22 Октомври, 2023 11:00 79 224 121

Това ли е краят на електромобилите: Водороден двигател с вътрешно горене

  • водород-
  • двг

VL отиде крачка напред, като добави интелигентно впръскване на вода PFI заедно с входящия въздух, за да избегне преждевременното впръскване

Това ли е краят на електромобилите: Водороден двигател с вътрешно горене - 1

AVL, една от водещите световни компании в разработването, моделирането и тестването на задвижвания, обяви прототип на 2,0-литров двигател с турбокомпресор, който работи с водород. Задвижващият агрегат, създаден от подразделението за моторни спортове на AVL, се разработва от месеци и това, което е постигнал инженерният екип, е наистина впечатляващо.

По време на тестовете в централата на AVL в Грац, двигателят генерира 405 конски сили при 6500 об/мин или 203 к.с. от литър обем. Дори в Bugatti Chiron този показател е само 185 к.с. на литър Най-близкият конкурент на AVL е 6.3-литровият V8 с двойно турбо в SSC Ultimate Aero TT, който произвежда 202.8 к.с. от литър.

За да разберем напълно този двигател, нека си припомним разликата между автомобил с водородни горивни клетки като Toyota Mirai и водороден автомобил като новата Yamaha YXZ1000R. В кола с горивни клетки водородът се използва за химическа реакция, която генерира електричество, което от своя страна зарежда батерия, която захранва електромотор. Но тъй като водородът също е запалим, той може да се инжектира в класически двигател с вътрешно горене.

AVL отиде крачка напред, като добави интелигентно впръскване на вода PFI заедно с входящия въздух, за да избегне преждевременното впръскване. Колкото и да е странно, Toyota наскоро подаде патент за подобна система, като и в двата случая се твърди, че този вид гориво подобрява дълголетието на двигателя. Toyota също се опитва да докаже стойността на изгарянето на водород в моторните спортове, но впоследствие всичко това трябва да се пренесе и в конвенционалните автомобили.

Въпреки че в момента двигателят е предназначен само за моторни спортове, той може да влезе в серийното производство през следващите години. Всички знаем, че моторните спортове са перфектната тестова площадка за компоненти и в момента AVL е свързана с поне един производител.

През 2021 г. беше обявено, че AVL ще работи с Ineos за разработването на Grenadier с водородни горивни клетки. Предвид производителността на този впечатляващ двигател, Ineos може да се интересува от нов двигател.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 136 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Майна

    68 34 Отговор
    Ха ха ха...
    На САЩ им наложиха вето на ,,графита,, ,познайте кой..
    Без него им свърши този ,,бизнес,,( между друго за добро)
    С твойте камъни ,по твойта глава,. ей това наблюдаваме

    Коментиран от #6

  • 3 Всичко е много хубаво, ОБАЧЕ!!!,

    70 29 Отговор
    Къде ще зарежсаме водород, и колко безопасно е да го държим под такова налягане в колите.......?

    Коментиран от #28, #70, #94

  • 4 Майна

    77 24 Отговор
    Китай наложи САМКЦИИ над САЩ със спиране на износ на графита, щото ония правят същото със ,,чиповете,, от Тай..
    Та , тъй..
  • 5 На Тесла единия двигател е 350 коня

    31 84 Отговор
    и заедно с управляващият блок тежи 70кг. атериите може и да не са перьектни, но не са и бомби под налягане, на които да теябва да седиш. Можеш да зарвждаш от всеки кобтакт който видиш. Нямаш движещи елементи, сма,ване, консумативи, време прекарано в сервиз. Май изчерпах темата.

    Коментиран от #14, #62, #74

  • 6 Вайна

    67 40 Отговор

    До коментар #2 от "Майна":

    Кви глупости говориш бе Майна? Ти "графит" и "вето" знаеш ли какво е? Все едно да ти сложат вето на пясъка. Пак си се захласвал по "Комсомолская правда" май!
  • 7 Плашимир

    52 19 Отговор
    Имало алтернатива ,значи... Е който се набълбукал с батерии ,да си ги утилизира на дабъл.
  • 8 Тойота имаше

    84 12 Отговор
    Такъв двигател още преди 25 години. НО, има сили в света, които НЕ позволяват този тип двигатели да навлязат масово в автомобилите. Май вече е дошло времето да ги пуснат?

    Коментиран от #103

  • 9 Пилот на Ферари

    48 45 Отговор
    Руснаците го направиха още преди две години . Дори във Факти го писаха .

    "Първият в света луксозен седан на водород бе създаден в... Русия"
    Първият седан Senat, способен да работи на водород, беше показан при стартирането на серийното производство на автомобилите Aurus.

    На първия етап от производствената работа ще бъде пуснат седанът Senat, а по-късно към него ще се присъедини и SUV-то Komendant.

    Коментиран от #11, #89

  • 10 а западняците още се лутат

    40 34 Отговор
    Както се съобщава, експлоатацията на водородни автобуси може да започне в Руската федерация през 2024 г., през същата година се планира пускане на водородни влакове като част от пилотен проект на Сахалин. "Камаз" по-рано заяви, че ще разработи автобус с водородно гориво тази година и ще завърши тестовете си до 2023 г. Серийното производство на нови артикули може да започне през същата година
  • 11 Хахха

    44 45 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Бе,ти си льотчик на Москвич...

