Според ново проучване на изследователи от Университета в Бирмингам и Лондонското училище по икономика (LSE), електрическите превозни средства са изминали дълъг път за кратко време. В проучването, публикувано в Nature Energy, са анализирани над 300 милиона записа, включително данни от 30 милиона автомобила, и е установено, че електрическите превозни средства вече са също толкова надеждни, а често и по-надеждни от сравними автомобили с бензинови двигатели.
Това е значителен извод, тъй като той отговаря на едно от основните опасения, които спират някои потребители да използват електромобили. В проучването са използвани анонимни данни от британските тестове MOT, които проследяват жизнения цикъл на автомобила, за да се сравнят електромобилите и автомобилите с двигател с вътрешно горене (ДВГ).
Изследването показа, че първите електрически автомобили изостават от автомобилите с ДВГ по отношение на надеждността. Въпреки това темповете на подобрение при електрическите превозни средства са драматични. Проучването установи, че вероятността от повреда при електромобилите намалява с 12 % с всяка година на производство, докато при бензиновите автомобили тя е едва 6,7 %, а при дизеловите - едва 1,9 %. Това означава, че вероятността за повреда на по-новите електромобили е значително по-малка от тази на по-ранните им аналози.
„Нашите открития дават изключително важна представа за продължителността на живота и въздействието на електромобилите върху околната среда“, казва съавторът д-р Виет Нгуен-Тиен от LSE. „Електромобилите са жизнеспособна и устойчива алтернатива на традиционните превозни средства, която представлява значителна стъпка към бъдещето с нулеви нетни въглеродни емисии.“
Проучването също така установи, че съвременните електромобили се отличават със средна продължителност на живота от 18,4 години и могат да изминат 200 000 км, преди да се нуждаят от подмяна. Това не само съвпада, но и надминава средната продължителност на живота и пробега на автомобилите с бензинови двигатели.
Въпреки че дизеловите автомобили имат по-кратък живот (16,3 години), те могат да навъртят значително повече километри - средно 410 000 км. Важно е да се отбележи, че това са средни стойности и индивидуалният опит може да варира.
Изследователите признават, че са необходими допълнителни изследвания, особено по отношение на това как ще се справят електромобилите в дългосрочен план (над 20 години). Освен това разходите за подмяна на батерията остават пречка за електромобилите в сравнение с автомобилите с ДВГ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тото
12:04 25.01.2025
2 7855678
Коментиран от #11
12:05 25.01.2025
3 Кво кво
12:05 25.01.2025
4 Да бе
Коментиран от #35
12:05 25.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Гост
12:16 25.01.2025
7 Иван
12:16 25.01.2025
8 Гост
До коментар #5 от "механик":
Напротив.Електрокарите с ремарке генератор имат по голям пробег от автомобил с ДВГ.Коментиран от #31
12:18 25.01.2025
9 Хахахаха
12:21 25.01.2025
10 Надеждността е Важна !
Но Цената и сигурността са по- Важни !
12:28 25.01.2025
11 Гроздето е кисело
До коментар #2 от "7855678":
нали?Коментиран от #46
12:29 25.01.2025
12 Пловдив
12:30 25.01.2025
13 Европейца
12:30 25.01.2025
14 Бигбизнес
12:33 25.01.2025
15 Сократ
Коментиран от #26
12:38 25.01.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Японеца
Особенно в Германия! Там царя е дизел!
На ток е скъпо и НЕекологично до 100 000км
Коментиран от #59
12:52 25.01.2025
18 По малко части
Коментиран от #52
12:59 25.01.2025
19 редник
Това означава да се създадат поне 2 ПЪТИ по-леки батерии, но с поне 2 ПЪТИ по-голям капацитет и с поне 2 ПЪТИ по-ниска цена, както и с поне 2 ПЪТИ по-ниски крайни цени на елколите!
Разумните цени, в зависимост от размера и екстрите, трябва да са между 10 000 до 20 000 €.
