18 Февруари, 2015 08:55 25 628 29

Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш

  • kia-
  • европа-
  • българин-
  • владислав алексиев
Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш - 1

Владислав Алексиев - Ръководител продуктови комуникации в Kia Motors Европа, специално за mobile.bg

По време на първите тестове на новата Kia Sorento, които се проведоха в края на януари в Барселона, екипът ни се запозна с един от главните мениджъри, отговарящ за продуктовите комуникации в Kia Motors Европа. Оказа се, че тази висока длъжност се заема от българин. Това е Владислав Алексиев - изключително интересна личност, с която имахме възможност да разговаряме.

Владислав ни разказа за живота и кариерата си (отново свързани с автомобилите), както и за позицията, която заема в Kia Motors Европа. Той се съгласи и да повдигне малко завесата за пазените в тайна нови разработки на компанията. Предлагаме ви най-любопитното, което Владислав Алексиев сподели в ексклузивно интервю за mobile.bg.

Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш

- Успелите българи в чужбина не са малко, но тези, издигнали се в автомобилния бранш на световно ниво, се броят на пръсти. Разкажете ни за себе си. Какво сте учил, как попаднахте в Kia и как стигнахте до позицията, която заемате?

- Като част от марката Kia съм много щастлив и се гордея да представям българското знаме на световната автомобилна карта.

Всичко започна преди много време, когато бях малък. Семейството ми пътуваше много, най-често с лек автомобил и моето любимо място в него беше в средата на задната седалка. Хващах се здраво за предните седалки и се издърпвах колкото може по-напред, така че да мога да виждам мястото на водача, да имам поглед върху пътя и едновременно да достигам до централната конзола и да натискам бутоните. По-късно, по време на следването ми, винаги държах някое автомобилно списание между учебниците по икономика. Като част от учебната си програма през 1993 г. изкарах стаж в BMW - Мюнхен, в отдел „Продуктов маркетинг”, който ме вдъхнови и реших да посветя дипломната си работа на автомобилната промишленост. Тези моменти поставиха началото на пътя ми в автомобилния бранш. Първите стъпки, които направих, бяха като продуктов мениджър в Honda Motors Europe (North). Там работата ми беше свързана основно с дилърство на национално равнище. Моят международен произход и езиковите ми умения обаче ме накараха да пристъпя към следващия етап. Това се случи през 2003-та, когато започнах първата си международна работа, в централата за Европа на Mitsubishi Motors в Амстердам. След три години и половина в продуктовото управление се върнах в Германия, за да се присъединя към силната новосъздадена компания Kia Motors Europe GmbH и започнах работа в централата на марката за Европа, която е позиционирана във Франкфурт. Моето познание и опит в областта на продуктовото управление бяха от голяма полза и според мнозина от колегите ми много помогнаха за новите постижения в историята на Kia Motors. Първото и второто поколение на модела Cee’d, Venga и Carens са само няколко от акцентите по време на работата ми в областта на продуктовото управление. Сега, от януари 2014-а, предприех следващата стъпка в своята кариера и от този момент нося отговорност за продуктовата комуникация, заемайки поста ръководител продуктови комуникации в Kia Motors Europe.

Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш

- Заради тази позиция и факта, че сте наясно с много от бъдещите проекти на компанията, ще насочим разговора директно в тази насока. В края на миналата година в Китай показахте серийната версия на субкомпактния кросоувър KX3. Предвид популярността на подобни малки автомобили с повишена проходимост в Европа (визирам най-вече Nissan Juke, Opel Mokka и т.н.), не смятате ли да го лансирате и на европейските пазари?

- Не, KX3 беше разработен с фокус върху китайския пазар, което отразява специфичните изисквания на тази държава и регион. Тези изисквания са различни от предпочитанията на клиентите в Европа. Така например KX3 е с дължина 4.4 метра, което е прекалено много за европейския вкус за B-сегмента на т.нар. SUV-та. Освен това едно евентуално лансиране на KX3 в Европа би снижило продажбите на много успешния ни модел Sportage. На Стария континент ние предлагаме нещо подобно. Става въпрос за второто поколение Soul, което сега е разпознаваем повече от всякога като компактно SUV, въпреки че не е 4x4.

Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш

- Друг интересен модел на Kia беше представен по време на последното тунинг шоу SEMA. Става дума за седана K900 с два турбокомпресора Garrett и мощност от 650 конски сили. Предвиждате ли подобен модел да влезе в серийно производство и по този начин марката да се намеси сред сегмента на т.нар. съвременни масъл кари?

- Ха-ха, наистина впечатляваща машина! Много е хубаво да се види какво може да бъде постигнато с нашите автомобили, но наистина е по-добре да бъдем сериозни и да сме реалисти. Kia има много амбициозни цели в Европа с ясна стратегия по отношение на проектирането, качеството и технологията, но изграждането на съвременни масъл кари, както ги наричате, на този етап не е част от нашите планове.

- Преди три месеца американското правителство наложи рекордна глоба от $100 000 000 на Kia и Hyundai за това, че са декларирали по-нисък разход на гориво за 1.2 млн. автомобила, произведени между 2011 и 2013 г. Това важи ли за автомобилите, движещи се в Европа, и ако да, как смятате да оправите проблема с неверните показания на борд компютрите?

Този инцидент засегна само автомобили на Kia, които се продават в САЩ. Колите на Kia в Европа не са засегнати. Всички автомобили на Kia, които се продават в европейския регион, са хомологирани и изпълняват задължителните норми на ЕС за разход на гориво и вредни CO2 емисии.

- Марката Kia набира все по-голяма популярност и заедно с Hyundai вече се намести в топ 5 по продажби в света. Освен с иновативния дизайн на Петер Шрайер и компания, с какви нови технологии възнамерявате да запазите тази благоприятна за марката тенденция?

- Вярно е, че Петер Шрайер и неговите екипи дизайнери в Европа, Корея и Лос Анжелис имат сериозна заслуга за успеха на Kia и дизайнът остава важен фактор, който е в основата на успехите на марката. Това ще видите за пореден път и в Женева на автомобилното изложение, на което ще бъде представен и още един нов аспект от дизайна на колите с марка Kia. Освен това обаче, в близко бъдеще очакваме и още нови технологични решения, които ще се интегрират в серийните модели, като например мощни бензинови двигатели с турбокомпресори и намален работен обем, както и серийно въвеждане на нашата авангардна T-Hybrid технология (В състава на концептуалния силов тракт T-Hybrid влизат 1.7-литров дизелов двигател с електрически компресор, електромотор и комплект оловно-въглеродни батерии. - Бел. ред.). Нови трансмисии с два съединителя (DCT) и различни решения в областта на свързаността на автомобилите са също във фокуса на приоритетите ни. Инвестирайки в тези насоки сме уверени, че в крайна сметка ще привлечем нови групи клиенти, които до този момент не са обмисляли възможността за закупуване на лек автомобил от Kia.

Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш

- Споменахте за новите разработки на автоматични скоростни кутии. В тази връзка преди доста време се говореше усилено за деветстепенна автоматична трансмисия, собствена разработка. До къде стигна този проект?

- Като част от нашата офанзива по отношение на силови агрегати, която започнахме преди 2-3 години, при новия Cee’d вече е налична шестстепенна автоматична трансмисия с два съединителя. През миналата година на автомобилното изложение в Париж пък ние представихме следващата стъпка - седемстепенната автоматична скоростна кутия с два съединителя (DCT). По-късно тази година в САЩ, Корея, Русия и някои други региони, където вече предлагаме модела K900/K9, ще пуснем и осемскоростна автоматична трансмисия. Както виждате, в Kia сме известни с невероятната скорост, с която въвеждаме новите технологии, така че няма да отнеме много време преди да видим още по-големи иновации в този сектор.

- Виждате ли перспектива в т.нар. хибриди и какво точно според Вас ще е алтернативното гориво на бъдещето?

