Новата Toyota Supra се оказа по-скъпа от Porsche 911

20 Март, 2025 13:52 1 374 8

  • toyota-
  • supra-
  • gr supra-
  • final edition

Final Edition започва от 142 800 евро в Европа

Новата Toyota Supra се оказа по-скъпа от Porsche 911 - 1

Завесата пада над петото поколение на Toyota Supra, а A90 Final Edition е екстравагантното му сбогуване. Ограничена само до 300 бройки, тази последна итерация се появява на европейските пазари с цена, която предизвиква дебати.

С цената от 142 800 евро в Германия A90 Final Edition навлиза в територия, която обикновено се заема от Porsche 911. В сравнение с базовата GR Supra в Германия, която започва от по-разумната цена от 63 250 евро, цената на Final Edition е сравнима с тази на базово 911 Carrera.

Новата Toyota Supra се оказа по-скъпа от Porsche 911

Към интригата се прибавя и изборът на двигател. Въпреки пламенните надежди за S58 с M-двигател, Final Edition запазва познатия редови шестцилиндров двигател B58, макар и с леко повишена мощност до 435 к.с. Макар че това е добре дошло увеличение спрямо стандартната Supra 3.0, то не е промяната в играта, която мнозина очакваха. Ръчната трансмисия е единствената опция - поклон пред пуристите, но и спорна точка за тези, които предпочитат 8-степенния автоматик на ZF.

Фокусът на Final Edition обаче не е върху суровата мощност, а по-скоро върху усъвършенстваното представяне на писта. То може да се похвали с адаптирано за моторните спортове окачване KW с регулируеми амортисьори, коригирани ъгли на наклона за увеличаване на сцеплението и оптимизирано управление и контрол на диференциала. Укрепването на каросерията и по-широките гуми върху олекотени джанти допълнително подобряват уменията му за управление.Спирачната система също е значително подобрена, като се отличава със спирачки Brembo.

Новата Toyota Supra се оказа по-скъпа от Porsche 911

Визуално Final Edition се отличава с карбонов аеродинамичен пакет, включващ вдъхновено от GT4 задно крило, и титаниева изпускателна система Akrapovic. Отвътре седалките Recaro от въглеродни влакна, тапицерията от Alcantara и червените акценти създават атмосфера, насочена към пистата.

Макар че A90 Final Edition предлага завладяващ пакет от подобрения на представянето и ексклузивни функции, неговата прекомерна цена повдига въпроса: дали наистина си заслужава премията, или е просто колекционерски екземпляр за най-отдадените фенове на Supra?


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 сектант

    1 8 Отговор
    300 бона за бмв х4 леле
  • 3 Знайко

    9 2 Отговор
    Кво и има на цената?
    Ако им е скъпа на европейците, да вдигната митата и ще поевтинее значително.
    Ако може един семеен SUV с предно тежащ 2500 кг да струва 100 бона , защо бегачката да не може да е 140?
    Ако отидеш в представителството на Тойота и им кажеш : Имам едни излишни кинти и искам да си купя от вас WRC модела на Ярис GR дето го караше оня известния....как му беше името..... най-верочтно ще ти кажат , че не се продава. Така че при спортните коли сумите са други. Отделно 300 бройки са си колекционерска серия и ще са продадени преди да почнат да ги произвеждат, независимо на каква цена.
    По цената дебатират чичковци , които ще живеят по-дълго ако не се качват на тази кола.
  • 4 Aлфа Bълкът

    8 3 Отговор
    Като ДВГ му е БМВ каква тойота е това?

    Коментиран от #8

  • 5 Нека

    0 0 Отговор
    Да остани !
  • 6 Антон

    2 2 Отговор
    Ахахах, вижте му салона на това недоразумение, сякаш гледаш автомобил от преди 15 год! Категорично не съм почитател на тъч екраните, но сравнете това извращение със салона на едно 911 дори в базов вариант и ще разберете защо едното е тойота другото Порше! Тотална деградация от всички азиатски марки! Все оше нямат и не могат да направят истински конкурент на някоя доказана европейска спортна марка!
  • 7 Гост

    2 0 Отговор
    Toyota и Porsche в едно изречение? Абе, вие нещо май, виу, виу, виу....
  • 8 На това

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":

    като му видиш врътките на климатика и бутоните за радиото, отново правиш асоциация с БМВ. Такива мисля бяха в по-евтините им модели от преди 2-3-4 години. Добре че са БМВ тези да пуснат някакъв модел различен от ярис и корола.