Най-после: Европейската комисия ще преразгледа забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене

7 Февруари, 2025 14:20, обновена 7 Февруари, 2025 14:26 7 982 35

  • ес-
  • ек-
  • урсула фон дер лaйен-
  • двг-
  • забрана-
  • 2035

Урсула фон дер Лайен инициира "стратегически диалог" между властите, автомобилните производители, инвеститорите и синдикатите

Най-после: Европейската комисия ще преразгледа забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене - 1
Снимка: Shutterstock

Европейската комисия обмисля преразглеждане на пълната забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене, която трябва да влезе в сила през 2035 година. Вместо пълно елиминиране на такива автомобили от пазара, се предлага да се интегрират алтернативни начини за намаляване на вредните емисии, включително използването на синтетични горива, биогорива, водородни технологии и plug-in хибриди. В началото на март се очаква да бъде представен подробен антикризисен план за автомобилната индустрия.

Промяната в подхода се обяснява със сериозната криза в автомобилната индустрия

Тази криза застрашава от социални катаклизми и икономически проблеми в редица страни от ЕС. Говорейки на Световния икономически форум в Давос, германският канцлер Олаф Шолц подчерта, че Европа трябва да премине към електромобилност, но в същото време Брюксел реши, че строгата регулация може да навреди на индустрията, която все още не е готова за такъв драстичен преход.

В тази връзка председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен инициира "стратегически диалог" между властите, автомобилните производители, инвеститорите и синдикатите. Първата такава среща се състоя на 30 януари с участието на 22 компании, сред които Renault, Volvo, Volkswagen, Valeo, Tesla, както и екологични организации. Основната цел беше да се разработи нов подход към екологичните стандарти, който да позволи на автомобилната индустрия да се адаптира без сериозни икономически загуби.

Въпреки това инициативата предизвика противоречива реакция

Представители на Гражданската демократическа партия на Чешката република (ODS) заявиха, че форматът на събитието е по-скоро като PR кампания преди изборите в Германия, отколкото истински опит за спасяване на индустрията. Те разкритикуваха и състава на участниците, като смятаха, че не всички ключови играчи в автомобилния сектор са участвали в диалога.

Въпреки че подробностите за актуализираната политика все още не са разкрити, вече е очевидно, че вместо строги забрани, ЕС може да разчита на по-постепенни и разнообразни механизми за намаляване на емисиите, което ще позволи поддържането на баланс между екологичните цели и икономическата стабилност на автомобилната индустрия в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Римлянин

    19 0 Отговор
    Като мене комисарите от ЕСР . Тука има тука няма ...
  • 2 Екотерорист

    41 2 Отговор
    Чичо Дончо ги вкара у ред много бързо

    Коментиран от #10

  • 3 Бонев

    48 2 Отговор
    Пълен крах на либерастите. Всичките им опорки с които ни побъркваха се провалиха.

    Коментиран от #28

  • 4 Георги

    33 1 Отговор
    ама как го са го измислили за да замаскират простoтиятa, която се опитаха да наложат, а пазара я отхвърли
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    31 2 Отговор
    ЗЕЛЕНИТЕ узряха и вече не са ЗЕЛЕНИ ❗
  • 6 Тесльо=идиот

    3 34 Отговор
    Пушилниците трябва да бъдат забранени.Статистически е доказано.

    Коментиран от #9, #11

  • 7 Трол

    21 0 Отговор
    Забраната няма да важи за майбаси, ламборджинита и ферарита.
  • 8 честен ционист

    3 20 Отговор
    Голяма утеха, след като Бай Дончо ще направи така, че една кола с пълен резервоар да се разменя за АК-47 по тия земи.
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 1 Отговор

    До коментар #6 от "Тесльо=идиот":

    Верно си Е.Д.Е.О.Т ❗
    Евро 5 и Евро 6 нямат нищо общо с пушилниците❗ А и самите пушилници са все коли с повредени или изнесени части по ДВГ❗
  • 10 честен ционист

