 Да бе

    41 12 Отговор
    Много надеждно им горят батериите!😂😂😂

    Коментиран от #35

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гост

    32 10 Отговор
    Това "изследване" е поръчково.Който плаща,той поръчва музиката.
  • 7 Иван

    27 9 Отговор
    Фейк
  • 8 Гост

    27 10 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    Напротив.Електрокарите с ремарке генератор имат по голям пробег от автомобил с ДВГ.

    Коментиран от #31

  • 9 Хахахаха

    34 12 Отговор
    Толкова са надеждни, че на Цецо Недялков (китариста на куку бенд) тротинетката, която е купил ПРЕДНИЯ ден, се взриви в хола му, изпотроши му апартамента и само късмета, че тогава е бил в банята го спасил. Аз не бих карал тиктакаща боммба, камо ли да возя семейството си там!!!За ограничения пробег и безумно високата цена да не говорим....
  • 10 Надеждността е Важна !

    21 4 Отговор
    Надеждността е Важна !

    Но Цената и сигурността са по- Важни !
  • 11 Гроздето е кисело

    9 19 Отговор

    До коментар #2 от "7855678":

    нали?

    Коментиран от #46

  • 12 Пловдив

    28 5 Отговор
    Тоя университет в Бирмингам напоследък бълва само безумия, за чието проучване са хвърлени куп пари - все едно на вятъра.
  • 13 Европейца

    24 3 Отговор
    Електричките ще властват тогава когато се намери надежден източник на енергия - батерия, ядрен синтез, делене на клетки и т.н.. Това ще е краят на ДВГ-то
  • 14 Бигбизнес

    21 4 Отговор
    И по цена ги изпреварват
  • 15 Сократ

    27 8 Отговор
    Изпреварват те. Затова гърмят и горят, като факли.

    Коментиран от #26

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Японеца

    22 7 Отговор
    Колкото и да рекламират, никой не ги купува!
    Особенно в Германия! Там царя е дизел!
    На ток е скъпо и НЕекологично до 100 000км

    Коментиран от #59

  • 18 По малко части

    15 9 Отговор
    По малко износване

    Коментиран от #52

  • 19 редник

    19 7 Отговор
    Бъдещето е на електричките, но то зависи от фактора "2 ПЪТИ"

    Това означава да се създадат поне 2 ПЪТИ по-леки батерии, но с поне 2 ПЪТИ по-голям капацитет и с поне 2 ПЪТИ по-ниска цена, както и с поне 2 ПЪТИ по-ниски крайни цени на елколите!

    Разумните цени, в зависимост от размера и екстрите, трябва да са между 10 000 до 20 000 €.

    Коментиран от #21, #33

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 И два пъти по малко

    8 7 Отговор

    До коментар #19 от "редник":

    Въздушно съпротивление
    Автомобилите трябва да имат трансформиращо се крило отпред което да намалява въздушното съпротивление при определени скорости
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Не е необходимо да купуваш

    9 8 Отговор
    Цяла нова електрическа кола
    Може да сложиш на стар автомобил електромотор и батерии и електроника

    Коментиран от #25, #53

  • 24 Кико

    21 5 Отговор
    Когато някой с електричка навърти 410 000 без да смени батерия и поне един двигател - да дойде да ми се обади😂😂😂
    Гуми, окачване, термопомпа и електроника няма да ги смятаме.

    Коментиран от #32, #34

  • 25 редник

    10 6 Отговор

    До коментар #23 от "Не е необходимо да купуваш":

    Това го правеха още в СССР - на ЗАЗ слагаха електромотор от български електрокар и вървеше. 😃
  • 26 Митбъстър=идиот

    11 10 Отговор

    До коментар #15 от "Сократ":

    Електромобилите се палят в пъти по-малко от автомобил с ДВГ.Статистически е доказано.

    Коментиран от #29, #54

  • 27 Анонимен

    10 6 Отговор
    Статията е поръчкова ,като е видна целта и.Да се купуват коли,зависими от електричеството и ел.енергията.Само и единствено тогава те ще позволят на собственика движение.Ако липсват факторите ги чака пълна парализа.
  • 28 Пилотът Гошу

    11 7 Отговор
    Тея па, служебния мерцедес го смених след 4 години и 240000 км, нула разправии, хем нали рено мотор и базъци без край... Тея седнали да се хвалят за 200000км ... Това е нищо за бензинови автомобили, за дизели да не говорим... Тотално пренебрегват фактите, че като остарее автомобилът и почват проблемите с електрическите и електронните части, което при един електрически автомобил означава големи главоболия... Той много хубаво да гледаме при новите коли, но там е все тая, купувай си каквото ти е кеф, след 3-4 години го сменяш. По нашите ширини обаче мнозинството кара автомобили втора ръка, да не кажа десета, там тея пършиви статистики са абсолютно безполезни...
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Пилотът Гошу

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Пилотът Гошу":

    Москва да се чете Мъск, самсунгите обичат да поправят...
  • 31 РЕАЛНОСТТА ⚡

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Тука е България 🇧🇬
    Фотошопа не минава

  • 32 РЕАЛНОСТТА ⚡

    11 7 Отговор

    До коментар #24 от "Кико":

    600 000 км с оригинален мотор и батерия.
    Документирано от EV Clinic Загреб.

