12 Май, 2015 14:34 33 314 46

VW извади 1.0-литров двигател с 272 коня и нов W12

  • volkswagen-
  • vw-
  • vag-
  • w12-
  • vienna motor symposium 2015

Два нови агрегата на Volkswagen обраха овациите на Виенския моторен симпозиум тази година. Разработките са представители на двете крайности в двигателостроенето, но предизвикаха еднакво оживени дискусии с немислимите си допреди няколко години технически параметри.

Най-стряскащи са показателите на новия трицилиндров турбомотор на немците, който генерира 272 к.с. и 270 Нм от литър работен обем. Втрещяващата мощност е постигната с електрически нагнетател, който подпомага традиционния турбокомпресор.



Според запознати такъв агрегат скоро може да започне да се монтира на Polo и Golf, а защо не и на по-габаритни модели като Passat. Според шефа на развойния отдел на VW Хайнц-Якоб Нойсер 1.0-литровото моторче е "ярък пример за огромния потенциал, който двигателите с вътрешно горене все още крият".

Във Виена германците показаха и новото издание на уникалния си W-образен 12-цилиндров исполин с обем 6.0 литра и два турбокомпресора, който ще дебютира догодина под предния капак на всъдехода Bentley Bentayga. От Volkswagen определят агрегата като "най-икономичния 12-цилиндров мотор в света".

Гигантът развива мощност от 608 к.с. и въртящ момент от 900 Нм, достъпни в диапазона от 1 500 до 4 500 об/мин. Въпреки това емисиите на въглероден двуокис не надхвърлят 250 г/км.

Новият W12 е снабден с технология за директно многоточково впръскване TMPI и маслена система, която според Volkswagen го прави особено подходящ за пресечен терен. Двигателят ще има собствено адаптивно окачване с електромагнитни възбудители, които ще гасят вибрациите с противофаза.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой си

    6 3 Отговор
    Сега е момента всички анти VAG да започнат с глупостите си...
  • 2 Онзи

    4 1 Отговор
    Чакам и аз, между другото :D
  • 3 dhcp

    1 2 Отговор
    Много закъсняха хейтърите тоо път, но съм сигурен, че поне Трошо няма да остане безучастен
  • 4 гост

    3 0 Отговор
    Няма лошо да разработват, но със сигурност няма да пуснат скоро еднолитровото моторче, та дори и да го пуснат, няма да е с тези показатели.
    Идеята е добра, компактен, но мощен, това може да позволи предният капак да е значително по-къс и колата да е по-лека и компактна. Но пък оттам изхожда въпроса, освен за спорт, за какво ти е такъв двигател в малка кола.
    И основният въпрос е колко ресурс би имал този двигател с ел. компресор: 50-100х. км или повече?
  • 5 миседниш накура

    1 0 Отговор
    честито нов ви двигател
  • 6 XXX

    1 0 Отговор
    Само така, с тоя двг. само след 30-тина години селяндурите ще се размазват още по-качествено по дървета и стълбове... Амин.
  • 7 леле майко

    2 2 Отговор
    само да кажа че вариатора на този двигател ше требва да се сменя на 20-30к километра покрай него щом той ше се сменя и ремъците и ролките.масълцето с филтрите още 100 лв и диагностика на дюзите на всеки 20к километра щото ше требва и тя манджата излиза пресолена
  • 8 анти VAG

    3 0 Отговор
    ето почна се ..... леле майко до
  • 9 olelele

    2 3 Отговор
    те вагарите първо да си опраат сегашните изгъзици па после да мислят за нови....
  • 10 незнайко

    1 0 Отговор
    Науката се мъчи буталния двигател да постигне параметрите на ванкеловия двигател по отношение кубатура и мощ. Засега се получават резултати.
  • 11 гост

    3 2 Отговор
    Нойсер : 1.0-литровото моторче е "ярък пример за огромния потенциал, който двигателите с вътрешно горене все още крият". ВАГ упорито отказват да признаят,че ДВГ отива в историята и ще имат големи проблеми заради това,а може и да свършат с фалит.Всички останали от първите 5 в света имат десет пъти по напреднали разработки на водородни и акумулаторни електромобили и ще ги приложат за време непостижимо за ВАГ.
  • 12 Хитлер

    3 2 Отговор
    И пробег до основния ремонт 2 месеца.Ха ха ха ха Кому е нужа тая х.йня? Истинските мъже карат коли а не прахосмукачки!

