''За да се вземат всички тези мерки, които се вземат, ние трябва да знаем къде сме в епидемиологично отношение. Едното, което трябва да се направи, това е сероепидемиологично проучване, за да се види както е нивото на антителата срещу коронавируса в различните части на страната и сред различните групи население. И второ нещо, ако тези тестове, които са важно диагностично средство, не се използват, ние в повечето случаи не сме наясно какво се случва с контактните на онези, които са открити с коронавирусна инфекция, защото както виждате, обикновено, когато се докаже, че някой е с коронавирус, отиват на мястото, където живее, изследват всички тези, които са били в съприкосновение с него, с метод обаче, с който се установява доколко тези контактни отделят вируса в околната среда. Обикновено се оказва, че няма никой. Като че ли тези, които са доказани, са се появили от неизвестно къде'', това заяви доц. д-р Атанас Мангъров, началник на детското отделение в Инфекциозна болница в София, пред Лили Маринкова в студиото на ФАКТИ.
Доц. д-р Мангъров от днес е част от новосформирания Експертен медицински съвет към Министерски съвет, който ще участва в борбата срещу коронавирусната инфекция в страната.
''Когато има един такъв болен, който е установен и отидат да се търсят негови контактни - те са два вида хора. Едните, които може би са го заразили, тоест такива, които някога са отделяли вируса, заразили са го и в момента не отделят вируса, просто защото им е изтекло времето, в което отделят този вирус. Тоест, тях, ако ги изследваме дали в момента отделят вируса, няма да намерим нищо, защото те не отделят. Но ние можем да установим дали те са карали или не тази инфекция, като изследваме антителата, което става за 10 минути с капка кръв.
Вторaта група контактни са тези, които може би ''нашият човек'', който е вече установен, е заразил. При тях, ако те са в ранен стадий, след заразяването, ако се изследва дали те отделят вируса в околната среда, няма да се намери нищо, защото те все още не го отделят. И оттам вече, ако случаят е какъвто описвам - и в двата случая ще се окаже, че контактните не са имали съприкосновение с коронавирусната ифекция. Докато, ако се правят и серологични изследвания на тези хора, ще се види откъде им е дошло'', поясни доц. д-р Мангъров.
Доц. д-р Мангъров си обяснява липсата на този подход от Щаба с липсата на тестове. ''В Южна Корея до момента са направили 190 000 теста. В Германия правят по 20 000 теста на ден. Като това не са тези трудоемки, тежки тестове, които са хубави, те са много точни, много хубави, но те са референтни тестове. Те са тестове, с които се потвърждава наличието на инфекция'', отбеляза доцентът.
''Eдин референтен тест струва някъде около 120-130 лв, а един такъв скринингов тест струва някъде около 15-20 лв. Тоест, доста по-евтини и доста по-бързи. В момента по целия свят има жесток недостиг на диагностикуми'', внесе яснота той.
''Toва е нов вирус. Никой няма антитела срещу него. Той причинява заразяване по всички възможни начини - въздушно-капков, конктактно-битов, фекално-орален. Тоест, няма как да се скриете от него и това е инфекция, която рано или късно ще премине през целия свят, като в огромната част от случаите хората ще я изкарат безсимптомно, без да разберат, че са я изкарали. И в един много малък процент от случаите ще я изкарат във форми, които са клинично проявени, някои от които много тежки. Шансът на един човек над 80-годишна възраст да му се случи нещо лошо е едно към седем, осем.
Когато се развихри инфекцията и започне да има смъртни случаи, натискът да се прави нещо нараства. И в много случаи правителствата не успяват да устоят на този натиск, дори когато са убедени, че действат правилно (бел. ред. в случая става дума за правителствата на Великобритания и Нидерландия, които бяха избрали различен от нашия подход за борба с пандемията, но в последна сметка и те въведоха същите строги мерки). Това, което се прави в нашата страна е максималното, даже над максималното, което може да се направи. Ние не виждам какво повече можем да направим, освен да заключим хората в къщите, да не им разрешаваме да излизат, да си стоят там, докато епидемията премине. Само че това е много трудно осъществимо, но така или иначе се опитваме и при поожение, че сме го започнали, нека да го довършим. Трябва да се направят при всичи случаи няколко десетки хиляди теста, за да имаме представа какво е състоянието на населението. Няколко десетки хиляди теста могат да се направят за две седмици'', каза доц. д-р Мангъров, който след резултатите от тестовете би могъл да разясни в кой етап на пандемията сме.
Според доцента, например град Банско, който е с население от 6-7 хиляди души, ако е бил изследван на този масов принцип, то е можело градът да не бъде поставян под карантина само на база предположение, че може да има много заразени.
Той също така поясни, че в условия на извънредно положение и карантина, би могло вирусът да изчезне от страната ни в рамките на една година, което е абсолютно немислимо в икономически план, за която и да е страна.
