BYD разглежда възможности за трети завод в Европа

4 Март, 2025 13:24 897 9

  • byd-
  • европа-
  • завод-
  • производство

Компанията иска да произвежда 600 хиляди коли годишно

BYD разглежда възможности за трети завод в Европа - 1

BYD значително засилва присъствието си на европейския пазар и планира изграждането на трети завод, въпреки сравнително скромните продажби в момента. Китайският автомобилен производител, който миналата година продаде по-малко от 50 000 автомобила в Европа, има за цел да достигне годишен производствен капацитет от 600 000 единици на континента, всички за европейския пазар.

Това разширяване е стратегически замислено, за да се намали въздействието на потенциалните мита на ЕС върху автомобилите, внасяни от Китай. Заводът на BYD в Унгария, който в момента е в процес на изграждане, първоначално ще произвежда 150 000 единици годишно, като се планира този капацитет да бъде удвоен на втори етап. Планиран е и завод в Турция с подобно производство. В момента компанията активно проучва възможностите за изграждане на трети европейски обект, което показва ясното намерение за изграждане на силна местна производствена мрежа. Освен това BYD, основен производител на батерийни клетки, обмисля да създаде производство на батерии в Европа.

Производството в унгарския завод е планирано да започне до края на 2025 г., докато турското предприятие се очаква да заработи до средата на 2026 г. Производството в Турция предлага предимството на безмитен достъп до ЕС, а BYD очаква значителен растеж на самия турски пазар.

Европейският пазар на дребно на BYD все още се разработва. След реорганизацията на продажбите в Германия, BYD Europe вече управлява директно дистрибуцията. Компанията е селективна в партньорствата си с дилъри, като дава предимство на опитни дилъри и първокласни локации, което води до ограничен брой шоуруми.

Въпреки че в момента BYD предлага редица модели в Германия, компанията планира да разшири допълнително своите предложения, включително въвеждането на луксозната си марка Denza. Denza, която преди беше съвместно предприятие с Mercedes, сега е изцяло собственост на BYD.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бою циганина

    6 0 Отговор
    нещат при мен щото съм рекетьор и бандит
  • 2 А50

    10 0 Отговор
    Колко сме зле, иначе на напомпани политици го докарваме. Никой нищо не прави в тая държава, а сме раздали концесии без пари

    Коментиран от #3

  • 3 бою циганина

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "А50":

    дал съм концесии на дъндито ама те ми носят кмлчета и пачки а летището си го дадох на мен
  • 4 Мозъчен тръст

    6 1 Отговор
    ЕС с бързи темпове се превръща в китайска колония
  • 5 Реалист

    9 0 Отговор
    Всичкй инвевтитори заобикалят българия капто миризливо л. Защо ли?
  • 6 ГОЛАТА ИСТИНА

    9 1 Отговор
    "Производството в Турция предлага предимството на безмитен достъп до ЕС"....да не би да съм проспал влизането на Турция в ЕС ? Или статията е леко подвеждаща..
  • 7 Перо

    5 0 Отговор
    Ще отидат в Сърбия, тук джендърията е непредвидима и няма кадри!
  • 8 Ами да

    1 1 Отговор
    Има по хубави китайки!
  • 9 Хвххдзспд

    0 0 Отговор
    Че те първите два произведоха ли нещо вече? Иначе и аз планувам скоро да започна да се храня здравословно, да отслабна и да изкарам плочки на корема.