    Коментиран от #13, #15, #31

  • 13 я съм от село

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Хитлер":

    ха мъже чи то останаха ли
  • 14 Toyota Racing Development

    2 1 Отговор
    Откриха топлата вода!
  • 15 Владислав Димитров

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Хитлер":

    Х.йня у коня, а това двигател !

    Коментиран от #21

  • 16 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    2 1 Отговор
    Браво, браво ! А като допълнителна екстра в багажника ще има резервен двигател, махаш стари и слагаш новия като сменяш маслото ! ВАГ-ните от 2500 кубика направиха легендарно чуплив двигател, представете си от 1000 куб. какво са сътворили !
  • 17 6666

    1 3 Отговор
    За анти VAG разбирачите.Ако немците поръчат на българската нация техническа да произвеждат само AL капак на клапаните за V 12 ,ВГ специалистите ще се покрият.Ние сме претенциозни бълканци с две леви ръце пъхнати отзад.

    Коментиран от #24

  • 18 Helios

    2 0 Отговор
    Какъв ли ще му е разхода. Малък обем с много коне..
  • 19 Пламен

    2 1 Отговор
    На този сошоар му давам максимум 50 000км живот и после на боклука
  • 20 дедо Либен

    2 1 Отговор
    Яснооо.. Колите ще пристигат от Германия с един резервен двигател в багажника като бонус.
    Хм, това навремето го правиха в Трабант. -:)
    Абе, ще сетят тия от ВАГ от къде изгрява слънцето, ама много късно..
    Последни в Европа са в технологично отношение относно двигатели..
  • 21 comment

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Владислав Димитров":

    Нанай си двигател.
  • 22 gost

    1 2 Отговор
    Тоя еднолитров мотор е прототип и ще мине много време докато започне да се вгражда в автомобили сериено, ако изобщо стигне до сериеното производство. Какви са тия простотии за 50000км пробег, има хора дето тия колометри ги навъртат за половин година. Нали всичко е премислено и изчислено колко може да издържи, на какви натоварвания и чак когато се постигне желания резултат, тогава се започва вграждането. Или вие си мислите, че двама от VW, или от която и да е друга марка, правят двигател и ако запали, почват да го произвеждат и продават от другия ден, пък ресурса е на късмет. Някакъв пък даже почна и да обяснява през какъв пробег какво щяло да трябва да се прави, като те сигурно от произодителя още не са провели тестове. Същите сте ми смешни и като покажат някой концепт, който изглежда супер нереално, например Аудито от "Аз роботът" или примерно това: http://wallpapersmagz.com/wp-content/uploads/2015/02/new-mercedes-benz-concept-car-2015.jpg и всички почват да умуват кое какво било и как щяло да се движи и колко да харчи, като в повечето случаи това което стига до сериено производство няма нищо общо с началните разработки, ако изобщо се стигне до такова
  • 23 Vasik Atanasova

    3 2 Отговор
    ВАГ СА НОМЕР 1

    Коментиран от #25

  • 24 ХЕЙТЪР

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "6666":

    Ти колко много си запознат с "ВАГ" инженерната мисъл, я ни разкажи знаеш ли въобще колко от изобретенията които са измислени и са наложени на пазара са БЪЛГАРСКА МИСЪЛ ? Според тебе сигурно няма такива. Жал ми е за тебе.... разбери че българите сме едни от най-големите умове на планетата, да правим всичко по наш си начин, да правим го в гаражни условия и без техника, но го правим с акъл. Просто на държавата не и пука за собственото си население затова сме на това дередже. В автомобилостроенето много от иновациите са дело на българи, но всичко се налага чрез нечие друго име (марка) и няма как да знаем, че комшията с когото сме играли като деца е направил (измислил)
  • 25 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Vasik Atanasova":