    Коментиран от #13

  • 12 Пилот на Ферари

    51 31 Отговор
    Руснаците разработиха проекта още преди 30 години , но нямаха файда да ги вкарат в производство при тогавашните ниски цени на петрол и газ .

    Коментиран от #106

  • 13 Пилот на Ферари

    43 24 Отговор

    До коментар #11 от "Хахха":

    Когато си неграмотен , по добре си замълчи . Никой няма да разбере .
  • 14 интересно

    44 16 Отговор

    До коментар #5 от "На Тесла единия двигател е 350 коня":

    А защо крайното тегло е два тона ?
    За паленето не ми разправяй. Самозапалват се като нищо , когато най не очакваш - Информация бол .

    Коментиран от #17, #22

  • 15 Мммммм

    41 32 Отговор
    Ами БМВ отдавна продадоха няколко бройки на 7-ма серия която върви и с бензин и с водород! Има достатъчно статии. Прочетете ги. Проблема е, че изгарянето по този начин на водорода е по-неефективно! Колата гори доста повече водород, от колкото когато е с горивна клетка! Другото е, че водорода изчезва от резервоара за няколко дни. Изпарява се. И трето, водородните станции също са голям проблем. Като мощни бомби са. Последно преди 2-3 години гръмна водородна станция в Норвегия, преди това имаше и в САЩ. При положение, че все още не са много. Та истината е в ел. колите с продължаване на търсене на най-добрата батерия, това е. Все още най-добрите батерии не са открити.
  • 16 Пилот на Ферари

    34 18 Отговор
    Само Руснаците и Японците заложиха на водорода . Пробни серии имаше още преди десетина години . Само че евтините петрол и газ не позволяваха да се наложат . Сега инсталациите за водород станаха многократно по рентабилни .
    Западняците пък заложиха на електромобили . Сега ще се разбере коя концепция е по удачно . Нещо ка то Betamax и VHS .
    А може и двете системи да се ползват едновремено .

    Коментиран от #19

  • 17 Хахахаха

    13 6 Отговор

    До коментар #14 от "интересно":

    А колко е крайното тегло на кола с такива параметри и размери с ДВГ? Ауди РС4 и Тесла Модел 3 Перформънс са с еднакво тегло! 1800 килограма.

    Коментиран от #18

  • 18 интересно

    21 6 Отговор

    До коментар #17 от "Хахахаха":

    Няма начин при еднакви параметри да имат еднакво тегло .Един ДВГ не е равен по тегло - с батерия + електродвигатели на електромобил .

    Коментиран от #21, #78

  • 19 гостгост

    20 28 Отговор

    До коментар #16 от "Пилот на Ферари":

    Няма какво да гледаш.Абсолютно невъзможно е водородът да се наложи.

    Коментиран от #25

  • 20 Кравите не са изобретили нищо полезно

    39 25 Отговор
    от десетилетия - само жендъризъм, политкоректност, обратен расизъм, бейлаути, пирамиди, балони, биткоини...

    Коментиран от #26, #116

  • 21 Хахахаха

    16 38 Отговор

    До коментар #18 от "интересно":

    Едно ДВГ не е само ДВГ бе майстореее! Къде остави скоростна кутия, радиатори, охладителна течност, масла, да не изброявам че са мноооого неща. Само да допълня, че горивото за ДВГ, резервоара е 70-80 литра, което е колко килограма? Май повече от електрическия мотор на Тесла!

    Коментиран от #30, #32

  • 22 Батериите тежат

    22 3 Отговор

    До коментар #14 от "интересно":

    Измисли по-леки и ще станеш трилионер.
  • 23 Какво ми говориш?

    15 19 Отговор
    ДВГ, без значение дали гори бензин, LPG или водород, има ограничен КПД, ограничена ефективност. Няма да срещнете водороден ДВГ в превозно средство, което се експлоатира професионално.

    Коментиран от #29

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 крипто бот

    16 5 Отговор

    До коментар #20 от "Кравите не са изобретили нищо полезно":

    Биткоинът е изобретен от Сатоши Накамото. За другите работи няма да те открехвам. Не се интересуваш от истината.
  • 27 Мечката

    35 21 Отговор
    Да знаете от мен, че до 2025 година, ЕЛ. КОЛИТЕ НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ.
    Само необразовани индивиди, кланящи се на тенденции, като слепи свраки, могат да си мислят, че ел. колите са бъдещето.
    Е, ДА, АМА НЕ......... ИЛИ ПОНЕ ТАКА ИМ СЕ ИСКА НА ЦИОНИСТЧЕТАТА.
    Коли, които са създадени с цел за контрол над гоите (робите) , нямат бъдеще.
    БЪДЕЩЕТО Е ВЪВ ВОДОРОДА.
  • 28 Пилот на Ферари

    35 12 Отговор

    До коментар #3 от "Всичко е много хубаво, ОБАЧЕ!!!,":

    Щом може на метан , защо да не може на водород ?
  • 29 интересно

    7 4 Отговор

    До коментар #23 от "Какво ми говориш?":

    А автобусите какво са ?