    Батериите надживяват купетата.
    Масовите литиево-йонни са с живот 800-1200 ПЪЛНИ цикъла. При употребата в колите, BMS (Battery Management System) управлението държи неизползваем буфер и животът вече е няколко хиляди. Литиево-ферофосфатните LFP батерии (Li-FePO4) - 3000-4000 ПЪЛНИ цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20 000 - 30 000 ПЪЛНИ цикъла. Toyota bZ4X има разширена гаранция 10 г. и 1 млн.км.
    "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина и 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове - Свен Бауер, BMW Battery."

    Старите S-ки в Тесла БГ са на 300 хил. и 12 години с 87-90% остатъчен капацитет. На първите модел S с големия мотор LDU (large drive unit) НЕ се сменя мотор, а семеринг на ротора. В сервизния център свалят мотора и слагат друг вече обслужен.
    Това НЕ е смяна мотор, а обслужване.

    Коментиран от #49

  • 33 тесла

    3 4 Отговор

    До коментар #19 от "редник":

    Ха ха ха, добре ве иженер, когато я измислим направо ще ти подарим една да я замениш с 15 годишния си кош
  • 34 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #24 от "Кико":

    Всичко изброено от теб заедно със тока струва поне 3 пъти по малко от обслужванията които си направил ти и горивото платено за тези километри. Продължавай все така !

    Коментиран от #47

  • 35 РЕАЛНОСТТА ⚡

    10 10 Отговор

    До коментар #4 от "Да бе":

    Медиите дават сензации, Застрахователите дават точни данни:
    На 100 хил. ДВГ - се палят 1529.
    На 100 хил. електрички - 25.
    Петролна кола с пластмасов резервоар и силно запалима течност вътре се пали 61 ПЪТИ по-често от електромобил. Има случаи на експлозия, за разлика от колите на ток, където пушека дава индикация и хората са далече от колата. Масово вгражданите от последните години LFP (железофосфатни) батерии са незапалими.
    Фактите са ясни: Електромобилите са многократно по-безопасни от петролните коли.

    Коментиран от #66

  • 36 РЕАЛНОСТТА ⚡

    11 7 Отговор
    Сметките от икономист говорят: за първите 5 години Tesla Model 3 Long Range спестява 64362лв спрямо Skoda Superb 2.0 TDI.

    Коментиран от #62, #65, #84

  • 37 Мартин

    10 6 Отговор
    Драги коментиращи, автомобила от снимката е супермодерен и интелигентен. 99 % от вас никога не са управлявали и не са се качвали дори на подобен автомобил, просто са чували нещо от някой умник като тях. Нека всеки да си управлява или купи каквото пожелае никой не ви насилва да купувате каквото и да е.
  • 38 Иванчо l-ви

    12 6 Отговор
    Срам не срам, карам BMW 525D E39 2003г. За 11 години колата ми струва общо 8000лв. Купих я за 6К и вкарах още 2К ремонти. Колата към днешна дата е на
    629 000км. Та, за каква надеждност става въпрос при електричките ?

    Коментиран от #40, #41

  • 39 РЕАЛНОСТТА ⚡

    9 7 Отговор
    Простата аритметика е ясна: 1 (ЕДНА) движеща се част в електромобила (РОТОР) е по-надеждна от 1000 движещи се части в петролните коли:

    Бутала, сегменти, основни и биелни лагери, долни горни валове, биели, клапани, хидравлични повдигачи, егр, ролки, хидравлични обтегачи, ремъци, ПОМПИ (горивна, маслена, водна, ГНП, за климатик, за серво), дюзи, турбота, ангренажни вериги, диференциали, скоростни кутии...
    ВСИЧКО Е ЛЕШ, ПУШЕЦИ И ЛОКВИ МАСЛО

    Коментиран от #50, #63

  • 40 Сметки

    11 8 Отговор

    До коментар #38 от "Иванчо l-ви":

    За 11 години товето БМВ дизел е изпуснало 290 хил. тона отровни газове и вкарало няколко десетки души в земята, а ти си дал 50 хил. за гориво, 8 хил. в обслужване (масла, ремъци, филтри, дискове, накладки - електромобилите не сменят, защото спират на ток), 2 хил. в ремонти по двигател и още толкова по ходова част. Незнайно колко за съединител.
    Ние понеже ядеме доматите с колците!