    Да,да, ако имах автосервиз и за мен щяха да са номер 1 ! Но за сега са само една поточна линия за дефектни и некачествени еднодневки, сменяш пет пъти маслото и продаваш на една четвърт от сумата, с която си се набутал !
  • 26 6666

    0 2 Отговор
    Хейтър ,извинявай прав си.Ние българите сме майстори на ЧЕВЕРМЕТО, домашна ракия можем да направим от всеки плод в гаражни условия.С нечуван успех сканираме банкови карти от банкоматите в цял свят.5% от учениците печелят награди по математика и информатика а останалите се саморазправят с учителите.За гладиаторските битки между ученички се информирай сам.Не забравяй ,ако спрем вноса на коли ще впрягаме коне.Без внос на самобрасначки ще заприличаме на ислямисти.Междудругото какво произвеждаме днес???? или държавата е виновна за всичко..........държавата сме ние ,толкова можем .

    Коментиран от #28

  • 27 Барак Путин

    1 0 Отговор
    Абе на мен ми се вижда, че втория двигател е класически V образен, а не W образен, но го отдавам на "невниманието" на журналиста или на гугълския превод.
  • 28 ох ох

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "6666":

    можем бе, скари и чушкопеци можем! за друго - ръцете ни са ни навряни отзад.
  • 29 бай кой

    1 0 Отговор
    след като форд могат да направят екобоост не виждам защо вагините да не усъваршенстват най успешния си двигател а именно 1,2 12v от 64 коня с малко турбини защо да не мине 200 коня а и си издържа по мноооо го километри поне моя е на 750 000 (само аз съм го карал и обслужвал)

    Коментиран от #32

  • 30 gotcha

    0 0 Отговор
    Хайде махни една нула де. Поне като лъжеш дай някакви по-приемливи цифри.
  • 31 Mercedes-Benz

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Хитлер":

    Заради ника и коментара ти заслужаваш 10 плюса!

    Коментиран от #33

  • 32

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "бай кой":

    Преди години бях харесал една Фабия с такъв мотор, пробвах я изненадах се, че върви доста прилично за тоя мотор, количката ми направи приятно впечатление, но така и не я купих, после четох, че имало някви проблеми с ангренажната верига, ти запознат ли си с проблема?
  • 33 Хитлер

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Mercedes-Benz":

    Благодаря. Аз съм от поколението което обичаше когато яде салам в него да има месо, когато пие ракия в нея да има алкохол, когато си легна с жена тя да няма брада и когато се кача в кола тя да е Мерцедес с нормален 8 цилиндров двигател!
  • 34 До овчарските геги по-долу

    1 0 Отговор
    Аз не разбрах какво ви пречи електрическото турбо?! Има нормално турбо, има и електрическо - много добре! Ако и дава добри показатели като ускорение, плавна работа и добър разход, би било страхотно!

    Съгласен съм с някои от тук пишещите, че двигателят е необичаен, но да видим, да чуем и чак тогава да говорим.

    А алуминиеви отливки и заготовки за автомобилната индустрия и в момента масово се изнасят. Дори капацитетът не може да се запълни! В Пловдив няколко фирми, София, Ловеч, Варна ... Всичките ни фирми заедно не могат да "наводнят" германския или френския пазар... И качеството на мнозинството фирми не е за Европа...
  • 35 WRX

    0 1 Отговор
    Най-безличната марка с надути цени vw (WC) (аЛди) с най-трошливите и проблемни мотори продължават "напред"

