Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.
В средата на февруари тази година чехите проведоха първите тестове на обновения си бестселър Octavia. Тогава изпробвахме качествата и се запознахме отблизо с визията на стандартната фейслифт версия. Два месеца по-късно специалистите от Млада Болеслав ни дадоха възможност да изпробваме и разновидностите на рестайлинг версията.
Става дума за най-наточените модели RS, както и на Octavia-та с повишена проходимост, която традиционно получава моделната приставка Scout. Тестът включваше както градско, така и извънградско шофиране, но по-интересната част от него се състоя на полигона Driving Camp Pachfurth, край Виена, където успяхме доста подробно да изпитаме качествата на RS и Scout.
Octavia RS
Чехите ни показаха и двете версии на RS - бензинова и дизелова, като при дизеловата е налична и 4х4 система. И двете RS-ки се предлагат както във вариант комби, така и в традиционния за Octavia лифтбек.
Нафтовата наточена Octavia разполага с двулитров TDI мотор с мощност 184 конски сили. Този мотор работи и с механична, и с автоматична DSG трансмисия, като и с двете се справя еднакво добре с ускорението. Колата е много стабилна в завои, а четирите задвижващи колела определено се усещат при излизане от завои с по-висока скорост.
Те обаче, наред с дизеловия мотор, не могат да мерят сили с бензиновата RS-ка. Въпреки че е само с предно предаване, тя се представя значително по-добре при динамична езда. Бензиновата наточена Octavia разполага с още по-форсиран двулитров турбомотор с 245 конски сили. Максималният въртящ момент също е увеличен от 350 на 370 Нм.
Всичко това води и до по-добри динамични характеристики. Ускорението от 0 до 100 км/ч на RS 245 е равно на 6.6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Бензиновата Octavia RS не може да претендира за рекорди на писта, но определено доставя огромно удоволствие от динамично шофиране.
Тя е изключително отзивчива, лесна за управление и много бърза. За това усещане важна роля играят и някои други компоненти. Колата е снабдена със самоблокиращ диференциал, клиренсът и намален с 18 мм, а джантите, обути с нископрофилни високоскоростни гуми, са с размер 19 цола.
С други думи и двете версии на новата Octavia RS - бензин и дизел - са отлични както за ежедневна употреба, така и за удоволствие на шофирането, но бензиновата определено е по-добра, въпреки че е само с предно предаване. Иначе екстериорно и интериорно разликите не са големи, но са достатъчно забележими, за да се знае, че управлявате най-бързите варианти на Octavia. Ето и основните характеристики на обновените RS-ки.
Octavia Scout
Тази версия се предлага с един бензинов и с два дизелови мотора. Основното за нея е, че разполага с по-висок клиренс, налична е само във вариант комби и е оборудвана с най-новото поколение на Haldex системата. За 4х4 задвижването трябва да кажем, че въпреки отсъствието на междуосев диференциал с механична блокировка, разпределението на въртящия момент между колелата е оптимално.
Това съотношение се постига чрез сложна система от датчици и електроника, която при нужда избирателно задейства и спирачните механизми. Иначе въртящият момент се предава както преди на четирите колела с предимство на предния мост, а разпределението се променя според конкретната пътна ситуация.
За да ни демонстрират на какво е способна новата Octavia Scout чехите бяха избрали изкачване и спускане по изключително стръмни терени със 100% наклон на пътя. Това означава денивелация от 100 метра за 100-метров участък, което като ъгъл на наклона е 45 градуса. По подобни маршрути новият Scout се чувства отлично и се справя с лекота.
