Владислав Алексиев - Ръководител продуктови комуникации в Kia Motors Европа, специално за mobile.bg
По време на първите тестове на новата Kia Sorento, които се проведоха в края на януари в Барселона, екипът ни се запозна с един от главните мениджъри, отговарящ за продуктовите комуникации в Kia Motors Европа. Оказа се, че тази висока длъжност се заема от българин. Това е Владислав Алексиев - изключително интересна личност, с която имахме възможност да разговаряме.
Владислав ни разказа за живота и кариерата си (отново свързани с автомобилите), както и за позицията, която заема в Kia Motors Европа. Той се съгласи и да повдигне малко завесата за пазените в тайна нови разработки на компанията. Предлагаме ви най-любопитното, което Владислав Алексиев сподели в ексклузивно интервю за mobile.bg.
- Успелите българи в чужбина не са малко, но тези, издигнали се в автомобилния бранш на световно ниво, се броят на пръсти. Разкажете ни за себе си. Какво сте учил, как попаднахте в Kia и как стигнахте до позицията, която заемате?
- Като част от марката Kia съм много щастлив и се гордея да представям българското знаме на световната автомобилна карта.
Всичко започна преди много време, когато бях малък. Семейството ми пътуваше много, най-често с лек автомобил и моето любимо място в него беше в средата на задната седалка. Хващах се здраво за предните седалки и се издърпвах колкото може по-напред, така че да мога да виждам мястото на водача, да имам поглед върху пътя и едновременно да достигам до централната конзола и да натискам бутоните. По-късно, по време на следването ми, винаги държах някое автомобилно списание между учебниците по икономика. Като част от учебната си програма през 1993 г. изкарах стаж в BMW - Мюнхен, в отдел „Продуктов маркетинг”, който ме вдъхнови и реших да посветя дипломната си работа на автомобилната промишленост. Тези моменти поставиха началото на пътя ми в автомобилния бранш. Първите стъпки, които направих, бяха като продуктов мениджър в Honda Motors Europe (North). Там работата ми беше свързана основно с дилърство на национално равнище. Моят международен произход и езиковите ми умения обаче ме накараха да пристъпя към следващия етап. Това се случи през 2003-та, когато започнах първата си международна работа, в централата за Европа на Mitsubishi Motors в Амстердам. След три години и половина в продуктовото управление се върнах в Германия, за да се присъединя към силната новосъздадена компания Kia Motors Europe GmbH и започнах работа в централата на марката за Европа, която е позиционирана във Франкфурт. Моето познание и опит в областта на продуктовото управление бяха от голяма полза и според мнозина от колегите ми много помогнаха за новите постижения в историята на Kia Motors. Първото и второто поколение на модела Cee’d, Venga и Carens са само няколко от акцентите по време на работата ми в областта на продуктовото управление. Сега, от януари 2014-а, предприех следващата стъпка в своята кариера и от този момент нося отговорност за продуктовата комуникация, заемайки поста ръководител продуктови комуникации в Kia Motors Europe.
- Заради тази позиция и факта, че сте наясно с много от бъдещите проекти на компанията, ще насочим разговора директно в тази насока. В края на миналата година в Китай показахте серийната версия на субкомпактния кросоувър KX3. Предвид популярността на подобни малки автомобили с повишена проходимост в Европа (визирам най-вече Nissan Juke, Opel Mokka и т.н.), не смятате ли да го лансирате и на европейските пазари?
- Не, KX3 беше разработен с фокус върху китайския пазар, което отразява специфичните изисквания на тази държава и регион. Тези изисквания са различни от предпочитанията на клиентите в Европа. Така например KX3 е с дължина 4.4 метра, което е прекалено много за европейския вкус за B-сегмента на т.нар. SUV-та. Освен това едно евентуално лансиране на KX3 в Европа би снижило продажбите на много успешния ни модел Sportage. На Стария континент ние предлагаме нещо подобно. Става въпрос за второто поколение Soul, което сега е разпознаваем повече от всякога като компактно SUV, въпреки че не е 4x4.
- Друг интересен модел на Kia беше представен по време на последното тунинг шоу SEMA. Става дума за седана K900 с два турбокомпресора Garrett и мощност от 650 конски сили. Предвиждате ли подобен модел да влезе в серийно производство и по този начин марката да се намеси сред сегмента на т.нар. съвременни масъл кари?