    Коментиран от #48

  • 30 интересно

    17 14 Отговор

    До коментар #21 от "Хахахаха":

    Ти постояно ли караш колата с пълен резервоар ? Или само около 5 -10 литра вътре ?
    Колко тежи един дигател ? Средно 100 кг заедно с кутията ?
    А една батерия без електромоторите ? Например на Renault Zoe тежи 326 кг !!!

    Коментиран от #35, #75

  • 31 За фотосинтеза трябва СО2 газ

    5 38 Отговор
    Водорода като се съедини с кислорода става вода и кислорода във въздуха намалява и няма да има за дишане на флората и фауната

    Коментиран от #33

  • 32 Механик

    42 10 Отговор

    До коментар #21 от "Хахахаха":

    Едно ДВГ е просто ЕДНО ДВГ и нищо повече. Точно както един електромотор е само ЕДИН електромотор.
    Скоростната кутия е съвсем отделно нещо. Скоростната кутия представлява РЕДУКТОР който е възел от "силовото предаване". Силово предаване има и в електомобилите. Казано инак, и електричките имат "скоростна кутия" (редуктор).
    И не може да сравняваш един резервоар с 70 литра гориво с батерия тежаща 1 тон.
    Освен това, в електромобила също има масла и охладителна/отоплителна течност.
    п.п.
    Ще си позволя тук да отогворя и на оня дето зареждал от всеки "кобтакт" и нямало да дава пари за майстори.
    Не мойчовек, Ще даваш пари за майстори и то на малко. Електричката си има окачване, управление, спирачна уредба, осветление, сигнализация и пр. Все системи, които ги има и в конвенционалните автомобили. Тия системи си искат подръжка, а тя в двата случая се прави от "майстори". Към това ще добавя, че всички останали ситеми по електромобила също се повреждат и то доста често. А точно тия системи са свързани с електрониката и там "майсторите" ще ти съдират кожата, за да ти оправят миксера.
    Ще плащаш яко и даже няма да знаеш за какво.

    Коментиран от #39, #88

  • 33 нещо бъркаш нещата

    23 7 Отговор

    До коментар #31 от "За фотосинтеза трябва СО2 газ":

    Водорода се добива члез разлагане на водата на водород и кислород . Океаните са неизчерпаеми .

    Коментиран от #52, #92, #112

  • 34 Леле

    5 2 Отговор
    Заклеам се, нищо не разбрах!
  • 35 Ти Рено в марка автомобили ли ги слагаш?

    10 23 Отговор

    До коментар #30 от "интересно":

    Нито при ДВГ, нито.при ел, се котират.

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 и другото

    17 1 Отговор

    До коментар #35 от "Ти Рено в марка автомобили ли ги слагаш?":

    На Renault Zoe е една от леките . На Tesla Model S, теглото на батерията може да варира от 430 до 600 кг

    Коментиран от #41

  • 38 Да, но водорода

    18 6 Отговор
    си има трески за дялане. Трудно съхранение при 700 атм налягане и специални резервоари защото малката му молекула преминава през много от металите. Скъп е все още, особено "зеления". С въздуха образува силно експлозивни смеси. Най-лошото е високата температура на изгаряне и получаването на азотни окиси които са по-вредни от въглеродните защото е много калоричен ( три пъти повече от бензина).

    Коментиран от #43, #69

  • 39 Хахахаха

    15 11 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Така е. Едно ДВГ е едно ДВГ. За това написах фактите за кола! Тесла Модел 3 Перформънс и Ауди РС4 са коли от един клас по параметри и с двойно предаване! Тежат еднакво! ТОЧКА!

    Коментиран от #79

  • 40 Хахахаха

    6 15 Отговор
    Не сравнявайте едно ДВГ с батерия! Тук пишем за кола с ДВГ мотор, а кола с ДВГ мотор има нужда от много компоненти около това ДВГ. В големите мотори, само маслото в мотора е 6-7 литра! Пишете за килограмите на самите коли, а не на отделните възли. И това са фактите, Тесла Модел 3 Перформънс и Ауди РС4 са с еднакви килограми.

    Коментиран от #47

  • 41 Хахахаха

    7 10 Отговор

    До коментар #37 от "и другото":

    Да, но Модел С не се сравнява с кола с 1.0 ТСИ. Сравнява се с кола В8 или В12! Колко тежат В8 и В12 моторите? Точно при мощните електрички разликата в килограмите е по-малка между ДВГ и електрички.

    Коментиран от #46

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 не разбирам

    13 9 Отговор

    До коментар #38 от "Да, но водорода":

    Повечето бутилки са със налягане колкото и на метана . И ги свързват по същия начин като при метана - няколко бутилки .
    а относно съхранението - от вътре нанасят покритие на бутилките . Няма проблеми със съхранението .
  • 44 БАЙО

    15 5 Отговор
    Дааа, това ще закопае електричките
  • 45 гост

    14 34 Отговор
    Абе вденете най- после всички любители на кюмбета че думата горене , а заедно с нея и умрялото ДВГ са забранени в 21 век !!!!! Няма водород няма модород , НЕ МОЖЕ да има горене в бъдещето на човечеството !! Това е , преживейте го и ще ви олекне !!

    Коментиран от #90

  • 46 и на кой

    24 6 Отговор

    До коментар #41 от "Хахахаха":

    нормален му трябва автомобил 1000 коня ? Ти можеш ли само данъка да му плащаш ? Един двигател за масова употреба както и до сега с 75 - 100 коня е напълно достатъчен . Особено при тия ограничения и големите глоби .