''Това, което е най-неприятното при този вирус, това което го прави толкова опасен и труден за овладяване е, че тези, които са заразени, започват да отделят вируса около 4-5 дни преди да се проявят клиничните симптоми. Като изобщо не е задължително тези клинични симптоми да се проявят. Тоест, съществува едно огромно, на практика неустановено множество от хора, които нямат никаква симптоматика, но в същото време отделят вируса. Освен това тези, които са го прекарали, те продължават или могат да продължат да отделят вируса в продължение на още 20, 30 дни, а може би и по-дълго. Това е особеност на коронавирусите, която ги прави много опасни и трудни за овладяване. Този вирус, когато всички преболедуват от него, с или без симптоми, е много възможно, само че никой не може да се закълне в това, да изчезне. Както изчезна вирусът на SARS през 2002/03, който генетично на 80% е същият като този вирус. Поначало тези коронавируси имат свойството да живеят сред животните и нямат свойството устойчиво да се развиват сред човешките популации. Но това е нещо ново, известно е от няколко месеца, никой не знае каква ще бъде неговата биология по- нататък. Тайната надежда на всички е, че в един момент той ще изчезне, когато вече няма неимунно население, когато няма хора, които да не са го преболедували'', обясни доц. Мангъров.
Доцентът отбеляза, че е важно вирусът да не се разпространи в уязвимите групи на населението ни, а след това внесе пояснение, че за тримата преборили коронавируса у нас, е по-правилно да казваме, че на тях им е минало, а не, че са излекувани, защото в крайна сметка лекарство срещу този вирус все още няма.
''В Италия процентът на починалите по време на интубация е 78. Тоест, много по-удачно е в една такава болница да се води максимално рестриктивно лечение, просто да се дава кислород, да се правят вливания, а да не се стига до такива инвазивни процедури, при които никой не знае как ще завършат нещата. Не си мислите, че като закачите някой на респиратор и с това му спасявате живота. Една некомпетентна дихателна реанимация е по-опасна от това един болен да си стои и лежи в леглото, да се обслужва качествено и да му се дава кислород'', вметна началникът на детското отделение на Инфекциозна болница в София.
Доц. Мангъров заяви, че са му се обаждали хора да го питат дали да си купят хлорокин, а той им е отговорил по следния начин: ''Да, добре, ако ти се пие хлорокин и искаш да си го носиш в джоба, си го носи, но когато човек в едно такова тежко общо състояние и пие лекарства от този тип, това са медикаменти, ако нищо ви няма и ги приемате, ще се чувствате доста по-зле, отколкото ако не ги приемате. И тъй като този вирус засяга и черен дроб, и бъбреци, даването на допълнителни медикаменти, от които няма полза, не допринасят по никакъв начин за по-добрия изход. Нека да не забравяме, че приемането на лекарства не е лечение. Просто само пиете лекарства, това не означава, че се лекувате. Toва е заболяване, което в огромната част от случаите завършва с оздравяване. И каквото и да давате на един такъв болен, той на 97-8-9% ще оздравее, но не защото сте му давали едно, друго или трето, а защото такъв е процентът на хората, които оздравяват от тази вирусна инфекция.''
''За момента хората нека правят това, което ги съветва да правят Кризисният щаб, както и да изпълняват всички мерки, които са наложени, защото, ще повторя отново, те са максималното, което може да се направи в рамките на човешките възможности. Най-вероятно с течение на времето ще се случи отпускане на тези мерки. Но при всички случаи трябва да мине време, както стана в Китай, в Южна Корея, както вече може би се случва в Италия, защото от няколко дни се съобщава, че броят на новооткритите случаи нямалява. Тоест, всички трябва да го изкарат под една или друга форма. Да се надяваме, че, когато той изчезне, няма да се появи отново. Хората трябва да разберат, че ако се разболеят от коронавирус, те няма да умрат. Или, ако умрат хора, ще умрат в много малък процент'', заяви още доц. д-р Атанас Мангъров и отново повтори, че уязвимите групи, а именно по-възрастните хора и хората с определени хронични заболявания, трябва да полагат усилия да се опазят от инфекцията, а също така и ние, техните близки, да ги пазим.
''Аз съм сигурен, че светът няма да се свърши с коронавирусната пандемия, че ще преодолем и това нещо, но при всички случаи ще имаме трудни моменти в следващите няколко месеца. Обнадеждаващо е това, което се случва в Китай, в другите страни по света, при които епидемията вече преваля - Китай, Южна Корея'', завърши той.
Целия разговор можете да изгледате във видеото:
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Народен артист
Коментиран от #112, #137
19:18 24.03.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 бай ви тошо
19:21 24.03.2020
6 Веселина Стефанова
Коментиран от #41, #53, #147
19:22 24.03.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Ръмпези
Коментиран от #13, #128
19:23 24.03.2020
9 Такъв човек трябва
19:23 24.03.2020
10 Усмивката
Коментиран от #35, #56, #130
19:28 24.03.2020
11 Eee
19:28 24.03.2020
12 Смирено да попитам
Коментиран от #36, #52, #152
19:30 24.03.2020
13 Усмивката
До коментар #8 от "Ръмпези":
А колко ще хвърлиш в разрушената икономика.А какво ще струва една фалирала държава след месец, два....Умнико. Айде да те вържа под карантина за 14 дена и да разсъждаваш през цялото време ....Ще ме бива ли, няма ли да ме бива. И да те видя с каква диагноза ще излезеш след това .19:33 24.03.2020
14 Учебник
19:33 24.03.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Минаващ
19:34 24.03.2020
17 Някой си
Отделих време за да гледам видеото понеже бях на работа и не успях да го гледам директно.
