Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието
Не е тайна, че най-популярните автомобили с повишена проходимост са дело на германски и японски производители. От доста време насам обачe и корейците от Kia се намесват сериозно в този сегмент, познат като SUV (Sport Utility Vehicle). В момента бестселър на марката е Sportage, а сега на пазарите в Европа излиза и по-големият Sorento. У нас първата генерация на Sorento пожъна огромен успех, като стана един от най-популярните автомобили с повишена проходимост в България. Сега на ход е третото поколение на модела, първите тестове на което се проведоха в Барселона. Наш екип беше на мястото на събитието и се опита да разбере дали новото Sorento ще успее да повтори успеха на предшественика си.
Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че Sorento е станал доста по-модерен и най-вече по-динамичен. Пропорциите не са се изменили сериозно. Дължината е увеличена с 95 мм, като и междуосието е нараснало с 80 мм. Автомобилът обаче е по-нисък. Фирмената радиаторна решетка, която е известна с прозвището "усмивката на тигъра", при новата генерация на Sorento е станала по-голяма. Новите фарове, задните LED светлини, както и цялостната екстериорна линия подсказват, че новото поколение е "по-асфалтово" - с агресивна и динамична осанка. Наличието на хромирани детайли по външността на автомобила пък подсказва за кросоувър, който все повече се доближава до определението премиум. Това, което отличава Sorento от останалите SUV-та, е специфичната форма на т.нар. D-колонка. Като цяло външният вид вече не е толкова всъдеходно ориентиран като този на първото поколение. Визията е рафинирана и колата е далеч по-стилна и динамично изглеждаща.
Интериор
Увеличената дължина на Sorento има една-единствена цел - комфортно и безпроблемно в салона да бъдат монтирани три реда седалки. За целта багажното отделение е увеличено, а вторият ред седалки е леко приближен към предните кресла. Така се получават два задни реда седалки, които са доста удобни и функционални. Вторият ред кресла е с възможност за регулиране и в предно-задна посока, но дори и в най-крайно задно положение мястото за краката на пасажерите е с една идея по-малко от оптималното. Това е и единственият недостатък, който открихме в интериора на модела. Иначе предните седалки са ергономични и предлагат оптимална позиция както на водача, така и на пасажера до него. Уредите са компилация от стандартни аналогови циферблати и електронни дисплеи. Характеризират се с информативност и лесно навигиране. Интерес представлява огромният сензорен дисплей, разположен в горната част на централната конзола. Още нещо, което прави силно впечатление, са значително по-качествените материали, използвани в салона на автомобила. Това, прецизната сглобка и богатото базово оборудване са още един от решенията, имащи за цел да направят Sorento имиджов модел. Съдейки по тези първоначални впечатления, можем спокойно да кажем, че корейците са успели. Естествено, основната заслуга за това е на главния дизайнер Петер Шраер, който успя за няколко години да преобрази цялата моделна гама на Kia.
Двигател и ходови характеристики
У нас моделът ще се предлага с един бензинов и с един дизелов двигател. По време на първите тестове на новото Sorento в Барселона успяхме да изпробваме и двата варианта и нашето мнение по темата е, че оптималният агрегат за Sorento е 2.2-литровият дизел. Този мотор е много балансиран, предлага отличен въртящ момент и достатъчно мощност, за да се чувства нужната динамика. Освен това е и доста икономичен. Комбинираният разход, който показа тестовото дизелово Sorento, беше малко над седем литра. Автомобилът се предлага с два типа скоростни кутии - механична и автоматична. И двете трансмисии са шестстепенни, вършат си работата перфектно, но естествено за нас по-удачен се оказа автоматикът. Що се отнася до 4х4 системата, както вече споменахме, колата е станала доста "по-асфалтова". Вече няма дори раздадтка, но интелигентната електроника се справя добре с преразпределението на въртящия момент към колелата. Проходимостта е по-слаба спрямо тази на първата генерация, но в същото време с нищо не отстъпва на преките си немски и японски аналози в този сегмент. За сметка на това електронната система за стабилизация ESC е подобрена. Типичният за подобни возила силен крен в завои при Sorento е намален, а чрез т.нар. ATCC (Advanced Traction Cornering Control) - система, която преразпределя тягата към колелата с по-голямо сцепление, се постига доста по-голяма сигурност, дори и в силно неблагоприятни пътни условия. Това се случва през електронно управляемата муфа DynaMax. Возията е мека, без това да се отразява на стабилността. За целта се грижи стандартно предно McPherson окачване и задна многолостова система от щанги, които се закрепват към каросерията посредством гумени втулки. По този начин шумът и вибрациите в купето са силно намалени. Активният круиз контрол пък прави пътуването по магистрала истинско удоволствие, а екстри като системата от камери "орлово око", автоматичното паркиране и камерата за заден ход значително улесняват движението на колата в градски условия.