- Не вярваме, че съществува „универсално решение”, което може да разреши всички проблеми с околната среда. За да достигнем до нещо подобно обаче, предвиждаме голям брой различни видове иновационни силови агрегати, които опазват околната среда и такива, които съществуват на пазара отдавна - plug-in хибриди, чисти електромобили и такива с горивни клетки. Като цяло Kia има за цел да постигне водеща позиция по всички фронтове на перспективни технологии за задвижване. Много интересно и обещаващо решение за нас е наскоро представената концепция за T-Hybrid на Kia, която е много ефективно хибридно решение, използващо 48V оловно-въглеродна батерия за захранване на малък електрически двигател. Това повишава изходната мощност на двигателя и редуцира емисиите. В същото време повишава динамиката и намалява разхода на гориво.

Един българин, изкачил се до високите етажи на автомобилния бранш

- И накрая, разкажете нещо любопитно за най-новия модел на марката, който тепърва ще навлиза на европейските, а и на българския пазар - новата Kia Sorento.

- Това, както знаете, е третото поколение Kia Sorento в Европа. За последните 12 години моделът преживя невероятна трансформация - от офроуд автомобил тип „работен кон” до съвременен, стилен и модерен SUV автомобил тип “градски каубой”. Sorento е отличен пример относно това колко бързо могат да се променят тенденциите и колко важно е за Kia тези изменения да се адаптират към новите генерации, за да се развие автомобил с определен произход в нов стилен продукт. В новия модел Sorento виждаме чудесен посланик на бранда Kia. Автомобилът показва следващото ниво на качество, удоволствие от шофирането и съвременни технологии.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Издигнал

    1 12 Отговор
    Абе издигнал се, издигнал се в "куча марка" като КИА, да се издигне в Jaguar, Benz, BMW - истински благородници, а не ширпотреба!

    Коментиран от #2, #3, #12, #13

  • 2 Shmeker

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Издигнал":

    КИА е добра издигаща се марка, нормално да се издигат и хората които работят за нея. Браво.
  • 3 Мартин

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "Издигнал":

    Веднага започнаха хейтърските коментари. Първо Киа съвсем не е "куча марка" и второ колко други българи познаваш на подобни позиции в автомобилната промишленост? Евала на човека и на mobile, че ни запознават с такива успели хора.
  • 4 Бочката

    8 0 Отговор
    Гот, надъхват ме такива хора.
  • 5 MaKaTa

    7 0 Отговор
    Интересни работи разказва човека. Браво на такива хора. Жалкото обаче е, че свестните и успели личности като този не живеят у нас и не работят за български фирми.
  • 6 Kalata

    7 0 Отговор
    Ако Киа пуснат 9-степенна автоматична кутия, както казва пича, ще избият рибата. Хората сами си правят трансмисиите, а не ги взимат наготово, както правят BMW и VW, например. Другите такива, които сами си правят скоростните кутии са Мерцедес.
  • 7 picha

    6 0 Отговор
    А останаха ли фирми братле в които да се работи ? Тези които останаха всеки иска да те изцака да не ти плати да те пре*е е как няма да ходят хората в чужбина ... работата у нас е П...СТИЯ

    Коментиран от #9

  • 8 ярослав станчев

    6 0 Отговор
    Браво на човека.Постигнал е много и сигурно ще успее още.Оценили са го корейците по заслуги и по достойнство.За съжаление свестните ги оценяват и дърпат напред,но извън България.
  • 9 MaKaTa

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "picha":

    Прав си, само казвам, че е жалко кадърни хора да не работят у нас. За това сме на това дередже. Относно информацията, която дава Владислав - ми жалко, че няма да пуснат в серия, а и не възнамеряват в бъдеще, наточената К900 с 650 коня. Това би било лудница.
  • 10 Nev

    5 1 Отговор
    "Абе издигнал се, издигнал се в "куча марка" като КИА, да се издигне в Jaguar, Benz, BMW - истински благородници, а не ширпотреба!"