    Коментиран от #66

  • 47 охлюв

    16 5 Отговор

    До коментар #40 от "Хахахаха":

    Като има много компоненти - ти колко пъти си правил основен ремонт на двигател ? А колко хора въобще правят такъв ?
    А знаеш ли че съставните части на батерията на електромобила са повече от на един двигател ?

    Коментиран от #50

  • 48 Какво ми обясняваш?

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "интересно":

    Кои конкретно автобуси? Тези с водородна клетка и електродвигател ли?

    Коментиран от #49

  • 49 има снимки в нета . гледай и не питай.

    17 17 Отговор

    До коментар #48 от "Какво ми обясняваш?":

    Това са водородните автобуси от руските компании Газ и Камаз, които са в серийно производство в Русия и вече са по улиците на руските градове ... Това за всички онези,които не знаят какво се случва в Руската Федерация.

    Коментиран от #51, #98

  • 50 Бутало

    9 13 Отговор

    До коментар #47 от "охлюв":

    Покрай ДВГ имаш горивна, смазочна и охладителна система. Сам се сещаш колко често ги поддържаш и ремонтираш. 40% от енергията на горивото отива в топлина. При ел. задвижването имаш допълнително климатична система, която е единна за целия автомобил. В батерията няма много части, но най-важното е, че нито една от тези части не се заменя, особено от теб. Батерията се сваля и се връщат на производителя. Примерът на Тесла с Powerwall и Megapack е много показателен.

    Коментиран от #54, #57

  • 51 Какво ми обясняваш?

    8 7 Отговор

    До коментар #49 от "има снимки в нета . гледай и не питай.":

    Не само гледам, а чета и разбирам. Автобусът и камионът на КАМАЗ, които все още са експериментални, са с водородна клетка, акумулатор и електродвигатели, а не с ДВГ. От сайта на Камаз:
    "Напомним, инженеры «КАМАЗа» приступили к разработке автотехники, работающей на водороде, в начале 2021 года. Первые результаты работы были презентованы в сентябре в рамках выставки Comtrans-2021 в Москве. «КАМАЗ» представил широкой публике свой первый водоробус КАМАЗ-6290. Среди преимуществ водоробуса – его экологичность, отсутствие дизельного подогревателя для обогрева салона. Более того, в отличие от электробуса, запас хода которого после полной зарядки аккумуляторов составляет 70 км, водоробус может проехать 250 км, что делает его пригодным даже для междугороднего сообщения. Кроме того, в ходе выставки Comtrans-2021 совместно с компанией GreenGT автогигант продемонстрировал 44-тонный прототип грузовика с системой водородных топливных элементов мощностью 170 кВт с двумя батареями по 85 кВт."

    Коментиран от #56

  • 52 Знайко

    11 4 Отговор

    До коментар #33 от "нещо бъркаш нещата":

    ...май пропускаш момента , че за да разложиш водата ,която е пакетирана по този начин поради максимална енергийна стабилност се изисква доста енергия.
    Още енергия се изисква за компресирането на газа , чрез компресори....да не говорим за енергия за охлаждане на компресорите и топлинни загуби.
    Още пари за бутилки , които хем да са здрави, хем да са леки...
    Малко не излизат сметките...даже много не излизат.
    Все пак Боб Лазар има цикламен корвет на водород-каза , че харчи 5.6 долара за 400 мили пробег.Всичко това с 3 бутилки в багажника.
    Показа и зарядната си станция, а после вкара журналиста в гаража и му показа рекацията с епруветки и спиртна лампа.
    Който се интересува да напише Боб Лазарс хидроджен кар в тубата.
    Тоест-възможно е, но ни лъжат , че не е лесно.

    Коментиран от #55

  • 53 Чекмеджан ефенди

    7 14 Отговор
    Водородната система е опасна и скъпа. Има още повече компоненти от стандартно ДВГ. Електромобилите нямат нищо освен батерия и инвертор. Няма ремъци, вериги, клапани, датчици, дрън дрън,
  • 54 всичко това се поврежда в един момент

    14 1 Отговор

    До коментар #50 от "Бутало":

    А колко клетки има една батерия за автомобил ? За начало разглоби една тротинетка и виж какво представлява . Отделно контролер , електромотори , охлаждане на батерията , компютър..... Батериите на електромобилите работят под високи напрежения. При ID.3 например напрежението е 408 волта, при Porsche Taycan – дори 800 волта. За да бъде контролиран енергийният поток при тези високи напрежения, е необходима специална управляваща електроника.
  • 55 не е точно така

    9 7 Отговор

    До коментар #52 от "Знайко":

    През 2019 г. Русия стартира първата си инициатива за производство на ядрен водород. Програмата, реализирана от държавната корпорация за атомна енергия Rosatom, ще използва ядрена електролиза, както и термохимично производство с високотемпературни газово охлаждани реактори. Целта е да се произвеждат големи количества водород годишно и да се елиминират въглерод-интензивните производствени методи като реформинг на метан с пара.