    Коментиран от #48, #71

  • 41 Реално

    6 5 Отговор

    До коментар #38 от "Иванчо l-ви":

    За 11 години с кола 420 коня съм дал 0 (нула) лева.
    Free Lifetime Supercharging
    Безплатно каране навсякъде в България и Европа.
    Илон, Господ здраве да ти дава!

  • 42 Оня а форда

    8 4 Отговор
    Кола която се зглобява за 10 часа какво може да и е надеждното ?
  • 43 Про стачка

    7 1 Отговор
    На лагера количка какво може да и се развали ?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 И да лъжете и мажете

    8 5 Отговор
    Тостерите са за печене на филийки .
    25 % са Ел автомобилите в продажба .
    20 % от закупилите , съжаляват и гледат колко може по - бързо да се избавят от тях.
  • 46 За такива като теб.

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "Гроздето е кисело":

    Не работиш , крадеш субсидии , имаш време за зареждане , не бързаш за работа .
    Абе крадец като Киро и и онзи дето да го ...бедните .
    Ще те стигне възмездието , почакай .
  • 47 Кико

    5 7 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Приказваш без да мислиш.
    Простите сметки показват, че при разлика в цената между електричка и конвенционален автомобил със съпоставими качества между 5 000 и 10 000 евро и средна норма на печалба около 5-6 Е на 100 км / в полза на електричката/ е нужно да търкаляш електроколата си някъде между 100 000 и 200 000 км преди да започнеш да печелиш от намалените разходи за гориво. Просто си предплатил с тия 5-10000Е цялата предполагаема печалба...
    Честито!

    Коментиран от #58

  • 48 Вариснетки

    7 6 Отговор

    До коментар #40 от "Сметки":

    Тази електричка , да и направиш батерията са нужни 100 000 т. Руда , изкопана и извозена с нафта .
    Дето БМВ то ще изгори за 100 000 км.
    После ще я зареждаш на зарядните , които работят с електричество произведено с кюмюр и изхвърлило в атмосферата отрови за още 200 000км.
    Батерията като се скапе , ще я хвърлите , заровите във водоносните слоеве на земята и ще трови наследниците ти още 200години .

    Коментиран от #57

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Клуба

    7 6 Отговор
    Колата на известния немец беше засечена скоро в МОЛ Парадайс и вече е на 2.2 милиона километра.
    Купе и окачване 100% алуминий,
    Батерия с 20 годишен ресурс,
    1 неубиваем индукционен мотор на задна ос - безчетков, без постоянни магнити (казахме индукционен), без редки метали. Роторът е едно обикновено желязо, в което се индуцира магнитно поле като се подаде ток на статора. При което ротора полудява, къса асфалта и го мета на тавана.

    Електромобилите са вечни!

    Коментиран от #64

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Не си добре

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Не е необходимо да купуваш":

    Търси помощ .
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Сервиза

    2 2 Отговор

    До коментар #50 от "Смотаняк":

    Climatronic търси във VW преди 30 години. Тук е OctoValve термосистема.
    Роторчета и статори няма "куп".
    В Standard Range RWD е 1
    В Dual Motor Long Range са 2.
    В Plaid са 3.
    Най-много могат да са 4 - Rivian, Rimac, Hummer EV и други.
  • 56 Пожарникар

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Тъпунгер":

    Гаси се с пяна и огнеупорни одеяла, с които пожарникарите почнаха да се ашладисват.
  • 57 Факти

    4 4 Отговор

    До коментар #48 от "Вариснетки":

    Дотук 0 факти, само мнения.
    След употреба в колите, батериите отиват за стационарно съхранение на ток и чак след това (25 години след производство) се преработват:

    Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалта, лития и никела от старите батерии.

    Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция

    Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно

    Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling

    Рециклираш ли си филтрите, локвите масло, старите чаркове и изгорелите газове? Събираш ли петролни разливи? Не.
    Токът в ЕС е над 50% ВЕИ. Това всеки може да го провери. Целта е 100% чист ток и 100% чист транспорт.

