Ако приемем, че класният ръководител на компактните автомобили е VW Golf, то един от най-добрите му ученици бе досегашното поколение на Opel Astra. И както се случва често, много от учениците надминават учителите си. В конкретния случай е рано да се говори за това, но изобщо не е изключено. Последното поколение Astra, обозначено с индекс "К", беше показано за първи път на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, а сега, два месеца по-късно, новата Astra стъпи на българска земя. Екипът ни направи тест драйв на последната "К" генерация, за впечатленията от която ще ви разкажем сега.
Екстериор

Въпреки че на пръв поглед новата Astra не се различава много от предшественика си, като се загледа човек ще види не едно и две изменения. Екстериорните корекции са нанесени изключително прецизно, като най-съществените новости в дизайна се откриват в задната част на автомобила. Интересната извивка там прави колата да изглежда модерно и динамично. Предните светлини също впечатляват с изтънчени форми, а страничните огледала са преместени директно на вратите.
Естествено и останалите елементи от външния вид търпят изменение, защото Astra К е построена на абсолютно нова платформа. Като цяло колата изглежда модерна, динамична и значително по-лека, каквато всъщност е. Astra K е по-лека от предшественика си с цели 200 килограма. Що се отнася до габаритите, последната генерация е по-къса с 50 мм, по-ниска с 25 мм и даже междуосието е намалено с 23 мм. Всички тези промени водят до отлична аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.285
Интериор

Салонът на предишната Astra J се характеризираше с изобилие на пластмасови детайли и с огромния брой бутони по арматурното табло. Последното беше широко критикувано от всички журналисти и клиенти. Когато от Opel провели проучване за следващата "К" генерация, се оказало, че много от собствениците на Astra J бързо са привикнали и одобряват решението всяка функция да се командва от отделен бутон. Все пак дизайнерите са намалили броя на копчетата, но той отново е по-голям от този на повечето автомобили в класа.
Големият сензорен екран на мултимедийния комплекс IntelliLink, промененият стил и по-качествените материали определено повишават комфорта в салона. Затова допринасят и ергономичните седалки, които в по-високите нива разполагат с ел. регулировки и дори с функция за масаж. Новите кресла са сертифицирани от AGR и са изцяло с нова конструкция.
Ярко оранжевата подсветка в салона е заменена с далеч "по-спокойната" бяла, а мястото за водача, пасажера до него и за пътниците отзад определено е предостатъчно за автомобил от този клас. Минус се явява багажникът, който не предлага голям обем. Вместимостта му е 370 литра, а отворът отново е с висок праг. Като цяло интериорът е по-модерен, по-комфортен и изработен с по-качествени материали. Множеството нови технологии, интегрирани в помощните системи, също оказват благоприятно влияние на общата оценка, която смело можем да определим като по-висока от тази на досегашното J поколение.
Двигател и ходови характеристики

Предоставените ни за тест автомобили разполагаха с един дизелов и с един бензинов агрегат, които всъщност са най-интересните в моторната гама на новата Astra. Оптимален според нас е дизелът с обем 1.6 литра, който заменя досегашния 1.7-литров мотор. Двигателят 1.6 CDTI се предлага в три варианта на мощността от 95 к.с. до 136 к.с. и с максимален въртящ момент 320 Нм. В съчетание със серийната шестстепенна механична трансмисия емисиите на CO2 винаги остават под границата от 100 грама на километър пробег.
Имахме възможността да изпитаме качествата на най-мощния дизелов агрегат. Той предлага отлична динамика, като същевременно е икономичен. Нивата на шум и вибрации са много ниски, което в съчетание с добрата шумоизолация в салона осигуряват много добро ниво на комфорт при пътуване. Старт-стоп система и още куп нови технологии, както и големите сервизни интервали в размер на 30 000 километра, също играят много важна роля при избора.
Возията може да се определи като мека. Колата е сравнително стабилна в завои, но определено няма да се хареса на уличните състезатели. Тя обаче е идеална за повечето умерени шофьори.
Най-голямата иновация в техническите елементи на новата Astra е адаптивната матрична система на фаровете IntelliLux LED. Основните адаптивни светлини се характеризират с изключителна точност и изпращат светлинни потоци в нужните зони. На практика този автомобил може да се кара само на дълги. Благодарение на тази новост за автомобил от компактния клас, колите в отсрещната лента са прецизно забелязвани от системата, която "отрязва" светлинния поток точно пред тях и не заслепява водачите им. Същото важи и за автомобилите отпред. По време на теста карахме автомобила и на тъмно, на дълги светлини, и нито един от шофьорите на насрещно движещите се автомобили не бе заслепен. В същото време пътното платно се осветява значително по-добре от досега използваните ксенонови фарове.
Цена

След пробното шофиране, което проведохме в продължение на два дни, можем да кажем, че в сравнение с предшественика си Astra K е направила голяма крачка напред. Напредъкът се забелязва най-вече в новите технологии, олекотяването на автомобила и осъвременяването на двигателната гама. В същото време това не се отразява на крайната цена, която определено е предпоставка за успех на модела. Ето и пълната ценова листа на Opel Astra K.

