Европейският съюз, изправен пред потенциален срив в автомобилната индустрия, отстъпва от крайния срок за налагане на санкции за емисиите на CO2 до 2025 г. Вместо строга годишна проверка на спазването на изискванията, производителите на автомобили сега ще получат тригодишен срок за постигане на целите - ход, описан от председателя Урсула фон дер Лайен като „целенасочено изменение“.
Това не е просто промяна, а спасителен пояс. Съгласно първоначалните правила производителите, които превишават средните стойности на емисиите на CO2 в ЕС, щяха да бъдат подложени на ужасяващи глоби: 95 евро на грам превишение на CO2, умножени по броя на продадените автомобили. Главният изпълнителен директор на Renault, Лука де Мео, предупреди за потенциален удар в размер на 15 милиарда евро за индустрията.
Натискът за промяна беше огромен, подхранван от молбите на индустрията и от призрака на ответните американски мита при евентуално президентство на Тръмп. Фон дер Лайен призна нуждата от „повече гъвкавост“, балансирайки между исканията на спазващите изискванията производители и тези, които търсят по-„прагматичен“ подход в един бурен период.
„Даването на повече пространство за дишане на индустрията“, както се изрази тя, означава „повече яснота, без да се променят целите“. ЕС е убеден, че това изменение ще бъде прието бързо.
Италианският министър на промишлеността Адолфо Урсо приветства решението като „спасение“ за европейския автомобилен сектор, заявявайки, че то оправдава позицията на Италия. Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA, която по-рано предупреди за отрицателното въздействие на първоначалните правила върху конкурентоспособността, все още не е направила официално изявление.
Тази промяна в политиката настъпва в условията на перфектна буря за автомобилната индустрия: скъпоструващ преход към електрически превозни средства, ожесточена конкуренция от страна на китайските и американските производители и надвиснала заплаха от търговски войни. Решението на ЕС е ясен опит да осигури стабилност и да предотврати потенциална икономическа криза в автомобилния сектор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този
Коментиран от #5, #13, #14
10:43 04.03.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 хубаво
10:49 04.03.2025
4 Порно
11:00 04.03.2025
5 Гост
До коментар #1 от "Този":
Всичко временно остава за постоянно.Урсула няма да си признае грешката.11:04 04.03.2025
6 Хак
11:12 04.03.2025
7 Ех тези либерасти
Коментиран от #8
11:20 04.03.2025
8 Този
До коментар #7 от "Ех тези либерасти":
И да има такъд данък то той би просъществувал месец-два. Горе-долу колкото и държавата украйна...11:22 04.03.2025
9 Пхзспзпз
11:35 04.03.2025
10 Гунчо
11:37 04.03.2025
11 Кюмбе
Така и евро индустрията не можела без прави кюмбета, затова всички трябва да дишат отрова, вместо да се изрине цялата тази гняc.
Коментиран от #12
11:53 04.03.2025
12 Този
До коментар #11 от "Кюмбе":
Ся тъпо е да правиш аналогия с очила и по-специално с немска оптична компания станала нарицателно. Плюс това не знам дали си запознат ама въздуха има свойството да се движи в пространството, иначе казано-духа вятър... Днес евроатлантически филтриран и пречистен въздух се движи към Китай или САЩ а утре гадният и наситен с бог знае каква гняс пътува към европата... Ми звучи ми много-добро основание да се затрием като икономика. Хем чат-пат ще вдишват чист въздух конкуренцията хем ще се загробим и щем нещем ще си продадем бизнесите на същите...13:22 04.03.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ясно ли е
14:39 04.03.2025
16 Техно
14:55 04.03.2025
17 Българин
15:16 04.03.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 купете си коли
18:09 04.03.2025
20 Много са
22:21 04.03.2025
21 СССР Отстъпи !
22:57 04.03.2025
22 По-точно
13:29 05.03.2025