Решението на BMW да върне M5 Touring се оказва изключително успешно, като търсенето надхвърля първоначалните прогнози. Въпреки че традиционният седан M5 остава популярен избор, комби вариантът се налага, като опровергава очакванията и постига изненадващо разпределение на производството в съотношение 50:50.
Вицепрезидентът на BMW по въпросите на клиентите, марката и продажбите Силвия Нойбауер разкри, че първоначално компанията е планирала съотношение на производството две трети седан и една трета комби. И двата модела обаче са надминали очакванията, което е накарало BMW да увеличи производството във всички направления.

„Сега виждаме, че има по-голямо търсене на седана“, обясни Нойбауер. „Затова увеличихме производството там. Но има още по-голямо търсене за Touring. Така че увеличението при Touring е много по-голямо.“
Това рязко нарастване на търсенето на M5 Touring подчертава трайната привлекателност на високопроходимите комбита, особено на пазар, все повече доминиран от SUV автомобили. Равномерното разпределение на производството подсказва, че BMW успешно се е насочило към сегмента на ентусиастите, които жадуват за практичността на комбито, без да жертват представянето на М автомобила.

Новото M5 Touring разполага с 4,4-литров V8 двигател с две турбини, съчетан с електромотор, вместен в осемстепенната трансмисия. Тази наелектризираща конфигурация генерира 727 к.с. и 1033 Нм въртящ момент. Самият бензинов двигател генерира 585 к.с., докато електрическият мотор допринася с допълнителни 197 к.с., идентични с тези на XM. М5 обаче използва по-малка батерия с капацитет 14,8 kWh.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Горките
10:33 20.03.2025
2 оня с коня
10:41 20.03.2025
3 Писали
Може да има е-мотор към СК, но той е около 10кс. Има отделен е-мотор, който работи към ДВГ и той е 200кс и за него е 15квч батерия. Щеше да е чудесно, ако не тежеше 2.5т.
10:49 20.03.2025
4 Гост
Коментиран от #7
11:00 20.03.2025
5 дедо..
11:37 20.03.2025
6 Пежо 308 2024
11:50 20.03.2025
7 Приятелю,
До коментар #4 от "Гост":
4х4 дава стабилност на всякакъв път и при всички условия!Коментиран от #8, #9
11:54 20.03.2025
8 Гост
До коментар #7 от "Приятелю,":
Карал съм. Знам за това фалшиво усещане за стабилност. Колата с 4х4 не спира по-добре от колата с предно(или задно). Да, 4х4 има по-голямо сцепление с пътя и позволява взимането на завой(и излизането от такъв) с по-голяма скорост на сухо. Но аз не съм тръгнал на рали. Зимата това фалшиво чувство за сцепление може да ти изиграе лоша шега. А тръгне ли колата 4х4 в завой зимата, няма оправия. Заради повишената мощност при 4х4 и повишеното сцепление, износването на гумите, спирачните дискове и накладките, разходът на гориво са по-големи. Има и специфична поддръжка на тези системи. Да, 4х4 е хубаво нещо и има своето място в автомобилостроенето, но на 99% от хората използващи автомобил ежедневно не им трябва. Просто маркетинг и добавена стойност в автомобила, съответно в сервизирането му. Дилърите и производителите се опитват да ни убедят какви сме приключенци и как 4х4 ни трябва, за да имаме активен и пълноценен живот, но съответно трябва да си го платиш. Не благодаря, искам автомобил, който да е евтин в поддръжката си и да не ми създава грижи и разходи с допълнителните си агрегати.12:19 20.03.2025
9 Дава
До коментар #7 от "Приятелю,":
само на тези, които не могат да карат. Ако се научиш да управляваш автомобил, ще установиш че 4х4 не ти трябва. Но да не забравяме, че едно истинско 4х4 е нещо съвсем различно, от това, което се предлага масово като такова.12:20 20.03.2025