    Водородът ще се използва за вътрешно потребление и износ.
    В момента се провежда проучване за осъществимост на износа на част от водорода за Япония.
  • 56 а бе тупан

    8 4 Отговор

    До коментар #51 от "Какво ми обясняваш?":

    Движи ли се на водород ? Движи се ? Какъв точно ти е проблема ? Да не го дърпат с воловете ?

    Коментиран от #72

  • 57 Да да

    11 2 Отговор

    До коментар #50 от "Бутало":

    и “превързочна” уредба има в ДВГ…много си бос моето момче и си личи от километри…бягай да четеш в любимия ти гугъл (без него си загубен…!! ), какви и колко уредби и системи има в един ДВГ!!!
    И разкажи моля, от личен опит колко и какви ремонти си правил на ТИ на нова ДВГ кола, каквато и да е!???
  • 58 ДрайвингПлежър

    11 1 Отговор
    Не са първите направили подобен мотор и всъщност той е лесен правене и истинки екологичен.
    Проблем с налягането при съхранение вече няма.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Пич,

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Хмм":

    Micиpka плюс гугъл преводач и се получава това.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Иванов

    21 5 Отговор
    Първите опити за такъв двигател са направени от Илия Вълков ( Юл Браун ) още през 70-те години на миналия век. Той успява да измине 1600 км с 5 литра смес от вода и........
    Но американосите му виждат сметката , като го принуждават да спре всички разработки по напредничавия проект по който той работи.
    После той се премества в Австралия, там продължава да работи и преследва целите си. Но малко преди да патентова откритието си е доведен умишлено до фалит. Пак зад всичко стоят САЩ .

    Коментиран от #68

  • 64 Да дойде края!

    5 11 Отговор
    Защото световния износител на графит подкастри копитата на кравите до коленете,ААА и не само графит,а за колите с водород,още не е дошло времето да караме по шосетата водородни бомби,а и технологията за получаване на водород не е рентабилна
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ АКТУАЛУЗИРАТ

    13 2 Отговор

    До коментар #46 от "и на кой":

    ОГРАЧЕНИЯ ГЛОБИ И ДАНЪЦИ В КРАК С МОДЕРНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ. ТИЯ ДАНЪЦИ СА ОЩЕ ОТ 90 Г. ГАТО КОЛИТЕ МАСОВО БЯХА ДО 100 КОНЯ ОТ ТОГАВА НЕ СА ПИПАНИ ЯВНО УМИШЛЕНО ЗА ДОЕНЕ НА ПОПУЛАЦИЯТА
  • 67 Илчо Мустакат

    11 2 Отговор
    Надеждите за истински (без токсични батерии) еко двигател се проясняват "тъй като водородът също е запалим, той може да се инжектира в класически двигател с вътрешно горене" и за отработени газове се получава естествена водна пара .
  • 68 САЩ е обтекаемо

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Иванов":

    Петролните американски динозаври.
  • 69 Има разработена

    9 1 Отговор

    До коментар #38 от "Да, но водорода":

    технология за съхраняване на амоняк в резервоара на автомобила, от който да се получава само необходимото количество водород, непосредствено преди употребата му в двигателя.
  • 70 Добреди

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Всичко е много хубаво, ОБАЧЕ!!!,":

    5 години,къде зарежда на ток?
  • 71 Минувач

    4 7 Отговор
    Всичко ясно, само дето не разбрах за уж ненадминатата литрова мощност, че бил 203 к.с. за литър. Та Мерцедес А45 АМГ Ес, вече 2 поколения направиха с 2-литров турбо мотор с 421 коня. Таз годишният модел го пишат 415 коня, с ускорение до 62 мили за 3.9 сек. Та ... тази литрова мощност от статията не е рекордна, както и на Ферарито от другата статия.
  • 72 Какво ми обясняваш?

    8 5 Отговор

    До коментар #56 от "а бе тупан":

    Този разговор е за двигател с вътрешно горене, захранван с водород. Ако за теб е едно и също с водородна горивна клетка тупанът не съм аз.

    Коментиран от #77

  • 73 гост

    7 9 Отговор
    водородът е най-лошият вариант за гориво, може би по-лошо са само въглищата.
    нека сиго използват в индустриалните процеси, където е нужно, но всеки, който го прокламира като гориво на бъдещето е голям измамник. чисто е, да, но дори в ракетната индустрия се отказаха от него заради негативите му. най-вече много енергоемко се произвежда, след това трудно и скъпо се съхранява, транспортира и пренася, опасен е при инцидент, поне по-опасен от метан, пропан и др. не на последно място - корозивен е и изключително активен, изпуска дори в бутилка част от енергийната си стойност при съхранение. съхранението на зелена енергия под формата на метан е 5 пъти по-ефективна, станциите са налични, уредбите са налични и наредбите също са ясни, било то за бита или мобилността. защо е тази глупост водород в кола?
  • 74 Танас

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "На Тесла единия двигател е 350 коня":

    С за отровата в батериите която не се преработва нещо...
  • 75 гост

    10 10 Отговор

    До коментар #30 от "интересно":

