Малките автомобили винаги са били силната страна на френските производители и очакванията за всеки модел са големи. Конкуренцията в този клас е много висока и определено трябват отличаващи предимства. Поради тази причина, новото поколение на средноразмерния хечбек на Citroen - C3, е в огромен контраст с предишното поколение и визуални прилики буквално няма, като основните похвати идват от C4 Cactus и C4 Picaso, като това се прехвърля и в интериора. Дизайна определено е смел, но и много отличителен от всичко останало. Възможностите за персонализаци са увеличени значително и напомнят за автомобили от по-високите класове, като MINI и вече отделения в собствена марка DS 3.
Ектериор
Както споменахме, основен източник на дизайна е причудливия C4 Cactus и автомобилът изглежда като умалена версия. За това допринасят и меките добакви наречени Airbumps, които по избор на клиента могат и да отсъстват. C3 обаче, е получил доза идентичност - дневните светлини се сливат с линиите на решетката, фаровете са по-семпли, а халогените могат да бъдат отделени с цветни рингове, които до са в тон с един от цветовете на купето. Задницата е значетилно по-красива, като за това се грижат добре оформените стопове. Цветовете на автомобила са общо 9, а тези на тавана са 3, като възможността за комбинации е голяма. Нивата на оборудване са три - Live, Feel и Shine, като най-много персонализация позволява Shine. Отвън автомобилът прилича много повече на малко SUV, отколкото на типичния хечбек. Размерите са значетелно променени - дължината и широчината са увеличени, а височината е намалена или съответно от 3941 до 3996 мм, от 1728 до 1749 и от 1510 до 1474 мм.
Интериор
Външното оформление се пренася и отвътре, като то също създава усещане за по-висок клас автомобил. Всички уреди в таблото и интериора са добре подредени, като основните форми са елипсовидни. Бутоните са намалени до минимум и централната конзола е запълнена от големия дисплей на мултимедийната система. Воланът е удобен, добре оформен и е покрит с кожа и бутоните му са отлично позиционирани. Седалките са с много приятна тапицерия, като задните са с лека форма на корито, което определено е позитив ако ги сравняваме с плоските. Обемът в интериора е отличен, като при по-висок шофьор, зад него спокойно може да се събере друг човек без да има притеснение за краката. Освен подобрената шумоизолация, опционалния панорамен покрив може да добави още към комфорта. Багажното пространство е добро с обем от 300 литра, но лек проблем може да бъде входа, който е леко ограничен от новите форми на петата врата. Интересно нововъведение е системата ConnectedCAM™, която представлява вграден видеорегистратор, който има камера в предната част на огледалото за обратно виждане и може да записва и да прави снимки по всяко време.
Двигатели
Гамата от агрегати включва два дизелови четирицилиндрови 1.6-литрови BlueHDI с мощност от 75 и 100 конски сили и три бензинови трицилиндрови PureTech със съответно 68, 82 и 110 конски сили, като най-малкия е с кубатура от 1.0 литра, а двата по-големи с 1.2 литра. Скоростните кутии са две - петстепенна ръчна и шестстепенна автоматична, която се предлага само при PureTech110. При строга градска употреба, двигателите с ниски нива на мощност са отлични, но при смесена употреба препоръчваме по-мощните, защото при натоварен автомобил на извънградско еластичноста на ускорение се намалява значително. Разхода на гориво надмина заводските данни само с 0.2-литра при каране без пестеливост, което е чудесна новина.
Ходови характеристики
Основната промяна тук е в центъра на тежестта на автомобила, като това директно рефлектира върху управлението и при дори и малко по-спортно шофиране, C3 седи стабилно на пътя и наклоняването на шасито е минимално, без да има каквато и да е спортна насоченост. При най-мощните двигатели C3 е стандартно оборудван с дискови спирачки за четирите колела, които при по-малките са само за предните. В помощ на шофора и тук са имплементирани системите като - Помощник за потегляне под наклон, Предупреждение за напускане на лентата и Наблюдение на мъртвата точка, както и камерата за обратно виждане.
Цена
При дизеловите двигатели, цената стартира от 25 425 лв. и завършва с 31 579 лв., а при бензиновите започва от 19 992 лв. и завършва с 32 647 лв. Възможностите за персонализация обаче, могат да я покачат, но в рамките на разумното. Ако искате малък автомобил и "стандартно" ви звучи прекалено скучно, то C3 е една перфектна възможност да се отделите от "стадото".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Десислав Попов
08:08 05.01.2017
2 гощо
Коментиран от #3, #5
08:17 05.01.2017
3 гостенче
До коментар #2 от "гощо":
Ти качвал ли си се във Фиат Панда ????? Та макар и нов и 4х4...... тая С3-ка ще ти се стори като S класа.Коментиран от #6, #8
08:45 05.01.2017
4 гост
09:06 05.01.2017
5 гост
До коментар #2 от "гощо":
Тогава ще струва 35х.лв и пак няма да си доволен. На Фиат панда доста от нормалните екстри, които Ситроена има, се доплащат и като ги събереш ти се получават няколко хиляди отгоре при изравнено оборудване. Хората са преценили, че колата няма нужда от 4х4, малки двигатели, градски коли, не са за офроуд, а за икономия и красота. 4х4 ще качи 100-150кг, разхода поне с половин литър и ще направи по-сложна колата. Тук се търси простота, надежност и икономия, два различни модела са това. Като искаш 4х4 с асматичен двигател и ускорение към 20сек отиди и си купи Пандата, която освен на сняг други плюсове няма да има.10:55 05.01.2017
6 Вълковния
До коментар #3 от "гостенче":
А ти качвал ли си се в нова S-classe, че да я сравняваш със Citroen?Това е направо смешно и жалко...Дори най-старата S-класа е по-добра от най-новият Citroen!
Коментиран от #13
11:43 05.01.2017
7 Спиро
13:27 05.01.2017
8 Бенца
До коментар #3 от "гостенче":
Аз пък за тези пари ще си купя Mercedes S500,вярно втора ръка ама е по кола от тая теникия16:35 05.01.2017
9 Изверг
18:32 05.01.2017
10 до вълковния
22:30 05.01.2017
11 до бенца
22:34 05.01.2017
12 Xsara
на Б.Б., П.С.-кеф цена няма.
22:51 05.01.2017
13 FAKE
До коментар #6 от "Вълковния":
ти хабер си нямаш за какво говориш , сравняваш Френски лукс с дървения ти коптор ... Едно Клио от 2000 до 2005 вози по добре от някой нови "ликсозни "немски курници09:46 06.01.2017
14 Мдам
12:12 06.01.2017