Та на въпроса......
Като толкова се интересувате от технологията, начините за борба и лечението на епидемии, инфекции и заразни болести да бяхте записали вирусология и инфекциозни болести в университета, не журналистика.
Не това ме интересуваше, и не това е начина.......да се мъчиш да направиш цял народ специалисти по инфекциозни болести.
Задавхте тъпи въпроси, които хора извън кръга на специалистите не е нужно да знаят........какви хапове, кави лечения.....това е работа на лекарите и специалистите.
Мен лично ме интересуваше какво ще каже Доцент Мангъров за това до колко са адекватни мерките на държавата до сега, какво не е направено и какво трябва да се направи и най-вече трябва ли коремен хирург да управлява криза от такива мащаби.
Разочарован съм, друго исках да чуя, не да ставам лекар и кой какви хапчета искал да носи в джоба си и да пие!
Коментиран от #37, #38, #98
19:37 24.03.2020
18 Путин и Тръмп
19:39 24.03.2020
19 Фактъ
Коментиран от #30
19:39 24.03.2020
20 Мдаа
Коментиран от #80, #144
19:40 24.03.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Усмивката
Коментиран от #39
19:46 24.03.2020
26 Някой си
До коментар #23 от "Абре":
Няма как да си на мястото му, за да разбереш какво е!19:46 24.03.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 jorj
Коментиран от #31
19:48 24.03.2020
30 Усмивката
До коментар #19 от "Фактъ":
Ми той Муфтачйски е само статистик. Става за патолог и приемчик в моргата с този хладен бавноуспокоявая тон19:49 24.03.2020
31 Усмивката
До коментар #29 от "jorj":
А какво означава ,,Предател"19:50 24.03.2020
32 Пижо
Там в момента го борят руската и американската
армии...
Коментиран от #42
19:51 24.03.2020
33 Дългия
Коментиран от #48, #148
19:55 24.03.2020
34 тошко
До коментар #1 от "путин":
Когато някой компетентен говори ,глупаците и невежите е редно да не знаят много19:55 24.03.2020
35 Athens
До коментар #10 от "Усмивката":
Но Мангъров е специалист в тази област.Докато Борисов не е.Борисов са го съветвлаи разни....хирурзи,санитари и тем подобни,които хал хабер си нямат от вирусология . Не виждаш ли,че Мангъров и оня Костов ли ,колко грамотно говорят за тази област. И много правилно,че Борисов се обърна към вирусолози,имунолози,пулмолози..Коментиран от #43
19:57 24.03.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 гост
До коментар #17 от "Някой си":
Добър коментар,браво!Мисля ,че Мангъров може да говори само за ЛЕЧЕНИЕ,там му е силата.Аз лично го признавам,но за другите неща не зная.Коментиран от #46
19:59 24.03.2020
38 Усмивката
До коментар #17 от "Някой си":
Тук въпроса не е само до специалист. Въпроса е и дали умееш да анализираш и разсъждаваш. Очевидно е че вие имате известна подготовка. Но, до тук. От тук нататъка оставете нещата в некорумпирани и независими аналитични умове.Убеден съм че те ще изведат България от кризата. Видя се че тия , другите не могат да гпо сторят вече 30 години.Със заплахи и празни на хартия некви 1.3 милиарда излишък, който се оказва с 5 по малко , на тия им предстои голем съд.20:01 24.03.2020
39 гост
До коментар #25 от "Усмивката":
Стига писа глупости ! И като развиваш икономика на кого ще продаваш в този момент.Светът е спрял,виж Европа.Коментиран от #44, #45, #47, #50
20:02 24.03.2020
40 Госあ
До коментар #7 от "Тръмп":
Абе Тръмп, започваш да ми харесваш !!!20:02 24.03.2020
41 Опа
До коментар #6 от "Веселина Стефанова":
Да радвай се! Но дали вируса мисли като този Мангъров??? Все си мисля че това което се случва в Испания (не споменавам Италия???) е показателно и никакъв Мангъров не може да ме убеди в противното20:04 24.03.2020
42 Athens
До коментар #32 от "Пижо":
Американската армия избЕга....дословно-в Люксембург при началниците им,съобщават италианските медии.20:05 24.03.2020
43 Усмивката
До коментар #35 от "Athens":
Следя внимателно поведението на Костов . Видя се раздразнението му когато Муфтачийски наблегна на тезата че бързите тестове не са нужни.Добра се до микрофон и каза.....,,Има и добра практика в другите страни в прилагането на бързите тестове", и спомена КореяКоментиран от #61
20:05 24.03.2020
44 Опа
До коментар #39 от "гост":
Ха умно, но дали някой ще те разбере20:06 24.03.2020
45 Усмивката
До коментар #39 от "гост":
Май на тебе не ти достига ум. Реакцията на Тръмпо е очаквана и обяснима , след като на международната сцена в условията на тотален срив, Китай излиза победител и в пълен ход напред за първото място....Сега наясно ли си20:08 24.03.2020
46 Някой си
До коментар #37 от "гост":
Мангъров каза и много други неща през последните дни, аз лично с голям интерес следя изказванията му, и вярвам на него, не на генерала!20:09 24.03.2020
47 Усмивката
До коментар #39 от "гост":
Престани да ми щракаш минуси , и мисли,мисли,мисли. Щото като дойде военното положение което ще въведат твоите господари, ще ти забранят с закон да го практикуваш.Сега къде пишеш?20:11 24.03.2020
48 Athens
До коментар #33 от "Дългия":
Превеждам ти го простичко като за теб;) Вирусна инфекция минава при 97;8;9% без лекуване. Просто вирусна инфекция не се лекува. Това са достиженията на медицината. Остават 1 или 2 % при които е възможно усложнение.20:12 24.03.2020
49 Реалист
Коментиран от #62
20:12 24.03.2020
50 Значи