    ами не е точно така. кола, която е проектирана като електрическа, каквито са тесла, са по-леки от такива, които са конвертирани или които споделят една платформа с коли с двг. например един модел 3 с 50кв и 250кс тежи 1600кг, едно бмв 3 със същата мощност, размер и т.н. тежи 1480кг., разликата е един едър мъжага на съседната седалка, нищо повече. винаги трябва да се сравняват сходни технически характеристики, защото Дачия Спринг не е същото като модел 3. Та карайте каквото си искате, но не плюйте по електричките, не са лоши, не са излишни, ще стават все повече, защото са смислени, надеждни и евтини за употреба.
  • 76 Ний ша Ва упрайм

    9 1 Отговор
    секо нещо де гори в кислород, да е в стабилно състояние и да мое се съхранява "нормално" даже и пръдня става за ДВГ. Ни моа си представя да карам кола и тя да не прави бръъъм. При толкова вода на планетата респ. водород ще е грехота да не се пробва.
  • 77 а бе тупан

    10 1 Отговор

    До коментар #72 от "Какво ми обясняваш?":

    То и за електромобили не статията ама ти ги сравняваш. Ай бегай до ве це то .
  • 78 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #18 от "интересно":

    Да ти дам пример с един същи модел от една марка, електричката винаги е по тежка.
  • 79 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #39 от "Хахахаха":

    Как не те е срам да сравняваш Тресла с Ауди???

    Коментиран от #85

  • 80 Иван

    13 1 Отговор
    Не знам защо човека винаги върви срещу природата.Природата знае всичко,измислила го е между водорода и кислорода вкарва въглерод.растенията чрез фотосинтеза правят въглеводороди после се горят и обратно ,измислено е това е.
  • 81 Иван

    12 2 Отговор
    Засяваме цялата земя със слънчоглед и караме на олио това цялата истина.

    Коментиран от #82, #87

  • 82 един от стадото

    5 0 Отговор

    До коментар #81 от "Иван":

    остъй малко за тиганя бре
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Хахахаха

    5 3 Отговор

    До коментар #79 от "Гост":

    Така е, няма място за сравнение! За това Тесла Модел 3 Перформънс се продава много повече от Ауди РС4.
  • 86 Факт

    4 8 Отговор
    Дяг отдаяна е умрял 30% кпд а и водорд отде За какво ми и е тока да дроба водата до водород вместо направо да си заредя от контакта
  • 87 уточнение

    5 0 Отговор

    До коментар #81 от "Иван":

    Не се ползва слънчоглед а рапица .
  • 88 уеуе мауе

    4 5 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Ти като механник колко електрически коли си ремонтирал? Да, всичко което си изброил също се сервизира - окачване, спирачки, светлини и тнт. Но въпроса е, че обслужването на двигателя е 80%-90% от сервизните разходи за една кола. На година това са едни 200-1000лв у нас, на запад повече. Забравих и скоростната кутия ако е автоматик или съединител - това се прави по-рядко, но за сметка на това ремонтите са много скъпи. Обслужването на една Тесла е смяна на накладки и чистачки. Единствената течност която се подменя е тази за чистачките.

    И малко статистика - един пасат е 70 000лв с двигател 122 коня, Ауди А4 с 260 коня е 100 000лв, S4 струва колкото един апартамент. Тесла Модел 3 е 400+ коня и струва 80 000лв и поддръжката и е 0лв / година. С другите 2 ако не ходиш всяка година в сервиза да оставяш по една хилядарка ти отпада гаранцията.

    Коментиран от #104, #107

  • 89 Весел Патиланец

    10 4 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Вече никой не им вярва - те и военни безаналогови технологии показваха, но се оказа, че продават въздух в нов целофан!!! Ракети кинжал циркон, ПВО с500, танкове армата, самолети су35, роботи с човек вътре и какви ли не гръмки имена се оказаха толкова неефективни и неготови, че се наложи да купуват оръжие от СКорея!
    Даже и москвич се възроди, но се оказа, че слагат емблеми на китайска кола в откраднатия завода на Рено ;-)
    пълен смях!!!
  • 90 Eлектронна цигара

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    То е ясно, ама защо???

    Коментиран от #99

  • 91 с опит

    6 0 Отговор
    всички, които плюят водорода да се поинтересуват - има отдавна измислена технология как да се превръща в твърдо състояние, атомобила го превръща обратно в газообразно и как да се пренася и съхранява без проблеми. Също да се поинтересува защо патента за технологията е бил блокиран от петентното ведомство на САЩ 20 години.
  • 92 добре ама

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "нещо бъркаш нещата":

    има много висока концентация на сол в океана тя къде ще отиде или ще се пакетира ?после колко ще ни е изгодно това гориво няма съпоставка и анализи за цени и щом руснаците някога са замразили проекта за водородни двигатели поради факта че синьото гориво е с пъти по евтино и също екологично чисто а петрола няма да свърши ...

    Коментиран от #105

  • 93 А бре аланкоолу!

