Купувате нов кросоувър и след 10 години го продавате за почти 50% от стойността му. Знаете ли кой е този автомобил?

9 Февруари, 2025 10:00 31 655 35

  • кросоувъри-
  • азиатски автомобили-
  • цена-
  • безценяване

Лидерът в тази класация запазва почти 70 процента от стойността си след пет години експлоатация

Купувате нов кросоувър и след 10 години го продавате за почти 50% от стойността му. Знаете ли кой е този автомобил? - 1

Анализът на тези любопитни резултати е направен през четвъртото тримесечие на миналата година от специалисти от маркетинговата агенция NAPI. Анализаторите сравняват остатъчната стойност на популярни и у нас японски и корейски кросоувъри.

Това са Kia Sorento, Mitsubishi Pajero Sport, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, както и Toyota RAV4, Mazda CX-5, Kia Sportage и Hyundai Tucson. Прави впечатление, че сред тях липсва един от бестселърите Honda CR-V, но от NAPI не уточняват защо са го пропуснали. Но както и да е, да разгледаме резултатите на останалите азиатски кросоувъри.

Според експертите, след продажбата на петгодишна Toyota RAV4 , собственикът ще трябва да плати допълнителни само 32 процента от цената ѝ, за да закупи нов подобен кросоувър. След десет години експлоатация надбавката ще бъде 54.7 процента. Това означава, че след пет години RAV4 запазва 68 процента от стойността си, а след десет години - 45 процента.

Kia Sorento и Sportage запазват 51 и 64 процента, съответно от първоначалната си цена след пет години. При Mitsubishi Pajero Sport и Outlander процентите са съответно 59 и 47. В списъка на най-ликвидните модели за препродажба са още Subaru Forester с 55 процента, както и Mazda CX-5 с 63 процента и Hyundai Tucson, който е с резултат от 61 процента остатъчна стойност.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 спас

    19 66 Отговор
    ха ха да правиш анализ на кросоувъри и да не сложиш основоположника на този клас Нисан кашкай ... смях

    Коментиран от #31

  • 2 1488

    22 13 Отговор
    а аз моя дзвер (голф 4, 2.3 v5 150 коня) дето го жуля на газ за колко мога да го "прадам" ?

    Коментиран от #12, #21

  • 3 Гост

    59 4 Отговор
    В момента всички. Преди 10 години запазен автомобил на 10 г. и 100 хил. км. струвал 75000 като нов се продаваше за 7500 лв. Сега за 10-годишни с 300 хил. км. се мъчат да вземат 40000 лв...
  • 4 Пич

    22 35 Отговор
    Маздата и Тойотата стават за нищо !
  • 5 Гайдар

    22 16 Отговор
    Всички класации за обезценяване на автомобили от години победители са Шкода и Тойота.Просто хората са доволни от тях и взимат следващият модел

    Коментиран от #9

  • 6 а инфалцията?

    50 3 Отговор
    като гледам как върви инфлацията, след още 100 години тия джипове ще струват повече от колкото сте ги купили като нови само дето с тия пари така де вестници нищо не можете с купите ама все тая гледа се цифрата не цената
  • 7 Ха ха ха Немски кренверш с антена

    43 22 Отговор
    4х4 обвит с кожа алкантра и хромирани духалки на парното.Немските барутници пак ги няма, защото в момента на закупуване след 1 минута си изгубил 50%
    Моята класация е друга:
    1-Тойота
    2-Хонда
  • 8 КОЙ

    37 20 Отговор
    Човек който е имал Фиат, Рено, Ситроен, Форд, Опел не смее и да помисли пак да си купи този марка - просто са трошливи много.Не случайно се карат предимно в Европа. По света, Азия, Африка и Америка предимно корейски и японски марки

    Коментиран от #34

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 оня с коня

    29 22 Отговор
    Статията е с подвеждаща идея- НЯМА ЗНАЧЕНИЕ на колко години е Колата,а КАК е експлоатирана,на колко километра е,дали е била "Гаражна" и т.н.Излишно е да се напомня че "Порше" държи Първенството в запазване на Цената и никакви Далекоизточни "Автопроизведения" не могат да се мерят с него.