До коментар #39 от "гост":
Щом другите са спрели,а само ти произвеждаш,означава,че си монополист. Всички пазари са твои.20:15 24.03.2020
51 Госあ
Коментиран от #54, #64
20:17 24.03.2020
52 Усмивката
До коментар #12 от "Смирено да попитам":
Това е гарант за в бъдещето. Както, по примера на Ердоган с емигрантите, и Борисов се научи на некои анадолски мурафети. А сме дигнали въпроса за къщата в Барселона , а ги е пуснал сред хората.Не се ли сети досега защо е тази грижа на Ердоган и Борисов за милите бежанци...Тая е20:19 24.03.2020
53 Алфа Вълкът
До коментар #6 от "Веселина Стефанова":
А така, ама да го цитират по вестниците и новинарските сайтове. Че, днес нищо не му разбрах едно, че говори с медицински термини. Второ, че заеква и докато му разкодирам какво казва съм сменил канала.Коментиран от #55, #75
20:20 24.03.2020
54 Усмивката
До коментар #51 от "Госあ":
Много правилно разсъждаваш. 3 вместо 14 дена означава че се съкращава значително обстановката , а и претиснението на тествания.И от там хората няма да се притесняват и да бягат като чумави гонени за обстрелКоментиран от #58, #65
20:24 24.03.2020
55 уточнение
До коментар #53 от "Алфа Вълкът":
Ами то в медицината е такава терминологията, затова там се учи 6 год. Не е като да даваш примери с футбола. А ти превключи на Пик там Ива Николова ще ти го обясни разбираемо за теб.Коментиран от #60
20:28 24.03.2020
56 нали
До коментар #10 от "Усмивката":
Митко е член на ГЕРБ. Бургаския кмет е най-крадливия от ГРОБ.20:29 24.03.2020
57 Извинявам се
20:32 24.03.2020
58 Госあ
До коментар #54 от "Усмивката":
Така се изготвя мрежата, и се тестват тези в нея за наличие на вируса- слагат се род задължителна карантина 4 дни и се тестват. На рисковите пациенти директно и веднага се прилага лечение. Това трябва да бъде модела за България. Плюс абсолютно задължително носене на маски на обществени места. А сега тея ще дадат пари за тестове за антитела, да знаели кой бил болен и е оздравял и вече не е и вирусоносител. На кой му пука бе ???20:43 24.03.2020
59 юри
20:49 24.03.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 6365
До коментар #43 от "Усмивката":
Костов със тези специалисти главно от Токуда сигурно има предвид, че не е важно колко са достоверни бързите тестове важно е ако се правят на всички сега и да минат през Токуда .А пък какво значение има ако е отрицателен на заразен той все пак след време ще има симптоми, ако пък на здрав е положителен какво толкова ще га лекуват той рано или късно ще се зарази по-добре рано да има имунитет ако се излекува.Не е важно достоверността на тестовете а да се купят и похарчат грешни пари съвсем случайно са специалистите от Токуда .Тия експерти са най-скъпите но не мисля че са от добритеКоментиран от #67
20:58 24.03.2020
62 Ти луд ли си
До коментар #49 от "Реалист":
Перхидрол и Кислородна вода са Коренно различни по отношение на %. Перхидролът е 30% , кислородната вода е 3% р-р. Ще отровиш хората!!!!!!!!!Коментиран от #68
20:58 24.03.2020
63 Н стоименов
21:00 24.03.2020
64 Май че
До коментар #51 от "Госあ":
Искаш да кажеш, че са необходими тестове за АнтиГени на вируса, Не за АнтиТела, които се синтезират в тялото чак след около 7- 10 до 21 дни, доколкото ми е известно.?Коментиран от #74
21:06 24.03.2020
65 Опа
До коментар #54 от "Усмивката":
Кой бягат, повече то се приберат и има голяма вероятност това да е проблем!!! Виж какво се случва в КитайКоментиран от #71, #81
21:06 24.03.2020
66 По вероятно
21:12 24.03.2020
67 Усмивката
До коментар #61 от "6365":
Е това вече е фалшива новина , която разпространяваш. От щаба категорично заяваиха , че и сега ,която и да е болница да иска да прави тестове и има възможности ,нека го прави. Със или без разрешението на щаба.Какви деволи те гонят не знам , но досегашната схема е като буре под налягане , което ще н изстреляна първо място в Европа.. Така че , да не се правим на оригинални и да тестваме невъзможни едноогодишни карантини , щоооото щени струва мноооого скъпоКоментиран от #85
21:14 24.03.2020
68 Geo
До коментар #62 от "Ти луд ли си":
Те такива като него може и сода каустик да ти препоръчат да пиеш.21:20 24.03.2020
69 Другия с коня
21:21 24.03.2020
70 123456
До коментар #2 от "XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX":
Как един илитерат може да коментира доцент, специализирал в дадена област???21:23 24.03.2020
71 Усмивката
До коментар #65 от "Опа":
Бягат , и те не знаят накъде. И защо.Имат мноооого грешна информация за голем икономически подем , по думите на Премиера на България.Смятат , както го обрисува премиера че тук е рай..Но не само. В европа епидемията е в повече.У нас е пълна бъркотия. Веднъж излизат и ти казват , че недостига легловата база за специфичното лечение.От друга ни съобщават с известна насталгия , че не може да откажем на ВСИЧКИ български граждани да се завърнат по домовете си....а те са!!!!...2 000 000!..Е кое е верно и кое фалшиво??Коментиран от #86
21:23 24.03.2020
72 За пръв
До коментар #7 от "Тръмп":
път мненията ни се покриват напълно.21:30 24.03.2020
73 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #1 от "путин":
C тoвa "ГРИПЧE" прoпрaвят пътят зa "БEЛEГA НA ЗВЯРA".......................................................
