Завесата пада над петото поколение на Toyota Supra, а A90 Final Edition е екстравагантното му сбогуване. Ограничена само до 300 бройки, тази последна итерация се появява на европейските пазари с цена, която предизвиква дебати.
С цената от 142 800 евро в Германия A90 Final Edition навлиза в територия, която обикновено се заема от Porsche 911. В сравнение с базовата GR Supra в Германия, която започва от по-разумната цена от 63 250 евро, цената на Final Edition е сравнима с тази на базово 911 Carrera.

Към интригата се прибавя и изборът на двигател. Въпреки пламенните надежди за S58 с M-двигател, Final Edition запазва познатия редови шестцилиндров двигател B58, макар и с леко повишена мощност до 435 к.с. Макар че това е добре дошло увеличение спрямо стандартната Supra 3.0, то не е промяната в играта, която мнозина очакваха. Ръчната трансмисия е единствената опция - поклон пред пуристите, но и спорна точка за тези, които предпочитат 8-степенния автоматик на ZF.
Фокусът на Final Edition обаче не е върху суровата мощност, а по-скоро върху усъвършенстваното представяне на писта. То може да се похвали с адаптирано за моторните спортове окачване KW с регулируеми амортисьори, коригирани ъгли на наклона за увеличаване на сцеплението и оптимизирано управление и контрол на диференциала. Укрепването на каросерията и по-широките гуми върху олекотени джанти допълнително подобряват уменията му за управление.Спирачната система също е значително подобрена, като се отличава със спирачки Brembo.

Визуално Final Edition се отличава с карбонов аеродинамичен пакет, включващ вдъхновено от GT4 задно крило, и титаниева изпускателна система Akrapovic. Отвътре седалките Recaro от въглеродни влакна, тапицерията от Alcantara и червените акценти създават атмосфера, насочена към пистата.
Макар че A90 Final Edition предлага завладяващ пакет от подобрения на представянето и ексклузивни функции, неговата прекомерна цена повдига въпроса: дали наистина си заслужава премията, или е просто колекционерски екземпляр за най-отдадените фенове на Supra?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 сектант
13:56 20.03.2025
3 Знайко
Ако им е скъпа на европейците, да вдигната митата и ще поевтинее значително.
Ако може един семеен SUV с предно тежащ 2500 кг да струва 100 бона , защо бегачката да не може да е 140?
Ако отидеш в представителството на Тойота и им кажеш : Имам едни излишни кинти и искам да си купя от вас WRC модела на Ярис GR дето го караше оня известния....как му беше името..... най-верочтно ще ти кажат , че не се продава. Така че при спортните коли сумите са други. Отделно 300 бройки са си колекционерска серия и ще са продадени преди да почнат да ги произвеждат, независимо на каква цена.
По цената дебатират чичковци , които ще живеят по-дълго ако не се качват на тази кола.
14:17 20.03.2025
4 Aлфа Bълкът
Коментиран от #8
14:29 20.03.2025
5 Нека
16:13 20.03.2025
6 Антон
20:27 20.03.2025
7 Гост
20:35 20.03.2025
8 На това
До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":
като му видиш врътките на климатика и бутоните за радиото, отново правиш асоциация с БМВ. Такива мисля бяха в по-евтините им модели от преди 2-3-4 години. Добре че са БМВ тези да пуснат някакъв модел различен от ярис и корола.20:55 20.03.2025