Коментиран от #21, #33
13:03 25.01.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 И два пъти по малко
До коментар #19 от "редник":
Въздушно съпротивлениеАвтомобилите трябва да имат трансформиращо се крило отпред което да намалява въздушното съпротивление при определени скорости
13:17 25.01.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Не е необходимо да купуваш
Може да сложиш на стар автомобил електромотор и батерии и електроника
Коментиран от #25, #53
13:21 25.01.2025
24 Кико
Гуми, окачване, термопомпа и електроника няма да ги смятаме.
Коментиран от #32, #34
13:24 25.01.2025
25 редник
До коментар #23 от "Не е необходимо да купуваш":
Това го правеха още в СССР - на ЗАЗ слагаха електромотор от български електрокар и вървеше. 😃13:42 25.01.2025
26 Митбъстър=идиот
До коментар #15 от "Сократ":
Електромобилите се палят в пъти по-малко от автомобил с ДВГ.Статистически е доказано.Коментиран от #29, #54
15:07 25.01.2025
27 Анонимен
15:21 25.01.2025
28 Пилотът Гошу
15:44 25.01.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Пилотът Гошу
До коментар #29 от "Пилотът Гошу":
Москва да се чете Мъск, самсунгите обичат да поправят...15:56 25.01.2025
31 РЕАЛНОСТТА ⚡
До коментар #8 от "Гост":
Тука е България 🇧🇬Фотошопа не минава
17:51 25.01.2025
32 РЕАЛНОСТТА ⚡
До коментар #24 от "Кико":
600 000 км с оригинален мотор и батерия.Документирано от EV Clinic Загреб.
Батериите надживяват купетата.
Масовите литиево-йонни са с живот 800-1200 ПЪЛНИ цикъла. При употребата в колите, BMS (Battery Management System) управлението държи неизползваем буфер и животът вече е няколко хиляди. Литиево-ферофосфатните LFP батерии (Li-FePO4) - 3000-4000 ПЪЛНИ цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20 000 - 30 000 ПЪЛНИ цикъла. Toyota bZ4X има разширена гаранция 10 г. и 1 млн.км.
"BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина и 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове - Свен Бауер, BMW Battery."
Старите S-ки в Тесла БГ са на 300 хил. и 12 години с 87-90% остатъчен капацитет. На първите модел S с големия мотор LDU (large drive unit) НЕ се сменя мотор, а семеринг на ротора. В сервизния център свалят мотора и слагат друг вече обслужен.
Това НЕ е смяна мотор, а обслужване.
Коментиран от #49
18:02 25.01.2025
33 тесла
До коментар #19 от "редник":
Ха ха ха, добре ве иженер, когато я измислим направо ще ти подарим една да я замениш с 15 годишния си кош18:04 25.01.2025
34 гост
До коментар #24 от "Кико":
Всичко изброено от теб заедно със тока струва поне 3 пъти по малко от обслужванията които си направил ти и горивото платено за тези километри. Продължавай все така !Коментиран от #47
18:10 25.01.2025
35 РЕАЛНОСТТА ⚡
До коментар #4 от "Да бе":
Медиите дават сензации, Застрахователите дават точни данни:На 100 хил. ДВГ - се палят 1529.
На 100 хил. електрички - 25.
Петролна кола с пластмасов резервоар и силно запалима течност вътре се пали 61 ПЪТИ по-често от електромобил. Има случаи на експлозия, за разлика от колите на ток, където пушека дава индикация и хората са далече от колата. Масово вгражданите от последните години LFP (железофосфатни) батерии са незапалими.
Фактите са ясни: Електромобилите са многократно по-безопасни от петролните коли.
Коментиран от #66
18:10 25.01.2025
36 РЕАЛНОСТТА ⚡
Коментиран от #62, #65, #84
18:17 25.01.2025
37 Мартин
18:29 25.01.2025
38 Иванчо l-ви
629 000км. Та, за каква надеждност става въпрос при електричките ?
