Европейската комисия обмисля преразглеждане на пълната забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене, която трябва да влезе в сила през 2035 година. Вместо пълно елиминиране на такива автомобили от пазара, се предлага да се интегрират алтернативни начини за намаляване на вредните емисии, включително използването на синтетични горива, биогорива, водородни технологии и plug-in хибриди. В началото на март се очаква да бъде представен подробен антикризисен план за автомобилната индустрия.
Промяната в подхода се обяснява със сериозната криза в автомобилната индустрия
Тази криза застрашава от социални катаклизми и икономически проблеми в редица страни от ЕС. Говорейки на Световния икономически форум в Давос, германският канцлер Олаф Шолц подчерта, че Европа трябва да премине към електромобилност, но в същото време Брюксел реши, че строгата регулация може да навреди на индустрията, която все още не е готова за такъв драстичен преход.
В тази връзка председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен инициира "стратегически диалог" между властите, автомобилните производители, инвеститорите и синдикатите. Първата такава среща се състоя на 30 януари с участието на 22 компании, сред които Renault, Volvo, Volkswagen, Valeo, Tesla, както и екологични организации. Основната цел беше да се разработи нов подход към екологичните стандарти, който да позволи на автомобилната индустрия да се адаптира без сериозни икономически загуби.
Въпреки това инициативата предизвика противоречива реакция
Представители на Гражданската демократическа партия на Чешката република (ODS) заявиха, че форматът на събитието е по-скоро като PR кампания преди изборите в Германия, отколкото истински опит за спасяване на индустрията. Те разкритикуваха и състава на участниците, като смятаха, че не всички ключови играчи в автомобилния сектор са участвали в диалога.
Въпреки че подробностите за актуализираната политика все още не са разкрити, вече е очевидно, че вместо строги забрани, ЕС може да разчита на по-постепенни и разнообразни механизми за намаляване на емисиите, което ще позволи поддържането на баланс между екологичните цели и икономическата стабилност на автомобилната индустрия в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Римлянин
14:28 07.02.2025
2 Екотерорист
Коментиран от #10
14:30 07.02.2025
3 Бонев
Коментиран от #28
14:30 07.02.2025
4 Георги
14:30 07.02.2025
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
14:32 07.02.2025
6 Тесльо=идиот
Коментиран от #9, #11
14:32 07.02.2025
7 Трол
14:33 07.02.2025
8 честен ционист
14:34 07.02.2025
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Тесльо=идиот":
Верно си Е.Д.Е.О.Т ❗Евро 5 и Евро 6 нямат нищо общо с пушилниците❗ А и самите пушилници са все коли с повредени или изнесени части по ДВГ❗
14:35 07.02.2025
10 честен ционист
До коментар #2 от "Екотерорист":
При Бай Дочно ще сте късметлии, ако ви разреши да карате колело и каручки.14:35 07.02.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Тесльо=идиот":
Те са забранени ни сега, по закон❗Ама ти откъде да знаеш ❗
14:37 07.02.2025
12 мале-е-е
А , ако пусне Елон Мъск с комисията му да поработи в Европа ?
Към закриване вървят нещата.
14:38 07.02.2025
13 Европейската комисия
14:38 07.02.2025
14 Турбо
14:39 07.02.2025
15 Хах, хах, Еврика, Германски Здрав
14:42 07.02.2025
16 Гост
14:47 07.02.2025
17 Анонимен
14:49 07.02.2025
18 Уса
14:49 07.02.2025
19 да не би зелените
14:49 07.02.2025
20 оФчара
14:58 07.02.2025
21 ДОБРО НАЧАЛО
15:00 07.02.2025
22 Директора
15:02 07.02.2025
23 Трифонов
15:03 07.02.2025
24 таксиджия 🚖
Тесльо що стана бре!?
Последния Софиянец повтаряше седмици подред поредната му фейк нюз, че ЕС ще ни задължи всички таксита да сме само електрички.
15:03 07.02.2025
25 НАЙ-ПОСЛЕ СЪЩОТО 💨
Който има акъл, кара безплатно и живее на чист въздух.
Нагоре въздухът се разрежда и буталото няма душица. Надолу смогът поврежда и мозъкът мисли колко пушена пица.
15:15 07.02.2025
26 гробар
15:32 07.02.2025
27 Такси ТИР
Камиони и коли, работещи 24/7, вместо шайби, стоянки, заплати, осигуровки, болнични, мизерии и драми.
15:39 07.02.2025
28 гост
До коментар #3 от "Бонев":
Айде да не се радвате толкова , че да не ви преседне !! Първо изключение се ОБСЪЖДА само и единствено за синтетични и биогорива , които първо са в пъти по- скъпи от петролните и ще стават още по- скъпи в бъдеще и това въобще , ама въобще не грее нито ушанките , нито арабите !! Всъщност не грее и любителите на ДВГ , щото ограниченията на емисиите ще си останат и ще продължат да се затягат !! Трето дори сегашните " нови " автомобили , да не говорим за 20-30 годишни кюмбета въобще , ама въобще не могат да работят с тях !! Единствено могат да работят със синтетичен метан , ако им се сложи чисто нова уредба за 3-4 000 евра и самия синтетичен метан в момента струва 3-4 евро на килограм , тоест поне два пъти ПОВЕЧЕ от дизел !! И колкото и да е синтетичен и екологичен това дето излиза от ауспуха си е чиста отрова , тоест в населено места пак ще си е забранен !! Освен това при дял от 10-15 % най- много след 2035 на такива коли познайте на какво цени ще са , след като сегашните масови кюмбета вече не падат под 30 000 евра !!! Тоест това не е радост за тукашните форумни разбирачи , а за една шепа имащи хора на запад , които ще могат да си позволят "премиум" кюмбета на цени 80-100 000 евра за извънградските си имения и пътувания в провинцията , за разлика от масовия транспорт с електромобили !! И понеже на запад много малко от имащите страдат от комплексите на петролофилите тук , а и точно те са най- големите защитници на екологията и дори сега масово каратКоментиран от #30
15:48 07.02.2025
29 Кога
15:53 07.02.2025
30 Мислещ
До коментар #28 от "гост":
Така е, колега. След 16-17 години и 5-600 хил. км подмяната на батерията при връщане на старата е 3000 евро към момента, тогава не знам колко ще е. Но знам, че на година заминават едно 4-5000 лв за гориво. А за изгорелите газове, дето се хвърлят в лицето на хората, там е страшно.Коментиран от #35
16:01 07.02.2025
31 Пилот на Ферари
16:27 07.02.2025
32 Доктора
16:43 07.02.2025
33 голям смях
16:51 07.02.2025
34 у нас
17:06 07.02.2025
35 гост
До коментар #30 от "Мислещ":
Поставял ли си си въпроса колко екологично е производството на батерии? Поставял ли си си въпроса до колко екологично е депонирането и рециклирането на батериите? Дали електричеството, с което зареждаш батерията си е добита по екологичен начин? Колко земеделка земя се унищожи за соларни паркове, за да си придвижваш задника екологично?Не , че съм против, но още прекалено рано да отричаме ДВГ.
17:09 07.02.2025