Цена
Повече подробности за новото Sorento и неговите предишни генерации ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Михаил
11:49 28.01.2015
2 Sonata
Коментиран от #3
11:55 28.01.2015
3 VAG
До коментар #2 от "Sonata":
Аз лично бих ти препоръчал да се прегледаш сериозно при психиатър!!!!!Коментиран от #4
12:00 28.01.2015
4 Младен
До коментар #3 от "VAG":
Не съм сигурен на кой му трябва психиатър. Цената на Туарег стартира от 105 000 лв, а на Соренто от 67 000. Може и Туарега да е по-хубав, ама колко да е по-хубав за 40 000 лв повече.12:07 28.01.2015
5 BMW X3 SD
Туарег 3.0 д с навигация...кожен салон с отопление и ЛЕД фарове е 155 500 лева. Имат няколко налични такива бройки в София дилъра Порше София Запад.
Аз бих си взел Соренто 2.2 Комън рейл 200 к.с..с 6 ст. ръчка и ЕХ оборудване за 80 995 лв....цената е наполовина под лудите 155 600 лв. за Туарег 3.0 Д!!!!
12:46 28.01.2015
6 PONGO
13:56 28.01.2015
7 Крум Янкулов
Коментиран от #9
14:05 28.01.2015
8 Драганов
14:50 28.01.2015
9 Autohouse Randm
До коментар #7 от "Крум Янкулов":
koi otstapvat po kachestvo pred koreiskata toiaga be razbirach?toia parketnik e celiat ot plast masa i s motori kopirani ot iaponskite proizvoditeli .Коментиран от #14, #15, #21
16:40 28.01.2015
10 Кобрата
17:08 28.01.2015
11 бива
Иначе возията е стабилна, комфортна, нетвърда, това, за което се взима, си го изпълнява без проблем, но за офроуд и преди не ставаше. Добре е, че има бързи/бавни скорости и на несложен терен ще върви...
17:48 28.01.2015
12 Raider
17:59 28.01.2015
13 MAXBLUE
18:11 28.01.2015
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 БУМЕР КАМОР
До коментар #9 от "Autohouse Randm":
s 2 dumi lada po dobria avtomobil18:23 28.01.2015
16 Shmeker
Хюндай съсипа Митсубиши, ползвайки техните технологии е 4-тия производител на коли в света, докато Митсубиши ги няма никакви.
Наеха немски дизайнери, направиха фурор с дизайна си, направиха всичко да създадат свои дизели, които не са лоши.
Ако продължават така ще завземат още клиентела...
19:41 28.01.2015
17 Барманчето с лице на дупИ
20:35 28.01.2015
18 Футура
Хем по-инкогнито :-)!,хем със стил !
Коментиран от #20
03:00 29.01.2015
19 Бургас
09:38 29.01.2015
20 дойче
До коментар #18 от "Футура":
Главният дизайнер на Киа и сега един от главните директори е немец, Петер Шрайер (дизайнер и на ауди ТТ). Щабквартирата на дизайнерският им отдел е във Франкфурт от 2007 година!Иначе отпред има малко от мазда, отзад малко от туарег, но като цяло си личи немският изчистен дизайн.
11:12 29.01.2015
21 Крум Янкулов
До коментар #9 от "Autohouse Randm":
аз не съм разбирач има хора и статистики на които това им е работата,а ти си извади главата от задника и се огледай малкоКоментиран от #22
11:22 29.01.2015
22 скар фейс
До коментар #21 от "Крум Янкулов":
А бе на тоз какво изобщо му обясняваш?! Той завалията с един 8 клас има/няма се изживява още, като тиква с бухалка от 90-те :)14:58 29.01.2015
23 tsvetomir
15:20 29.01.2015
24 tsvetomir
15:26 29.01.2015
25 CarPro
11:58 30.01.2015
26 Хахах
12:59 30.01.2015
27 hienata
22:16 02.02.2015
28 Ицо
09:31 25.02.2015