- Ха-ха, наистина впечатляваща машина! Много е хубаво да се види какво може да бъде постигнато с нашите автомобили, но наистина е по-добре да бъдем сериозни и да сме реалисти. Kia има много амбициозни цели в Европа с ясна стратегия по отношение на проектирането, качеството и технологията, но изграждането на съвременни масъл кари, както ги наричате, на този етап не е част от нашите планове.
- Преди три месеца американското правителство наложи рекордна глоба от $100 000 000 на Kia и Hyundai за това, че са декларирали по-нисък разход на гориво за 1.2 млн. автомобила, произведени между 2011 и 2013 г. Това важи ли за автомобилите, движещи се в Европа, и ако да, как смятате да оправите проблема с неверните показания на борд компютрите?
Този инцидент засегна само автомобили на Kia, които се продават в САЩ. Колите на Kia в Европа не са засегнати. Всички автомобили на Kia, които се продават в европейския регион, са хомологирани и изпълняват задължителните норми на ЕС за разход на гориво и вредни CO2 емисии.
- Марката Kia набира все по-голяма популярност и заедно с Hyundai вече се намести в топ 5 по продажби в света. Освен с иновативния дизайн на Петер Шрайер и компания, с какви нови технологии възнамерявате да запазите тази благоприятна за марката тенденция?
- Вярно е, че Петер Шрайер и неговите екипи дизайнери в Европа, Корея и Лос Анжелис имат сериозна заслуга за успеха на Kia и дизайнът остава важен фактор, който е в основата на успехите на марката. Това ще видите за пореден път и в Женева на автомобилното изложение, на което ще бъде представен и още един нов аспект от дизайна на колите с марка Kia. Освен това обаче, в близко бъдеще очакваме и още нови технологични решения, които ще се интегрират в серийните модели, като например мощни бензинови двигатели с турбокомпресори и намален работен обем, както и серийно въвеждане на нашата авангардна T-Hybrid технология (В състава на концептуалния силов тракт T-Hybrid влизат 1.7-литров дизелов двигател с електрически компресор, електромотор и комплект оловно-въглеродни батерии. - Бел. ред.). Нови трансмисии с два съединителя (DCT) и различни решения в областта на свързаността на автомобилите са също във фокуса на приоритетите ни. Инвестирайки в тези насоки сме уверени, че в крайна сметка ще привлечем нови групи клиенти, които до този момент не са обмисляли възможността за закупуване на лек автомобил от Kia.
- Споменахте за новите разработки на автоматични скоростни кутии. В тази връзка преди доста време се говореше усилено за деветстепенна автоматична трансмисия, собствена разработка. До къде стигна този проект?
- Като част от нашата офанзива по отношение на силови агрегати, която започнахме преди 2-3 години, при новия Cee’d вече е налична шестстепенна автоматична трансмисия с два съединителя. През миналата година на автомобилното изложение в Париж пък ние представихме следващата стъпка - седемстепенната автоматична скоростна кутия с два съединителя (DCT). По-късно тази година в САЩ, Корея, Русия и някои други региони, където вече предлагаме модела K900/K9, ще пуснем и осемскоростна автоматична трансмисия. Както виждате, в Kia сме известни с невероятната скорост, с която въвеждаме новите технологии, така че няма да отнеме много време преди да видим още по-големи иновации в този сектор.
- Виждате ли перспектива в т.нар. хибриди и какво точно според Вас ще е алтернативното гориво на бъдещето?
- Не вярваме, че съществува „универсално решение”, което може да разреши всички проблеми с околната среда. За да достигнем до нещо подобно обаче, предвиждаме голям брой различни видове иновационни силови агрегати, които опазват околната среда и такива, които съществуват на пазара отдавна - plug-in хибриди, чисти електромобили и такива с горивни клетки. Като цяло Kia има за цел да постигне водеща позиция по всички фронтове на перспективни технологии за задвижване. Много интересно и обещаващо решение за нас е наскоро представената концепция за T-Hybrid на Kia, която е много ефективно хибридно решение, използващо 48V оловно-въглеродна батерия за захранване на малък електрически двигател. Това повишава изходната мощност на двигателя и редуцира емисиите. В същото време повишава динамиката и намалява разхода на гориво.
