След месеци на очакване и информационни течове BMW представи официално новото поколение на флагманския си модел. Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмица" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други глезотии.
Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Предната колея на седана е увеличена със 7, а задната - с 4 мм. Теглото на автомобила е разпределено поравно между двата моста в съотношение 50:50.
В конструкцията на новата "седмица" е използвана армирана с въглеродни нишки пластмаса. Благодарение на нея масата е намалена със 130 кг в сравнение с досегашното поколение. От композитни материали са изработени централните и задните колонки на покрива и трансмисионният тунел. Вратите и таванът са алуминиеви.
G11/G12 има 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление. Това е постигнато с гладка облицовка на пода, нова форма на огледалата и вентилационни отвори в предните калници, които отвеждат въздушния поток от колесните арки. Освен това в радиаторната решетка са вградени активни жалузи, които регулират количеството на постъпващия въздух в пет степени в зависимост от нуждите на агрегатите в моторния отсек.
Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост.
С изключение на модификацията 740e новата "седмица" ще се предлага и със системата Executive Drive Pro, която ръководи работата на пневматичното окачване, адаптивните амортисьори и активните стабилизатори на напречната устойчивост с електромеханично регулиране. Тя гаси крена в завой, прави возията максимално комфортна на правите и предугажда пътните условия пред колата, настройвайки амортисьорите предварително. Информацията се събира от стереоскопична камера, данни от навигационната система и анализ на стила на шофиране.
G11/G12 ще се оборудва с мултимедийна система iDrive от ново поколение със сензорен основен екран и възможност за жестово управление. Тя позволява управление на силата на звука, отговор на телефонни повиквания или друга програмируема функция с определен вид движение на ръката пред дисплея. Предвидено е и безжично зареждане за телефон или таблет.
Друго нововъведение, за което се говори от месеци, е автономното паркиране. Водачът може да излезе от колата, да натисне бутон на дистанционното и тя ще се настани сама дори на най-тясното място или гараж, в който липсва пространство дори за отваряне на вратите.
На първо време "седмицата" ще се оборудва с шестцилиндрови двигатели от ново поколение и модернизиран V8. Трилитровият дизел на най-достъпния вариант 730d развива 265 к.с. и 620 Нм, които му позволяват да спринтира за 6.5 секунди от място до 100 км/ч. Базовата бензинова модификация 740i има 3.0-литров турбиниран шестак с 326 коня и ускорява до 100 за 5.5 секунди. Върховата засега версия 750i ще се екипира с 4.4-литров осмак с принудително пълнене и мощност 450 к.с. (4.4 сек. от 0 до 100 км/ч).
G11/G12 ще има и хибридна модификация. 740e ще се екипира с двулитров четирицилиндров ДВГ и електромотор с 95 к.с. Сумарната мощност на двата агрегата достига 326 коня, които позволяват ускорение от място до 100 км/ч за 5.5 секунди. Зарядът на литиевите батерии позволява изминаването на 40 км само на ток, а средният разход по каталог е 2.1 л/100 км.
Новата "седмица" ще може да се поръча с пакет M Sport с ексклузивно оформление на каросерията и салона, специална палитра от цветове и джанти.
В списъка с екстрите влизат също озвучителна система Bowers and Wilkins, нощно виждане, панорамен стъклен покрив с шест цвята на подсветката, 75% по-голям прожекционен дисплей, отколкото досега, климатична инсталация с йонизатор и ароматизатор на въздуха, 7-инчов таблет за управление на информационно-развлекателния комплекс в централния подлакътник на задната седалка и т.н.
Продажбите започват наесен.
