10 Ноември, 2021 13:10 3 130 17

Ясно е колко пари ще похарчи световната автомобилна индустрия за електромобили до 2030 г.

  • електромобили-
  • инвестиции

За три години прогнозираният размер на инвестициите се е увеличил със 70 процента

Ясно е колко пари ще похарчи световната автомобилна индустрия за електромобили до 2030 г. - 1
Снимка: Shutterstock

През следващите девет години автомобилните производители по целия свят ще инвестират 515 милиарда долара в разработването на електрически превозни средства. Информацията е на Reuters, които допълват, че само преди три години тази прогноза беше около 300 милиарда.

Промените се налагат заради планираните забрани на двигателите с вътрешно горене и изместването на пазара към автомобили на "акумулатори". Много държави са целеустремени да спрат да продават нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., а САЩ планират да увеличат пазарния си дял на електрически превозни средства до 50% през същия период.

Volkswagen Group, която все още се възстановява от дизеловия скандал от 2015 г., ще стане лидер по размер на инвестираните средства. Концернът инвестира 110 милиарда долара в електрически автомобили и батерии - 20 процента от общия брой. Това прави милиони електрически превозни средства в Европа, Китай и Северна Америка.

Другите немски производители, BMW и Daimler, ще инвестират съвместно 75 милиарда долара, а около 60 милиарда долара ще бъдат изразходвани от американските General Motors и Ford.

Сред китайските компании най-голямата инвестиция от 100 милиарда долара е планирана за SAIC, партньор на Volkswagen и General Motors. Японските марки забележимо изостават от тенденцията: Honda, Toyota и Nissan заедно ще похарчат по-малко от 40 милиарда долара.

По-рано експерти от PricewaterhouseCoopers дадоха прогноза за развитието на пазара на електрически автомобили за Русия. По техни изчисления тя ще се увеличава с 1,5 пъти годишно, а до 2030 г. в страната ще има регистрирани 630 000 "зелени" коли, включително търговски. В същото време правителството очаква през същия период автомобилният парк да се увеличи до 1,4 милиона екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този

    10 9 Отговор
    Десетки хиляди милиони милиарди се наливат само и само да се наложи тая идиотщина с ел. автомобилите, а кой ще рециклира батерийте, които са токсични колкото цял концерн???

    Коментиран от #3, #11

  • 2 DrivingPleasure

    10 7 Отговор
    едни милиардчета щели да бъдат измъкнати от джобовете на "драгия" потребител - нищо ново - електрофилски глупости
  • 3 DrivingPleasure

    9 8 Отговор

    До коментар #1 от "Този":

    спокойно колега ще се намери кой - като накарат последния глупак купил такава да си плати за рециклирането и ще се намери някой тарикат да му вземе парите :)
  • 4 Машала

    10 5 Отговор
    Тaя eлeктрификaция зaприличa нa вaкcинaция. Бoгaтитe cрeщу бeднитe! Въпрocът e зaщo вcичкo cтaнa тoлкoвa cтухийнo и зaбързaнo? Зaщoтo бoгaтитe иcкaт чиcтa плaнeтa ли? Нe - тoвa хич нe им пукa! Иcкaт пaри, влacт и дoминaция нaвcякъдe! Иcкaт дa нaмaлят чoвeшкaт пoпулaция ли - нe! Aкo я нaмaлят, щe cи нaмaлят прихoдитe! A тaкa нacилa щe купувaт вaкcини! Щe им зaбрaним ДВГ, зa дa купувaт нoви eлeктрички. Никoй нe ce интeрecувa oт живoтa нa бeднякa и oт чиcтoтaтa нa гoрaтa! ПAРAТA!!!!

    Коментиран от #5, #6, #9

  • 5 Този

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Машала":

    Не, защото САЩ изпуснаха юздите на ДВГ и вече дори собствената им измислена нация не купува собственото производство. За това се наляха милиарди държавни пари в частна компания, само и само да са първи и данъкът на отива в тяхната хазна!

    Коментиран от #7

  • 6 Точно обратното е

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Машала":

    Ако приемам всичко което си написал, но с обратен знак, ще си абсолютно прав. Само богатите ще могат да карат ДВГ защото само те ще могат да си го позволят. Автомобилните компании няма да могат да продават на бедните евтини автомобили, а след това да им съдерат по няколко кожи за обслужване и зареждане. Богатите няма да продават енергийните ресурси на бедните на каквито си решат цени, за да печелят. Вече се разбиват доста Монополи и всичко се децентрализира, за да има истинска пазарна икономика, а не няколко автомобилни конгломерата които се броят на пръстите само на едната ти ръка, да диктуват какво ще става в автомобилния свят. Ще ми кажеш ли поне една успешна автомобилна фирма създадена през последните не 10, не 20 а 50 години? Крайно време беше този монопол да бъде разбит и да се спре с конфекцията и липсата на конкуренция.