“И принуждaвaшe вcички, мaлки и гoлeми, бoгaти и cирoмacи, cвoбoдни и рoби, дa им ce тури бeлeг нa дecницaтa им или нa чeлaтa им; зa дa нe мoжe никoй дa купувa или дa прoдaвa, ocвeн oня, кoйтo нocи зa бeлeг имeтo нa звярa, или чиcлoтo нa нeгoвoтo имe.“
Oткрoвeниe нa Йoaн 13:15-17
21:33 24.03.2020
74 Госあ
До коментар #64 от "Май че":
Точно това казвам. Няма никакъв смисъл от такива, това ти дава ,че си бил болен и си оздравял. И никаква друга информация. Когато следиш за вируса, независимо дали с антитела за негови протеини или за неговата РНК с rt PCR, виждаш има ли вирус или не. И дали си вирусоносител и разпространител. Точка. Това по неговото интервю, което гледах до момента в който почна да разсъждава за препаратите.21:38 24.03.2020
75 Даскала
До коментар #53 от "Алфа Вълкът":
Ами как ще разбираш, като си проЗ.21:43 24.03.2020
76 1234
21:45 24.03.2020
77 Бъди в настроение
До коментар #15 от "Каква е тази карантина бе":
Ами добре,че поне съседката ти не се е изсрала под балкона ти. Пак нещо хубаво.21:45 24.03.2020
78 Госあ
Коментиран от #154
21:45 24.03.2020
79 Athens
Така, ако някой е преболедувал Sars ,а тук пише,че Sars генетично на 80% е същия като коронавирус. Възможно ли е преболедувалия преди 17 години Sars да е изградил имунитет ,който имунитет да го предпази от коронавирус ,след като двата се припокриват на 80%?
Някъде четох,за коронавирус,че е възможно да има имунитет след преболедуване,но е малко вероятно той да е траен. Всъщност това е отговор на въпрос;-След преболедуване от коронавирус създава ли се доживотен имунитет.
Коментиран от #82, #83, #89
21:46 24.03.2020
80 Домоуправителя
До коментар #20 от "Мдаа":
ами ние как да разберем колко хора са минали през тебе,а?Минават те по домова книга разбираш ли.21:48 24.03.2020
81 Едно въпрос
До коментар #65 от "Опа":
Кой бягат?? Ти да не си чужденец хаха Или никога не си чул в училище.Коментиран от #87
21:57 24.03.2020
82 Гост
До коментар #79 от "Athens":
Кратко и ясно: НЕКоментиран от #84
21:58 24.03.2020
83 Пояснение
До коментар #79 от "Athens":
Не, защото това са различни коронавируси. Както грипните мутират всяка година и може да се заразиш всяка година с нов.Затова ваксините се разработват различни.22:01 24.03.2020
84 Athens
До коментар #82 от "Гост":
Благодаря за отговора!22:01 24.03.2020
85 До 67
До коментар #67 от "Усмивката":
А на теб нали ти е ясно,че ако изнудят държавата да ги купи няма как да бъдат разпределени във всички както казваш ти болници.Между другото в кой областен град няма Токуда,защото не се сещам за такъв в момента?Дори и да е така и те да са ама толкова ли е богата държавата да купува от тези бързи тестове?В момента работят по нови които ще са по-достоверни и тях дали ще има държавата ресурс да гупи и от тях за целия народ?Не става въпрос за 1 000-2000 а за минимум7-8 милиона теста.Коментиран от #91, #92
22:04 24.03.2020
86 Опа
До коментар #71 от "Усмивката":
Не искам да ми се налага да го разбирам. Ама никак, а на и на герб и бсп съм им Ееее,, ммммата тия хляб на масата ми не са сложили22:06 24.03.2020
87 Опа
До коментар #81 от "Едно въпрос":
Да, а ти си много (Учил)Коментиран от #90
22:11 24.03.2020
88 Братя Галеви
кoитo мoгaт тaкa лeкoвaтo дa ви ce "хвaнaт" нa мaнипулaциитe !
Дoceщaмe ce чe тoзи Пухльo в унифoрмa c прoзвищeтo "Плeвнeлия №2" гo глacитe зa зaмecтник нa Пaдишaхa,
при гoтвeнoтo oт вac бъдeщo . . .Вoeннo пoлoжeниe !