Това е кола, предназначена за леки офроуд терени. Няма да ви изневери нито в разкаляни пътища, нито на заснежени настилки. С други думи това един от оптималните варианти за хора с активен начин на живот - комфортна возия, сравнително добра проходимост, функционалност и много пространство. Ето и ТТ данните на обновената Octavia Scout.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Станимир
Коментиран от #17
10:09 24.04.2017
2 онли джап
Четете м/у редовете ;) ВАГ.ните са заложили още капанчета за лапнишаранчета хехе
Коментиран от #3, #5
10:36 24.04.2017
3 Марто
До коментар #2 от "онли джап":
Така е във всички модерни коли, няма вече механика никъде. А иначе шкодилаците са си супер.10:39 24.04.2017
4 Миро
10:54 24.04.2017
5 Пешеходец
До коментар #2 от "онли джап":
Ти, господин източен лапнишаран, дай алтернатива от японски леген производител на горния модел??Авенсис ли? Акорд ли? Мазда 6 ли? Няма!
Сега ходи и се снимай с японско фотоапаратче, разбира се
Коментиран от #6
10:58 24.04.2017
6 среден
До коментар #5 от "Пешеходец":
Субару Аутбек?Коментиран от #8, #9
11:25 24.04.2017
7 Шкодилак
11:30 24.04.2017
8 Шкодилак
До коментар #6 от "среден":
Ако говорим за проходимост и обикновено Легаси от 1999, най-вероятно ще върти кръгчета около шкодата докато мъчи баира.Коментиран от #10
11:32 24.04.2017
9 Пешеходец
До коментар #6 от "среден":
Цена като нов? Интериор? Дизелов двигател конкурентен на 2.0 тди/184 кс??Говоря за Субару Аутбек
11:35 24.04.2017
10 Радко
До коментар #8 от "Шкодилак":
Вероятно ръждата и дизайна на холно шкафче не те претеснява ..Коментиран от #11
11:41 24.04.2017
11 Шкодилак
До коментар #10 от "Радко":
Дизайна последните години го пооправиха (Субару), вярно пенсинерки са си все още, за ръждите не знам... Така или иначе ако купуваш нов автомобил това е последното за което ти дреме, защото след 4-5 годинки бай бек и айде следващата. Но да се върнем на дизайн ... пОгледни на к'во го мяза тоа курник и ми гОвори за нощни шкафчета.Коментиран от #13
11:51 24.04.2017
12 Капитана
12:00 24.04.2017
13 Радко
До коментар #11 от "Шкодилак":
Тоя курник го взимаш за 45к и ще му разпориш седалките от каране 5 години без да мръдне, докато субаруто започва от 80к (не е ясно защо) с смешен двигател 2.0/150кс отнесен към високо тегло(+200кг сравнен с Шкодата). Разбирай доста смешна динамика. Мерси.За 80к има VW Passat Alltrack 2.0/240кс който е в пъти по-добър от всеки един японски пишман леген!!!
Коментиран от #26
12:03 24.04.2017
14 nivedi
Коментиран от #15
12:28 24.04.2017
15 Караиванов
До коментар #14 от "nivedi":
Глупости пишеш ти. 9% наклон са когато на 100 метра дължина има 9 метра денивелация. Наклон от 100% е 45 градуса, точно както пише в статията. Иначе за шкодите - и двете са унекални, но аз съм фен на скаута - това е отлична кола за такива като мен, а и цената и е наполовина от тази на субаруто, споменато по-горе.Коментиран от #24
12:40 24.04.2017
16 Max
12:51 24.04.2017
17 German cars
До коментар #1 от "Станимир":
Какви чехи, какви 5 лв.? Единствената работа на чехите по тая кола е да сглобят стар голф и да лепнат няколко емблеми на шкода - това е! Всичко по продукцията на ваг е скърцаща пластмаса и дефектни части подкрепени от мнооого реклама и платени ревюта.12:56 24.04.2017
18 smolata
14:04 24.04.2017
19 ЩЯГ
Коментиран от #22
14:23 24.04.2017
20 Ввв
14:34 24.04.2017
21 Корковата тапа
Като гледам седалките повече от 200км за един ден с този варел и ще ти се прииска да я засилиш в някое дере където човешки крак не стъпва.
Ама за тези пари толкова. Радост за простолюдието.