Коментиран от #40, #41
19:09 25.01.2025
39 РЕАЛНОСТТА ⚡
Бутала, сегменти, основни и биелни лагери, долни горни валове, биели, клапани, хидравлични повдигачи, егр, ролки, хидравлични обтегачи, ремъци, ПОМПИ (горивна, маслена, водна, ГНП, за климатик, за серво), дюзи, турбота, ангренажни вериги, диференциали, скоростни кутии...
ВСИЧКО Е ЛЕШ, ПУШЕЦИ И ЛОКВИ МАСЛО
Коментиран от #50, #63
19:39 25.01.2025
40 Сметки
До коментар #38 от "Иванчо l-ви":
За 11 години товето БМВ дизел е изпуснало 290 хил. тона отровни газове и вкарало няколко десетки души в земята, а ти си дал 50 хил. за гориво, 8 хил. в обслужване (масла, ремъци, филтри, дискове, накладки - електромобилите не сменят, защото спират на ток), 2 хил. в ремонти по двигател и още толкова по ходова част. Незнайно колко за съединител.Ние понеже ядеме доматите с колците!
Коментиран от #48, #71
19:46 25.01.2025
41 Реално
До коментар #38 от "Иванчо l-ви":
За 11 години с кола 420 коня съм дал 0 (нула) лева.Free Lifetime Supercharging
Безплатно каране навсякъде в България и Европа.
Илон, Господ здраве да ти дава!
20:06 25.01.2025
42 Оня а форда
20:18 25.01.2025
43 Про стачка
20:20 25.01.2025
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 И да лъжете и мажете
25 % са Ел автомобилите в продажба .
20 % от закупилите , съжаляват и гледат колко може по - бързо да се избавят от тях.
20:23 25.01.2025
46 За такива като теб.
До коментар #11 от "Гроздето е кисело":
Не работиш , крадеш субсидии , имаш време за зареждане , не бързаш за работа .Абе крадец като Киро и и онзи дето да го ...бедните .
Ще те стигне възмездието , почакай .
20:26 25.01.2025
47 Кико
До коментар #34 от "гост":
Приказваш без да мислиш.Простите сметки показват, че при разлика в цената между електричка и конвенционален автомобил със съпоставими качества между 5 000 и 10 000 евро и средна норма на печалба около 5-6 Е на 100 км / в полза на електричката/ е нужно да търкаляш електроколата си някъде между 100 000 и 200 000 км преди да започнеш да печелиш от намалените разходи за гориво. Просто си предплатил с тия 5-10000Е цялата предполагаема печалба...
Честито!
Коментиран от #58
20:31 25.01.2025
48 Вариснетки
До коментар #40 от "Сметки":
Тази електричка , да и направиш батерията са нужни 100 000 т. Руда , изкопана и извозена с нафта .Дето БМВ то ще изгори за 100 000 км.
После ще я зареждаш на зарядните , които работят с електричество произведено с кюмюр и изхвърлило в атмосферата отрови за още 200 000км.
Батерията като се скапе , ще я хвърлите , заровите във водоносните слоеве на земята и ще трови наследниците ти още 200години .
Коментиран от #57
20:33 25.01.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Клуба
Купе и окачване 100% алуминий,
Батерия с 20 годишен ресурс,
1 неубиваем индукционен мотор на задна ос - безчетков, без постоянни магнити (казахме индукционен), без редки метали. Роторът е едно обикновено желязо, в което се индуцира магнитно поле като се подаде ток на статора. При което ротора полудява, къса асфалта и го мета на тавана.
Електромобилите са вечни!
Коментиран от #64
20:46 25.01.2025
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Не си добре
До коментар #23 от "Не е необходимо да купуваш":
Търси помощ .20:48 25.01.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Сервиза
До коментар #50 от "Смотаняк":
Climatronic търси във VW преди 30 години. Тук е OctoValve термосистема.Роторчета и статори няма "куп".
В Standard Range RWD е 1
В Dual Motor Long Range са 2.
В Plaid са 3.
Най-много могат да са 4 - Rivian, Rimac, Hummer EV и други.