    Коментиран от #37

  • 36 Гост

    1 0 Отговор
    Двигателите става все по-малки и обвързани с електричество! Това е прогресът и не разбирам защо мощният двигател трябва да бъде огромен и тежък!? Идеята е с по-малко маса и ресурс повече динамика и капацитет за работа!
    Повечето таралясници като са с големи и тежки агрегати колко са мощни и колко са рентабилни!? Но разбира се българинът затова не произвежда коли,а само ползва втора ръка на повече от 10 години..... Той е винаги стоящ на едно място и разбиращ от всичко! Хората вървят напред за разлика от БГ разбирачите!
  • 37 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "WRX":

    Проблемни двигатели...... Като си я купиш с гаранция къде е проблемът!? Подменят ти всичко и това е! Само че ти нали си БГ человек..... Втора ръка на 200 000 километра от Италия или Германия..... Такива в цивилизования свят не се котират! Не може да си обиколил няколко пъти земното кълбо и да искаш да бъде здраво и ново.... В 21 век сме....всичко е пари и със срок 5 години!
  • 38 WRX

    0 0 Отговор
    Проблемът е там ,че се чупи . Коментарът ти показва ,че си съгласен с мен ! А след като гаранцията свърши какво правим ? Какви бг человеци ,какви 200к , говори конкретно :))

    Коментиран от #42

  • 39 Audi

    1 0 Отговор
    Пак започнаха да пишат големите разбирачи.На 100% съм сигурен че повечето пишещи тук нямат никакво познание от механиката на един автомобил.
  • 40 пчолник

    1 0 Отговор
    -Е те това е новийот двигател на руската зазка.....Хахахаха да се научите как се прави а не сделано със сърп чук и длето....И никога да не забравяте германската научна и техническа нация че тази година завод за полупроводници другата година завод за цели....Хахаха е наздаровье и да ви е честит новийот двигател!!! п.с. Хей рубладжии вие правите ли го ама наистина качествено?!?!?!
  • 41 один рус

    0 1 Отговор
    Ну ,да,делаем,товарищ! Правим, г-н Глупако,най-добрата военна техника в света,например! И засега няма желаещи да проверят как се справяме..........
  • 42 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "WRX":

    След като гаранцията свърши.....оставяме я и вземаме новия пресен модел! Който иска да си боли главата..... Пак сме с нова и гаранционна кола! Колите не са за бедни хора с български доходи! За всичко останало има градски транспорт...пък дори и коли под наем! Може да не ви харесва,но големите корпорации така мислят и действат!
  • 43 WRX

    0 0 Отговор
    Трагикомедия
  • 44 бай кой

    0 0 Отговор
    за проблеми не знам аз на 500 000 смениг верига и обтегачи защото започна да ме дразни един натрапчив шум (основно при палене на студен двигател) след това двигателя се успокои и си заработи нормално, но винаги сменям навреме масло и филтър и не карам на повече от 3000 оборота защото започва да гори много и газ и масло не мога да си го обясня но ако го караш нормално не пипа маслото ако обаче го форсираш на дълго ми е горил 10/100 газ и може би половин литър масло за 500 км. но със скорост 170 при 5500 оборота на магистралата
    иначе сега както си го карам колкото масло налея толкова точа има особености по годовата част но сега не е тема.
  • 45 ХАХ

    0 0 Отговор
    ВЕДНАГА ДА СИ ГО НАВРЪТ ТАМ ОТ КЪДЕТО СА ГО ИЗВАДИЛИ!
  • 46 някой си

    0 0 Отговор
    Леле - леле
    То бива тъпотия, но пък чак толкова голяма тъпотия не бях чел в коментари от много време. Явно щото от много време не съм чел коментари на български "разбирачи".
    Няма и претенции да разбирам, но долу написаното от голямата част потребители е трагично, злобно, недодялано, тъпо и т.н.
    Ето това можем да произвеждаме в БГ. Хвалете се какво сме били измислили навремето, и не знам си още какво. А какво ще измислим в бъдещето? - Нищо.
    Стига с тия стари лаври, всички живеем сега и ще живеем в бъдещето. Може да е имало велики БГ умове навремето, но сега няма нито един... тъжно но факт.