Порто, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.
Откровено казано, първите снимки на обновената Octivia породиха доста смесени чувства. Ако трябва да сме напълно искрени, директно си зададохме въпроса "Защо развалиха хубавата кола?". Малко след като чехите разпространиха официалните фотографии обаче, бяхме поканени на първите тестове на обновената Skoda Octavia. Те се проведоха в Португалия и след тях мнението ни за новия дизайн се промени. Защо, ще се опитаме да ви разкажем сега.
Екстериор
За начало трябва да кажем, че Octavia никога не е била "красавица" или еталон в автомобилния дизайн. И сега, въпреки радикалната си екстериорна промяна няма да стане такава. До този момент Octavia беше най-оптималният избор за онези, които искаха функционална и практична семейна кола, но в същото време не са фенове на минивановете. Octavia изглеждаше понятно и непретенциозно, а сега чехите решиха да рискуват с доста по-смел дизайн. Защо?
Отговорът на този въпрос е много прост. На първо място специалистите от Skoda го правят, за да може да има по-голяма разлика между Octavia и Rapid и между Octavia и Superb. Проучванията на маркетолозите в компанията показват, че много от собствениците на Octavia не одобряват прекалената прилика с Rapid, а тези, които са си купили най-скъпата Skoda - флагманът Superb, не искат колата им да прилича на по-малката Octavia. Така е избран новия вариант, който определено отличава колата от останалите модели, но в същото време запазва фирмената и идентичност.
Основната новост в екстериорната визия на обновената Octavia са предните светлини. Новото лице на чешкия бестселър вече има два чифта светодиодни фарове вместо предишните биксенонови "очи". Рестайлинговата Octavia е получила леко видоизменени брони. "Пипнати" са и фаровете против мъгла, а в списъка с опциите е влязла нова колекция от джанти с размер от 16 до 18 цола. Задните светлини също са леко видоизменени, като и те вече са диодни, а новост е и създаването на т.нар. 3D ефект. В средата задните светлини впечатляват с изцяло прозрачно стъкло.
Заради тези дръзки промени, на снимките Octavia ни изглеждаше потресаващо. Но на живо обновените лифтбек и комби съвсем не изглеждат като отмъщението на Йозеф Кабан (главният дизайнер на Skoda, който съвсем наскоро премина на работа в BMW). Всъщност обновената Octavia не е последната кола, правена под ръководството на Кабан. Негово дело е и новото Yeti, което предстои да видим по-късно през годината. Отговорните за радикалната визия предни светлини изглеждат различно в зависимост от цвета на колата, както и от ъгъла, от който се гледат. Те са от онзи вид дизайнерски решения, които не ти харесват от пръв поглед, но впоследствие ще допаднат на голяма част от феновете на марката.
Интериор
И докато се опитваме да ви убедим, че не дизайнът е най-силната страна на Octavia, то трябва да признаем, че мощните козове, държащи модела на върха толкова време са подчертани още повече след обновлението. Огромният багажен отсек е 568 литра за лифтбек версията и 588 литра за комбито. При сгънати седалки той може да се увеличи до впечатляващите 1 588 и 1 718 литра, съответно. А на свободното място за краката на пасажерите на втория ред могат да завидят и автомобили от по-високия сегмент.
Освен това в салона на обновената Octavia са се появили по-качествени материали и нова инфо-развлекателна система. Мултимедията Columbus разполага с 9.2-инчов екран като в Kodiaq. Мултимедията работи с Android Auto и с CarPlay, а режимът MirrorLink функционира безупречно. Копчетата на централната конзола пък са заменени от сензорни бутони. В опциите, предвидени за колата има Wi-Fi модул, асистент държащ автомобила според маркировката, адаптивен круиз контрол и още много други.
Двигател, ходови характеристики и цена
Що се касае до техническата част, то тя остава без изменения. Налични са шест бензинови и пет дизелови двигателя, като мощността им варира от 86 до 230 конски сили. Скоростните кутии са шест и седемстепенни DSG-та и шестстепенна механична. Въпреки разширената задна колея настройките на шасито почти не са променени. Така обновената Octavia разполага с рафинирана возия, която можем да определим по-скоро като мека, което обаче съвсем не се отразява на стабилността в завои.