- И накрая, разкажете нещо любопитно за най-новия модел на марката, който тепърва ще навлиза на европейските, а и на българския пазар - новата Kia Sorento.
- Това, както знаете, е третото поколение Kia Sorento в Европа. За последните 12 години моделът преживя невероятна трансформация - от офроуд автомобил тип „работен кон” до съвременен, стилен и модерен SUV автомобил тип “градски каубой”. Sorento е отличен пример относно това колко бързо могат да се променят тенденциите и колко важно е за Kia тези изменения да се адаптират към новите генерации, за да се развие автомобил с определен произход в нов стилен продукт. В новия модел Sorento виждаме чудесен посланик на бранда Kia. Автомобилът показва следващото ниво на качество, удоволствие от шофирането и съвременни технологии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Издигнал
Коментиран от #2, #3, #12, #13
09:03 18.02.2015
2 Shmeker
До коментар #1 от "Издигнал":
КИА е добра издигаща се марка, нормално да се издигат и хората които работят за нея. Браво.09:07 18.02.2015
3 Мартин
До коментар #1 от "Издигнал":
Веднага започнаха хейтърските коментари. Първо Киа съвсем не е "куча марка" и второ колко други българи познаваш на подобни позиции в автомобилната промишленост? Евала на човека и на mobile, че ни запознават с такива успели хора.09:07 18.02.2015
4 Бочката
09:08 18.02.2015
5 MaKaTa
09:16 18.02.2015
6 Kalata
09:18 18.02.2015
7 picha
Коментиран от #9
09:28 18.02.2015
8 ярослав станчев
09:32 18.02.2015
9 MaKaTa
До коментар #7 от "picha":
Прав си, само казвам, че е жалко кадърни хора да не работят у нас. За това сме на това дередже. Относно информацията, която дава Владислав - ми жалко, че няма да пуснат в серия, а и не възнамеряват в бъдеще, наточената К900 с 650 коня. Това би било лудница.09:33 18.02.2015
10 Nev
Изказване на типичния хейтър, най-вероятно чалгар, обитаващ земите на днешна България! Човекът се е доказал и зидигнал в чужбина, в една от най-бързо развиващите се световни компании и заема доста висок пост, а ти къде си се издигнал бе?
10:07 18.02.2015
11
10:20 18.02.2015
12 Pipo
До коментар #1 от "Издигнал":
Ами, тя простотията ходи по хората,каквито за съжаление са голяма част от живуркащите в България,цитирам колегата "ШЕБЕЦИ"!!!!!Коментиран от #20
10:29 18.02.2015
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 hidko
13:50 18.02.2015
15 orl
Коментиран от #16
14:43 18.02.2015
16
До коментар #15 от "orl":
Що, какво нередно видя? '93 границите бяха отворени, стига да знаеш език.Коментиран от #17
15:08 18.02.2015
17 orl
До коментар #16 от " ":
93-та беше комунизъм,визите паднаха 2000 г.15:22 18.02.2015
18 БамБам
15:43 18.02.2015
19 Benz
18:57 18.02.2015
20 пипо индзаги от пловдив
До коментар #12 от "Pipo":
Тези сигурно са от Дармщадт, затова така завиждат! С немския паспорт и квалификация в автомобилната промишленост от дизайнер и инженер нагоре, кой нема да те вземе?!Абе, к'во да ги правиш?!
20:15 18.02.2015
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Shmeker
До коментар #21 от "хахаха":
Говориш все едно някакви евтини и кекави коли правят. Не е баш така, а и в момента не може да се каже че са и евтини.Коментиран от #23
07:54 19.02.2015
23 некойси
До коментар #22 от "Shmeker":
Може и да не са така ама са с дългогодишни традиции правенето на такива.09:07 19.02.2015
24 Капитана
10:31 19.02.2015
25 хахаха
на тая марка подхождат българаци. Швейцарци ли да са м?
11:44 19.02.2015
26 Симеон
12:17 19.02.2015
27 sorry
20:43 19.02.2015
28 Събрито
16:52 23.03.2021
29 ФОРИ
близо 4 милиона автомобили.Четвърти в света за 2020 г.заедно с Хюндай.Страшна-куче марка,ама то в България-лаещи много!
17:00 23.03.2021