При пълeн кoлaпc нa държaвaтa и глaдни бунтoвe в cтрaнaтa !
Врeмeтo кoгaтo уcпeшнo Тиквунe, щe приключиш cъc злoщacтнaтa си пoлитичecкa кaриeрa,
зa дa ce cъбeрeш c твoятa изгoрa и дa изхaрчиш oткрaднaтoтo . . .
22:18 24.03.2020
89 Госあ
До коментар #79 от "Athens":
Всъщност никой не може да ти отговори,но шанса според мен не е 6 от 49, а много по малък. Зависи какво е запомнил организма ти и дали е същото при covid. Имай предвид, че антитялото не разпознава целия протеин,който може да бъде сходен между двата вида, а обикновено от 9 до 20 аминокиселини. Но теоретично би могло.Коментиран от #93
22:21 24.03.2020
90 Строг но справедлив
До коментар #87 от "Опа":
Добре,щом си чужденец става. Моето е техническа грешка. Кой бягат?хахааа ама как може така да пишете бе,то бива неграмотност хаха ок както и да е живи и здрави, но не толков неграмотни ако обичате!Коментиран от #99
22:26 24.03.2020
91 Госあ
До коментар #85 от "До 67":
Идеята е да се подсили ефекта на детекция с груповия анализ за който писах. Освен това, наистина мисля, че такъв масов скрининг и групов подход е добре да се направи само в София, Пловдив и Бургас по наъ бързия начин. При 3млн население на трите града и 1 млн теста ,ще бъде тестван всеки трети. С Елайза, на 96 ямкови плаки и 15 робота с по 10 плаки на рън,ще бъдат необходими 69 ръна. Всеки рън по 2ч30 мин са необходими 6 дни. Още 3-4 за пробовземанеИ така. Следва дезинфекция на градовете и карантина от останалите (обмен на стоки и доставки само през контролирани канали) и задължително носене на маски. И икономиката (ако има такава) тръгва.
Коментиран от #105
22:36 24.03.2020
92 Усмивката
До коментар #85 от "До 67":
Не ми става ясно какво те тревожи.Че държавата няма пари го разбраха и пеленачетата родени преди 20 години. А да се оправдаваш и ръсеш неверна информация по време на война е вид престъпление от най сериозна клса.И се наказва веднага с разстрел.Някакви особи, окупирали върхъ издават разпоредби ,увличат хората в безпрецедентен мор. Вкараха хората в капан , докараха още отвън , и всичко това ще се взриви. Отърване няма. Това не е изход. Това е капан.Всеки вирус е нов. Поне досега съществуващите.И към всеки вирус има подход. Било органично. Било с лекарсва. Що за безунмие да навреш хората в дупки .Като излязът какво ще видят. Пустиня.Коментиран от #107, #111
22:53 24.03.2020
93 Athens
До коментар #89 от "Госあ":
Обнадеждаващ отговор.Благодаря!22:58 24.03.2020
94 9876003
23:11 24.03.2020
95 Чук и Гек
--------------------------------------------------
Аз съм малко по подозрителен от Мангъров спрямо щаба! Предполагам, че Щаба просто не желае много тестове, за да не се разкриват много заразени и щаба да си развали рахатлъка!Къде ще ги настанява? - В Колодрума!? В Арена - Армеец!? И още по важно - кой ще се грижи за тях?! Къде по приятно е ей така всеки ден по 10-15, хоп брифинг, хоп - рейтинг, хоп - браво с ръкопляскания, а той вируса един ден ако е рекъл Бог ще си замине!
Без да им разбирам, принципно Мангъров е прав. Всяка една дейност, преди да я подхванеш както трябва, изисква първо - изясняване на обстановката! Ако искаш да свършиш работа, де!