Коментиран от #23
14:41 24.04.2017
22 Оризови вафли
До коментар #19 от "ЩЯГ":
А какво ще вземеш бе Ганьо??Дай да ти видиме критерия за коли, мицубиши колт новия модел, а??
Смешковци
14:47 24.04.2017
23 smolata
До коментар #21 от "Корковата тапа":
Значи, по твой сметки, за да оцелееш до морето с нова октавия ти трябват барем 3 дни път? В такъв случай аз съм е..ти коравото ко..ле, защото съм почти сигурен, че мога да го взема и за един ден. Преклони се пред мен.....14:55 24.04.2017
24 нищо общо
До коментар #15 от "Караиванов":
Човекът преди Вас (коментар 14) правилно е забелязал грешката в статията, а Вие ни обяснихте защо нещо друго пък било вярно...15:44 24.04.2017
25 Чичо
Коментиран от #28, #47
15:54 24.04.2017
26 Гост
До коментар #13 от "Радко":
Ти къде сънува, че Субару започва от 80 000 лева?За 80 бона си вземаш Форестър с всички екстри и 250 к.с. или Импреза с 320 к.с. - и в двата случая сравнение с тази Шкода е напълно несериозно! И тази RS определено не е 45 000 лева, а доста повече!
16:13 24.04.2017
27 BMW магнит за селяндури
16:16 24.04.2017
28 фен на класиката
До коментар #25 от "Чичо":
Добре изглеждат шкодите, обаче напоследък им вдигнаха цените, което пък ги прави непопулярни за хората които ги купуваха преди, а именно тези които искат да си купят нещо по-евтино. За вторичния пазар е ясно, че няма търсене и трябва или да я продадеш евтино или да си я караш 15-20 години(при малък годишен пробег) че да си избиеш парите дето си дал като нова. А вагените и техните производни по принцип са дараци с високи цени, оправдавани пред хората с много рекламни и ПР напъни. За ДСГ - системата с двата съединителя няма смисъл да говорим, при ВАГ са пълни трошляци и хората се оплакват от тях. Относно системата 4х4 с Халдекс, не я хвалете - пълно с електроника и датчици и като се прецака нещо(а то се прецаква) главата боли много, принципно е излишно сложна и ненадеждна за сериозни натоварвания, както и повечето 4х4 системи "на повикване". Ако някой иска здрава и надеждна лека кола 4х4 единия вариант е вездесъщото Субару, особено по-старите генерации, когато Субаруто е все още "истинско" - тия машини са куче марка, модификациите с ръчни скорости имат и бързи/бавни. Другия вариант е Ауди куатро, също много добра и доказана през годините система. Колкото се може по-малко електроника, толкова по-добре. Аз лично съм фен на двигателите с по-ниска литрова мощност и повече въртящ момент, а боксерите на Субару са точно такива.Коментиран от #30
16:36 24.04.2017
29 бмв
16:50 24.04.2017
30 Гост
До коментар #28 от "фен на класиката":
Това каква мощност/върт. момент има колата не зависи от това дали е боксер или не е. 2.0 на субару и ауди имат почти еднакъв въртящ момент. Иначе скаута е доста проходима кола. Това не е халдекса от началото на века, тук е няколко версии нагоре и наистина трябва да се потрудиш сериозно, за да те остави. За икономия - икономични са. Карал съм октавия - 5.5/100 извънградско. Ако я караш с 90 и по-малко. Поддръжката е като на немска кола. Докато е нова - гаранция, караш до скъсване. Като мине гаранцията си плащаш за екстрите. В сравнение Дъстера, е по-евтин, но по-маломощен, лаком, неудобен, непроходим дори, чупи основни агрегати за "здравей". И всичко това е въпрос на време - да виси в сервиза за смяна на двигател, който на 90% е бил съживен от друг смъртник, но мине ли гаранцията... ела че ми трябваш. Мисля, че достатъчно хора със служебни такива са се нагледали. Та цялото това писание е, за да се докаже, че нещата си имат цена и тя не е висока, просто ние сме бедни.17:05 24.04.2017