    Коментиран от #14

  • 7 Вече съвсем ви умряха опорките

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    Щом започнахте да говорите глупости от сорта, че данъците при продажби на автомобили на Volkswagen и Toyota в Щатите отиват в Германия и Япония. По-голяма глупост скоро не бях чел!

    Все едно като си купиш китайски телефон за 500 лв, 20% ДДС отиват в Китай под формата на 100 лв? Ама наистина живеете в паралелна реалност, в която всичко е точно обратното на нашата!
  • 8 Не мога да разбера

    5 4 Отговор
    Защо всички 100-годишни автомобилни производители се обясняват колко милиарда трябвало да инвестират за продажба на електромобили, но никой не си поставя конкретна цел какво точно трябва да постигне с тази инвестиция, като например колко електромобила да продаде през 2030 година. Някой от вас да е чул Tesla колко ще инвестира за следващите години? Да сте чули да се хвали или да се оплаква колко е инвестирала досега? За сметка на това Tesla си е поставила ясна цел да продава по 20 милиона автомобила през 2030 година, без да се обяснявам много много колко ще инвестира за да постигне тази цел. Колкото трябва ще даде, без да се интересува от печалбите и без да влиза в обяснителен режим.

    Коментиран от #10

  • 9 Тцтцтцтц

    6 4 Отговор

    До коментар #4 от "Машала":

    Аре стига с тези скъпи електрички и евтини ДВГ! Виж цените на електричките, ако искаш погледни цените на стари Лийф и ще видиш, че са по-евтини от други каруци на тези години с ДВГ и навит километраж! А и батериите им издържат повече от новите ДВГ!
  • 10 Mara bara

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Не мога да разбера":

    За идея си нямаш колко си прав , друже.
    Точно така е.
    Дела трябват , а не думи.

    Уви при автомобилните компании явно е абсолютно същото като при хората - който не е способен на големи дела , разбита основно на големи думи.

    Респект към Тесла.
  • 11 TSLA®

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Този":

    "Батерий" - това някакъв римски пълководец ли е и каква връзка има той с темата? Гледайте си само децата като излизат от училище да не пишат "Кой сме ние?", че ще ги спукат от е-бавки. По темата: на теб кой ти рециклира филтрите, ремъците, свещите, чувалите стари чаркалаци и кофите старо масло и антифриз? Храстите и деретата? Нищо ново. 100% електрификация на транспорта е неизбежна по 3 причини: I. Ауспух II. Петрол III. Атомна (АЕЦ), Вятърна (ВяЕЦ), Слънчева (ФЕЦ), Водна (ВЕЦ) и Геотермална -> Чиста, Вечна Енергия -> 0 (нула) лв/км, 100% кеф

  • 12 Помните ли рекламата на една банка?

    1 1 Отговор
    "Не става само с пари моето момче, трябва и акъл"
  • 13 А познайте

    1 1 Отговор
    ...кой ще ги плати в крайна сметка.
  • 14 ДВГ

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Точно обратното е":

    Конкуренция ще настане когато одидеш да си плащаш тока, след 10г. ако не ти децата ти! Сега с малко електрокари цената на тока се качва за понататък не ми се и мисли! И ще спрем да сеем и на тази земя ще поставим волтаици и вятърни мелници тогава ще ядеш х.. си !!!
  • 15 Нищо

    0 1 Отговор
    че може да ги пуснат по- евтино, като кажат 200 долара на месец за поддръжка на софтуера.....теслата са на този принцип до колкото съм чувал. Ако не са- ще са! Като мобилните оператори, плащаш си за план всеки месец.
  • 16 789

    1 0 Отговор
    Аэ си живея още в миналото столетие, карам диэелова W124 , Е300D с 6 цилиндров редови двигател с допълнителен каталиэатор! Иэгорелите гаэове са като планински въэдух! С едно эареждане иэминавам 625 км. !😂😂😂
  • 17 Идиоти!

    0 0 Отговор
    Ей това е кумунистическа мисъл