Автомобилният пейзаж беше разтърсен в края на миналата година, когато Honda и Nissan разкриха, че проучват възможността за сливане. Въпреки че първоначалният график предполагаше подробно обявяване до края на януари, тази дата се измести до средата на февруари.
Към тези дискусии се прибавя и интригата, че винаги откровеният бивш лидер на Nissan и Renault Карлос Гон намекна, че участието на Honda може да не е напълно доброволно. Той предполага, че японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността е склонно да накара Honda да се слее с Nissan, предлагайки по същество спасително въже на изпитващия затруднения автомобилен производител. Honda обаче ясно изрази позицията си: всяко подобно партньорство зависи от това Nissan да демонстрира значителен обрат както в оперативен, така и във финансов план.
Вътрешни лица посочват, че Honda се нуждае от повече време, за да оцени напредъка на усилията за преструктуриране на Nissan, преди да се ангажира със следващата фаза. Nissan вече разкри плановете си да съкрати глобалната си работна сила с 9000 души, да намали глобалния си производствен капацитет с 20% и да предложи пакети за ранно пенсиониране в три завода в САЩ. Въпреки тези стъпки, Kyodo News предполага, че Honda остава неубедена и настоява Nissan за още по-агресивни мерки за намаляване на разходите.
Цифрите представят ярка картина на предизвикателството, пред което е изправен Nissan. За да удовлетвори исканията на Honda преди предварителния краен срок за сливане през август 2026 г., Nissan трябва да генерира приблизително 400 млрд. йени (2,6 млрд. долара) през фискалната 2026 г. Това е огромна задача, като се имат предвид последните ѝ финансови резултати. Оперативната печалба се е свила от 336,7 млрд. йени (2,3 млрд. долара) до нищожните 32,9 млрд. йени (225 млн. долара), а нетната печалба за първата половина на фискалната 2024 г. е спаднала драматично с 93,5% - от 296,2 млрд. йени (2,02 млрд. долара) до едва 19,2 млрд. йени (~131 млн. долара).
Главният изпълнителен директор на Honda, Тошихиро Мибе, отправи ясно послание: „Интеграцията няма да бъде осъществена, ако Nissan и Honda не я осъществят като две компании, които са в състояние да се изправят на собствените си крака.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Яяя
Коментиран от #3
10:21 04.02.2025
2 да ама не
Следват ги Пежо-Ситроен, ФВ. Единствено ги спасява собствен пазар при някои.
Франция помага на техните си, Италия вероятно крепи Фиат, а и все пак има италианци, които по навик купуват.
Коментиран от #4, #7
13:38 04.02.2025
3 Оня а форда
До коментар #1 от "Яяя":
Аз предполагам , че ще се казва Хосан .14:09 04.02.2025
4 Оня а форда
До коментар #2 от "да ама не":
За сметка на това в Европа Дания избива зъбите на всички в Европа . Сандеро прати наскоро място по продажби голфа . При SUV се задава ново предизвикателство за утвърдените марки с новия Bigster оборудван с хибридно задвижване, или бензинов двигател с втечнен нефтен газ , или дизелов двигател за други пазари.Коментиран от #6
14:15 04.02.2025
5 Карлос Госн
16:35 04.02.2025
6 Ввв
До коментар #4 от "Оня а форда":
И като се събуди чаршафът мокър!!!Коментиран от #8
17:16 04.02.2025
7 таксиджия
До коментар #2 от "да ама не":
фиат е най-проадваната марка на Стелантис въпреки лимитираният избор на двигатели и модели. Номер 1 е във Турция, Бразилия и една африканска държава. Опел е силна на немския и западно европейския пазар - немския москвич. Пежо е номер едно във Франция, във ЕС е най-желаната марка от жените. Затова и цената на пежата е по-скъпа от останалите Стелантис и Пежо вече е премиум. Това е стратегията на лелката, която тази седмица уволниха. Дано Пежо отново стане мъжка рали спорт марка.Коментиран от #9
19:49 04.02.2025
8 Оня а форда
До коментар #6 от "Ввв":
Имаш интернет ползвай го и после пак ела да си говорим за мокри чаршафи20:49 04.02.2025
9 така
До коментар #7 от "таксиджия":
В Италия прогнозата е, че тази година Тойота ще продаде най-много коли. Сега е втора. Кой можеше да предположи такова развитие.12:29 05.02.2025