20:54 25.01.2025
56 Пожарникар
До коментар #54 от "Тъпунгер":
Гаси се с пяна и огнеупорни одеяла, с които пожарникарите почнаха да се ашладисват.20:56 25.01.2025
57 Факти
До коментар #48 от "Вариснетки":
Дотук 0 факти, само мнения.След употреба в колите, батериите отиват за стационарно съхранение на ток и чак след това (25 години след производство) се преработват:
Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалта, лития и никела от старите батерии.
Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция
Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно
Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling
Рециклираш ли си филтрите, локвите масло, старите чаркове и изгорелите газове? Събираш ли петролни разливи? Не.
Токът в ЕС е над 50% ВЕИ. Това всеки може да го провери. Целта е 100% чист ток и 100% чист транспорт.
21:07 25.01.2025
58 гост
До коментар #47 от "Кико":
за 5 - 10 хил евро автомобил . аха хах ,,,,,,,,,,,, лягай си пичКоментиран от #61
21:48 25.01.2025
59 да ама не
До коментар #17 от "Японеца":
Стара ти е информацията за цар дизел. От 2-3 години в Германия се продават повече хибриди от дизел. Какво ви става с тоя дизел. Няма го вече, почти никой не го прави- хубав, лош, падна. Може би малко пресилено оная гинеколожката го драсна, но това е положението. Няма да се върне. Единствено чист бензин може да има,но и това е рядкост. Меките хибриди, го развалят.21:50 25.01.2025
60 тъй шъй
22:12 25.01.2025
61 Кико
До коментар #58 от "гост":
Умниче, коментирах РАЗЛИКАТА в цената на съпоставими по клас нови конвенционален и електро автомобил.Дори това не си разбрал с гениалния си мозък.....
Коментиран от #67
22:21 25.01.2025
62 Сметките
До коментар #36 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":
не са верни!!!23:16 25.01.2025
63 Разкажи
До коментар #39 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":
моля те за долните валове!???Някои неща са валидни, но за грохнали премиуми на по 500+ хил.км….
23:22 25.01.2025
64 Милионери
До коментар #51 от "Клуба":
с ДВГ има от десетилетия…вие на 1 се радвате…23:23 25.01.2025
65 Я пак
До коментар #36 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":
От къде дойдоха над 14 хил лв разходи в 1-та година за ДВГ колата, после 28 и т.н.? Как удобно си смятат зареждане на домашен ток през цялото време и как така решиха, че на Супърба му свършва гаранцията на 3-тата година…??? Каквъ пазар има за електрички в момента, след като има залети плацове с чакащи такива??? Къде отиде мечтания скок на тесла с 2,4…8…10 млн продажби за няколко години? Колко струва един употребяван Супърб на 5 години/75 хил км с история от нов???Седнали един мякащ псевдо-финансист и друг фана тик да смятат как им дойде….
23:24 25.01.2025
66 На каква
До коментар #35 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":
средна възраст са били колите с ДВГ!???23:26 25.01.2025
67 гост
До коментар #61 от "Кико":
To май ти не си разбрал. Чисто нова Тесла 3 струва 42,5 хил евро 4х4 500кс, 0-100км 2.9сек със всички екстри и 190 хил км заводска гаранция. Посочи ми само един нов бензинов или дизелов автомобил с такива характеристики, оборудване и гаранция на тази цена, за по ефтин пък пълен абсурд.Коментиран от #68, #74, #85
00:08 26.01.2025
68 Спокой се
До коментар #67 от "гост":
малко…под 50 Евра за такава и 0 км, доста невъзможно…Коментиран от #81
00:58 26.01.2025
69 Абе колкото
01:55 26.01.2025
70 Бърбън Брадърс
04:44 26.01.2025
71 Андреу
До коментар #40 от "Сметки":
Това където си написал ми прилича на тия където мърморят ",ако не пушиш ще спестиш 5 Хил на годината" ама ти ги дадеш за друго 😄08:28 26.01.2025
72 Електрофен
08:56 26.01.2025
73 петко
Коментиран от #77
09:13 26.01.2025
74 Кико
До коментар #67 от "гост":
Умниче, купи си който и да е смислен автомобил за 30-35000 Е / за тия пари можеш да се обзаведеш с мек хибрид 130-150 кс/ после предложи на някой приятел с неговата 500 кс Тесла 3 и 2,9 сек 0-100 да си направите едно малко пътуване от Мюнхен до Амстердам / например/ за да изгледате мачле на Байерн с местния Аякс, а след това да се върнете.Ти, с твоята немощна колица, спокойно ще вземеш разстоянието от 700 км за малко над 5 часа при средна скорост от около 140 км/ч и едно спиране за релакс от 15-20 минути.
