Интервю на Винсент де Брабандере и Мария Минкова, специални пратеници на mobile.bg в Женева
Росен Даскалов е роден в Русе през 1971 г. Завършва Математическата гимназия в родния си град. От малък се увлича от моторните спортове. Шестгодишен стъпва на картинг пистата. Прекъсва състезателната си кариера в Националния отбор по авто и мотоциклетизъм, за да се отдаде на висшето си образование.
Заедно с баща си, който е бивш състезател и национален шампион по мотоциклетизъм и автомобилизъм, започва бизнес с внос на авточасти и ремонт на автомобили. Търговията обаче не го задоволява напълно. Мечтае да създаде продукт, който да издигне имиджа на България. И постига мечтата си.Българският спортен автомобил Sin R1 събра погледите на многобройните посетители на международното изложение в Женева. Както вече сме ви информирали, суперкарът е дело на русенеца Росен Даскалов, а колата съвсем не е аматьорско изпълнение, както мнозина биха очаквали. Автомобилът е истински спорткар. Подготвен е за обикновени пътища и най-вече да показва перфектно време на писта. Повече за ТТ характеристиките на българската кола Sin R1 можете да видите ТУК, а ето и какво още сподели пред нас в Женева Росен Даскалов.
- Г-н Даскалов, как започна всичко?
- Дълго време търсих състезателен автомобил, който да задоволява интереса ми. Като опитен картинг състезател нито една кола на пазара не ме удовлетворяваше. Реших да създам свой автомобил. В Англия срещнах правилните хора.
- Как се срещат „правилните хора“ за бизнес?
- През 2013 г. за първи път показах визията си чрез прототип в Бирмингам на най-големия в света панаир за състезателни автомобили. В Англия хората са отворени и идват на щанда, разговарят. Двама британци се спряха при мен и ми казаха: „Ако искаш да направиш добра състезателна кола, трябва да направиш това и това“. Посочиха ми десет пункта, на които да обърна внимание. Слушах много внимателно. Върнах се вкъщи, разруших всичко, което бях направил до момента и започнах отначало, следвайки съветите на англичаните. На следващото състезание срещнах същите британци. Те поддържаха състезателната кола в съседния бокс. По време на почивката дойдоха при мен и казаха: „Какво си направил?! Изпълнил си всичките ни препоръки. Дай да ти стисна ръката.“ Англичаните с 40-годишен опит в състезанията със спортни автомобили са изумени, че някой се е вслушал в съветите им. Това им е за първи път. Канят го във фабриката, предлагат да му помагат и така започва тяхното сътрудничество.- Освен много пари и късмет какво друго е необходимо да реализираш мечтата си?
- Не е достатъчно да се събудиш сутрин с много пари и да започнеш да правиш състезателни коли. Необходими са много познания, страст, ентусиазъм, безсънни нощи.
През последните пет години съм прекарвал всяка свободна минута, за да доусъвършенствам тази кола и да я направя по-добра.
- Къде се състезава Sin R1?
- В момента автомобилите се движат в европейските и американските състезания.
- Български спорткар да се състезава в световните шампионати е голяма работа...
- Целта ми е да докажа, че в България се случват неща, различни от това, за което се говори за нас в чужбина. Светът ще види, че с нашето образование можем да постигнем неща, които са нормални за останалите държави.
Искам да имам възможност да създавам работни места. Обръщам се към всички млади хора, които се вълнуват от автомобилния спорт, да не се двоумят, а да се обръщат към нас. Продължавам да търся професионалисти, които работят добре на 3D програми. Оказва се, че това е дупка в българското образование. Приемам и студенти за стаж през летните месеци. При нас работят стажанти от цяла Европа. Миналата година имахме испанци, тази година - германци.
- За какво още мечтаете?
- В автомобилния свят преди двадесетина години Швеция се свързваше само с Volvo. Днес всички я знаят с Koenigsegg. Мечтая след петнадесет години хората да разпознават България и чрез Sincars.