    7 3 Отговор
    Водородът е химичен елемент с номер 1 в таблицата на периодичната система за химичните елементи, съставена от Дмитрий Менделеев. Атомът на простото вещество водород съдържа един протон, един неутрон и един електрон, който обикаля около тях. Молекулата на простото вещество водород съдържа два атома водород и фактически представлява най-малката по размер молекула в природата, което ако се сещате означава, че не можете да го съхранявате дълго време в резервоар, направен от други материали защото тяхната кристална решетка престравлява за молекулата на водорода молекулно сито, през което молекулите на водорода са в състояние да преминат или ако щете да се пресеят и да отлетят в атмосферата за някакъв не много дълъг период от време. Нататък: Единственият начин за добив на водород до момента е чрез електролиза, за което ако се сещате първо трябва да бъде генерирано електродвижещо напрежение или на обикновен език речено да се произведе ток, с който да се разложи водата, като от сто киловат часа електроенергия изолзваеми под формата на водородно гориво ще бъдат само триесет, като краен резултат. Двигатели могат да измислят всякакви дори да ме извинявате даже и с л....на, но нито един от тях няма да може да прескочи Законът за запаване на енергията и огромните загуби при трансформация на енергията от един вид в друг. Това е очевидно потвърждение на моята житейска истина за причинно - слведствените връзки - по-сложно - по-скъпо - по-тъпо!

    Коментиран от #101

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Констатираща

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "има снимки в нета . гледай и не питай.":

    Там всичко първо се открива и внедрява, но трябва стриктно да се прикрива, за да не бъде конкуренция. Не са случайни и съвременните събития за елиминирането на Русия от световната арена.
  • 99 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #90 от "Eлектронна цигара":

    Защото горенето е доказано неефективен процес , без да броим вредните му последици !!! НЯМА термична машина , разбирай машина базирана на горене , включително двг , парна машина , реактивен двигател с кпд над 50 % и няма да има , всъщност огромната част едвам стигат 40 % !!! Останалото е топлене на атмосферата , от което файда никаква , освен за производителите монополисти на горивото , независимо петрол или водород или каквото и да е !!

    Коментиран от #102

  • 100 Паздерков

    2 0 Отговор
    Очакваме яки гърмели!
  • 101 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #93 от "А бре аланкоолу!":

    Митичен,цитираш ми Уикипедия без да разбираш нищо.Най обикновена функционална грамотност ти липсва.
  • 102 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #99 от "гост":

    При електричките кпд е под 70%.И там има загуби от трансформация на енергия и отопление/охлаждане на батерията.

    Коментиран от #108, #109

  • 103 Японци сър

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Тойота имаше":

    "Такъв двигател още преди 25 години. НО, има сили в света, които НЕ позволяват този тип двигатели да навлязат масово в автомобилите. Май вече е дошло времето да ги пуснат?"

    На тези сили им се казват природни сили. Само не разбрах кога дойде време да се променят физичните закони, за да проработи този двигател по-ефективно от автомобил с ДВГ, пък да не говорим за електромобил?
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Ацо

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Пилот на Ферари":

    С сега когато цените на петрола и газа са високи сигурно имат файда?!? Говориш пълни небивалици ми нали Рашките се издържат от петрола и газа бе пилот на жигула ха,ха!!!
  • 107 Пиуе със зеуе

    2 2 Отговор

    До коментар #88 от "уеуе мауе":

    Къде я тази нова тРесла 3 с 400 к.с. за 80 бона??? За толкова взимаш базовата с 280 и няколко коня, със зор 300 км и едвам пипа 200…ама не за дълго … “страхотно”…. като за печка 90-100 коня…. То бива бива измислици и елетричарски мечти и по лю
    ции…и да си вярвате и да сравнявате ел.кашон с кола….на нови коли по 100 000 + лв тръгнал да сравнява дали щели да се платят или не 2-3 хил лв на година…. Ти имал ли си нова-нова ДВГ кола, каквато и да е от магазина в гаранция и какви огромни или непредвидени разходи си давал особено в първите няколко години/100-150 хил км???
    Като пищите за разходи по поддръжка и правене, все едно жени от женския пазар слушам….

    Коментиран от #110

  • 108 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    Има на баба ти трътката !!! И тук говоря САМО ЗА КПД на умрялото двг !!! Ако седна да смятам общите загуби в едно кюмбе няма да стигне и 15 % !!!! Пак повтарям , общите загуби , това което стига до колелата и върши някаква работа при кюмбетата е не повече от 15 % от енергията , съдържаща се в горивото !! И това пак не включва разходите за ПРОИЗВОДСТВО на същото гориво !!! При електромобила от зарядното до колелата са НЕ ПОВЕЧЕ от 15 % , тоест 85 % от тока върши работа , а не топли атмосферата !!!
  • 109 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    За да приключим с кпд-тата , един електромобил с 300-400 коня има разход от 15 до 20 квт на 100 км , това е със всичките "загуби" които според теб има !!! Ако не ти е известно това отговаря на 1 до 1,2 литра дизел , защото в литър дизел има 13 до 15 квт енергийно съдържание , за твой ужас !! И това е СЛЕД разходите , разбирай енергията за производството му , която е поне още толкова !! За кюмбе със същата мощност разхода е минимум 7-8 литра дизел , да не казвам 10 , което е реалното !!!! Ей това ти е реалното кпд , а не дървените ти теорийки , електромобила има между 6 и 8 ПЪТИ ПО-НИСЪК разход на енергия при същите и по-добри показатели , точно защото кпд му е толкова пъти ПО-ГОЛЯМО !!!! Това са фактите , другото са петрололюбски мечти , ама за идиоти !!