    Коментиран от #29

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Веднага ти отговарям

    31 1 Отговор

    До коментар #2 от "1488":

    Отиваш до Перник оставяш ключа вътре пишеш бележка.Подаряват ме! Хващаш си влака и се пребираш доволен.😀😂🤣
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ЗОРО

    18 7 Отговор
    Някой с мнение за СУЗУКИ ВИТАРА?

    Коментиран от #33

  • 15 Анонимен

    44 7 Отговор
    Дреме ми колко била цената след десет години. Аз си карам едната тойота вече 20г, обиколих цяла Европа с нея, на 480 000км е и върви напълно безпроблемно. Така или иначе вече струва 6-7 000лв, ще я карам докато се счупи. Ако издържи оше 5-6г, така или иначе се пенсионирам и мисля да спра да шофирам, ще я хвърля на скрап.
  • 16 АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ

    19 22 Отговор
    ЗАВИСИ И КАКВО СЕ РАЗБИРА ПОД СТАР АВТОМОБИЛ
    И КАКВИ ЕКСТРИ ИМА
    ..... НАПРИМЕР ДЖИП ГРАНД ЧЕРОКИ С ВЪЗДУШНО ОКАЧВАНЕ - ОТ 29 СМ ВИСОЧИНА ПОД КАРТЕРА ДО 15 СМ ВИСОЧИНА ПОД КАРТЕРА, ПЪЛНА КОЖА, ДВОЙНА КУТИЯ ВИСОКИ , НИСКИ ПРЕДАВКИ, 360 ГРАДУСА КАМЕРА , И Т.Н НА 40 000 КМ Е КЪМ 75-80 000 ЛЕВА ПРИ НАС В САЩ
    .....
    А НИКОЙ ОТ ПОСОЧЕНИТЕ ПО - ГОРЕ АВТОМОБИЛИ НЯМА ТЕЗИ ЕКСТРИ :))
  • 17 ДЕТРОЙТ РЕД УИНГС

    13 34 Отговор
    МОЯТА КЛАСАЦИЯ ?
    - Г ВАГОНА НА МЕРСЕДЕС , ВСИЧКИ МОДЕЛИ
    - ДЖИП ГРАНД ЧЕРОКИ ТРЕЙЛХОУК, АЛТИТЮДЕ, СЪМИТ, СЪМИТ ЕКСТРА
    - ДЖИП ВАГОНЕЕР С ОФФРОУД ПАКЕТА ,
    - ЛЕКСУС ДЖИ ИКС 460
    - ТОЙОТА ЛЕНД КРУИЗЪР , БЕЗ 1958 МОДЕЛА !
    - ДЖИП ВРАНГЛЕР И ДЖИП ГЛАДИАТОР САМО РУБИКОН МОДЕЛА С КОЖЕНИ СЕДАЛКИ
    - ШЕВРОЛЕТ ТАХО ЗЕТ 71 С ПАКЕТ ЗА ОФРОУД С МНОГО УСЛОВНОСТИ
    ..... И ВСИЧКИ ДА СА С 6 ЦИЛИНДЪРА :))
    .......

    Коментиран от #26

  • 18 “ПрАдавам”

    8 2 Отговор
    прАдни.
  • 19 Бръм

    22 9 Отговор
    Вярна е статията, и аз търся 10г СУВ за 40-50к и 200 000 км пробег, що да си купя нещо ново за същите пари!?
    Даже заглеждам едни 20г - от 20к лв, много са добри, евтинджос. Що да си взема нов курник с тия пари, като може да взема доказала се машина!?
    И да знаете, понятието ,,умора на материала" го има само в книгите (за тия дето могат да четат).

