28 Януари, 2015 11:28, обновена 12 Септември, 2015 12:11 33 130 28

Тест на новата Kia Sorento

  • kia-
  • sorento-
  • тест
Тест на новата Kia Sorento - 1

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието

Не е тайна, че най-популярните автомобили с повишена проходимост са дело на германски и японски производители. От доста време насам обачe и корейците от Kia се намесват сериозно в този сегмент, познат като SUV (Sport Utility Vehicle). В момента бестселър на марката е Sportage, а сега на пазарите в Европа излиза и по-големият Sorento. У нас първата генерация на Sorento пожъна огромен успех, като стана един от най-популярните автомобили с повишена проходимост в България. Сега на ход е третото поколение на модела, първите тестове на което се проведоха в Барселона. Наш екип беше на мястото на събитието и се опита да разбере дали новото Sorento ще успее да повтори успеха на предшественика си.

Екстериор

Още от пръв поглед се вижда, че Sorento е станал доста по-модерен и най-вече по-динамичен. Пропорциите не са се изменили сериозно. Дължината е увеличена с 95 мм, като и междуосието е нараснало с 80 мм. Автомобилът обаче е по-нисък. Фирмената радиаторна решетка, която е известна с прозвището "усмивката на тигъра", при новата генерация на Sorento е станала по-голяма. Новите фарове, задните LED светлини, както и цялостната екстериорна линия подсказват, че новото поколение е "по-асфалтово" - с агресивна и динамична осанка. Наличието на хромирани детайли по външността на автомобила пък подсказва за кросоувър, който все повече се доближава до определението премиум. Това, което отличава Sorento от останалите SUV-та, е специфичната форма на т.нар. D-колонка. Като цяло външният вид вече не е толкова всъдеходно ориентиран като този на първото поколение. Визията е рафинирана и колата е далеч по-стилна и динамично изглеждаща.

Интериор

Увеличената дължина на Sorento има една-единствена цел - комфортно и безпроблемно в салона да бъдат монтирани три реда седалки. За целта багажното отделение е увеличено, а вторият ред седалки е леко приближен към предните кресла. Така се получават два задни реда седалки, които са доста удобни и функционални. Вторият ред кресла е с възможност за регулиране и в предно-задна посока, но дори и в най-крайно задно положение мястото за краката на пасажерите е с една идея по-малко от оптималното. Това е и единственият недостатък, който открихме в интериора на модела. Иначе предните седалки са ергономични и предлагат оптимална позиция както на водача, така и на пасажера до него. Уредите са компилация от стандартни аналогови циферблати и електронни дисплеи. Характеризират се с информативност и лесно навигиране. Интерес представлява огромният сензорен дисплей, разположен в горната част на централната конзола. Още нещо, което прави силно впечатление, са значително по-качествените материали, използвани в салона на автомобила. Това, прецизната сглобка и богатото базово оборудване са още един от решенията, имащи за цел да направят Sorento имиджов модел. Съдейки по тези първоначални впечатления, можем спокойно да кажем, че корейците са успели. Естествено, основната заслуга за това е на главния дизайнер Петер Шраер, който успя за няколко години да преобрази цялата моделна гама на Kia.

Двигател и ходови характеристики

У нас моделът ще се предлага с един бензинов и с един дизелов двигател. По време на първите тестове на новото Sorento в Барселона успяхме да изпробваме и двата варианта и нашето мнение по темата е, че оптималният агрегат за Sorento е 2.2-литровият дизел. Този мотор е много балансиран, предлага отличен въртящ момент и достатъчно мощност, за да се чувства нужната динамика. Освен това е и доста икономичен. Комбинираният разход, който показа тестовото дизелово Sorento, беше малко над седем литра. Автомобилът се предлага с два типа скоростни кутии - механична и автоматична. И двете трансмисии са шестстепенни, вършат си работата перфектно, но естествено за нас по-удачен се оказа автоматикът. Що се отнася до 4х4 системата, както вече споменахме, колата е станала доста "по-асфалтова". Вече няма дори раздадтка, но интелигентната електроника се справя добре с преразпределението на въртящия момент към колелата. Проходимостта е по-слаба спрямо тази на първата генерация, но в същото време с нищо не отстъпва на преките си немски и японски аналози в този сегмент. За сметка на това електронната система за стабилизация ESC е подобрена. Типичният за подобни возила силен крен в завои при Sorento е намален, а чрез т.нар. ATCC (Advanced Traction Cornering Control) - система, която преразпределя тягата към колелата с по-голямо сцепление, се постига доста по-голяма сигурност, дори и в силно неблагоприятни пътни условия. Това се случва през електронно управляемата муфа DynaMax. Возията е мека, без това да се отразява на стабилността. За целта се грижи стандартно предно McPherson окачване и задна многолостова система от щанги, които се закрепват към каросерията посредством гумени втулки. По този начин шумът и вибрациите в купето са силно намалени. Активният круиз контрол пък прави пътуването по магистрала истинско удоволствие, а екстри като системата от камери "орлово око", автоматичното паркиране и камерата за заден ход значително улесняват движението на колата в градски условия.