В качеството на опция се предлагат и адаптивните амортисьори DCC, работещи заедно със система за изменение на режимите. Всички тези настройки се правят посредством електрониката на автомобила. Що се отнася до цените, то те са съвсем леко завишени. Ето и пълните ценови листи на обновената Skoda Octavia за вариантите лифтбек и комби.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
10:13 24.02.2017
2 Гост
10:30 24.02.2017
3 БравоБе
Коментиран от #4
10:35 24.02.2017
4 гощо
До коментар #3 от "БравоБе":
Я това като ти е кенеф разкажи ни ти какъв ел кокалес гранд де лукс караш?!?!? Кажи да се посмеем?!?!Коментиран от #11
11:08 24.02.2017
5 vepe
11:12 24.02.2017
6 Ицака
11:41 24.02.2017
7 stenli
11:52 24.02.2017
8 onq s konq
Коментиран от #15
12:00 24.02.2017
9 Корковата тапа
12:01 24.02.2017
10 голчо
Коментиран от #13
12:08 24.02.2017
11 хас
До коментар #4 от "гощо":
а, теб като те питаха 100 пъти какво караш, защо не каза...ха?....защо задаваш същия въпрос, на който не отговориКоментиран от #31
12:30 24.02.2017
12 Киро
А тая шкодичка прилича на евтино менте на Мерцедес в муцуната!
Шкода вече е прекалено скъпа за средното-посредствено ниво, което предлага, като страда от всичките болести на ваговете.
Нито е здрава, нито е красива, нито е марка, нито е евтина...
Nein Danke!
14:17 24.02.2017
13 Бива я колата но
До коментар #10 от "голчо":
Набутаха колите с ненужни екстри. Не ме разбирайте погрешно - не съм против прогреса. Но т.н. "екстри" са допълнителен начин за помпане цената на колата. В случая разните му асистенти. Прост пример - лед фарове + два броя камери на огледалото, които се допълват + софтуер. Софтуера управлява конфигурацията на ЛЕД фаровете, къси/дълги и завеса против заслепяване. Ако искаш асистент за пътното платно - инсталират друг софтуер, но и цената е 500 евро отгоре. ВАГ (и не само те) имат лошата практика - имаш LCD панел на таблото, технически могат да инсталират навигация (GPS модулът е 50 евро), но заради екстрата "навигация" в ценовата листа - айде 500 евро. Мазда искат 900 евро да активират навигацията в България.Коментиран от #14, #18
14:43 24.02.2017
14 ЕкстраКласа
До коментар #13 от "Бива я колата но":
Е заради тези "екстри" за малоумници, за инвалиди, недъгави, комплексари и сноби и хранилка за сервизите, които да ми поправят краховете на електрониката и изначално хлабавите агрегати с цел да ставаш абонат на поддръжката, то бих предпочел да си купя старо Жигули отколкото пластмасови тенекии от реномирани марки.14:57 24.02.2017
15 От Завода в Сошо
До коментар #8 от "onq s konq":
Истината е защото от Пежо пратиха дизайнер-шмекер при Шкода уж да им вдигне визията :-)15:01 24.02.2017
16 Тойота
Коментиран от #17
15:05 24.02.2017
17 Varna
До коментар #16 от "Тойота":
Виждал си ти шкода само на снимка. Имам такава а и колкото хора познавам, които имат, са изклюително доволни от качеството16:07 24.02.2017
18 гост
До коментар #13 от "Бива я колата но":
Значи, да обобщим:1. Дразни те това, че фирамта предлага допълнителни екстери, които ако искаш може да си поръчаш или не.
2. Според теб софтуера не е продукт като останалите и трябва да бъде наличен за всички по подразбиране, тоест да бъде включен в цената на автомобила без значение дали го искаш или не, вместо да го плащат само тези, които го поръчат.
16:21 24.02.2017
19 Jack Bauer
16:35 24.02.2017
20 ЯЙЦЕ
А кое ще ремонтирам по евтино TSI мотор или TDI?
И понеже имам жигулка да питам тая 86 коньовата поиче ли ша бяга?
И тропкат ли и пластмаските?
Коментиран от #21, #22
17:22 24.02.2017
21 Кокошка
До коментар #20 от "ЯЙЦЕ":
TSI мотор или TDI.... И при двата мотора ще ти отрежат главата през кръста на фона на стойността на ремонтите при жигулката. 1.4 TSI е най-калпавия мотор на ВАГ. Има доста изписано по нета, който иска да търси. Ако а набутан в тежко купе, пиши го 20 хил. км минус от проектния ресурс преди основен ремонт. Така, че карай жигулката, вероятно ще надживее и тази шкода, ако не са й изгнили вратите и няма дупки в пода на купето :) :) :)Карам служебна кола на ВАГ с малкия TSI - вече няколко пъти ходи в сервиза.