31 КОЛА ЗА БЕДНИ
Коментиран от #35
17:36 24.04.2017
32 Иванов
https://www.netcarshow.com/Skoda-Octavia_Scout-2017-1600-2f.jpg
https://www.netcarshow.com/Volvo-V90_Cross_Country-2017-1600-22.jpg
Коментиран от #38, #49, #53
17:46 24.04.2017
33 Бозо
17:46 24.04.2017
34 Gost88
17:58 24.04.2017
35 фабия
До коментар #31 от "КОЛА ЗА БЕДНИ":
Тарикатите карат ламбо и ферари .Не се ровят във форумите като теб.18:02 24.04.2017
36 крадеца на смокини
19:10 24.04.2017
37 plamen
19:21 24.04.2017
38 инженер по транспортна техника
До коментар #32 от "Иванов":
колега, ще ти дам моят скромен съвет на автомобилен сервизен специалист, работил с много до 5г автомобили- ако наистина си ограничил избора си между тези два варианта/доста неумело/, избери ШКОДАта, но да е с ръчна кутия и бензинов мотор задължително! Ако все пак държиш на автомат, по-добре вземи ВОЛВОто. В никакъв случай не вземай дизел, особено ако се случва често да караш на по-къси разстояния. А дори да не е така, пак дизела е лош избор. Все пак знай, че добър вариант за 4х4 кола са само ОПРЕДЕЛЕНИ МОДЕЛИ на АУДИ, БМВ, СУБАРУ или ХОНДА .Тук няма място за много подробности, ако имаш въпроси съм на [email protected]19:37 24.04.2017
39 HogDog
19:47 24.04.2017
40 100qn
20:27 24.04.2017
41 Ловеца на поршета
21:04 24.04.2017
42 ННННННННННННННН
21:44 24.04.2017
43 Умния
22:14 24.04.2017
44 Shmeker
22:40 24.04.2017
45 Shmeker
22:40 24.04.2017
46 Ламбо
00:09 25.04.2017
47 Ламбо
До коментар #25 от "Чичо":
И какво като правят коли от дълго време?? Порше като прави коли от по-късно да не би да не е хубава марка. Шкода е един голям боклук, който ми е скъсил живота с поне 5 години. Колко съм я бутал да запали........................00:19 25.04.2017
48 Мале
Коментиран от #54
09:04 25.04.2017
49 Иван Радев
До коментар #32 от "Иванов":
това не е избор между равнопоставени коли… едната е класи над другата и като возия и като цена.моят личен избор е волво, но все пак и цената играе немалка роля.
наистина, ако ти трябва проходима — субару.
за съжаление, напоследък не остана читава кола. всички са станали еднодневки, защото автопроизводителите решиха, че е по-сгодно да се печели не от самата кола, а от поддръжката ѝ. затова си избери кола по джоба и на вкус/цвят и се моли… много се моли…
10:25 25.04.2017
50 Shmeker
22:18 25.04.2017
51 124
23:41 25.04.2017
52 До Иванов
Човек който има възможност да си купи Волвото няма да задава тъпи въпроси на места като това !
Няма никакъв Иванов и никаква дилема !
А пък се чудя между Шкодата и новата 5-ца на БМВ !
Бодът ме вснин120 Хил и реших да питам вас разбирачите , щото аз съм прост и не знам кого да питам !
А тия пари ги спечелих и спестих случайно !
23:58 25.04.2017
53 123
До коментар #32 от "Иванов":
Иванов, вземи Шкодата и не се чуди!Последната, но без двойните фарове съм я карал - перфектна е!
Волво - също не е лош автомобил, но
цената е много по-висока. Поддръжката в МП е в пъти по-скъпа.
И още един безплатен съвет.
На тази цена - на Скаута се вземи един Кодиак - отиди, карай го и после реши...
13:39 26.04.2017
54 Ламбо
До коментар #48 от "Мале":
Имам нужда , дааааа. То кой ли няма нужда от лечение? Сигурно само ти си се запазил.12:34 28.04.2017