Цена

Парите, необходими за новото Sorento, варират в диапазона 67 000 - 97 000, като това зависи от нивото на оборудване, двигателя и скоростната кутия. Сумата не е малка, но предвид цената на преките конкуренти, тази на Sorento може да бъде определена като атрактивна. За тези пари новото корейско SUV предлага огромен арсенал от екстри, комфортен и функционален салон, отлична динамика и седемгодишна гаранция.

Повече подробности за новото Sorento и неговите предишни генерации ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Михаил

    1 1 Отговор
    Много ми харесва. Фаровете приличат на тези на бмв пета серия,
  • 2 Sonata

    4 2 Отговор
    Уникална джипка е това. А и цената и е доста по-ниска от тази на Туарег, например. Аз лично дори и при еднакви цени бих предпочел Соренто пред Туарег.

    Коментиран от #3

  • 3 VAG

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "Sonata":

    Аз лично бих ти препоръчал да се прегледаш сериозно при психиатър!!!!!

    Коментиран от #4

  • 4 Младен

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "VAG":

    Не съм сигурен на кой му трябва психиатър. Цената на Туарег стартира от 105 000 лв, а на Соренто от 67 000. Може и Туарега да е по-хубав, ама колко да е по-хубав за 40 000 лв повече.
  • 5 BMW X3 SD

    4 1 Отговор
    Уникално красив дизайн и вътре и вън и според Ауто Билд предишният модел е много качествен. Този трябва да бъде още по-солидно изработен.
    Туарег 3.0 д с навигация...кожен салон с отопление и ЛЕД фарове е 155 500 лева. Имат няколко налични такива бройки в София дилъра Порше София Запад.

    Аз бих си взел Соренто 2.2 Комън рейл 200 к.с..с 6 ст. ръчка и ЕХ оборудване за 80 995 лв....цената е наполовина под лудите 155 600 лв. за Туарег 3.0 Д!!!!
  • 6 PONGO

    4 0 Отговор
    .ах тия корейци.... Тва като му гледам изработката отвътре (поне на снимките) ше кажа, че е няква немска машина, а не Киа... Много напреднаха, както японците едно време. Сега е ред и на китайчетата като гледам и те в тази посока вървят.
  • 7 Крум Янкулов

    5 3 Отговор
    ДОБРА ЦЕНА ДОБЪР ДЖИП,А ЗА ЕДИНИЯ ПРЕСТИЖ ДА СЕ БРЪКНА ОЩЕ СРЕДНО 50 000 ЗА "MADE IN GERMANY" НЕ СИ СТРУВА ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ В ПОСЛЕДНО ВРЕМЕ ОТСТЪПВАТ НА КАЧЕСТВО ОТ АВТОМОБИЛИ И МАРКИ ОТ ПО НИСЪК КЛАС

    Коментиран от #9

  • 8 Драганов

    3 0 Отговор
    От ревюто колата изглежда тип-топ. С нетърпение очаквам да я видя на живо в шоурума.
  • 9 Autohouse Randm

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Крум Янкулов":

    koi otstapvat po kachestvo pred koreiskata toiaga be razbirach?toia parketnik e celiat ot plast masa i s motori kopirani ot iaponskite proizvoditeli .

    Коментиран от #14, #15, #21

  • 10 Кобрата

    3 0 Отговор
    Впечатлява много както с интериора си така и с екстериора.
  • 11 бива

    1 0 Отговор
    Не ще и дума, хубава е! Отстъпва, разбира се, при това с много, на реномираните производители, а първата генерация, независимо, че се твърди обратното, не бе толкова успешна, но е добра колицата. Предишните мотори бяха сравнително слаби, колата не бе свестен офроудър, сега всъдеходните качества още са намалени, няма и типичната за офроудър конструкция, но на тази цена не се и очаква кой знае какво. На всичко отгоре и 4х4 не бе изцяло фул-тайм включено при двете предни генерации, особена надеждност не предлагаше като поддръжка, но пък ремонтите са сравнително евтини!