Познай след колко време ще се събереш с приятеля си в Амстердам! Този, същият, дето кара три пъти по-мощна и бърза кола от твоята. Познай с колко време ще закъснее той и каква ще е цената на закъснението - във време и пари за задължителното минимум едно зареждане!
Успех в експеримента, умниче!
Коментиран от #80
09:24 26.01.2025
75 Йонко Евреина
11:01 26.01.2025
76 Алън Пугачов
Коментиран от #78
11:42 26.01.2025
77 Петкане
До коментар #73 от "петко":
Ако не малка част от нас спестяваме и сменяваме на всеки 4-5 години с нови ДВГ коли в порядъка 60-80 хил. лв. и не желаем да чуем за ток!?Коментиран от #83
12:05 26.01.2025
78 ДВГ нямa дa изчeзнe cкoрo и нaпълнo.
До коментар #76 от "Алън Пугачов":
Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк?Няма кой да измести ДВГ във военната техника, особено тежката, в пътното строителство, селското стопанство.
15:09 26.01.2025
79 Илчо
Коментиран от #82
15:33 26.01.2025
80 гост
До коментар #74 от "Кико":
Хайде пак глупости, Няма какво да напишеш защото такъв конкурент не съществува, затова и извърташ нещата сравняваш 500кс със 150 хах ха,.............разлика в цената между електричка и конвенционален автомобил със съпоставими качества между 5 000 и 10 000 евро,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,това са твои думи, къде са Съпоставимите качества? къде са 5-10 хил евро в полза на двг? А и ти колко време мислиш че се зарежда колата на суперчарджерите на Тесла? 20-30мин, което е нормално за да отидеш до тоалет ипиеш едно кафе, това не са ти зарядните в Бг. за 700км ще спра два пъти може би и пак ще стигна за същото време. Автомобила е умен и си изчислява точно колко кв/мин му трябват да зарежда за да не губиш време ако бързаш. 90% от км за които ми е необходим автомобил са в града, 700км не ги пътувам всеки ден а и не мисля че ще ми е жизненоважно +/- 20 мин18:19 26.01.2025
81 гост
До коментар #68 от "Спокой се":
аз съм спокоен, а ти? ;)18:25 26.01.2025
82 гост
До коментар #79 от "Илчо":
Никой не те лъже, карай си тира и не се занимавай с неща които не разбираш18:31 26.01.2025
83 гост
До коментар #77 от "Петкане":
супер си, продължавай да се набутваш18:34 26.01.2025
84 Да ама не
До коментар #36 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":
Това видео е пълна измишльотина и не отговаря на действителността. Първо проверявай, после се доверявай. Електричките са капани за наивници. После всички обясняват колко им е хубаво, защото никой не желае да си каже честно как се е минал. Колко пъти съм го гледал този филм, чак не е за вярване.20:24 26.01.2025
85 Ми не съвсем
До коментар #67 от "гост":
Първо цената с ДДС е 10х Е отгоре. Второ: когато решиш да настъпиш педала до макс, батерията я ти стигне за 50км, я не. Защо ли тези Тесли с 500кс, по магистралата се движат с 110 -120км/ч? Май защото я си ускорил повече, я не си стигнал до следващата зарядна станция и да се молиш да работи.20:36 26.01.2025