  • 58 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #47 от "Кико":

    за 5 - 10 хил евро автомобил . аха хах ,,,,,,,,,,,, лягай си пич

    Коментиран от #61

  • 59 да ама не

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "Японеца":

    Стара ти е информацията за цар дизел. От 2-3 години в Германия се продават повече хибриди от дизел. Какво ви става с тоя дизел. Няма го вече, почти никой не го прави- хубав, лош, падна. Може би малко пресилено оная гинеколожката го драсна, но това е положението. Няма да се върне. Единствено чист бензин може да има,но и това е рядкост. Меките хибриди, го развалят.
  • 60 тъй шъй

    7 4 Отговор
    Ние простите, ще караме ДВГ, защото си мислим, че като ни предстои преход от 2000 км, най-малкото е да се добавят отрицателните емоции по намиране на работещо зарядно, приемане или неприемане на карта, и други подобни излишни стресове. Днес с голям бензинов автомобил, даже хибрид, минах 200км по второстепенни пътища с разход 3.9. Предостатъчно като резултат. При цените на зарядните около 1 лев, май излиза същото или повече на ток. По Европата сигурно е и доста по-скъпо. Пък и това издребняване, а в същото време хвърляш за някаква глупост стотици пари, не мога да го разбера. Да сложат лепенка, кой електромобил е несамозапалим, че се оказа, че уж всички са такива, пък млади, горят яко.
  • 61 Кико

    3 3 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Умниче, коментирах РАЗЛИКАТА в цената на съпоставими по клас нови конвенционален и електро автомобил.
    Дори това не си разбрал с гениалния си мозък.....

    Коментиран от #67

  • 62 Сметките

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":

    не са верни!!!
  • 63 Разкажи

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":

    моля те за долните валове!???
    Някои неща са валидни, но за грохнали премиуми на по 500+ хил.км….
  • 64 Милионери

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Клуба":

    с ДВГ има от десетилетия…вие на 1 се радвате…
  • 65 Я пак

    6 2 Отговор

    До коментар #36 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":

    От къде дойдоха над 14 хил лв разходи в 1-та година за ДВГ колата, после 28 и т.н.? Как удобно си смятат зареждане на домашен ток през цялото време и как така решиха, че на Супърба му свършва гаранцията на 3-тата година…??? Каквъ пазар има за електрички в момента, след като има залети плацове с чакащи такива??? Къде отиде мечтания скок на тесла с 2,4…8…10 млн продажби за няколко години? Колко струва един употребяван Супърб на 5 години/75 хил км с история от нов???
    Седнали един мякащ псевдо-финансист и друг фана тик да смятат как им дойде….
  • 66 На каква

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":

    средна възраст са били колите с ДВГ!???
  • 67 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #61 от "Кико":

    To май ти не си разбрал. Чисто нова Тесла 3 струва 42,5 хил евро 4х4 500кс, 0-100км 2.9сек със всички екстри и 190 хил км заводска гаранция. Посочи ми само един нов бензинов или дизелов автомобил с такива характеристики, оборудване и гаранция на тази цена, за по ефтин пък пълен абсурд.

    Коментиран от #68, #74, #85

  • 68 Спокой се

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "гост":

    малко…под 50 Евра за такава и 0 км, доста невъзможно…

    Коментиран от #81

  • 69 Абе колкото

    3 5 Отговор
    И да хленчите,това ще е.Електрика ЩЕ Е.Ок?Намаляне на емисии.Нищо лошо дотук
  • 70 Бърбън Брадърс

    1 1 Отговор
    А какво мислят учЕните от Магаданския университет?Трябва да попитаме Слави!
  • 71 Андреу

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "Сметки":

    Това където си написал ми прилича на тия където мърморят ",ако не пушиш ще спестиш 5 Хил на годината" ама ти ги дадеш за друго 😄
  • 72 Електрофен

    5 6 Отговор
    Точно така е. Всички започват да го осъзнават, само ганьовците в България ще продължават да си карат дизеловите каруци още 50 години, докато не се разпаднат (защото не е далече и момента в който производителите ще започнат да произвеждат само електрически автомобили).
  • 73 петко

    7 3 Отговор
    Гането със скъсани джобове,няма 100 лв спестяваания за цял живот,нормално е да плюе всичко ново и технологично. Едно време така са ревали тези с каруците и скъсаните навуща ,като видят автомобил със двигател!