    6 18 Отговор

    До коментар #2 от "Екотерорист":

    При Бай Дочно ще сте късметлии, ако ви разреши да карате колело и каручки.
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Тесльо=идиот":

    Те са забранени ни сега, по закон❗
    Ама ти откъде да знаеш ❗
  • 12 мале-е-е

    21 1 Отговор
    Дончо още не е стъпил в Европа , а Брюкселския Обком вдига бял флаг.
    А , ако пусне Елон Мъск с комисията му да поработи в Европа ?
    Към закриване вървят нещата.
  • 13 Европейската комисия

    16 2 Отговор
    С тези темпове на инфлацията ще ви е все тая, каква кола няма да можете да си позволите да карате.
  • 14 Турбо

    18 1 Отговор
    Аз казах ли ВИ? Урсула се завъртя на 180°.
  • 15 Хах, хах, Еврика, Германски Здрав

    8 0 Отговор
    Разум, по добре късно отколкото никога.😁
  • 16 Гост

    11 1 Отговор
    Теслю адреналинката електричка да не получи инфаркт?
  • 17 Анонимен

    16 1 Отговор
    Според маниаците по екология прекрасно е да се движим по родните пътища като във Виетнам с колела и каруци,защото не отделят газове,а само биогазове.Милейди иска да унищожи автомобилната индустрия на Европа,като ще и издигнат паметник за това.Ще влезе в историята като лейди ликвидатор.Разбирай Терминатор.
  • 18 Уса

    16 3 Отговор
    Нищо не става от съюз,който едва работи и България няма място там
  • 19 да не би зелените

    11 0 Отговор
    Да се узрели? А дано, ама надали!
  • 20 оФчара

    6 0 Отговор
    Така е ,за да стане паличинката,трябва да се запече и от другата страна.
  • 21 ДОБРО НАЧАЛО

    14 0 Отговор
    Да не забравите да разследнате и осъдите Урсулата.
  • 22 Директора

    1 1 Отговор
    Само да не стане от 2035 на 2030 😂
  • 23 Трифонов

    6 3 Отговор
    Всичко, което се случи през последните около 15 години и което условно наричаме "неолиберални" политики, вкл. "зелената сделка", "борбата за премахване на дискриминацията спрямо хомосексуализма", постепенното разрушаване на идеята за моногамното, хетеросексуално семейство, като основна клетка на обществото (налагано от "узурпаторите" на официалната държавна власт, разбиране, защото така се осигурява положителен прираст на населението, който пък позволямва на "узурпатора на властта" да разполага с неизчерпаем ресурс от войници и работници, които да осигуряват материалните предпоставки на войните, които той води непрестанно, с цел да запази властта си и за да я разширява непрекъснато, като воюва със съседните "узурпатори"), е резултат от разбирането на съществена част от световния научен и финансов елит за това, че населението на планетата трябва спешно да се редуцира съществено, за да се гарантира бъдещето на хомосапиенс. Уви, хората се оказаха неспособни да разсъждават, като раса, като вид, а не като индивиди, които са способни да се жертват безкористно, но, най-много за някой, когото познават или обичат, но не и за да обезпечат бъдещето на вида си - резултатът е повсеместното отстъпление от тези, т.нар. "неолиберални" политики, а всъщност - необходими мерки за оцеляването на нашия вид. Ето защо, днес, повече от всякога става ясно, че изчезването на човешката цивилизация е математически неизбежно.
  • 24 таксиджия 🚖

    5 1 Отговор
    хохохохохохох

    Тесльо що стана бре!?

    Последния Софиянец повтаряше седмици подред поредната му фейк нюз, че ЕС ще ни задължи всички таксита да сме само електрички.
  • 25 НАЙ-ПОСЛЕ СЪЩОТО 💨

    5 10 Отговор
    Дишайте смрад и си давайте всичките пари на ОПЕК и в сервиза.
    Който има акъл, кара безплатно и живее на чист въздух.
    Нагоре въздухът се разрежда и буталото няма душица. Надолу смогът поврежда и мозъкът мисли колко пушена пица.