Подробни технически характеристики за досегашните генерации на BMW 7er - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Fan
11:55 11.06.2015
2 Фен
12:14 11.06.2015
3 BMW
12:34 11.06.2015
4 Опа
12:42 11.06.2015
5 разбирач
12:43 11.06.2015
6
12:43 11.06.2015
7 Simo
12:58 11.06.2015
8
Коментиран от #33
13:04 11.06.2015
9 PIRANHA
Коментиран от #11
13:16 11.06.2015
10 Ники Д
Коментиран от #12
13:18 11.06.2015
11
До коментар #9 от "PIRANHA":
Мечо си е мечо, слабо го интересува новата 7-ма серия.....13:21 11.06.2015
12 копеле
До коментар #10 от "Ники Д":
МНОГО ТОЧЕН КОМЕНТАР13:31 11.06.2015
13 копеле
Коментиран от #14
14:05 11.06.2015
14 onq s konq
До коментар #13 от "копеле":
3ависи с колко км/ч ще се "иэчукат",но реэултата ще е метална пресовка във "Вторични суровини".14:35 11.06.2015
15 dockera
15:56 11.06.2015
16 Кобрата
16:02 11.06.2015
17 БМВ
16:59 11.06.2015
18 това е животът
Нищо, може би в другия живот! И в комплект с Клаудия Шифър или някоя от по-младите й колежки.
17:09 11.06.2015
19 това е животът
17:10 11.06.2015
20 куродръв
Коментиран от #21
17:36 11.06.2015
21 лъскат ми го те бастуна
До коментар #20 от "куродръв":
Най-после да им го каже някой, ама иди им обяснявай, като те не са и помирисвали кола от този ранг!19:01 11.06.2015
22 хейтърите на сапун
Коментиран от #23
19:05 11.06.2015
23 любител
До коментар #22 от "хейтърите на сапун":
Пич бъркаш се, колата е точно за очилати задекранни (защото могат да си я позволят!) и само трябва да добавим мафиоти и цигани.Нищо интересно като дизайн, просто уголемена 3-ка или 4-ка (каквато и да е разликата между двете "серии").
Във всяка една класа си има един производител който се е наложил повече от другите и ... нека го кажа меко... това не е детското БМВ!
20:39 11.06.2015
24 Gost
21:12 11.06.2015
25 Бай Митьо Вола
Подчертавам "напомня" а не 1 към 1.
22:06 11.06.2015
26 dockera
22:13 11.06.2015
27 Бай Митьо Вола
А освен това коментара за външния вид, няма нищо общо с вътрешното оборудване както и с техническите параметри.
22:36 11.06.2015
28 ха ха
Запомнете едно от батко ви.Такива които си Копуват такива бмв- та са по-стиснати от хора които работят за по 600лв.Че,имат пари е факт,но като започнем ние сервизите да ги цедим стой та гледай.
22:36 11.06.2015
29 диан
за седма серия не съм мислил
може и някои от пишещите да има
но засега не знам да има
чета статията като полет до луната
някои са ходили някои ще ходят
ама да не се надценяваме сега
22:55 11.06.2015
30 S Doichinov
23:21 11.06.2015
31 БаХуРа
23:30 11.06.2015
32 ТоягасаН
23:32 11.06.2015
33 БМВ
До коментар #8 от " ":
На какво напомня силуета на хечбек колите ? НА ХЕЧБЕК, ЗАЩОТО СА ЕДНАКВИ... На какво напомня силуета на комби и СУВ ??? Толкова ли сте прости бе ?Коментиран от #38
02:22 12.06.2015
34 Мусака с банани
10:07 12.06.2015
35 БАРСА
10:50 12.06.2015
36 мерца е кош
13:22 12.06.2015
37 АМГ
13:38 12.06.2015
38
До коментар #33 от "БМВ":
Какъв хечбек и сув те гони бе, на един седан на Инфинити, забравих как се водеше точно модела, както и да е......13:40 12.06.2015
39 BMW
15:11 12.06.2015
40
Коментиран от #41
17:51 12.06.2015
41 БМВ
До коментар #40 от " ":
Определено е много красива кола е38.03:54 14.06.2015
42 Ладю
12:26 14.06.2015
43 galaxy
17:56 16.06.2015
44 330i
18:11 19.06.2015