P.S. „Тези луди българи, които идват тук да бият BMW и Ferrari! Отначало си помислих: Хм, българска състезателна кола...няма да е нещо кой знае какво. Но вижте тук – построиха я и е невероятна!“- възкликна Сам Колинс от Racecars engineering magazine, който следи отблизо процеса на разработване и създаване на автомобила още от първия ден.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никой
10:00 08.03.2016
2 Белла
10:03 08.03.2016
3 БАЙ ГАН4О
10:06 08.03.2016
4 тъй
Коментиран от #6
10:12 08.03.2016
5 пор сикишар
Коментиран от #8
10:15 08.03.2016
6 Караиванов
До коментар #4 от "тъй":
Под снимката с Росен Даскалов има един линк, на който пише ТУК. Кликнете на него и ще видите и повече снимки и повече инфо за самата кола.Коментиран от #13
10:23 08.03.2016
7 onq s konq
Коментиран от #11, #15, #16
10:24 08.03.2016
8 Ицака
До коментар #5 от "пор сикишар":
Прочети материала, който е посочил Караиванов - тоест кликни на линка ТУК в статията и ще разбереш каква е колата.10:25 08.03.2016
9 100 Процента
10:37 08.03.2016
10 гост
10:45 08.03.2016
11 МАДЖАРА
До коментар #7 от "onq s konq":
Е ТАМ ВЕЧЕ ЩЕ Я ОПЛЕСКАТ НЕ СЕ МЕСИ А БЕГАИ НА УЧИЛИЩЕ11:10 08.03.2016
12 ай ся
Коментиран от #17
11:15 08.03.2016
13 тъй
До коментар #6 от "Караиванов":
Мерси за забележката, като гледам коментарите на братята българи от преди 2 г. пак са същите :)12:28 08.03.2016
14 Млад инженер
12:41 08.03.2016
15 автофен
До коментар #7 от "onq s konq":
Обърка фирмите Мерцедес и Рено са много по добри в състезателните двигатели от баварските смешници.Само си направи справка дали някога БМВ са били шампиони при конструкторите във Формула1 и ще ти стане ясно какви глупости си написал.12:42 08.03.2016
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Пешеходец
До коментар #12 от "ай ся":
Много е направил много респект и уважение към човека.Ти и една бурма неможеш да направиш.А това че не я е правил в България е не защото Той неможе а защото тук няма нито база нито специялисти.А и в България това нещо нема узаконяване заради тъпите ни управници и закони.Защо инж.Антонов пройзведе и продаде неговата скоростна кутия на запад? Защото в България Си скъса нервите да търси пройзводствена база и завод за пройзводство години на ред.Западняците го посрешнаха с отворени обятия и сега се кефите на 5-6-7-8 степенни автоматици с двоен съединител.Но не са Български и пари в Бъгария не влизат но са ИЗМИСЛЕНИ ОТ БЪЛГАРИН.Така ще стане и с тая кола.Ще бие всичко по пистите но няма да е пройзведена в Бъгария но ще е ИЗМИСЛЕНА И НАПРАВЕНА ОТ БЪЛГАРИН.12:49 08.03.2016
18 Млад инженер
Това за узаконяването за жалост е тъка и затова си е развързал кисията и си е плащал по англииски ценораспис за процедурата!
12:57 08.03.2016
19 кост
Коментиран от #20
13:10 08.03.2016
20 RALF
До коментар #19 от "кост":
Много си кост. Преди да бъде открит салона за зяпачи и лаици като теб има два дни, когато щандовете и колите са на разположение само на автомобилните журналисти. Тогава няма блъсканица, колите са отворени и всеки специалист може спокойно да разглежда автомобилите, както отвътре, така и отвън.Коментиран от #25
13:27 08.03.2016
21 офроудър
Коментиран от #22
13:46 08.03.2016
22 Пешеходец
До коментар #21 от "офроудър":
Ти с коня и офроад ли тръгна Бе.13:50 08.03.2016
23 опсмопсус
14:30 08.03.2016
24 Vasik Atanasova
И ИЗПОЛЗВА ДУМИТЕ НА ФЕРДИНАТ ПОРШЕ
НЕ ХАРЕСАХ ФЕРАРИ И ЛАМБО И РЕШИХ ДА НАПРАВЯ МОЯ КОЛА
АМА КЪДЕ Е ПОРШЕ КЪДЕ Е РОСЕН
Коментиран от #28, #29
14:47 08.03.2016
25 кост
До коментар #20 от "RALF":
А ти като не си кост, защо по другите щандове на заден фон, на снимката се виждат "зяпачи" ?15:32 08.03.2016
26 Grey
15:56 08.03.2016
27 монтьоро
16:18 08.03.2016
28 Роман Ценов
До коментар #24 от "Vasik Atanasova":
Vasik най-добрия коментар написан от теб.Браво.18:38 08.03.2016
29 Румен Янев
До коментар #24 от "Vasik Atanasova":
На всяка манджа си мерудия и доколкото разбирам си Атанасов а не Атанасова !!!!В нета с главни букви си е все едно викаш на някого но след като си написал ФердинанТ - простено ти е !!!18:55 08.03.2016
30 nikolai
Коментиран от #31
19:20 08.03.2016
31 Lucifer
До коментар #30 от "nikolai":
а ти си млионер със голф който нито си знае километрите нито годините19:45 08.03.2016
32 bai hoi
21:08 08.03.2016
33 jp power
21:22 08.03.2016
34 мда
23:06 08.03.2016
35 чичо
06:05 09.03.2016
36 гост
12:48 09.03.2016
37 Патриот
и за делата и за думите
13:02 09.03.2016
38 ХХХ
14:47 09.03.2016
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 ванката
03:46 10.03.2016
41
08:26 10.03.2016
42 некойси
Явно така им изнася.
10:57 08.01.2017
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.