    Коментиран от #20

  • 20 ДЕТРОЙТ РЕД УИНГС

    10 10 Отговор

    До коментар #19 от "Бръм":

    ОНЯ ДЕН КУПИХМЕ ВРЕМЕННА КОЛА НА ЕДИН ПРИЯТЕЛ .... ЕДНА ИНДИАНКА УДАРИ НА Т КАДИЛАКА ЕСКАЛЕЙД И 100% ЩЕТА
    .....
    ЗА БЪЛГАРСКИ 20 000 ЛЕВА С ДДС -ТО УСПЯХМЕ ДА МУ ВЗЕМЕМ ДЖИП ГРАНД ЧЕРОКИ НА 140 000КМ МОДЕЛ 2015 ГОДИНА :) КОЖЕН САЛОН , АВТОМАТИЧНИ СЕДАЛКИ С ПОДГРЯВАНЕ , НЯМА ВЪЗДУШНОТО ОКАЧВАНЕ :))

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Бръм

    17 6 Отговор

    До коментар #20 от "ДЕТРОЙТ РЕД УИНГС":

    Ти па, малко сте се минали.....сигурно е с превъртян километраж, не като нашите търговци - за тия пари 2008г, дизел, един собственик 1950г, нов внос от официално представителство, история по книжка и свидетелски показания, прехвърляне без нотариус, съдействие в КАТ/Доверен сервиз/авточасти, гаранция 2г - Франция!
    Не ми хвали тия жулени американки, най-доброто е в Европа е тук.
  • 23 Филип Тотю до#1

    17 3 Отговор
    Спасе от кое племе идваш,.,.кашкай?
  • 24 име

    9 14 Отговор
    Кросоувърите са за меки китки. Най-много държат цени г-класите и дефендърите. Старите имам предвид, новите паркетни г-класи не знам как са.
  • 25 икономията майка на мизерията

    19 1 Отговор
    Слагайте повече метал и по-яки двигатели и ще имате по-здрави коли
  • 26 Даа, караш

    12 1 Отговор

    До коментар #17 от "ДЕТРОЙТ РЕД УИНГС":

    Го на село. Кооаш една дупка под него. И започваш яка експлоатация като кф. Щото всеки от тия твойте само за това става.
  • 27 Зависи от състоянието

    11 1 Отговор
    Има много фактори които определят цената.Виждал съм 3-годишни коли на 350000км.А също и 15год на 120хил км.Има подържани и неподържани,блъскани ,трошляци и т,н.
  • 28 Тесльо=идиот

    5 8 Отговор
    Електромобилите Тесла имат най високата остатъчна стойност.Статистически е доказано.
  • 29 Ерсте банк

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "оня с коня":

    Сигурно, сигурно!

    "Кайен" вероятно висока цена държи, а? Гледам първото поколение за 6-7000 лв.

    Коментиран от #30

  • 30 Ало, разбирача!

    3 5 Отговор

    До коментар #29 от "Ерсте банк":

    Първо поколение на Кайен е вече на 23 г.! А по- коректното сравнение е дали можеш да си купиш 10 годишен Кайен,Урус или Г-класа на цената на 10 годишна РАВ-ка!?
  • 31 Аз съм

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "спас":

    така е, само че след тези години кашкавалчо няма никаква остатъчна стойност!
  • 32 Коста

    16 0 Отговор
    Че Кашкая е най-смотаната кола още като нова. Кво остава след 5 год ?
  • 33 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "ЗОРО":

    к.енеф е, недей ....................
  • 34 Палячо

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "КОЙ":

    Иди в Африка, да видиш как въобще не се карат френски коли
  • 35 има сериозен

    5 0 Отговор
    балон с колите втора ръка. Докато има балъченца да ги купуват - ще има и акули да ги продават... За бараки, купени от Австрия за 3к евро - тука искат 15к евро - лекото освежаване и пръскане върху ръждата с черен спрей вдига цената 5 пъти?!