23:17 24.03.2020
96 ЛУД УЧЕН ВТОРА КЛАСА
23:23 24.03.2020
97 юни съм на море
23:25 24.03.2020
98 Ха-ха
До коментар #17 от "Някой си":
Разбира се,че касапин,пардон хирург,трябва да е начело на Щаба по време на война .Боко каза,че това е война.23:26 24.03.2020
99 Ха-ха
До коментар #90 от "Строг но справедлив":
Присмял се хърбел на щърбел.Виж се ти първо,неграмотнико."...коЙ бягат.."Коментиран от #102, #104
23:31 24.03.2020
100 ани
Коментиран от #149
23:56 24.03.2020
101 1968
Корона вириус ,след свинска чума
00:06 25.03.2020
102 Опа
До коментар #99 от "Ха-ха":
Остави нека се смее. Но важното е кой последен се смее. Така и не разбра за какво става на въпрос. Грамотен бил?00:07 25.03.2020
103 1968
Корона вириус ,след свинска чума
00:09 25.03.2020
104 хахахахахаха
До коментар #99 от "Ха-ха":
Мухаха, мисленето не ти е силата. Не видя ли ,че цитирам езиковеда Опа,дето пише Кой бягат? Нали това е темата на нашия диалог,че той изглежда е чужденец и се смее последен. Но ако е българин определено не е посещавал учебно заведение. А ти си писател, не читател хахаааа00:18 25.03.2020
105 До 91
До коментар #91 от "Госあ":
Браво!Тестове в големите градове останалите -тях кучета ги яли.Важно е няколко областни града да се изследва и дезинфекция и карантина от провинцията.В провинцията да умират-без достъп до болниците,специалистите в големите градове,Те ще работят колкото издържа за да хранят тези от големите градове,защото те ще са под карантина.А бе вие нормални ли сте?Я си измерете температурата!Все съм чувал за всякакви видове дискриминация ама не би ми минало през главата за такава.Коментиран от #106
00:25 25.03.2020
106 Госあ
До коментар #105 от "До 91":
Не, точно обратното, големите ще хранят малките като хората там работят. И без това го правят. А в малките ще продължи същата система, пълна карантина за хората и когато се появят симптоми,ако е рисков пациент в болницата, ако не си остава вкъщи да му мине е,ако не се влоши. Какво толкова?Коментиран от #110
00:33 25.03.2020
107 До 92
До коментар #92 от "Усмивката":
За първи път чувам за 20 годишни пеленачета,ти да не си 70 годишен пубертет.Какъв разтрел,отдавна не сме в Живково време.Спрете със заплахите.Орофисионалист и специалисти има много и извън Токуда,имаме си и БАН .,но явно стоматолог и адвокатка е по-добре от колкото научен работник от БАН за борбата с коронавируса.После за разлика от теб си правя сметка за всичко и не бих рискувал за нещо за което е обявено,че е не е ефикасно.Както и не бих рискувал да се лекувам от нещо за което няма точна диагноза,не бих го и препоръчал на друг.Ако не си болен, а този тест ти покаже положителна проба,ти може да го понесеш,но има много хора с ред заболявания и по-слаба психика,които може да починат от друго докато чакат повторния тест,които става по-бавно.Излишното напрежение от тест,които не дава точни резултати е напълно безсмислен както и безсмислен харч.И все пак само вие ли имате свобода на слово и мнение,а аз-на разтрел?00:49 25.03.2020
108 hmhmhm
00:55 25.03.2020
109 хаа ха
01:10 25.03.2020
110 До 106
До коментар #106 от "Госあ":
Какво работят в големите градове?Работят за по-големи заплати.И защо си мислите,че в провинцията не работят?Хранителните продукти произведени в България може би ги произвеждат в големите градове?Складовите бази на големите хр.вериги са в провинцията,брашното за хляба от къде,месото от къде е,българските плодове и зеленчуци не мисля,че са от Илиянци?Нужно ли е да изброявам?Хората прибрали се от чужбина са придимно така,че заразата там и тестове ще е много по-полезна от колкото в 3 големи града,но не мисля че е справедливо да се делят на София и Пловдив срещу останалите.Всички или на случаен принцип по симптоми без значение град или провинция.В такъв случай всяко едно делене и разделяне не е на добре.Народа е достатъчно разделен от партии и политики за да се дели на градове и провинция.01:32 25.03.2020
111 До 92
До коментар #92 от "Усмивката":
Какво ми пука,че държавата няма пари ли?Ами пука ми,защото съм живял във времето,когато нямаше брашно по магазините и чакаш на опашка от тъмно и си пак по средата за да вземеш един хляб които е за още 6 човека.Когато детето ти иска просто намазана филия,а няма хляб,а имаш пари.Защото съм бил и при обратната ситуация да имаш пари за месец,а на другия ден да можеш да си купиш един хляб с тях.Парите на държавата всеки трябва да ги има като свои пари,както и да пази всичко държавни-парите на държавата са от всички нас,а направеното от държавата е направено с нашите пари за всички нас-то не е чуждо.Докато всички не осъзнаят,че държавата е обществото в нея,то няма как да имаме богата и подредена държава.Кога ще ме видите на разтрел?01:48 25.03.2020
112 Не ми пука какъв е
До коментар #3 от "Народен артист":
Но този доктор дали не си е купил дипломата03:34 25.03.2020
113 ГРАД КОЗЛОДУЙ
04:16 25.03.2020
114 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #115
04:16 25.03.2020
115 Това е
До коментар #114 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
ГРАД КОЗЛОДУЙ мутира бързо под радиоционно облъчване. Вече пише грамотно и против ББ. Може и да се е клонирал. Едни клонинги пишат неграмотно и влюбено в ББ, другите грамотно и против. И Мангъров мутира - първо беше опозиция, сега Бойко си го купи в едно корпоративно щабче.Коментиран от #116
04:37 25.03.2020
116 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #115 от "Това е":
човече където БОГ пипне ДОКТОРА не лекува05:23 25.03.2020
117 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:24 25.03.2020
118 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:24 25.03.2020
119 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:27 25.03.2020
120 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:28 25.03.2020
121 Знаещ
06:02 25.03.2020
122 Reptile
Г-н Доцент, колко пъти писах, че само създавате паника и плачкате за топла супа, сега потвърдихте всичките ми коментари!
Благодаря Ви!
