Jaguar започва радикална трансформация на марката, което е авантюра с високи залози и може да отчужди съществуващата клиентска база в търсене на нови, заможни клиенти. Компанията открито признава, че до 85 % от настоящите ѝ купувачи може да не ги последват в това пътуване с електрически двигател, което е пресметнат риск, за да се препозиционира като ексклузивна, скъпа марка.
Тази драматична промяна вече е в ход, като Jaguar постепенно извежда от употреба по-голямата част от настоящата си гама, което води до рязък спад в продажбите. От пика от 180 833 единици през 2018 г., продажбите паднаха до едва 33 000 през 2024 г., което представлява зашеметяващ спад от 82%. След като XE, XF, F-Type, E-Pace и I-Pace вече са спрени от производство, а засега в производство остава само F-Pace, през 2025 г. се очаква по-нататъшен спад на продажбите.
Спорният Type 00 Concept, електрически Grand Tourer с шестцифрена цена, представлява авангардът на тази нова ера. Jaguar се насочва към заможните градски жители, като дава приоритет на дизайна и ексклузивността пред традиционната динамика на шофиране. Компанията вярва, че тези купувачи дават приоритет на естетиката и интериорния дизайн, като съображенията за задвижването заемат по-ниско място в списъка им.
Макар че Jaguar се надява да запази някои собственици на F-Type, марката е напълно отдадена на изцяло електрическо бъдеще, без да планира варианти с двигатели с вътрешно горене. Компанията предвижда електромобилите да се превърнат в доминиращо задвижване до 2030 г. и критикува настоящата липса на истински вълнуващи електрически автомобили на пазара. Успехът на тази смела стратегия зависи от привличането на достатъчен брой нови, заможни клиенти - авантюра, която ще се отрази на данните за продажбите през следващите години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
16:10 11.03.2025
2 Историк
16:22 11.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ягуар
16:29 11.03.2025
5 Интересен подход
16:30 11.03.2025
6 Буха ха
16:56 11.03.2025
7 Варна 3
17:25 11.03.2025