Сравнима с прилаганите при видеопрожекционните апарати методи, цифровата матрична система Digital Matrix LED на предните светлини новото Audi A8 използва технологията за компютърно управлявани микроогледални устройства DMD (Digital Micromirror Device).
При нея във всеки от фаровете са вградени приблизително 1.3 милиона микроогледала, които разпределят светлинния поток на малки пиксели и така дават възможност той да бъде управляван с максимална прецизност. Сред новите функции, станали възможни с внедряването на системата, е тази за осветяване на лентата и ориентация при движение по магистрала.
В този случай фаровете излъчват своеобразна „светлинна пътека”, която осветява особено ярко собствената лента за движение и по този начин интуитивно ориентира водача при следването ѝ - нещо много полезно при участъци с пътно-строителни работи и неясна маркировка. Дигиталните Matrix LED светлини притежават и динамични функции за посрещане/изпращане от дома при отключване и напускане на автомобила, които се прожектират като светлинни картини на земята или върху стената.
В стандартното оборудване на усъвършенстваното A8 са включени и цифрово управлявани OLED задни светлини (OLED = „organic light-emitting diode” или органични светидиоди), като се предлага избор на две светлинни графики на "стоповете" (три при S8). Когато е избран режим “dynamic” на Audi drive select, светлинната графика се променя към по-широк профил, който се използва само в този режим.
В комбинация с асистиращите системи, цифровите OLED задни светлини предлагат функция за известяване за близост - ако друго превозно средство се приближи отзад в рамките на два метра от неподвижното A8, всички OLED сегменти се активират. Сред другите допълнителни функции са динамичните мигачи, както и светлинните профили с определена последователност при посрещане/изпращане от дома.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Германеца
Коментиран от #17
15:46 09.11.2021
2 тарзан
15:49 09.11.2021
3 Пилот на Ферари
Коментиран от #12
15:50 09.11.2021
4 Мунчо юмручето
Коментиран от #10
16:03 09.11.2021
5 меркантилност
16:04 09.11.2021
6 тертаа
Коментиран от #7
16:23 09.11.2021
7 Ай стига бе
До коментар #6 от "тертаа":
А, аз съм чел тук из форума, че ДВГ колите много вървяли! Чак на 500 хиляди километра се разработвали и след това до милион, нищо не барали! А ти казваш за 60 хиляди километра!Коментиран от #8
16:46 09.11.2021
8 Важно уточнение
До коментар #7 от "Ай стига бе":
Някои двигатели, някои скоростни кутии. Далеч не всички. Каквото е направено в последните 15 години, е оптимизирано и изтънено на косъм от счупване. Разчита се на маркетинг и лъскави дрънкулки. Надеждните неща са от около 2000 година.Коментиран от #18
16:58 09.11.2021
9 Gost
части от автоморги, махане на катализатори и дпф-фи и всевъзможни други глупости идващи от пестене на качествени ремонти.
Коментиран от #20
17:31 09.11.2021
10 type
До коментар #4 от "Мунчо юмручето":
По важен е въпроса, а колко струва хеттрик-а? турбо, дюзи, маховик:-) и по късния звучен шамар с мехатроник и самата автоматична скоростна кутия,които никой не може да поправи успешно...Коментиран от #14
17:35 09.11.2021
11 ДухайтеБедняци
17:40 09.11.2021
12 киру
До коментар #3 от "Пилот на Ферари":
Не си ъпдейтнал, брат. Свали си и най-новата извивка на облегалката на седалката.18:30 09.11.2021
13 Рибар
21:02 09.11.2021
14 Аман отРазбирач
До коментар #10 от "type":
ТИ ПРОЧЕТЕ ЛИ СТАТИЯТА УМНЬО ,ЗА КОЙ АВТОМОБИЛ ГОВОРЯТ КАЧВАЛ ЛИ СИ СЕ НА НЕГО, ИЛИ МИНА ПРЕЗ СЕЛОТО ВИ10:35 10.11.2021
15 DJT
11:35 10.11.2021
16 Турбогъзар с ЛЕД от Алито
13:05 10.11.2021
17 Кози
До коментар #1 от "Германеца":
Тия фарове ако са само 6 ще е добре...14:23 10.11.2021
18 fckk
До коментар #8 от "Важно уточнение":
Тва все едно описа и айфоните в същото време18:20 10.11.2021
19 Хайл
11:40 26.12.2021
20 Хайл
До коментар #9 от "Gost":
Нали газарията топли...така са немските "премиум" щайги11:43 26.12.2021