    Изказване на типичния хейтър, най-вероятно чалгар, обитаващ земите на днешна България! Човекът се е доказал и зидигнал в чужбина, в една от най-бързо развиващите се световни компании и заема доста висок пост, а ти къде си се издигнал бе?
  • 11

    2 0 Отговор
    Браво и успех! Никак не е лесно да стигнеш толкова далеч! КИА е всичко друго но не е "куча марка". Хората работят здраво и резултатите говорят само за себе си. Поздравления и на автора, че ни запозна с този българин!
  • 12 Pipo

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Издигнал":

    Ами, тя простотията ходи по хората,каквито за съжаление са голяма част от живуркащите в България,цитирам колегата "ШЕБЕЦИ"!!!!!

    Коментиран от #20

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 hidko

    0 0 Отговор
    Да е жив и здрав, но ако ще ми говори, че нямало "универсално" решение за околната среда, значи че е по-скоро бюрократ отколкото мислител-визионер. Явно компанията им не е лидер, а следващ в иновациите :)
  • 15 orl

    0 1 Отговор
    Хм,кой 1993 г. изкарва стаж в BMW ? А? Пак синче на онези...и все е директор,цял живот.

    Коментиран от #16

  • 16

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "orl":

    Що, какво нередно видя? '93 границите бяха отворени, стига да знаеш език.

    Коментиран от #17

  • 17 orl

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от " ":

    93-та беше комунизъм,визите паднаха 2000 г.
  • 18 БамБам

    1 0 Отговор
    Браво на човека,е вяно КИА не е кой знае каква марка (лично не съм им фен),но все пак е постижение.
  • 19 Benz

    0 0 Отговор
    Киа е марка на 20г когато стане на 120 повярвайте ми ще е доста "издигната" че и с родословие вече. Коментари като "куча марка" са некоректни. Просто сравнете две поколения от автомобилите им и ще видите темповете с които компанията крачи в правилна посока. А ако не сте прочели статистиките на АДАК и т.н. надеждността на Корейското автомобилостроене нараства с дни. Така че браво на човека ама как е попаднал първоначално в БМВ си остава загадка..................
  • 20 пипо индзаги от пловдив

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Pipo":

    Тези сигурно са от Дармщадт, затова така завиждат! С немския паспорт и квалификация в автомобилната промишленост от дизайнер и инженер нагоре, кой нема да те вземе?!

    Абе, к'во да ги правиш?!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "хахаха":

    Говориш все едно някакви евтини и кекави коли правят. Не е баш така, а и в момента не може да се каже че са и евтини.

    Коментиран от #23

  • 23 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    Може и да не са така ама са с дългогодишни традиции правенето на такива.
  • 24 Капитана

    0 0 Отговор
    Евала на нашия човек доста е постигнал в кариерата си и е оценен подобаващо за своята работа щом са му гласували този пост.Всичко е много хубаво само,че марката "Кия" е едно голямо дърво,което се продава на безумна цена доближаваща "Фолксваген",но после трябва да се обърне внимание и как вървят цените на вторичния пазар като втора употреба на тези коли,просто те се обезценяват главоломно,другия минус който е че после като втора ръка кола няма продаване.Никога не бих си взел нова "Кия" за толкова много пари.
  • 25 хахаха

    0 0 Отговор
    ами квато марката такива и шефовете - българаци
    на тая марка подхождат българаци. Швейцарци ли да са м?
  • 26 Симеон

    0 0 Отговор
    " Предвиждате ли подобен модел да влезе в серийно производство и по този начин марката да се намеси сред сегмента на т.нар. съвременни масъл кари?" Тази Kia със сигурност не "muscle car" :D Иначе браво на нашия човек. Трябва по-често да се чуват български имена заемащи такива постове.
  • 27 sorry

    0 0 Отговор
    КИА е най-старата автомобилна марка в Корея.1944 година.
  • 28 Събрито

    0 0 Отговор
    Прочетете за Киа и тогава пишете...
  • 29 ФОРИ

    0 0 Отговор
    "Куче марката"-Киа е основана 1944,годината на нашето освобождение от...и сме сред победените- ВСВ.За 2020 е произвела
    близо 4 милиона автомобили.Четвърти в света за 2020 г.заедно с Хюндай.Страшна-куче марка,ама то в България-лаещи много!