Коментиран от #150
08:59 25.03.2020
123 То се знае че както
09:08 25.03.2020
124 rthfg
09:40 25.03.2020
125 на киро съченик
и му сложиха гела на косата
Италианските доктори да питат нашите светила
Коментиран от #126
09:48 25.03.2020
126 жфшиоф
До коментар #125 от "на киро съченик":
Второто плашило е разпада на икономиката. В събота и неделя милиони стават безработните в България и в понеделник отново работят. Тук периода ще е по-дълъг , но не безкраен. Който му се работи ще работи.10:01 25.03.2020
127 Ууууууууу
10:12 25.03.2020
128 Гост
До коментар #8 от "Ръмпези":
Ами то така ще излезе! Трябва да се пазят само рисковите групи иначе ще има карантина докато по-голямата част от Българите преболедуват - към една година можеби.11:31 25.03.2020
129 Впичкурутикуруаре
11:42 25.03.2020
130 Койчо
До коментар #10 от "Усмивката":
Мангъров да не е дистрибутор на неточните и ненадеждни масови тестове. Ало, как плащат за тая дейност и откъде. Апропо, както и на жалките коментари в този сайт?Коментиран от #134
11:47 25.03.2020
131 гост
11:50 25.03.2020
132 Златките
Също като оная дърта и тъпа грозотия Патрашкова, първо мразеше Златките, чалгата и булгаристанските ВИП-чета, вижте я сега - на първа линия във всяко едно тъпанарски и просташко предаване по ТВ. Така се правят нещата, като не можеш с приказки, купуваш човека и всичко става на 6 !
12:01 25.03.2020
133 знайко
12:08 25.03.2020
134 До 130
До коментар #130 от "Койчо":
Тихо,че мен ме заплашиха със съд и разстрел за подобно изказване.12:39 25.03.2020
135 според мен
13:44 25.03.2020
136 Биг Брадър по Оруел
14:05 25.03.2020
137 Как реши,че ще се окаже некомпетентен
До коментар #3 от "Народен артист":
Да не си ясновидец?14:18 25.03.2020
138 Активист на БКП
14:24 25.03.2020
139 вуйна
14:41 25.03.2020
140 1112
14:53 25.03.2020
141 В е л и к и я
15:30 25.03.2020
142 Сульо
16:33 25.03.2020
143 Сульо
16:37 25.03.2020
144 Чернобил
До коментар #20 от "Мдаа":
Те тяхните бащи и майки скриха за Чернобил,кой знай какво е учил Тато ученика Боко за справяне с кризи,от първият ден се усъмних в Щаба там не присъстваха Костов,Мангъров и други светила.16:39 25.03.2020
145 незнайко
17:05 25.03.2020
146 КРАДЦИ В ДЪРЖАВЕН РЕЗЕРВ
Cъщитe aпaрaти, cрeд кoитo имa и тaкивa зa oбдишвaнe, ca ocoбeнo нужни към днeшнa дaтa, зa рeaнимaциoннитe eкипи, кoитo ce гoтвят дa пocрeщнaт вълнaтa oт зaрaзeни c oпacния вируc хoрa. Вижтe cкaндaлнитe рaзкрития и aнaлизът, кoйтo нaпрaви Румянa Чeнaлoвa зa Фрoг нюз, дoпълнeни c инфoрмaция oт други нaши изтoчници и прoвeркa нa публичнa инфoрмaция.
Коментиран от #153
17:33 25.03.2020
147 Ънжу
До коментар #6 от "Веселина Стефанова":
Веске, като ти свършат храната и продоволствията и от глад изядеш мъжа си и децата си ще размислиш. Този вирус е толкова агресивен и инвазивен и няма как да изчезне в близките десет години. По-скоро ще върне хората в първобитнообщинния строй отколкото ей така да се изпари. Толкова ли си наивна Веске? Според експертите ще се разболеят 80% от човечеството. По каква рецепта Веске ще сготвиш съпруга си?18:21 25.03.2020
148 някаква си там
До коментар #33 от "Дългия":
Не.Просто със заразяване на повече хора,намалява силата на вируса и отслабва. Просто и ясно.19:03 25.03.2020
149 някаква си там
До коментар #100 от "ани":
А ти на щаба ли вярваш?Кога такива са правели нещо за доброто на народа,че ми е къса паметта?Стой си у вас,без пари,с отслабен имунитет и при първото излизане след карантитана познай какво става с теб!Ще се разболееш набързо не само от корона,а от всяквка смрад,полепнала по въздух и повърхности.Не слушай Мангъров. Но прочети нешо повече за имунитета при човека!Всички страхливи овце ще пеете друго след карантината-бледи,по-зле от всяка пролетна умора досега.Спокойно,жалкия ви животец ще е запазен,но на каква цена?19:18 25.03.2020
150 някаква си там
До коментар #122 от "Reptile":
Всъщност той никга не си е променял мнението,за разлика от измисленото генералче.Вижте което и да е негово интервю,вникнете в това,което казва. Не е нужно да ви е обзела паниката всички.19:21 25.03.2020
151 2211
22:11 25.03.2020
152 Хекмет
До коментар #12 от "Смирено да попитам":
Да те пусни при тях да те еват00:11 26.03.2020
153 Джафер
До коментар #146 от "КРАДЦИ В ДЪРЖАВЕН РЕЗЕРВ":
Разстрел за такива като теб00:13 26.03.2020
154 хмм
До коментар #78 от "Госあ":
да се пие ли тия 2 капки?07:50 28.03.2020
155 Вейдър
23:36 31.03.2020
156 реалист
03:48 05.04.2020