ТТ данни на новата Astra K, можете да видите ТУК

Подробни технически характеристики за всички предишни генерации на Opel Astra - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2, #5
09:46 26.11.2015
2 Караиванов
До коментар #1 от "Марто":
Opel определено дръпнаха с дизайн още от Insignia, а сега и с тези нови технологии имат реалната възможност да се превърнат в основен играч на пазара на компактните коли хечбек.10:09 26.11.2015
3 МаКаТа
Коментиран от #12
10:11 26.11.2015
4 mediator37
"Полицейската" Астра тежи 1215кг. , а тази 1350кг.
Изобщо не ми допада това порастване на моделите
Коментиран от #6
10:24 26.11.2015
5 йордан иванов
До коментар #1 от "Марто":
Когато един Опел стане здрав и не се чупи, можеш да го сравняваш с Тойота..10:36 26.11.2015
6 Ицака
До коментар #4 от "mediator37":
Вярно е, че всеки нов модел става по-голям, но тук за първи път астра К е по-къса от J, което е едно добро начало. Освен това е и по-лека от J с 200 кг.10:55 26.11.2015
7 Гостенин
Коментиран от #13
10:58 26.11.2015
8 Кобрата
11:23 26.11.2015
9 spasov
11:29 26.11.2015
10 гост
Явно от Опел са го разбрали това и сега само продажбите ще покажат, дали и купувачите ги харесват. Според мен един Опел е винаги за предпочитане пред Киа.
Инсигния, Мока и сега Астра разчупиха дизайна, дано се купуват повече.
11:29 26.11.2015
11 123456
11:35 26.11.2015
12 Banev
До коментар #3 от "МаКаТа":
Как може да кажеш че модел на година и половина е морално остарял? Или твоите схващания са: аа мани го тоя пернишки голф! Не виждам с какво Астра-та е по-добра от Голф 7, съвременен автомобил със 131 кс. дизел и свръх мотор 1.4, not thanks? За дизайна на Астра-та, само и единствено адмирации!11:41 26.11.2015
13 mediator37
До коментар #7 от "Гостенин":
Никакъв късмет не си имал, като сменяйки много видове опели са се оказвали все здрави. Моят Опел Вектра го взех втора употреба, карах го 10 години и го прехвърлих на близък, когато беше вече навършил 25 години. Юркал съм го безмилостно и неграмотно, не рачи да се счупи и не ме е оставял на пътя. Живот и здраве ще видя новият собственик колко ще го кара. Може би поне докато стане на 30 години.11:45 26.11.2015
14 Jimmy
11:58 26.11.2015
15 Краси
12:09 26.11.2015
16 почитател на опел
12:14 26.11.2015
17 Astra
12:23 26.11.2015
18 Astra
12:23 26.11.2015
19 ataveto
Коментиран от #20
13:18 26.11.2015
20 Гошето
До коментар #19 от "ataveto":
Отдавна дизелите на опел нямат нищо общо с фиат, а и са супир добри.14:39 26.11.2015
21 Косматия
Това не стига, че ще вози като търкалящ се бидон по едри камъни ами на всеки легнал полицай ще остъргва каквото има отдолу.
Дръжте си я.
15:05 26.11.2015
22 дфжсдфсдшпф
18:30 26.11.2015
23 Иван Господинов
22:36 26.11.2015
24 оПел
Казвам го от личен опит...
Това е градско(със сервизи, но не и на опел) превозно средство-пълен боклук като марка и като качество на всеки един детайл ...
Коментиран от #25
23:23 26.11.2015
25 Ваня Попова
До коментар #24 от "оПел":
Виждам , че си много компетентен но само да отбележа , че от Астра G насам нямат двигател с кобилици.07:23 27.11.2015
26 Gosho Vectrata
11:11 27.11.2015
27 XC 90
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12308841_10153786688116052_1182695378794193641_n.jpg?oh=172612f669c0781c26e1ef6ff2dc87eb&oe=56D96615
23:22 28.11.2015
28 Михаил
Следващият път добавете малко повече от себе си и наистина личните си впечатления.
10:57 13.03.2017
29 Mitaka956
20:49 22.04.2019
30 Българин
16:08 14.04.2020
31 Венци
Купих си я чисто нова от”Булвария” след дълго обмисляне и тестване на различни марки от този клас автомобили.
Цена, качество, нямат аналог.
Все още е прекалено млада( само на 40000 км)
и все още нищо не съм подменял освен масло и филтри. Мотора е 1.4 с турбина 150 кс. бензинов. ( мое лично мнение-никога повече дизел)
Най-високия клас на оборудване. Круиз контрол, следене на пътна маркировка, сама намаля скорост при нужда, алкантара, кожен шит волан, фаровте са нещо прекрасно, дизайна е уникален, седалките супер удобни са своя клас. И много, много други ексти. Забравих да спомена мотора като динамика, за 150-те кончета, които има е прекрасен. Шофьор съм с дългогодишен опит. Международен шофьор съм и като цяло, съм зад волана като професионалис дълги години. Честичко развинтвам мотора до пълните му възможности и съм изключително доволен от представянето му. Не лансирам хората, които четят това да правят нарушения и да карат на ръба на допустимото. Зная кога и къде мога да си го позволя, макар и на ръба на закона и малко извън него! Опита зад волана в на първо място!
Бил съм собственик и на други автомобили от същия клас, спрямо годините им на производство.
Опела е доста подценяван автомобил от хора, които не са имали или не са оценили професионално качествата му.
Едно време в младите ми години имах “Кадет” GSI , от тогава имам афинитет към марката!
Личното ми мнение, че това, което предлагат ка
Коментиран от #32
21:22 12.06.2020
32 Име
До коментар #31 от "Венци":
Ама ти си купил пак дизел бе, умник! Този двигател е с директно впръскване, само разликата е , че впръсква бензин. Изчакай и след време пак ще ревеш.19:03 18.10.2021