  • 26 гробар

    2 2 Отговор
    всички бизнесмени и гннyccнните и жаллки семейства ще пукнатт от задушаване с гacc и ще ги намерят paзложeни до неузнаваемост, гъмжащи от чepвeи , и ще Byнни ! Екипите на гражданска с noгнyca ще ги събират с лonaтти в гyмменните чyвaлли и ще ги изхвърлят на бyннищeто!
  • 27 Такси ТИР

    4 3 Отговор
    Таксиджиите и тираджиите са чао, това стана.
    Камиони и коли, работещи 24/7, вместо шайби, стоянки, заплати, осигуровки, болнични, мизерии и драми.

  • 28 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #3 от "Бонев":

    Айде да не се радвате толкова , че да не ви преседне !! Първо изключение се ОБСЪЖДА само и единствено за синтетични и биогорива , които първо са в пъти по- скъпи от петролните и ще стават още по- скъпи в бъдеще и това въобще , ама въобще не грее нито ушанките , нито арабите !! Всъщност не грее и любителите на ДВГ , щото ограниченията на емисиите ще си останат и ще продължат да се затягат !! Трето дори сегашните " нови " автомобили , да не говорим за 20-30 годишни кюмбета въобще , ама въобще не могат да работят с тях !! Единствено могат да работят със синтетичен метан , ако им се сложи чисто нова уредба за 3-4 000 евра и самия синтетичен метан в момента струва 3-4 евро на килограм , тоест поне два пъти ПОВЕЧЕ от дизел !! И колкото и да е синтетичен и екологичен това дето излиза от ауспуха си е чиста отрова , тоест в населено места пак ще си е забранен !! Освен това при дял от 10-15 % най- много след 2035 на такива коли познайте на какво цени ще са , след като сегашните масови кюмбета вече не падат под 30 000 евра !!! Тоест това не е радост за тукашните форумни разбирачи , а за една шепа имащи хора на запад , които ще могат да си позволят "премиум" кюмбета на цени 80-100 000 евра за извънградските си имения и пътувания в провинцията , за разлика от масовия транспорт с електромобили !! И понеже на запад много малко от имащите страдат от комплексите на петролофилите тук , а и точно те са най- големите защитници на екологията и дори сега масово карат

    Коментиран от #30

  • 29 Кога

    7 0 Отговор
    ще отменят безсмислената търговия с въглеродни емисии. Вдигат цените на всичко, а печалбите са за финансовия сектор. Пълна измама е ЕС законодателството.
  • 30 Мислещ

    3 4 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Така е, колега. След 16-17 години и 5-600 хил. км подмяната на батерията при връщане на старата е 3000 евро към момента, тогава не знам колко ще е. Но знам, че на година заминават едно 4-5000 лв за гориво. А за изгорелите газове, дето се хвърлят в лицето на хората, там е страшно.

    Коментиран от #35

  • 31 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор
    Кандисаха вече , но след като ликвидираха автомобилното производство .
  • 32 Доктора

    1 0 Отговор
    Както казваме ние счупи си двата крака а после иди на доктор да те опрявя.
  • 33 голям смях

    0 0 Отговор
    много бързо се преоретираха
  • 34 у нас

    0 0 Отговор
    у нас е по-добре електричка. Фотоволтаиците зареждат през деня батерии, които вечерта зареждат колата. Може и китайска. Примерно BYD. Никой не изминава дневно повече от 250 300 км.
  • 35 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Мислещ":

    Поставял ли си си въпроса колко екологично е производството на батерии? Поставял ли си си въпроса до колко екологично е депонирането и рециклирането на батериите? Дали електричеството, с което зареждаш батерията си е добита по екологичен начин? Колко земеделка земя се унищожи за соларни паркове, за да си придвижваш задника екологично?
    Не , че съм против, но още прекалено рано да отричаме ДВГ.