Nissan потвърди напускането на главния изпълнителен директор Макото Учида, а Иван Еспиноса, настоящият главен директор по планирането, ще поеме ръководството на 1 април. Тази промяна в ръководството, за която бе взето решение по време на среща на борда на директорите, има за цел да се справи с настоящите предизвикателства пред Nissan и да позиционира компанията за бъдещ растеж.
Напускането на Учида отново разпали спекулациите за потенциално сливане с Honda. Съобщенията сочат, че Honda остава отворена за дискусии при условие, че Учида бъде отстранен. Въпреки това бордът на Nissan не е обсъждал темата по време на срещата си. Предишните преговори за сливане се провалиха, когато Honda се опита да преструктурира споразумението, изисквайки Nissan да стане дъщерно дружество, а не да създаде съвместен холдинг.

Независимо от участието на Honda, Nissan е изправен пред значителни пречки. Компанията обяви план за преструктуриране, включващ съкращаване на 9000 работни места, 20% намаление на глобалния производствен капацитет и затваряне на множество заводи, като се започне със завод в Тайланд. Намаляват се смените и в американските заводи в Тенеси и Мисисипи.
Nissan прилага мерки за намаляване на разходите в различни области. Сроковете за разработване на нови модели се съкращават драстично, като целта е 37 месеца за следващото поколение и 30 месеца за последващите модели. Сложността на частите също се намалява със 70% и се възприема опростен дизайнерски език, за да се рационализира производството и да се намалят разходите.
Еспиноса, ветеран от Nissan, наследява компания, която се бори със значителни дългове, застаряваща продуктова гама и високи оперативни разходи. Следващите години ще бъдат от решаващо значение за Nissan, тъй като той ще се справи с тези предизвикателства и ще се стреми да възвърне конкурентното си предимство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
12:54 11.03.2025