17:59 24.02.2017
22 Дид
До коментар #20 от "ЯЙЦЕ":
Миналата година взех последния модел преди този фейслифт от шоурума на Шкода в София. Чисто нова кола с найлоните. Като приспаднем ДДС-то и факта, че имаше отстъпка, тъй като се водеше кола на склад, цената дойде под 30 000 лв. Регистрирахме я като товарна, тъй катo се води N1. 150 к.с., 1.4 TSI, 6 степенна мех. ск. к. Вътре е достатъчно широко и с огромния си багажник е доста добра кола за мен и трите ми деца. За почти година й навъртях 52 000 км., като веднъж съм сменял масло и филтри на 30 к. Някъде около 340 лв. беше в сервиза на Шкода. Следващата смяна ще е на 60 к. Колата има динамика, добра возия, най-необходимите екстри, като може да си поддържа спокойно скорост от 150 до 180 км./ч. натоварена с багаж и 4-ма възрастни в нея. Сам съм вдигал и 210-220 км./ч., ей така, за да я пробвам. Максималната й скотост е 230. Зимата не съм имал проблем /въпреки, че живея в балкански град/ с нея от гледна точка на старт на двигател, замръзване на врати и закъсване, а тази зима си беше истинска. С чиста съвест бих я препоръчал като приличен автомобил на всеки, който търси нещо подобно. И тук не става въпрос дали си фен или не на ваг, маг и прочие простотии, а е важна практичността на автомобила, който искаш. За същите пари или малко повече можех да взема от т. нар. премиум автомобили, на 4-5 години, но няма по-голям кеф от това, ти да махнеш найлоните и поглеждайки таблото, след като стартираш двигателя, че колата е на 3 км. ... Пожелавам го на всеки, без значениеКоментиран от #28
18:36 24.02.2017
23 Дид
18:41 24.02.2017
24 mazda
Коментиран от #30
18:59 24.02.2017
25 мазда
19:02 24.02.2017
26 Никола
19:04 24.02.2017
27 Peace bro
20:27 24.02.2017
28 пежо
До коментар #22 от "Дид":
На моята пишеш 2 км, и аз го пожелавам на всеки :)21:31 24.02.2017
29 Кобрата
Аз бих избрал версията Laurin & Klement! Единствената забележка според мен е разделянето на предните фарове, трябваше да бъдат слети.
Спомням си, че преди години едно от поколенията на Mercedes E-class беше с разделени фарове и не пожъна голям успех, но въпреки това беше добър автомобил.
00:05 25.02.2017
30 Кобрата
До коментар #24 от "mazda":
И японски също!00:07 25.02.2017
31 гощо
До коментар #11 от "хас":
Кажи сега каква е твоята тоалетна?!?Коментиран от #34
08:12 25.02.2017
32 Ганчо
10:26 25.02.2017
33 Факт
Не искам да съм хейтър,но за това пари първа,втора ако ще и осма употреба да е няма да дам...
10:37 25.02.2017
34 хас
До коментар #31 от "гощо":
а, явно имаме папагалчета тук! ..на всяка манджа меродия с един и същ коментар..хахахааааКоментиран от #35
10:49 25.02.2017
35 гощо
До коментар #34 от "хас":
Кажи-кажи какъв е кокала?!??!Коментиран от #36
08:43 26.02.2017
36 хас
До коментар #35 от "гощо":
кокала е пилешки, а ти си попитан преди повече от месец КАКВА КОЛА КАРАШ, И ДА ДАДЕШ СЪВЕТ НА НАС НЕРАЗБИРАЩИТЕ КАКВА ДА СИ КУПИМ!....чакаме с нетърпение отговорът ти! След като коментираш всяка статия с "КЕНЕФ" ИЛИ "СУПЕР КОЛА", то би следвало да си голям разбирач!10:40 26.02.2017
37 Shmeker
Коментиран от #38
20:39 27.02.2017
38 123
До коментар #37 от "Shmeker":
Дали нещо е грозно или красиво е въпрос на вкус. И стига сте избирали по женски - фаровете са много плоски, цвета е особен, линията на капака е много рязка. Автомобилът е перфектен.Само една забележка към автора - това не е новата Октавия, а е фейслифт на Октавия 3.
09:12 28.02.2017
39 Миро
21:53 20.03.2020
40 вирус
19:06 28.03.2020