    Иначе возията е стабилна, комфортна, нетвърда, това, за което се взима, си го изпълнява без проблем, но за офроуд и преди не ставаше. Добре е, че има бързи/бавни скорости и на несложен терен ще върви...
  • 12 Raider

    0 0 Отговор
    Taka kato gledam dizaina e e dosta dobar ot van i ot vatre po dvigatelite ima oshte kakvo da se raboti zashtoto ne sa oshte kakto trqbva sahto taka kakto koreicite taka i drugite proizvoditeli na avtomobilite i djipove naposledak na vsqkade pishe promeneno e neshto si i e po nisak ili niska e tova veche ne e nikak pravilno ako e djip trqbva da e kolkoto se moje po visok ne po nisak e tva e golqma prostotiq te si mislqt che pravqt neshto unikalno kato gi smalqvat.
  • 13 MAXBLUE

    1 0 Отговор
    Автомобилът е страхотен браво на корейците страхотен автомобил от към екстериор и интериор с всеки път все по добри предложения,ако германците не искат да загубят лидерската си позиция ше трябва да подобрят както дизайна така и надеждноста в която поранобяха лидери.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Autohouse Randm":

    s 2 dumi lada po dobria avtomobil
  • 16 Shmeker

    4 0 Отговор
    Корейците наистина се развиват добре, за разлика от японците.
    Хюндай съсипа Митсубиши, ползвайки техните технологии е 4-тия производител на коли в света, докато Митсубиши ги няма никакви.
    Наеха немски дизайнери, направиха фурор с дизайна си, направиха всичко да създадат свои дизели, които не са лоши.
    Ако продължават така ще завземат още клиентела...
  • 17 Барманчето с лице на дупИ

    2 0 Отговор
    Абе на мен ли ми се струва или всички нови SUV-ове изглеждат като комбита с 4х4?
  • 18 Футура

    3 0 Отговор
    Това е началото на края на германската хегемония в този сегмент.Вътрешен/вътрешен дизайн и качество интериор - корейска победа,цена /качество-също.Само "фукарията" ги крепи Немските,но докога ли?
    Хем по-инкогнито :-)!,хем със стил !

    Коментиран от #20

  • 19 Бургас

    4 0 Отговор
    Корейците определено са в правилната посока. Много би ми се искало и в Ловеч да произвеждаме такива автомобили.
  • 20 дойче

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Футура":

    Главният дизайнер на Киа и сега един от главните директори е немец, Петер Шрайер (дизайнер и на ауди ТТ). Щабквартирата на дизайнерският им отдел е във Франкфурт от 2007 година!
    Иначе отпред има малко от мазда, отзад малко от туарег, но като цяло си личи немският изчистен дизайн.
  • 21 Крум Янкулов

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Autohouse Randm":

    аз не съм разбирач има хора и статистики на които това им е работата,а ти си извади главата от задника и се огледай малко

    Коментиран от #22

  • 22 скар фейс

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Крум Янкулов":

    А бе на тоз какво изобщо му обясняваш?! Той завалията с един 8 клас има/няма се изживява още, като тиква с бухалка от 90-те :)
  • 23 tsvetomir

    0 0 Отговор
    Абе MAXBLUE tiq chan chung i tem podobni taralqsnici kak moje da kajesh che 6te zadminat po dizain i nadejnost nemskite avtomobili, vie piqni li ste vsi4kite ne moga da razbera kvi gi govorite kak moje da vi mine prez glavite da sravnqvate dizaina na KIA s dizaina na Mercedes Audi Vw Bmw ?
  • 24 tsvetomir

    0 3 Отговор
    i 100 bona za max oborudvane na KIA tva ne lud ami nz kuv trqbva da si da gi dadesh za KIA tiq pari za 50 bona si vzimash perfektnata Q7-ca S-line ama ne e nova emi ne e ama po dobre vtora upotreba Q7 otkolkoto nova KIA !
  • 25 CarPro

    0 0 Отговор
    Nov kiek
  • 26 Хахах

    3 0 Отговор
    неграмотен, нали знаеш, че такива като теб цял живот само да философстват ги бива. Втора употреба Ауди по-добре, втора употреба БМВ по-добре. Аз да си карам чисто нова кола, а ти обяснявай кое е по-добре.
  • 27 hienata

    1 1 Отговор
    Колата е хубава, но заблуждава. Пробвах ,модел 2011г и в сняг се затруднява (направо си закъса), улицата е със сериозен наклон и не се почиства, но там минавам с Полото. Сега новия модел щял да е по-зле, голяма глупост. Да бяха поработили в тази насока щеше да е по-добре.
  • 28 Ицо

    1 0 Отговор
    Как Полото било по-проходимо?????????Съмнявам се някой да яде доматите с колци :)И аз карам 4 г. такъв кенеф,ама пък да съм закъсал там където лека кола с предно ще мине :))))))))))))))))))))))