    Коментиран от #111

  • 110 Предвидими разходи

    3 1 Отговор

    До коментар #107 от "Пиуе със зеуе":

    За първите 180 хиляди километра - над 40 000 лв само за гориво плюс още десетина смени на масло по колкото там си ги калкулираш. Само до тук си на половината от цената на електромобила на който току-що му е изтекла гаранцията ако е от най-малките гаранции, защото има и над 200 000 км гаранция за батерията и задвижването.

    Някои хора въртят 200 хиляди километра за 3-4 години. Недей винаги смята, че за първите две години имаше една смяна на маслото!

    Коментиран от #114

  • 111 Не бъди скромен

    4 2 Отговор

    До коментар #109 от "гост":

    Попитай го колко му харчи автомобила градско в задръстване? На Шаро теслата с над1000 коня мощност му харчи 13кв на 100 в задръстванията, което е 1,3 литра на 100.

    Подобен автомобил с ДВГ би изхарчил поне 20 на 100, ако кара спокойно и не се любувана звука на двигателя, защото няколко давания на газ докато чака на червено могат да му вдигнат разходът над 50 на 100 между светофарите.
  • 112 С морска вода не става брато

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "нещо бъркаш нещата":

    Това се прави с дестилирана вода. Щото от солите в морската вода електродите заминават за нула бройки.
    А за дестилираната вода ти трябва допълнителна енергия и апаратура.
  • 113 Водорода

    2 0 Отговор
    Водорода като елементче в табличката на Менделеев с най - малка молекулка се съхранява много трудно.
    В Toyota Mirai при пълен резервоар след 40 дена нема никои. КПД на водородната клетка е 2 пъти по голям от използването на водорода в ДВГ.
    Освен това ДВГ има един неотстраним проблем. При работа с атмосферен въздух /които е смес от газове/ при високата температура и налягане в такт горене се образуват азотни съединения които са доста токсични.
    Има една разработка за съхраняване на водород в свързана форма, които може да се извлича от носителя при необходимост. Разработката е американска и залозите са големи. Загубите от съхранението са минимални и е абсолютно безопасен в свързано състояние. Не се нуждае от ниски температури и специални контейнери под налягане. Конгреса на САЩ обаче замрази тази технология по разбираеми причини.
  • 114 Не отговаряш

    0 0 Отговор

    До коментар #110 от "Предвидими разходи":

    а пак се извърташ и гледаш на хората колите…. не сподели ТИ лично какви проблеми имаше с новата си кола??? За 180-200 хил км няма да имаш никакви разходи по тостера ли??? Всичко от вкъщи, на контакта…. айде тесларастки мечти…. тогава 200 хил ще ги минаваш поне 20 години…. и пак няма да си на 0….
    Недей смята…. сел чо от къде си??? Аз нищо не смятам, минавам над 200 000 км за 4-5 години и после следващата…и така вече с 5 нови коли и познай, досега проблем с ДВГ/ПК и изобщо не-мобилност не съм имал…. преди това също и употребяваните, които съм карал….

    Коментиран от #115

  • 115 Проблеми?

    2 1 Отговор

    До коментар #114 от "Не отговаряш":

    За какви проблеми съм ти говорил? Я ми припомни?

    Освен "проблемът" със сипването на гориво от време на време да съм сметнал нещо различно?

    200 000км са ти 250 зареждания на резервоара по 160лв - по 50 зареждания на година в рамките на 5 години.

    Ако зареждаш само на нощна, само от контакт и караш само в работни дни само по 300км/ден ще правиш по 260 зареждания на година по 9лв.

    С всички тези "ограничения" това са 80 000км годишно - 400 000 км за същите 5 години за които ще платиш 12 000лв за ток вместо 80 000лв за бензин.

    Къде видя проблем с домашното зареждане? На практика спокойно се минават по 400км с едно зареждане през по-голямата част от годината.

    Знам знам, сега ще кажеш, че изкарваш автомобила сам 10 пъти в годината и шофираш 2000км в едната посока с едно единствено спиране за 5 минутно зареждане след 1000км с 200 км/ч при минус 38,6градуса с 5 човека и пълен багажник!
  • 116 Българин

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Кравите не са изобретили нищо полезно":

    Американците са измислили почти всички неща, за които се сещаш.
    Нищо не са измислили смотаните ватенки. Дори самовара и матрьошките не са руски. Финландски и японски са. Замръзналото блато дори населението си не може да изхранва, при положение, че има най много плодородна земя. Три пъти са спасявани от глад от американците. Да ги питаш защо не са ги оставили да си мрат от глас

    Коментиран от #119

  • 117 Абе

    0 0 Отговор
    Приятели, всички вие тук пропускате един факт. Още през 1972 един испански инжинер подкара колата си с вода. В края на соца, баща и син от Пловдив подкараха своята шкода 120 също с вода. Това даже влезе в новините по телевизията и ги показаха. Така че, според мен бъдещето е в това, когато стане изгодно и големите корпорации, няма вече какво да правят. А между другото и в авто-мото имаше статия за програмата на Форд, които разработват такава система.
  • 118 Шофьорче

    0 0 Отговор
    Много спорове в които има смиисъл. Но карайте което ви е изгодно. Малките електрички са много изгодни е момента за градска кола. Не може да се сравняват с нищо друго.
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 За българинът...

    2 0 Отговор
    Нищо не са измислили...а мигрантите, дошли с образованието си! "Американците" обичат само да
    стрелят!!!!!