    Коментиран от #77

  • 74 Кико

    4 3 Отговор

    До коментар #67 от "гост":

    Умниче, купи си който и да е смислен автомобил за 30-35000 Е / за тия пари можеш да се обзаведеш с мек хибрид 130-150 кс/ после предложи на някой приятел с неговата 500 кс Тесла 3 и 2,9 сек 0-100 да си направите едно малко пътуване от Мюнхен до Амстердам / например/ за да изгледате мачле на Байерн с местния Аякс, а след това да се върнете.
    Ти, с твоята немощна колица, спокойно ще вземеш разстоянието от 700 км за малко над 5 часа при средна скорост от около 140 км/ч и едно спиране за релакс от 15-20 минути.
    Познай след колко време ще се събереш с приятеля си в Амстердам! Този, същият, дето кара три пъти по-мощна и бърза кола от твоята. Познай с колко време ще закъснее той и каква ще е цената на закъснението - във време и пари за задължителното минимум едно зареждане!
    Успех в експеримента, умниче!

    Коментиран от #80

  • 75 Йонко Евреина

    3 2 Отговор
    Да, плащат яко, че не могат да си продадат електрокарите! 70% от англичаните с плуг инхибрид не ги карат на ток, защото зареждането с електричестяо им създава неудобства, така пък бързо се износва батерията Хубавата стока се рекламира сама.
  • 76 Алън Пугачов

    2 1 Отговор
    Днешната ситуация е такава каквато е - относителен паритет от удобстватвата, ползите и сигурността на двата вида коли, с ДВГ и електрическите. Бъдещето ще покаже кой има бъдеще. Бъдещето ще се определи от достъпността до енергия. Изкопаема или възобновяема. Енергия ще бъде необходима и след 50 и след 100 години. Въпросът пред цивилизацията която консумира все повече енергия е: От къде ще добива енергия? ДВГ е изобретение което е донесло най-голям тласък в развитието на цивилизацията във всички аспекти. Ще може ли да продължи да играе тази роля още 100 години и повече? Може ли цивилизацията да продължи да разчита на ДВГ безкрайно в бъдещето? За техническите параметри, сложностра и надежността на ДВГ и електрическите мотори, нека се изкажат специалистите!

    Коментиран от #78

  • 77 Петкане

    3 0 Отговор

    До коментар #73 от "петко":

    Ако не малка част от нас спестяваме и сменяваме на всеки 4-5 години с нови ДВГ коли в порядъка 60-80 хил. лв. и не желаем да чуем за ток!?

    Коментиран от #83

  • 78 ДВГ нямa дa изчeзнe cкoрo и нaпълнo.

    3 3 Отговор

    До коментар #76 от "Алън Пугачов":

    Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк?
    Няма кой да измести ДВГ във военната техника, особено тежката, в пътното строителство, селското стопанство.
  • 79 Илчо

    5 3 Отговор
    Защо лъжите. Международен шофьор съм и виждам как хората чакат да им се заредят батериите. Може да е удобно за късо разстояние но за дълаг път ти трябва отпуска да пътуваш.

    Коментиран от #82

  • 80 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #74 от "Кико":

    Хайде пак глупости, Няма какво да напишеш защото такъв конкурент не съществува, затова и извърташ нещата сравняваш 500кс със 150 хах ха,.............разлика в цената между електричка и конвенционален автомобил със съпоставими качества между 5 000 и 10 000 евро,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,това са твои думи, къде са Съпоставимите качества? къде са 5-10 хил евро в полза на двг? А и ти колко време мислиш че се зарежда колата на суперчарджерите на Тесла? 20-30мин, което е нормално за да отидеш до тоалет ипиеш едно кафе, това не са ти зарядните в Бг. за 700км ще спра два пъти може би и пак ще стигна за същото време. Автомобила е умен и си изчислява точно колко кв/мин му трябват да зарежда за да не губиш време ако бързаш. 90% от км за които ми е необходим автомобил са в града, 700км не ги пътувам всеки ден а и не мисля че ще ми е жизненоважно +/- 20 мин
  • 81 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "Спокой се":

    аз съм спокоен, а ти? ;)
  • 82 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #79 от "Илчо":

    Никой не те лъже, карай си тира и не се занимавай с неща които не разбираш
  • 83 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #77 от "Петкане":

    супер си, продължавай да се набутваш
  • 84 Да ама не

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":

    Това видео е пълна измишльотина и не отговаря на действителността. Първо проверявай, после се доверявай. Електричките са капани за наивници. После всички обясняват колко им е хубаво, защото никой не желае да си каже честно как се е минал. Колко пъти съм го гледал този филм, чак не е за вярване.
  • 85 Ми не съвсем

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "гост":

    Първо цената с ДДС е 10х Е отгоре. Второ: когато решиш да настъпиш педала до макс, батерията я ти стигне за 50км, я не. Защо ли тези Тесли с 500кс, по магистралата се движат с 110 -120км/ч? Май защото я си ускорил повече, я не си стигнал до следващата зарядна станция и да се молиш да работи.